Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coiloverien huolto
#1
Tehdäänpä topicki, että tietoa leviäisi muillekin.

Olisi yksi sarja Tein Flexejä, jotka kaipaa huoltoa. Printsportti näitä huoltaa, mutta hinta oli mielestäni kova (100-170e/kpl) perushuollolle, ei tiedä ennenkuin avaavat. Voi maksaa extraakin. Noilla rahoilla alkaa saada jo uuttakin vastaavaa sarjaa. Onko porukalla tiedossa muita ammattimaisia paikkoja näiden huollolle? Lähinnä pääkaupunkiseutu hakusessa, mutta voidaan kauemmaksikin toki lähettää. Tähän voisi listata firmoja ja mitä merkkejä huoltavat.

Kysyin M-PRO RACING / AST Suomi (Klaukkala), mutta he huoltavat vain edustamiaan merkkejä: AST, Moton ja MCS.
Live slow, die old.
Reply
#2
Topi Service on yks. En tiedä mitä huoltaa tai mitä maksaa mutta osaa asiansa.
Reply
#3
käsiä levittivät:
rallyrace kerava
rallysystems kellokoski
firma mikä oli koeistanut mamasanin bc:t heiän raportissaan, ei kerkeä nyt kaivaa firman nimeä, voi lukee sieltä topicista
m-pro/ast
öö, muutama muu pk seudulta ja pari maa kunnista, kaikki levittivät käsiään, printsport on ainoa joka huoltaa.

Itellä tein super street, uusi setti +1100e, jos siihen laskee 4 iskarille huollon á 150e niin jää se aika kauas tosta alkuperäisestä, plus jos edfc on jo hankittu se ei käy muihin..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#4
Kirjoitinkin vastaavasta setistä, en samasta. Muilta merkeiltä siis saa huokeammalta aikalailla samaa. Mitä EDFC:hen tulee siihenkin ollaan puuhaamassa adapteria, joten kävisi muihinkin merkkeihin. Mainio vekotin muuten.

Nokottelin hintaa, koska arviohaarukka oli noin suuri ja voi vielä nousta jos onkin jotain muuta vakavampaa pulmaa. Ymmärrän, että näkemättä on paha arvioida, mutta myös asiakkaan näkökulmasta on huimaa ettei oikeasti tiedä mihin hinta voi nousta.
Live slow, die old.
Reply
#5
Tämmönen voisi olla oma ehdotukseni, purkaa ja putsaa ne iskarit irralleen. Lähetä sinne ja laita lappu messiin missä lukee että purkamisen jälkeen hinta-arvio, tai jotain vastaavaa, ei kai ne siitä pelkästä purusta montaa kymppiä ota..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#6
Aki Teiskonen

[email protected]
Reply
#7
Tuosta AST-suspensionista, eli ilmeisesti nykyisellään M-PROConfusedta vihje: Jos omistat jonkin Aragostan aikoinaan valmistaman alustasarjan (esim. st.Boeso), niin huollattaminen tuolla pitäisi onnistua.
We Produced With Spartan Air
Reply
#8
Bigem Hollolassa huoltaa kaiken merkkisiä coilovereita: http://www.bigem.fi/joomla/index.php/en/
Reply
#9
Vortex Wrote:Bigem Hollolassa huoltaa kaiken merkkisiä coilovereita: http://www.bigem.fi/joomla/index.php/en/

Melkoisen pätevän näköisiä vehkeitä tuolla. Oli myös aika kätevän näköinen suojapussi tolpille, ei ole aikaisemmin tullut vastaan vastaavaa:


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#10
Onko kellään heittää faktaa pöytään että huoltaako kukaan muu kuin printsportti teinin twintubeja?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#11
Mitsufoorumilta poimittua: Rämänen, Printsport, Aki Teiskonen, MPro Racing
Skyline GTS-R
Reply
#12
Kyllä, ja moni muukin, kunnes mainitsee sanan twintube.. Haluaisin tietää jos jollain olisi omakohtainen kokemus..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#13
Vortex Wrote:Bigem Hollolassa huoltaa kaiken merkkisiä coilovereita: http://www.bigem.fi/joomla/index.php/en/

Bigem ei huolla Teiniä. Kysyin juuri.
Live slow, die old.
Reply
#14
Kerrotaanko sieltä/mistään mitää syytä mikseivät koske tiettyihin merkkeihin?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#15
Mulle selitti joku näistä ettei ole vehkeitä ton kaasun täyttämiseen teineissä.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#16
jh Wrote:Kerrotaanko sieltä/mistään mitää syytä mikseivät koske tiettyihin merkkeihin?

Eivät ole perustelleet mistään.
Live slow, die old.
Reply
#17
Kysyitkö Teiskoselta? On virallinen Teinin jakelija, ettei tarvi kilpailijoiden puolelta kysyä.

Johtuuko kaasun täyttämisen ongelma venttiilin puutteesta? Sellaisen saa hitsattua runkoon. Voi olla että silti on ongelma twintuben kanssa?
Reply
#18
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/I...rvice.aspx

Sivulla 10 laittavat kaasut sisään tiivisteen välistä. Ei kovin hyvin näe millaisella laitteella.

Reply
#19
Jartsa Wrote:Kysyitkö Teiskoselta? On virallinen Teinin jakelija, ettei tarvi kilpailijoiden puolelta kysyä.

Johtuuko kaasun täyttämisen ongelma venttiilin puutteesta? Sellaisen saa hitsattua runkoon. Voi olla että silti on ongelma twintuben kanssa?

+1

Tarkennetaan sen verran että hän on nimenomaan Tein:n Motorsport diileri. Siellä olen käyttänyt omia vaimentajia pariin otteeseen ja perushuolto on ollut asiallisen hintainen, vaikka olisi tarvinnut jotain tiivisteitä tms. vähän uusiakkin. Kyseessä tosin Monotubet.
Reply
#20
Onko löytynyt muita kuin printsport?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#21
Mulla on KBEE:n halppis coilit. Niissä ruvennut yläpään stefa vuotamaan. Purin ne atomeiksi, eikä ole mitää rakettitiedettä. Alapäässä ilmamäntä ja ylhäällä öljyt. Lähinnä mietityttää, että paljonko öljyä pitää laittaa? Onko kellää hajua, että tuleeko piripintaan..
Reply
#22
Jami_Kristian Wrote:Mulla on KBEE:n halppis coilit. Niissä ruvennut yläpään stefa vuotamaan. Purin ne atomeiksi, eikä ole mitää rakettitiedettä. Alapäässä ilmamäntä ja ylhäällä öljyt. Lähinnä mietityttää, että paljonko öljyä pitää laittaa? Onko kellää hajua, että tuleeko piripintaan..

oliko minkälainen stefa? mistä hommasit uuden? mulla vaikeuksia löytää toyosporttien takatolppiin stefa
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#23
Huomenna vasta käyn kyselemässä. Ajattelin aloittaa metsästyksen paikallisista laakeriliikkeistä. Voin laittaa kuvan myöhemmin millaisista kyse.
Reply
#24
[Image: ySDG.jpg]
Elikkä kolme tivistettä alimmainen sisimmäisin.
E. Ja tosiaan mono tubet
Reply
#25
Etrasta löytyi tiivisteet. Eikä sisimmäisin ole stefa vaa se on akselitiiviste.
Reply
#26
Jami_Kristian Wrote:Etrasta löytyi tiivisteet. Eikä sisimmäisin ole stefa vaa se on akselitiiviste.

Mikä on stefan ja akselitiivisteen ero?

Olen ihan ollut siinä luulossa, että stefa on vain nimitys akselitiivisteelle...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#27
Puppetmaster Wrote:Mikä on stefan ja akselitiivisteen ero?
Olen ihan ollut siinä luulossa, että stefa on vain nimitys akselitiivisteelle...

Satavarmaa tietoa ei ole, mutta ilmeisesti stefassa on metallirunko ja akselitiivisteessä ei. Joku joka tietää niin korjatkoon Smile
Reply
#28
Jami_Kristian Wrote:Satavarmaa tietoa ei ole, mutta ilmeisesti stefassa on metallirunko ja akselitiivisteessä ei. Joku joka tietää niin korjatkoon Smile

Guuglasin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Akselin_huulitiiviste
Reply
#29
Stefa on vain nimitys akselitiivisteelle, oli se sitten metallijousitettu, rungollinen tai ihan mitä vaan. Stefa nimi tulee suuresta akselitiiviste tuotemerkiltä nimeltään Stefa.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)