Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r32 gtr HICAS vaiva
#1
Auto -91 r32 gtr. Mahtaisiko olla tiedossa temppua HICAS vaivaan? Vaiva tietysti se että valo välillä vilkkuu ja jää jopa palamaan ja samalla jäykistelee ohjauksen kanssa. Öljyä on riittävästi.
Valostahan tietysti pääsee eroon polttimon poistamalla mutta se tuskin poistaa ohjauksen nykimisiä ja jäykkenemistä? Tässä mallissa ei kai auta mikään sulakkeen poisto ?
Niitä Lockbareja ei olis nyt mahdollista laitella.
Tosiaan oli kysymys jostain mahdollisimman helposta.
Reply
#2
Oletko siis varmistanut että ohjaustehostimen säiliössä on tarpeeksi nestettä? Siltä tuo kovasti kuulostaa. Voi tietysti olla ohjaustehostimen pumppu sökö mutta tuo nesteen määrä on ollut yleisin vaiva. Tehostin ja HICAS toimivat molemmat samalla pumpulla ja nesteillä.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Tehostajan säiliön nesteet/öljyt katsottu ja aina tarpeeksi. Onko lockbarit ainoa ratkaisu? Ei jotenkin tulis se pumppun rikkoutuminen mieleen. Ollu joskus satunnaista.
Reply
#4
Toi järjestelmä on tosi tarkka oikeasta nestemäärästä ja oireilee myös jos nestettä on liikaa. Kannattaa vielä doubletsekata et nestepinta on siinä tikun ristikon alueella.
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply
#5
Mulla subaru teki kylmällä kelillä tuota satunnaista jäykistelyä. Ohjaustehostimen nesteiden vaihto poisti ongelman.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#6
Sitähän mä tossa tosiaan hain , että ohjaustehostaja jäis toimimaan (oletus,että pumppu toimii ja neste kohdillaan) mutta HICASin sais "jäädytettyä", ilman lockbaarien asennusta. Samalla pumpulla tosiaan toimii, että onko edes mitään tollaista mahdollisuutta?
Reply
#7
Tomein hicas lock, sillä saa systeemin jumiin. Mutta ei tarvi repiä kamoja veke

Multa saat 50e sen tomein sähköboksin ja prikat tekee itse. Laita privaa jos vehje kiinnostaa
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#8
Olisko kellään r32 gtr -91 Tomein HICAS lockiin niitä prikkoja (2kpl.) tai niiden mittoja? Paksuus/sisäreikä/halkaisija.
Reply
#9
Unique387 Wrote:Olisko kellään r32 gtr -91 Tomein HICAS lockiin niitä prikkoja (2kpl.) tai niiden mittoja? Paksuus/sisäreikä/halkaisija.

Multa löytyy uus kitti paketissaan. 80€
Reply
#10
Kannattaa myös lukea hicas vikakoodit. (Netistä löytyy ohjeet koodien lukemiseen)
Itsellä teki suht samaa, ajettaessa ohjaus jäykistyi ja hicas valo syttyi. Vika löytyi nopeusmittarin pyörittäjästä mittariston päästä. Jossa ajonopeustieto muuttuu sähköiseksi.
Reply
#11
Kokeile kattoa moottorin ja auton maadotukset.
Ite ku kävin sähkö häikkää omasta autosta läpi ja laitoin lisämaadoituken moottorille.
Huomasin vaan samalla että hicas vika katos joka välillä takkusi ja oli raskas.
Reply
#12
Joku "tietäjä" Australian sivuilla väitti, että jos irroittaa HICAS boxista sen pienemmän liittimen niin HiCAS vaan lakkaa toimimasta, ilman mitään sivuvaikutuksia.

Onko kukaan kokeillu ?
Reply
#13
Unique387 Wrote:Joku "tietäjä" Australian sivuilla väitti, että jos irroittaa HICAS boxista sen pienemmän liittimen niin HiCAS vaan lakkaa toimimasta, ilman mitään sivuvaikutuksia.

Onko kukaan kokeillu ?

Sanovat että jos sen poistaa käytöstä noin, jää takapyörien auraus väljäksi. Kuulemma katsastuksessakin pitäisi auton olla käynnissä kun alustan välyksiä tarkastetaan.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#14
Eli sen vois eliminoida kuitenkin sitten noin ? Tarkoitatko aurauksen väljyyksiä mahdollisesti nivelissä vai hydrauliikassa? Eivät viimeks katsastuksessa edes vilkaisseet takapään niveliä. Voi olla et oli yksittäinen kerta säkällä.
Reply
#15
Mä sun tilanteessa vaihtaisin ne öljyt ensin. Aika paljon näitä on korjattu pelkällä öljynvaihdolla.
Reply
#16
Tämä auto minulla tällä hetkelle. Pieni vika kylläkin, mutta vähän häiritsee. Eli takakontissa lukon vieressä rele puolen/minuutin välein naksuu. Ajossa huomaa kun "takapää" seilaa vasemmalle ja oikealle, eli joutuu ihan hitusen rattia kääntämään. Voiko se HICAS boksi olla jossakin vikatilassa/selflearn tilassa että yrittää hakea raja-arvoja ja ei siihen pysty jotenka menee edestakaisin? Ilmausta vailla? Täytyy ainakin laittaa takapää pukkien varaan ja auto käyntiin ja kokeilla miten se hicas käyttäytyy. Muistaako kukaan montako astetta renkaat takana kääntyy?
Skyline R32 GTR


Exät: BMW 316 E36, Skoda Fabia RS,Skyline R32 GTS-T, Micra K11 RE85, BMW 325 IX, 205 MI16,405 MI16, 309 1.9 GTI,
Reply
#17
Asteen verran kääntyy, "stroke 3mm". Eli melko vähän kääntyy.
Mr. Cab Driver!
Nissan Skyline R32 GT-R -90
Toyota Corolla KE70V DX '81
Reply
#18
Edelleen vika, rupee syömään renkaita jo kun lintassa mennään Smile. Onkos kellään ehdotuksia miten lähtisi purkamaan vikaa?
Skyline R32 GTR


Exät: BMW 316 E36, Skoda Fabia RS,Skyline R32 GTS-T, Micra K11 RE85, BMW 325 IX, 205 MI16,405 MI16, 309 1.9 GTI,
Reply
#19
Mitäs vikakoodit sanoo syyksi?
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#20
SamiSmiley Wrote:Edelleen vika, rupee syömään renkaita jo kun lintassa mennään Smile. Onkos kellään ehdotuksia miten lähtisi purkamaan vikaa?

onko ohjauskulman anturi ja ratti samaa paria, ja ovatko olleet tuossa autossa alunperin? on ainakin kaksi eri versiota r32gt-r, on se ratin nasta eri kohdassa. ainakin -89 ja 93 vspec:in ei voi käyttää ristiin. omassa -93 vspecissä oli ostaessa sama vika. kun vaihtoi autoon kuuluvan ohjauskulman anturin+ratin nastan oikeaan paikkaan ni alko pelittämään. oire tuli vain ajaessa useamman kilometrin, ei heti paikaltaan lähteissä. ja vikakoodi tuli juurikin tästä anturista.
Reply
#21
Yritin lukea vikakoodit, mutta ei pääse lukutilaan. Mietin tuota ohjauskulman anturia voiko olla rikki/ väärässä asennossa.
Eikös vikakoodit saanut luettua: Auto sammuksiin, vaihe vapaalle, käyntiin, 5 x edestakaisin rattia ja sen jälkeen 5 x jarrun painallus. Jonka jälkeen pitäisi alkaa vilkuttamaan hicas valoa?
Skyline R32 GTR


Exät: BMW 316 E36, Skoda Fabia RS,Skyline R32 GTS-T, Micra K11 RE85, BMW 325 IX, 205 MI16,405 MI16, 309 1.9 GTI,
Reply
#22
Tämä viittaa myös siihen ohjauskulman anturiin, jos tuo ratin heilutus ei vaikuta mittään niin ei mene vikalukutilaan. Kokeile liikuttaa rattia reilusti puolelta toiselle jos se anturi on väärässä kohdassa.
Reply
#23
Siltä se näyttäis. Otan tuosta ratin irti ja kattelen vähän missä asennossa se on. Onkos kukaan kokeillu Nissan Datascan HICAS ominaisuutta. Ilmeisesti consult portista pääsee kiinni arvoihin.

http://home.exetel.com.au/nds/NDSI/pictures/hicasdd.jpg

http://home.exetel.com.au/nds/NDSI/index...=functions
Reply
#24
Kateltiin tänään tolla datascanilla mun hicasia. Mulla oli ratin takaa lähteny se levy irti mikä pyörittää sitä hicasanturia eikä siis ollu mitää hajua missä asennossa se kiekko pitäs olla. Tuolla datascanilla sen sai kateltua kohilleen. Kuitenkin kun se parkissa laitettiin suoraan niin ajossa siellä kuitenkin oli anturi väärässä asennossa, ja hetken ajon jälkeen valo taas syttyi. Mulla tekee sellasta että vähän rivakamman kiihdytyksen jälkeen auto menee ajokoirana jonku aikaa kunnes valo syttyy ja hicas lopettaa säätämisen. Diagnoositilaan en myöskään ole päässyt kun anturi ollut väärässä asennossa. Pitää aamulla yrittää vielä josko sen nyt saisi päälle. En olisi ihan vielä valmis luovuttamaan tuon kanssa, haluisin saada sen toimimaan.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#25
http://www.skyline.se/dokument/R32_gtr_s...manual.pdf

CH-348 sivulta alkaen on hyvät prosessikaaviot Hicas vianselvitykseen.

Näin yleisesti ottaen kommentoi hän.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)