Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r33 s1 puutuu kesken vedon
#1
Kyseessä siis kaverin r33 gtst s1, nistunen eculla, 550cc suuttimet, z32 maf. Ei säädöissä.

Eli siis palikat paikallaan ja kesken vedon heti kuorman alla tuntuu puutuvan. Ykkösellä meno tökkää 4500 rpm kohilla ja hyvällä pätkimisellä jatkuu abaut 5800rpm paikkeille missä auto alkaa taas pelaamaan ja rykäsee rajottimelle. Tulpat vaihdettu iridiumeihin sekä jokaisessa puolassa halkeama joita tosin on yritetty vähän korjailla teipillä.

Alkuperäsellä maffilla ei anna check engine valoa mutta z32 maffilla antaa.

Omat johtopäätökset ollu nyt että VAG-puolat tilaukseen ja uutta yritystä. Onkohan muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Reply
#2
Ei näin pojat........ Kohta taas haukutaan miten paska rb kone on ku heti hajoaa... Eise voi toimia ennenku ku se säädetään nuille palikoilLe.
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#3
_sipa_ Wrote:Ei näin pojat........ Kohta taas haukutaan miten paska rb kone on ku heti hajoaa... Eise voi toimia ennenku ku se säädetään nuille palikoilLe.

Tarkotushan se onkin säätää, mutta ennenkun vie säädätettäväksi olis ihan jees tietää että onko tuo normaalia käyttäytymistä autolta joka ei ole säädöissä vai onko muualla vika.

Säätämättähän nämä on hyvä jättää.
Reply
#4
Pointti nyt lähinnä se että hyvä että se edes käy jotenkin kun osia vaihdellaan... En omillakaan ole ajanut ku tallin ympäri ennen säätöä jos on suutinta, maffia ym ym vaihdettu. Kyllä se normaalia on ettei se toimi ennen ku saa säätöihin.
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#5
Itselläkin on tällähetkellä kiinni isompi maffi ja suuttimet, eikä ole säädetty/ muutettu ecuun mitään niin ei puhettakaan, että sillä vois ajaa...
toki se käy mutta... Big Grin
(e: toki säätäjä on tulossa käymään)
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#6
Miten se nyt voisi toimia oikein jos "väärä" maffi asennettu, jossa ihan eri volttikäyrä ja melkein puolta isommat suuttimet.
Toivottavasti ei tullut mitään suurempaa osumaa moottoriin.
On sen nyt kumma tapa ihmisillä, kun laitetaan uutta palikkaa säätämättömään koneeseen kiinni ja mennään repimään konetta urakalla?
Reply
#7
Weist Wrote:Miten se nyt voisi toimia oikein jos "väärä" maffi asennettu, jossa ihan eri volttikäyrä ja melkein puolta isommat suuttimet.
Toivottavasti ei tullut mitään suurempaa osumaa moottoriin.
On sen nyt kumma tapa ihmisillä, kun laitetaan uutta palikkaa säätämättömään koneeseen kiinni ja mennään repimään konetta urakalla?


On se nyt kumma tapa ihmisillä, kun laitetaan uutta palikkaa säätämättömään koneeseen kiinni ja kuvitellaan että sillä veetään jo täyskaasuvetoja motarilla ja veetään 10h drifting sessioita paikallisen esson pihassa.

Kyseessä oli siis varovasti kokeilua tallin ympäri, että pätkiikö se ja onko kenties puolissa vikaa kun tuntu että ei yhtään paineen alla toimi.

Joo eiköhän tässä jo vastaus selvinnyt, lukkoa vaan.
Reply
#8
Jos sulla on Nistune, niin maffi ja suuttimet vaan määrittää sinne oikein. Pitäs toimia sillä suoraan eikä tulla tollasia puutumisia.

Ellei sit karttaan koskettu samalla ja säädöt pielessä nyt sen takia. Vai tarkoittaako tässä tapauksessa "ei säädöissä" sitä, ettei ole edes noita perusmäärityksiä nyt vielä tehty?
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)