Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mitä mä nyt teen!!! - L28ET Z31:n eculla ja pakosarja hehkuu tyhjäkäynnillä punaisena
#1
Tallillamme majailee ja touhuaa monisataheppaisten tuning- ja kiihdytysautojen rakentajia. Mulla menossa toista vuotta simppeli tekniikanvaihto perus-Nissan -tekniikalla. Minulla tietotaito varsinkin omituisten ongelmien edessä loppuu aika äkkiä, mutta kun nämä turbourhotkaan eivät osaa auttaa!
Ongelmani: L28ET Z31:n eculla on tavallinen setti Amerikan Datsunvirittäjien keskuudessa. Mulla tollainen combo myös pellin alla.
Kone käynnistyy ja käy kauniisti, ottaa kierroksia, mutta jo tyhjäkäynnillä pako-osasto alkaa hehkua punaisena! Ensin pakosarja, sitten turbo ja downpipe myös. Kovin terveeltä ei vaikuta, joten sammutan koneen.
Sytkää olen kokeillut eri ennakoilla, välillä 20-0, mutta hehku saapuu aina vaan. Mitä tutkin seuraavaksi?
Kaara Mynämäellä ja minä myös. Jos paikanpäälle joku haluaa/suostuu tulla ihmettelemään, soitto 0445330530.
Nimim.Hihat palaa.
Reply
#2
Jakopieles tai seokset vituillaan.
Nissan r32 GT-R LHD
Reply
#3
Nokka hampaan verran aikaisella? Pakoventtiilit aukeaa ennen aikojaan ja päästää rojut pakosarjaan kesken palotapahtuman, tää tulee ekana mieleen.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#4
Eikös tuossa ruiskussa päässyt tyhjäkäyntiseoksia oikein säätämäänkin? Mutta jos ne ovat edellisessä moottorissa olleet kohdallaan niin ei niiden kovin kaukana totuudesta pitäisi olla tässäkään.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net
Reply
#5
Pakoventtiilien aikasten aukeamisen kannalla ollaan täälläkin, vaikka seos oliskin laihalla ni en usko et tyhjäkäynnillä mansikalle vetäisi. tai sytkä niin myöhässä et palaa vasta putkessa, mutta tää kait on kuites tarkistettu et on kohdillaan?
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Reply
#6
Nokan ketjun väärää asennusta lähdin sitten illalla metsästämään. Mäntä ylhäällä, ajoitusmerkki kammenpäässä nollan kohdalla ja imu ja pakonokat hyvin tasan toinen aukeemassa ja toinen menossa kiinni. Äkkikatsomalla ja fundeeraamalla syy ei ole siellä. Venttiilien välykset oli vähän mitä sattuu, tiukat, säädin isommiksi, kylmänä .25 pako ja .20 imu. Luulin ongelman ratkennen tällä. Mutta niin vaan hehkui pakopuoli. Ja venttiilit kalkatti...
Seuraavaksi bensapaineita mittaamaan ja suuttimien tuottoa kans. Josko suihkii liian vähän.
Reply
#7
Vois sen sytkän katsoa lampulla. Jos se ecu säätää jonkun anturivirheen takia ennakon ihan pieleen.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#8
Toni L Wrote:Vois sen sytkän katsoa lampulla. Jos se ecu säätää jonkun anturivirheen takia ennakon ihan pieleen.

+1
Reply
#9
Lampulla on katottu ja eri ennakoilla käytetty. Pakosarja punastuu aina vaan. Ennakko ei säädy mihinkään kierrosten mukaan, joten ecun terveyttä epäilen. Josko antaa vääriä viestejä injektoreillekin... Täytyy tutkia. Onko kellään tietoa L28ET:n joutilaista ecuista?
Reply
#10
Nyt ongelmat hiukan pienempiä: hehkumisongelma kai johtui jaosta, tutkinnan aikana meni vanha jako hukkaan, mutta uudelleen kasattuna meni kai kohdilleen, trabelit nyt vähäisempiä. Eli nyt toimii tavallaan hyvin kaikki. Mutta: mikä säätää ennakkoa Z31-sähköillä varustetussa autossa? Mun Z31:n jakajalta lähtee vain 2-napainen liitin eculle (tai eculta tulee). Ecuko vai mikä säätää sytytysennakkoa? Joillakin jossain joskus olen kuullut että olisi "kiinteä ennakko", mutta ei kai hienoissa japsipirsseissä... Mulla siis kaikki ok, käy hyvin tallissa ja pikku testilenkeillä, mutta ennakko ei säädy mihinkään.
Reply
#11
ECU säätää ennakkoa. Voisiko olla että joltain anturilta ei tule oikeaa infoa ECUlle jolloin purkki on vikatilassa eikä säädä ennakkoa.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)