Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leima tuli
#1
Kävin tossa leimaamassa 3satkun... meinas inssi ensin, kun katseli tota etupäätä, että alapallonivelissä olis väljää. :o No siihen mä tokasin, ettei voi olla.. :o ne on vaihdettu pari vuotta sitten. Sitten se väänteli niitä lattaraudalla ja kokeili renkaasta klappia jne. ja lopulta sano, ettei niissä ollukaan, et se vaan näytti siltä ;D Olis tullu mukava lasku noidenkin osalta, jos olis määränny vaihdettavaks ja tosiasiahan on, että ne on vaihdettu 3 vuotta sitten, tosin apparin puoleinen oli menny hiukan kuivaks. Toissapäivänä kävin töräyttämässä sinne nipan kautta mömmöt sisään.... ja tänä aamuna säädin vielä kuskin puoleista ajovaloa, joka sojotti hiukan liian ylös, siitä kun oli maininta viime vuodelta :-

Katseli/ihmetteli vielä lopuks mun ilmanottoputkiviritystä tossa keulilla puskurin alla... no siihen vaan kommentoin lyhyesti miks ne on siinä. Kun sitten sain leiman paperiin, tuli kysäistyä vielä noista madallusjousista... pitääkö muutoskatsastaa jne. Kyllähän ne pitäisi, jos on asennettu vuoden 94 jälkeen, no mullahan ne on asennettu tietysti aikaisemmin ;D

Että sellaista... sitten voikin rauhallisin mielin laittaa nisukka talveks seisomaan... kohta :'(
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#2
Joo, sama juttu kun kävin keväällä katsastamassa zetaa. Alapallonivel piti vaihtaa. Ja siinä ei todellakaan ollut mitään glappia... Vaikuttaa siltä että ellei muuta valittamista löydy niin kyllä ainakin yx alapallonivel täytyy vaihtaa... :Smile
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#3
niin ja mikä tossa Z31:n alapallossa on kliffaa... se on "kiinteä" eli osa alatukivartta, joka tulee ostaa myös ja sehän maksaa :Smile
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#4
Voi sen tehdä muullakin tavalla jos on seppämiehen verta suonissa... Yks kaveri puhu että olis toteuttanu sen poraamalla/kalvamalla nivelosan tukivarresta irti ja muokannu sitä jotenkin siten että siihen on saanut jonkin "irtomallin" kiinni. Epäilyttävän kuuloista toimintaa alkuun mutta jos siitä saa hyvän niin sitä ei tarvitse tehdä kuin kerran. Eli navan päähän sopivaa irtomallia etsimään...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#5
Bruce:
Muhahahah ;D
Ukko kusetti inssi miestä.. ;D
Eihän siinä mitään väljää ollu :Smile
Hmmm.....
Olikohan noin :Smile
Olin kyllä huomaavinani jotain pientä välystä ;D
-Poliisi- : Mikäs v**** teiden ritari sä kuvittelet olevas?<br /><br />www.autohuoltokm.fi
Reply
#6
sehän siinä ihmeellistä onkin, että näyttää väljältä vaan ei tunnu ajossa... ei kolise, ei vipata ???
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#7
Z31ssä alapallo on seegerillä lukittu alatukivarteen. Helppo vaihtaa, tosin pelkkää alapalloa ei saa tietääkseni suomesta. Victoria britisheltä saa 75 taalaa pari + kulut ja verot vm 84-89
Reply
#8
No hemmetti, toihan ei oo enää paha hinta. Pitääpä muistaa, kun joskus tulee vaihto eteen tai jotain muuta tilattua VB:ltä Wink
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#9
Karppa: Eihän sen välttämättä tarvi mallikohtainen osa olla... Onko mitään havaintoo minkä merkin/mallin vastaava sopis korvaavaks osaks? Tiedä vaikka Z31Confusedsa ja S12Confusedsa olis jopa samat palikat...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#10
Hitto, kun ei tullu säästettyä noita alatukivarsia + alapalloja, kun ne vaihdoin. Olis voinu tutkia asiaa tarkemmin. Ei Karpalla oo nurkissa vanhoja?
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#11
No onhan näitä. Tässä olisi muutama mitta ko, pallosta Halkaisija mikä menee alatukivarresta läpi on 43mm. Korkeus 13,7mm pohjausolakkeen ja seegeruran väli.
Reply
#12
karppa Wrote:Z31ssä alapallo on seegerillä lukittu alatukivarteen. Helppo vaihtaa, tosin pelkkää alapalloa ei saa tietääkseni suomesta. Victoria britisheltä saa 75 taalaa pari + kulut ja verot vm 84-89

Moi!
Uutena jäseneä neuvoa please, mikä on osoite ja kuinka noita alapalloja tuolta voi tilata?
Pasi
Reply
#13
Ollaan tehty hiukan tutkimustyötä ja löytyi Z31:een sopiva alapallonivel, ainakin mittojen puolesta. Italialaista laatua ei tosin kannata ostaa vaan joku esim. Örumin osa. B-mallin Opel Asconan vm.76-81 alapallo pitäisi sopia tuohon Z31:alatukivarteen. Opelin alapallossa ei ole tosin tuota seekeriä eli sokkaa, mutta se sen verran nafti ( +0.4 mm ) että pitäisi istua ihan hyvin. Omakohtaisia kokemuksia tästä ei vielä ole, mutta jos jonkun on tarvis vaihtaa, niin kokeilkaa tätä ja ilmoitelkaa miten kävi.

Noi Opelin alapallot ei kalliita ja ainahan voi mennä alkuperäisen kanssa tarvikeliikkeeseen ja verrata ko. osaa, jos epäilyttää.
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#14
Pallonivelistä lisää:
Rullailin Motonetin sivuja tänään ja huomasin seuraavan:
-----
PALLONIVEL NISSAN SILVIA/200SX/K-GT/ZX
Hinta / 1 kpl
Silvia 1.8-T S12 84--89 Alapallonivel V/O. . . . . . . . . 17-1086 17.49 ???
240K-GT 110/210 72--81 Alapallonivel V/O. . . . . . . . . . 17-2359 12.45 ???
240Z/260Z S30 72--77 Alapallonivel V/O. . . . . . . . . . . 17-1029 16.48 ???
280ZX S130 79--83 Alapallonivel V/O. . . . . . . . . . . . 17-2359 12.45 ???
-----
Eli esim. Silviaan myydään alapalloja irtonaisina vaikka Autokeskuksen mukaan ne on täysin kiinteät. Tästä päättelin että ne ovat jotenkin järkevästi irroitettavissa vaikka muuta väitetään. Kuulin, että pallo on alatukivarressa jonkinlaisilla läpiniiteillä kiinni, ja kun ne ottaa poralla pois, vanha irti ja uus tilalle ja niittien tilalle sopivat pultit. Okei, nyt puhun väärällä alueella automallin puolesta mutta mieleeni juolahti että voisiko joku listan tuotteista sopia sellaisenaan tai pienellä modauksella myös Z31:een? Aion käydä hakemassa lähiaikoina parin noita ja alkaa ihmettelemään miten homma käytännössä toimii vai toimiiko ollenkaan. Koitan muistaa ottaa kuvia tapahtumasta, jos niistä vaikka olisi hyötyä jollekin... Wink
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#15
Jep, on se irroitettava/vaihdettava.
En tiedä listalla olevista, mutta Z31:een sopii B-mallin Opel Asconan alapallonivel ( taitaa olla se vm, joka on 80-luvun vaihteen molemmin puolin ). On kokeiltukin, tosin en itse, mutta kuitenkin ja sopii. Eikä sitten niitä italovalmisteisia... Wink

bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)