Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P11 se sr20deh
#1
Ajattelinpa tännekin kirjoittaa tuosta omasta kulkineesta.

Eli tuli tuossa joulun jälkeen hankittua vähemmän ajettu P11 tuon GX:n tilalle, lähinnä sen takia, koska itsellä ei riitä enää mielenkiinto hitsaamiseen, vaikka sitä ei niin kamalasti enää olekaan. Kylmä talli kun ei oikein houkuttele.
Mutta itse asiaan. Auto löytyi nettiauton kautta ja heti ensimmäisenä pisti silmään siisti ulkoasu ja ilmoituksessa kerrottu 110kW teho. En uskonut alkuun ollenkaan, että SE- mallissa voisi olla GT- tekniikka. Noh, lähdin sitten tapaninpäivän jälkeen katsomaan primeraa ja kuinka ollakaan, GT- tekniikkahan sieltä pellin alta löytyikin! Runkonumerolla sain selvitettyä, että on ollut ihan tehtaalta lähtiessään. Kyselin vähän NPOC:n foorumilla ja sain käsityksen, että on todella harvinainen muuallakin euroopassa. Ilmeisesti pitänyt erikseen tilata tehtaalta. Onko kenellekään tullut vastaan Suomessa toista yksilöä?

Ohessa muutama kuva. Kaksi ensimmäistä on nettiauton ilmoituksesta, loput olen kuvannut itse.

[Image: 6928149_b_02d3bcaf02d73201.jpg]

[Image: 6928149_b_9d394dcd2c7e9a66.jpg]

[Image: 20150130_161022.jpg]

[Image: 20150130_160928.jpg]
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#2
Ohoh.. tommosia harvinaisuuksia vielä liikenteessä. On kyllä hyvinkin siistissä kunnossa. Smile
Reply
#3
En tienny et tälläsiä on edes valmistettu, herää kysymys: miksi?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#4
Siisti kunto selittyy osin sillä, että auto on tuotu Espanjasta Suomeen 2010 joulukuussa.

En minäkään tiennyt, enkä edes uskonut. En keksi muuta selitystä kuin sen, että on haluttu malliston lippulaivaan tehokkaampi kone erikseen tilattuna.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#5
Erikoistilaus 14hv:n takia.. jotenkin vaikuttaa järettömältä, sr20ve ymmärtäis vielä.

Olis kiva tietää paljonkohan nuokin 14hv on maksaneet.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#6
tuokki Wrote:Erikoistilaus 14hv:n takia.. jotenkin vaikuttaa järettömältä, sr20ve ymmärtäis vielä.

Olis kiva tietää paljonkohan nuokin 14hv on maksaneet.

On tuossa moottorissa kyllä ihan erilainen luonne verrattuna siihen 96kW koneeseen, ainakin mitä vertasin edelliseen primeraan. Mutta kaitpa sillä jokin loogisempi selityskin on.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#7
Huomasin NPOC-foorumin keskustelut penkkien alkuperäisestä materiaaleista, joten mielenkiinnosta oli pakko tehdä hieman tutkimustyötä FASTin kanssa.

Näyttäisi hieman siltä, että jos siinä on sisällä kangasverhoillut penkit, niin ne ovat ilmeisesti olleet siinä alunperinkin.

Kokonahkaisessa sisustuksessa tuon koodirimpsun BBYALGFP11EGALCFL 15. merkki olisi K, kuten jokut brittifoorumilla väittikin, mutta etsi sitä K-kirjainta väärästä kohdasta. Tarkistin tuon Nettiautossa jossain vaiheessa myynnissä olleen nahkapenkkisen SE:n runkonumerolla ja siinä 15. merkki tosiaankin oli K.

Tuon AP0-maalikoodin jälkeen oleva K-kirjain kertoo, sisustuksen värin, tässä tapauksessa harmaa.

Hieno auto ja erikoisempi varusteluyhdistelmä kaiken kaikkiaan. Taisinkin bongata tämän jonkin aikaa sitten Kuopiosta, rautatieaseman ja automuseon välimaastosta?
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Reply
#8
AkiH Wrote:Huomasin NPOC-foorumin keskustelut penkkien alkuperäisestä materiaaleista, joten mielenkiinnosta oli pakko tehdä hieman tutkimustyötä FASTin kanssa.

Näyttäisi hieman siltä, että jos siinä on sisällä kangasverhoillut penkit, niin ne ovat ilmeisesti olleet siinä alunperinkin.

Kokonahkaisessa sisustuksessa tuon koodirimpsun BBYALGFP11EGALCFL 15. merkki olisi K, kuten jokut brittifoorumilla väittikin, mutta etsi sitä K-kirjainta väärästä kohdasta. Tarkistin tuon Nettiautossa jossain vaiheessa myynnissä olleen nahkapenkkisen SE:n runkonumerolla ja siinä 15. merkki tosiaankin oli K.

Tuon AP0-maalikoodin jälkeen oleva K-kirjain kertoo, sisustuksen värin, tässä tapauksessa harmaa.

Hieno auto ja erikoisempi varusteluyhdistelmä kaiken kaikkiaan. Taisinkin bongata tämän jonkin aikaa sitten Kuopiosta, rautatieaseman ja automuseon välimaastosta?

Youtubessa olen nähnyt videon vastaavasta yksilöstä, siinäkin oli kangasverhoillut jakkarat, joista niinikään myös puuttuu sähkösäätö. Tosiaan kiinnostaisi tietää, onko näitä missään muualla koko maassa, vai onko kyseessä uhanalainen yksilö. Kuopiossa liikuskellaan, eli aivan hyvin olet voinut auton nähdä.

Aiheesta kolmanteen, onko kenelläkään hajua, että saako mistään enää ba9 kannalla olevia 10 wattisia polttimoita? Tuossa on lukuvalossa niitä kaksi kappaletta. En ole löytänyt mistään kuin joko 4- wattisina tai sitten 10- wattisena halogeenina.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#9
Kirjoitellaanpa tänne vähän kuulumisia. Viimeaikoina on ilmennyt pienimuotoista tehottomuutta, välillä tuntui kun kone kävisi laihalla kokoajan, eli vetoja ei pahemmin ollut, jos niitä nyt muutenkaan hirveästi on ikinä ollutkaan. Kaikki perushommat tuli tarkisteltua luonnollisesti ensin. Viimeisenä epäilys kohdistuikin polttoaineen saantiin. Ei muuta kuin pumppua tilaukseen. Juuri äsken suorittamani koeajon perusteella tulin siihen tulokseen, että pumppu oli parhaimmat päivänsä nähnyt. Bensanpainetta en mittaillut missään vaiheessa, kun en mittaria omista, eikä uusi pumppukaan ollut mitenkään kallis (Nimark, 25€Wink.

Kohtuu vekkuli vaihdettava, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömän vaikea. Lähinnä bensan kuivattamat kädet tuottivat hankaluuksia. Nostin koko asetelman tankista pois, koska en omaa niin pieniä sormia, että olisin saanut sen kannen auottua tankin sisällä. Lähtee kun nostaa asetelman etupäässä olevaa klipsiä ja työntää koko pakettia taaksepäin. Käsittääkseni se koko asetelma kuuluukin nostaa pois tankista, mikäli pumpun vaihtaa. Täällä olen lukenut, että on vain irroiteltu kansi ja suoritettu vaihto siten.

Pumppu sopi paikoilleen heittämällä, tosin mukana ollutta suodatinsukkaa en käyttänyt, vaan tyydyin käyttämään alkuperäistä.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#10
venynyt ketju aiheuttaa myös sitä tehottomuutta. sekään ei olis huono homma tarkistaa.
Reply
#11
Sampza Wrote:venynyt ketju aiheuttaa myös sitä tehottomuutta. sekään ei olis huono homma tarkistaa.

Olen hyvinkin tietoinen asiasta. Entisessä primerassa ketju oli tiensä päässä, joten tiedän millaisia oireita se aiheuttaa. Mittasin kiristimen kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteen. Ei mitään hätää vielä sen puolesta. Ellei ole nyt sitten vajaan neljän tuhannen kilometrin aikana venähtänyt lisää. En jaksa uskoa.
Reply
#12
Tähn täytyy melkein jo kirjotella. Big Grin Itselläni on ihan perus se nahkajakkarat yms ja 131hv? moottori. Mutta tuli vaan mieleen, että virossa näin vihreän se yksilön jossa ei ollu takalasinpyyhkijää ja oli kangasjakkarat. Aattelin, että mikähän karvalakki se tuo sit on, mutta jos siellä oli gt tekniikka pellin alla? Ei voi tietää.
Reply
#13
Harvinaisesta kapistuksesta on kyse joo. Sitä tekniikkaa ei saa varmaksi sanottua muuten kuin valmistusnumeron perusteella. Eli erikkotilauksella on saanut DEH- moottorilla tätä aikoinaan. Virallista maahantuontia ei ole ollut. Käsittääkseni.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#14
Lisätäänpäs vettä myllyyn. Bongasin mobile.de:n sivuilta tämmöisen:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detail...geNumber=1

Eli itseltäni puuttuu tuohon verrattuna seuraavat vempeleet:
-Nahkasisusta
-Penkinlämmittimet
-Ajovalojen ja takalasin pyyhkimet (luojan kiitos)

Kyseinen malli on näköjään tullut ihan juuri semmoisella varustelutasolla kun tilaaja on halunnut. Se selittää erot.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)