Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ahtopaineensäätimet
#1
En löytänyt haulla ahtopaineensäätimistä keskustelua niin ajattelin luoda tänne siitä oman topikin.

Eli mitä säätimiä porukka käyttänyt, miten on toiminut ym. kokemuksia? Itsellä wanha Blitzin DualSBC ja haluaisin päivittää säätimen vähän enemmän nykyaikaan. Olen katsellut näitä säätimiä itse;
GReddy Profec B-Spec II, Greddy PROFEC, Apexi AVC-R, HKS EVC-S ja BLITZ SBC Type-R.
Oisko näistä joistain antaa mielipiteitä, käyttökokemuksia? Näillä näkymin jompaankumpaan Greddyyn olisin itse kallistumassa.

Kuvassa wanha Blitzin säädin


Attached Files
.gif   d-sbc8psd.gif (Size: 78.5 KB / Downloads: 270)
Skyline GTS-R
Reply
#2
Henry Wrote:Olen katsellut näitä säätimiä itse;
GReddy Profec B-Spec II, Greddy PROFEC, Apexi AVC-R.
Oisko näistä joistain antaa mielipiteitä, käyttökokemuksia?

Mitä sä haluat siltä säätimeltä? Smile

Greddyn B-profecci oli älyttömän simppeli säätää, nupista enempi tai vähempi ja siinä pysy hienosti. Vastaa lähinnä manuaalista ruuvia, missä vaan säätö on hytin puolella.

AVC-R on hankalampi säätää, mut toisaalta mahdollistaa kaikkea kivaa. Pelkkänä yhden arvon säätimenä se kyllä on ihan turha ja kallis.
Reply
#3
Tem Wrote:Mitä sä haluat siltä säätimeltä? Smile

Greddyn B-profecci oli älyttömän simppeli säätää, nupista enempi tai vähempi ja siinä pysy hienosti. Vastaa lähinnä manuaalista ruuvia, missä vaan säätö on hytin puolella.

AVC-R on hankalampi säätää, mut toisaalta mahdollistaa kaikkea kivaa. Pelkkänä yhden arvon säätimenä se kyllä on ihan turha ja kallis.

Juurikin helppokäyttöisyyttä haen säätimeltä. Sitä myöskin mietin että jos ostaa säätimen juuri vaikkapa AVC-R:n , niin tuleeko niitä kaikkia mahdollisuuksia edes käytännössä juuri käytettyä?
Keräsin vähän Ebaysta säätimien hintoja, niin molemmat Greddyt olisi hinnanpuolesta edullisimpia vaihtoehtoja. (Toki käytettynä sais vieläkin halvemmalla)

Greddy Profec B-Spec II, 230€ , saksa, new
Greddy PROFEC 324€, englanti, new
Apexi AVC-R 351€, usa, used (+alv ja tulli)
HKS EVC-S 278€, japan, new (+alv ja tulli)
BLITZ SBC Type-R 477€, japan, new (+alv ja tulli)
Hinnat sis. postit
Skyline GTS-R
Reply
#4
Henry Wrote:Sitä myöskin mietin että jos ostaa säätimen juuri vaikkapa AVC-R:n , niin tuleeko niitä kaikkia säätimen mahdollisuuksia edes käytännössä juuri käytettyä?

Tuskin, jos et etukäteen kaipaa niitä.
Reply
#5
En ole lukenut muiden mallien ominaisuuksista, ja mullakin on vanhempi hks säädin (evc4), se on ainakin toiminut hyvin siinä tehtävässä mihin se on tehty, eli pitää paineet halutussa hyvin, siinä on lisäominaisuuksina 2-tasoinen paineen säätö, pitäis perehtyä miten se pelaa?! Ja myös säädettävä varoitustoiminto löytyy mikä kuulostaa hyvältä kun ajelee kopio gt2 portilla, tuotakaan toimintoa en ole opetellut käyttämään mutta pitääpä ottaa toiminto käyttöön kun auto ajoon tulee keväällä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#6
Tuossa on muistipaikat isän ja pojan ahtopaineille sekä ylipainehälytin.

http://www.ebay.co.uk/itm/52mm-Pro-I-EBC...4192dcbefa

Hinta on kohdillaan ja säätöyksikkö sopii 52mm lisämittarikoteloon joten asennus on siisti.
Puolen vuoden käyttökokemuksella hyvä tuote.
Ainoa miinus tulee pimeällä liian kirkkaasta näytöstä.
Reply
#7
Tem Wrote:Tuskin, jos et etukäteen kaipaa niitä.

+1

Itse menin AVCR:rän ostamaan nimenomaan näiden lisäominaisuuksien takia. Aivan turhia kaikki (ainakin itselle).

Tässä tärkeimmät

- Ahtopaineen voi säätää kierrosten mukaan (esim 5000 rpm 1.0 bar 9000 rpm 2.2 bar)
- Itseopetuksen pitäisi hakea mahd tarkat säädöt haluttuun paineeseen (ei toimi. Itseopetus nostaa duty% niin paljon että paineet nousee reilusti yli toivotun)
- Näyttää kaasun asennon % & suuttimien käyttöasteen
- Overboost toiminto esim napin taakse
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#8
KettuGT-R Wrote:+1

Itse menin AVCR:rän ostamaan nimenomaan näiden lisäominaisuuksien takia. Aivan turhia kaikki (ainakin itselle).

Tässä tärkeimmät

- Ahtopaineen voi säätää kierrosten mukaan (esim 5000 rpm 1.0 bar 9000 rpm 2.2 bar)
- Itseopetuksen pitäisi hakea mahd tarkat säädöt haluttuun paineeseen (ei toimi. Itseopetus nostaa duty% niin paljon että paineet nousee reilusti yli toivotun)
- Näyttää kaasun asennon % & suuttimien käyttöasteen
- Overboost toiminto esim napin taakse

No näinpä juuri. Katselin jotain säätö videoita youtubesta tosta Apexista, niin oli ehkä turhankin monipuolinen.
Sain edullisesti foorumilta ostettua Greddy Profec B-Spec II niin tällä sit mennään joskus.
Skyline GTS-R
Reply
#9
Tohon itse säätämiseen avc-rConfusedsä. Sil pitää kiihyttää muutama kerta vaihde loppuun että oppii säätämään. Eikä saa renkaat lyödä tyhjää. Ja sit tietyst pitää säätää viel erikseen kuinka tarkkaa noudattaa pyydettyä painetta (feedback). Itse arvostan sitä ominaisuutta tossa että saa painetta pienemmälle pienemmil vaihteil.
Reply
#10
jakola Wrote:Tohon itse säätämiseen avc-rConfusedsä. Sil pitää kiihyttää muutama kerta vaihde loppuun että oppii säätämään. Eikä saa renkaat lyödä tyhjää. Ja sit tietyst pitää säätää viel erikseen kuinka tarkkaa noudattaa pyydettyä painetta (feedback). Itse arvostan sitä ominaisuutta tossa että saa painetta pienemmälle pienemmil vaihteil.

Tätä mä oon hetken aprikoinu miten säätö eri vaihteille tossa AVCRConfusedsä onnistuu ? . Siinähän säädetään gear judge, jonka mukaan sitten tietokone tekee korjauksia, mutta itse painetta säädetään vaan haluttu paine / duty%.

Miten se vaihdekohtainen säätö pelittää ?
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#11
Ihan vaa säädät vaihde kohtasest duty prosenttia pienemmäks. En nyt just muista minkä valikon takana se oli mut siin säädettii miinuksen puolelle duty prosenttia.

Edit. Se oli settings/ start duty.
Reply
#12
Mulla on ollu pari vuotta käytössä greddy profec B spec2 ja todella tyytyväinen. Helppo asentaa ja säätää sekä forumilta löytyy Tepon tekemät selkeä säätöohjeet.

Ostettaessa mukana tuli silvottu johtosarja, mutta FRsportila sai uuden alle 20$. Hyvinä ominaisuuksina selkeys, varoitustoiminta, HI/LO setting eikä oikeastaan mitään turhia ominaisuuksia vaan pelkkää asiaa
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)