Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P11 gt ja pari mystistä muuttujaa
#1
Terveppä terve; Pihalle tuli hommailtua tommonen vähän massasta erottuvammin maalailtu GT primera *kuvaa tulossa kunhan ehtii pestä ja fiksata* Ja ja siinä nyt muutama semmonen pieni vianpoikanen kummittelee;

Ensinnäkin Käsijarru/jarruvalo palaa mittarissa kokoajan *jarrut jumissa? onko näissä tunnistimia?* Saako näistä -97 vikakoodeja ulos? ***korjattu, anturin piuha irronnut/hapettunut liitin

Ja toisekseen ajossa kuuluu 50-60 ja 100 --> nopeuksissa semmonen jumputus, koitan siitä vielä videoo saada, mutta se on semmonen tasanen "Tump tump tump tump" Noissa tietyissä nopeuksissa, ja vauhdin noustessa sataan ääni on semmosta vähän vinkuvaa samalla; Itsellä pieni kutina että vetari/laakeri? Mutta ei viittis turhaa pajalle viedä ennenkun tietää mitä lähtee tutkimaan ja mistä. Ja tosisaan ääni kuuluu veto päällä ja veto poissa, sekä kytkin pohjassa.

Auto tuli mulle iisalmen suunnalta ja on ollut millon missäkin *mitä historiatietoja kattelin* mutta jos joku tunnistaa entisekseen jcf-495 niin huudelkaas mitä tolle on vuosien varrella tehty.
Reply
#2
Janppa88 Wrote:Ensinnäkin Käsijarru/jarruvalo palaa mittarissa kokoajan *jarrut jumissa? onko näissä tunnistimia?* Saako näistä -97 vikakoodeja ulos?

Kato nyt ekana, onko jarrunestettä riittävästi pääsylinterin säiliössä. Tuo valo palaa, jos nestettä on liian vähän.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#3
Itsellä säksässä oli taipunut se kytkin sieltä käsijarrukahvan juuresta, Kato se, ota vaikka piuha irti niin pitäisi sammua
.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#4
Jaa sinä kävit hakemassa tämän? http://www.nettiauto.com/nissan/primera/6829516 Katsoinkin ilmoituksesta, että on aika ovelan värinen, lieneekö jälkikäteen maalattu?
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Reply
#5
Joo sen kävin, on jälkikäteen maalattu, 4 eri sävyä tuntus värissä olevan, turkoosi, kultanen, vaaleensininen ja punertavaa sävyä. se valo palo sen takia että oli jarrunestesäiliöstä anturin johto irti, Smile Enään tuo jumputus vika.

SRi:nä ne sitä kauppas mutta runkonumero täsmää GTConfusedeen, ja varusteet, moottori on 110kw SR20DE yms Smile Taakke joutuu levyt ja palat vaihtaan mut ei ton juminan lisäks oo mitään kummallista. Halvallakin sain sen ostettua.
Reply
#6
Saman tarkistin minäkin FASTilla, aito GT se on.

Saiko viimeisimmästä pyyntihinnasta vielä alennusta, ei se kyllä semmoisenaankaan kilometreihinsä nähden enää kallis ollut.
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Reply
#7
renkaissa runkovika voi tehdä tommosen äänen. Toinen kannattaa katsoa ettei se värinän vaimennuskumi ole vetarissa irti.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#8
AkiH Wrote:Saman tarkistin minäkin FASTilla, aito GT se on.

Saiko viimeisimmästä pyyntihinnasta vielä alennusta, ei se kyllä semmoisenaankaan kilometreihinsä nähden enää kallis ollut.


Lopullinen kauppahinta oli 900eur käteisellä kaksilla renkailla. Leimaa ensi keväälle, ja yleiskunto siisti ja ruosteeton ajokm 258 025 kotipihaan ajettuna. Hintaansa nähden Löytö kun noista 300k ajetuista pyydetään 1500++ ja tässä ei ole oikeestaan muutakuin pikkunäprää "vikana" eli kulutusosien vaihtoa lähinnä. Tänään vaihtelin tulpat ja ilmansuodattimen sekä öljyt laitteeseen.

, Vielä pitäisi vain alumiimit hommata talvipyörille niin olis nätti, orggis GT:n 15" alut olis varmaan komiat. Smile ja ehkä toi madallussarja vaihtaa vakio alustaan. ei oo ihan mun makunen toi sarja, mut ei se ihan pahakaan ole.

Kremilin Wrote:renkaissa runkovika voi tehdä tommosen äänen. Toinen kannattaa katsoa ettei se värinän vaimennuskumi ole vetarissa irti.

huomenna menee nosturille, ilmottelen tänne josko vikaa löytyy niin tiedetään jatkossa jos jollekkin ilmenee.
Reply
#9
Nonniin, vastataas nyt tähän Smile Sieltä löyty välystä oikean puolen vetarista... eli metsästys alkakoon että mistä löytää sisemmän murroksen, koska ulompi ei naputa niin ei kai se vika siinä silloin ole. Ja toinen takajarrusatula vuotaa hivenen, mietin että vaihtaako koko paskan vai pelkän männän siihen tiivisteineen.

Jollakulla tätä lukevalla jos on tarjota jompaa kumpaa ehjää purkuosaa niin heittäkää Hep yyvellä, teen vielä erikseen osto ilmon.
Reply
#10
Mitenkäs tuota kun vaihtaa etupyörän laakereita niin joutuuko vaihtaan abs anturit samalla, vai mahtuuko prässäämään niitä hajottamatta irti? Kattelin vaan et anturit maksaa hunajaa, yli 100eur kpl.
Reply
#11
Ei tartte antureita irrottaa.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#12
Oookke, anturin piuhat varmaan joutuu konehouneest irrotteleen et saa prässiin noi navat. Smile Laitoin tilaukseen briteistä rosteri sarjaa, niin onko porukalla mitään hajua et onko jotain esim "motonet" vaimenninta jonka taakse viittis pistää ilman ettei pää hajoo matka ajossa Big Grin

tarkotuksena olis vähän cat back tyylinen ratkasu rakennella
Primera GT -97
Reply
#13
Vaikka Simonsin vaimentimilla saa aikaiseksi ihan hyviä pudjetti ratkaisuja.. joku väliresonaattori/vaimennin + takavaimennin = ei leviä pää.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#14
http://www.motonet.fi/fi/tuote/148532/2-...47cm-o51mm Tommonen takapöntöksi ja joku suora mikä mahtuu niin välipöntöksi.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#15
Big Grin aika hervottoman kokonen toi kiinanrööri vaikka ilmotuksesa sanottiin että passaa vakio kattiin, paketissa luki oikeen nätisti jp performance, ja firma näyttäs olevan briteistä.. anyway, meinasin rakennella sen cat-back putken alkuperäsiä muotoja kunnioittaen, mutta iski tenkkapoo että minkälainen välipönttö sinne pitäis laittaa että sais ne kaikista korkeimmat ja räikeimmät äänet pois sieltä, toki budjettuputkella ei varmasti saa niin tasasta murinaa kun etsin... ideana olis pitää se putken koko samana mitä tuo rosteriputki/pakosarja on, eli kaiketi 2½" *en kerenny vielä mittaan tota rosteriosaa* tässä vielä esimakua siitä uudesta rööristä:

http://aijaa.com/mtheCY <-- tosi siistit saumat on, ja muutenkin fiksusti tehty putki, suht paksua rosteria, ei kevyimmästä päästä mutta ei ainakaan pitäs rämistä kovin herkästi. Simonssin pönttöjä pitäny vahvimpana taakse laitettavaks, noi motonetin "rosteri" pöntöt on niin ohkasta materiaalia että varmasti kumisee kuin peltitynnyri subikotelona Big Grin

http://aijaa.com/DAQOyp <-- siinä viimesintä projektia, oikean puolen vetarin vaihto.
Primera GT -97
Reply
#16
=) sitten. mistäs tämmöseen gt:hen löytää pakosarjan pultit? Big Grin ja saako noita jotenkin avattua ilman että katkee lohkoon?

muokataan senverran et jos jollakin on kohtuu hintaan tietotaitoo keski-suomen läheisyydessä irrotukseen passelit kamat niin huudelkaa hep.

ja senverran muoksia vielä että auttaako mitään jos koneen laulattaa lämpöseks ennenku rupee availeen?

EDIT:

Ja vastaan itselleni Big Grin Ebaysta tuli tilattua 20e toimitettuna ovelle pakosarjan pinnapultit ja mutterit.
Primera GT -97
Reply
#17
=) Juttelen taas itseni kanssa; päädyin tilaamaan Ebayn kautta saksasta FOX merkkisen catback putkiston, katsotaan onko mistään kotosin. Ainakin youtuben videioista löyty pari pätkää eikä kuulostanut hullummalta. Kallishan toi putki on mut ei kai sitä hyvää halvalla saa.
Primera GT -97
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)