Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S13 ca18det Tekniikan vaihto 6sylinteriseen (m50b20)
#1
Mitäs mieltä ihmisit on että onnistuuko s13 (ca18det) vaihtaa bmw 6cyl (M50B20 2,0 l (1991 cm3)110 kW (150 hv) @ 5500 190 Nm @ 4250 moottoria...

Olis tarkotus 6syl moottori heittää keulille sillein että leimaus myös onnistuu..?
Reply
#2
Sampsa3 Wrote:Mitäs mieltä ihmisit on että onnistuuko s13 (ca18det) vaihtaa bmw 6cyl (M50B20 2,0 l (1991 cm3)110 kW (150 hv) @ 5500 190 Nm @ 4250 moottoria...

Olis tarkotus 6syl moottori heittää keulille sillein että leimaus myös onnistuu..?
nyt kannattaa varmaan odotella trafin päätöstä näiden autonmuutosten osalta...
Paljos caConfusedsa on vääntöä vakiona? Tehojen puolesta sais laittaa b25 tai 28 koneenkin, vääntöä noissa on muistaakseni 240 ja 280Nm.. ehkä hölmö kysymys mutta miksi vaihtaa kutoseen? Vai onko tulossa myöhemmin ahdettuna tämä bmw moottori?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#3
tuokki Wrote:nyt kannattaa varmaan odotella trafin päätöstä näiden autonmuutosten osalta...
Paljos caConfusedsa on vääntöä vakiona? Tehojen puolesta sais laittaa b25 tai 28 koneenkin, vääntöä noissa on muistaakseni 240 ja 280Nm.. ehkä hölmö kysymys mutta miksi vaihtaa kutoseen? Vai onko tulossa myöhemmin ahdettuna tämä bmw moottori?
Juu ahdettuna olis tarkoitus.. Ja caConfusedsa on 228nm muistaakseni
Reply
#4
tuokki Wrote:nyt kannattaa varmaan odotella trafin päätöstä näiden autonmuutosten osalta...

en kyllä itse odottelisi liikoja tuosta uudistuksesta.

Mikäli auto on vähäpäästöinen, vaatii päästötasojen todistuksen. Olkoon sitten VTT mittaus tai mikä tahansa muu keino minkä keksii.
Painokin tulee ongelmaksi kutoskoneen kanssa, vaatii vähintään todistuksen sekin asia.

Vaatii jo vähän skillsejä ja munaa leimata moinen swappi. Tehtävissä toki on, riippuu ihan paljonko on valmis maksamaan siitä.
(Itse en kyllä lähtisi moiseen hommaan jos täytyy täältä forumilta asiaa tiedustella)
Reply
#5
No eikös tuo vähäpäästöisyys vs ei-vähäpäästöisyys ollut nykyisenkaltaisenaan lähdössä pois tuossa uudistuksessa.

Eli uudistuksen jälkeen voisi olla jopa mahdollista. Jälkiturbotettunakin tollanen alle Euro3 laitos.

Itellä on kanssa tyhjä S13 hylsy stokissa, vähän odottelen kanssa uusia säännöksiä, et saisiko niiden ansiosta leivottua jotain hassua siitä.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#6
jonipeippo Wrote:en kyllä itse odottelisi liikoja tuosta uudistuksesta.

Mikäli auto on vähäpäästöinen, vaatii päästötasojen todistuksen. Olkoon sitten VTT mittaus tai mikä tahansa muu keino minkä keksii.
Painokin tulee ongelmaksi kutoskoneen kanssa, vaatii vähintään todistuksen sekin asia.

Vaatii jo vähän skillsejä ja munaa leimata moinen swappi. Tehtävissä toki on, riippuu ihan paljonko on valmis maksamaan siitä.
(Itse en kyllä lähtisi moiseen hommaan jos täytyy täältä forumilta asiaa tiedustella)

Kyllä mä ajattelin asian selvittää ihan viranomaisilta,mutta ajattelin nyt vaan kysyä jos jollain sattuisi jonkinmoista tietoa asiasta löytymään.. Emmä sen takia tänne kirjoita ettenkö osaisi kyseistä swappia tehdä/selvittää asiaa..
Reply
#7
Sampsa3 Wrote:Kyllä mä ajattelin asian selvittää ihan viranomaisilta

Trafi vastaa sitten yleensä melko ympäripyöreästi tai varmuuden vuoksi kielteisesti kyselyihin. Jos auto ei ole vähäpäästöinen on todella helppo nakki. Jos on, niin vaatii jo melkoisesti paperitöitä ja kekseliäisyyttä.
Reply
#8
jonipeippo Wrote:Trafi vastaa sitten yleensä melko ympäripyöreästi tai varmuuden vuoksi kielteisesti kyselyihin. Jos auto ei ole vähäpäästöinen on todella helppo nakki. Jos on, niin vaatii jo melkoisesti paperitöitä ja kekseliäisyyttä.
Kyllähän tuo on 89 ja vähäpäästöinen.. Noo täytyypi suunnitellaSmile
Reply
#9
itse suosisin rb20det asennuksen helppouden takia, jos se kutoskone sinne pitää saada. RB25detti stage1 stageastakin voisi sinne saada puhuttua jos sr20det käy vertailuna?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#10
Kremilin Wrote:itse suosisin rb20det asennuksen helppouden takia, jos se kutoskone sinne pitää saada. RB25detti stage1 stageastakin voisi sinne saada puhuttua jos sr20det käy vertailuna?

Vähäpäästöiseen autoon RB25DET laillisesti vai? Ei ilman inssin vakavaa tahallista tai tahatonta virhettä.
RB20:lläkin on jo tekemistä kun paukkuu CA18DET:iin verrattuna lähes kaikki mahdolliset rajat yli.
Reply
#11
Jälki ahdettu rb20? Tehojen puolesta sais. Tosin taitaa painorajat ylittyä
Nissan r32 GT-R LHD
Reply
#12
turhake Wrote:Jälki ahdettu rb20? Tehojen puolesta sais. Tosin taitaa painorajat ylittyä

Vähäpäästöinen auto ja jälkiasennusturbo ei oikein sovi samaan yhtälöön. Tai sopii, mutta sitten tulee yhtälöön mukaan myös VTT.
Reply
#13
Kremilin Wrote:itse suosisin rb20det asennuksen helppouden takia, jos se kutoskone sinne pitää saada. RB25detti stage1 stageastakin voisi sinne saada puhuttua jos sr20det käy vertailuna?

kilot voi pelaa väliaikaispaikkojen poistamisella ja esittää ka24de painoa sekä akseliston yhtäläisyyksiä.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)