Onko kampura ca20 bluebirdistä vai onko kyseessä joku aftermarket kampi? Ainakaan vakio ca18det kampura ei ihan mahdottoman lujaa tavaraa ole, sillä viripajalla jossa mun kone rakennettiin oli 2-s13 mottia työn alla ja molemmissa kampi kierossa.
Näistä toinen oli mun oma, eikä kone ollut edes leikannut kiinni. Yksi mäntä mulla oli tosin hieman sulanut. Olisko sitten tuo kampura vääntynyt liiallisesta kitkasta? Tähän ei koneen rakentajakaan osannut suoraan vastata. Vähän mysteeriksi jäi tuo vääntyminen. Se toinen ca18det olikin sitten leikannut kiinni oikeen kunnolla, mikä selittänee vääntymisen. :-\
Tosin tiedän yhden tapauksen, jossa ca20 kampuralla on otettu n. 500-600hv. Paketin kestosta ei tosin ole mitään tietoa. Ainakin yksi 1.8 kampura noilla oli levinnyt tuossa koneessa ennen siirtymistä ca20 kampeen. Itsekkin harkitsin luupään pitkäiskuisempaa kampuraa, mutta laakerit kulunee marginaalisesti nopeammin pidemmällä iskulla, joten sai jäädä tällä kertaa.
Tarkoitukseni ei ole lannistaa intoa ja toivotankin onnea projektiin. Hienoa, että joku jaksaa rakentaa näitä nissanin turbopatoja. Hyvältä näyttää kuvissa.
Nikolla on CA20 vakio kampura jota on tarkoitus käyttää, hieman muokaten koska tasapainot osuu lohkoon.
Tomei myy CA20 stroukki kampuraa Hinta n. 1200e. ei ole takokamaa.
Nissanilla uusi CA20 kampura n. 400e. Voimmeko päätellä tästä jotain?
Kuulostaa kuitenkin hyvältä jos CA20 vakio kampura kestäisi oikein tehtynä 500hv.
Mielenkiinoinen projekti kuitenkin.
Kytkin Levy haettiin tänään, 4-lapanen jousitettu sintteri Subarusta. Niko kertoo varmaan siitä lisää myöh.
Mistä saisi hyvin S13 vakiota jäykemmän asetelman?,
9000 saab aeron kuulemma hyvä (lila S12), mutta iso muokkaus. Hieman pienemmillä muutoksilla tarttis saada.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Lehtonen: aroyhtymällä ca20 kampura maksaa reulut 700e uutena.
--------------------------------------------------------------------------------------
projektiin siis sisältyy ca20 kampura joka menee koneistukseen, koska tasapainot ovat niin järeät että hankaavat lohkonseiniin ja öljytykkeihin.
ca18det lohko.
bluebird turbon öljypumppu kun det: ei käy kampuraan ja meinaan laittaa punametalli laakerit jos vaan löydän sellaset sarjan CA lohkoon + kunnon kiertokanget ja männät.
kansi on ca18det japanin mallista se menee portattavaksi jossain vaiheessa.
kaikki on vain rahasta kiinni: kauan menee tähän projektiin kun osat ovat niin kallita.
osia olen hiekkapuhaltanut ja maalaillut + joitain osia kiillottanutkin
(iskunpituus 88mm, männät 84.5 - 85."5"-mm, puristus suhde 8.0)
no kattoo nyt miten tästä projektista selviän
Muistini pätkii hieman...
Nouseeko ca18et koneen männät lohkontasoon?
ca20 koneessa näin tapahtuu, eli tuli sellainen mieleen et olisko puristus suhteen muuttaminen pelkällä kannella(ca18et) suoritettu.
Jos vaikka talven aikana rakentas tosta ca20 alakerrasta turbo version, männät luultavasti joutus vaihtaa mut se on tehtä mitä pitää. ;D
Nousee CA18ET-koneessakin lohkon kanssa samalle tasolle. Lisäksi CA20S koneen männät ja veivit on leluja CA18ET:n omiin verrattuna. Epäilen kovasti kestävyyttä...
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Täytyy tutkia asiaa tarkemmin...
Melkein tarviis ca18et koneen kiertokangen tutkittavaksi, sen tiedän et ca20 kampura on erillainen ku ca18et:n, männistä en sano mitään.
Onkos tälle projektille tiedossa jatkoa, eli Det:in kansi luppanan koneeseen???
Kannentiiviste on lähes identtinen ca18et ja detin välillä, pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.
Erot ovat vesikanavissa joita ET koneessa on auki enemmän, kuin DET:in tiivisteessä.
Microman Wrote:Onkos tälle projektille tiedossa jatkoa, eli Det:in kansi luppanan koneeseen???
Kannentiiviste on lähes identtinen ca18et ja detin välillä, pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.
Erot ovat vesikanavissa joita ET koneessa on auki enemmän, kuin DET:in tiivisteessä.
Kyllä se kansi varmaan kävis, mutta ongelama taitaa olla enemmänkin jakopään sun muiden yhteensopivuudet...tai virranjakajan puuttuminen.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Sinne pitää laittaa s13 ecu ja siihen liittyvät pelit ja vehkeet... eikä olis sen isompi homma minkä olen tohon pas***n jo tehny, tai ainakin luulen. : 8) ;D
Mulla on tua tallin perukalla S13 200sx:n CA18DET:in moottorin täydellinen johtosatsi jos jotakuta kiinnostaa. Myyn oman CA18DET luppana projektin keskeydyttyä, auto kun tuli myytyä.
Itse olen suunnitellut toisen CA18ET pannun ostoa, joka porataan ja stroukataan 2,2 litraiseksi ja rakennetaan kokonaan alusta loppuun muutenkin... Oli tossa yhen tutun kanssa puhetta, joka noita hommia on tehny ennenkin että ei ois ees kovin mahdoton suunnitelma toteutettavaks kun sillä on just tallissa E21 korisen bemarin kone, joka on porattu ja stroukattu 1.8 litraisesta 2.3 litraiseksi. Vääntöä siinä vehkeessä piisaa kuin pienessä kylässä. Ei paha vaparikoneelta 230 pollea.
Noh.. Nää on vasta tämmöisiä suunnitelmia, joita sitten saatetaan toteuttaa jo ehkä loppuvuodesta, kun saan taas budjetin balanssiin.
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Kaverin velipoika osti just S13 Nisukan jossa on 2litranen pata tehtynä luupään alakerrasta ja CA18DET ylläkerrasta... Ainakin vielä on hyvin toiminnut eikä ongelmia ole ollut.
Taitaa mennä tää homma kilpajuoksus... Kaikilla on kohta jonkunlainen Det:ti viritelmä :o 8)
Jos meikäläinen tekee ca18et alakerralla ja Detin kannella olevan mysteeriön, joudun rakentaa moottorin vas.puoleisen kumityynyn ihan koikonaan uusiks. N0 ei tässä vaiheessa tarvii niistä huolehtii.
Tietääkö kukaan mitkä suuttimet on 2.0i luupäässä???
Microman Wrote:Taitaa mennä tää homma kilpajuoksus... Kaikilla on kohta jonkunlainen Det:ti viritelmä :o 8)
J
os meikäläinen tekee ca18et alakerralla ja Detin kannella olevan mysteeriön, joudun rakentaa moottorin vas.puoleisen kumityynyn ihan koikonaan uusiks. N0 ei tässä vaiheessa tarvii niistä huolehtii.
Tietääkö kukaan mitkä suuttimet on 2.0i luupäässä???
No sehän on vaan hyvä juttu.. Onpa kohta ainakin rypäs Nissaneita joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan. Ja mikä parasta kaikki saman kerhon kalustoa.
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
toi bluebirdin 2 litrasen kampura ei mahdu pyörimään det lohkossa kyllä mut jos laitan sen det lohkoon niin sitä pitää koneistaa. tavaraa pois tasapainoista.
miks se tarvii detin lohkon?
ei se sen parempi ole kuin bluebirdin lohkotkaaan ei niitä öljy tykkejä välttämättä tarvii.
itseasisssa bluebird 2 litrasen lohkossa sylinteri pituus on hiukan pidempi siis lohkokin on korkeampi kuin det lohko
Chassis Dimensions (L/W/H) 4430/1660/1330
Wheel Base (mm) 2425
Curb weight (Kg) 1170
Seating Capacity 5
Engine Piston Displacement (cc) 1990
Max Power 190/6400
Max Torque
(Kg-m/rpm) 23.0/4800
Original Price 2520000
kansi pitäisi virrata hyvin + imusarja on parempi bluebirdiin.
nokat tietenkin vaihan rajumpiin.
männiksi tulevat Wisecot jotka tulevat aivan dekki korkeuteen männän kruunut ovat muotoiltu puolipalloksi jolloin saadaan oikea puristus-suhde.
kiertokanget: merkkiä en muista mutta USA-parts myy myös näitä.
nokkapyörät olisi tarkoitus tilata tommisbilletiltä, venttiilijouset pipercamsiltä, vakio venttiilit jotka muotoillaan, kansi työstetään virtaavammaksi.