operaatio 350mm takajarrut:
homman nimi on 350x20 370z sport takajarrulevy+ skyline GT-R brembo takajarrusatula. tuo 350mm levy sopii suoraan paikalleen napaan ja käsijarrurumpu on samankokoinen kuin skylinessä, no adapterihan satulalle piti saada, japanissa garage saurus niminen putiikki on kyseisiä adaptereita joskus valmistanut mutta totesin heiltä ostamisen olevan todella vaikeaa, pyysin sitten speedimportsin jania apuun oston suhteen mutta ei niitä palikoita tuntunut tänne suomeen saavan. joten aloin niitä sitten itse tekemään, kaverini piirteli kuvat mittojeni mukaan ja eikun lentsikka-alsat mukaan ja koneistamoa kohti.
sain taka-adapterit koneistamolta reilu viikko sitten ja kovasta kiireestä huolimatta kerkesin niitä sovittelemaan paikalleen, ilokseni sain huomata että nehän sopi hyvin pienellä modauksella paikalleen, jarrukilvestä piti tietenkin laikata kantti pois ulkokehältä, sekä adapterin kohdalta pienet kanttaukset myös pois, kuvia alempana.. offsetissa oli käynyt mulla jokin mittausvirhe koska levy ei sattunut ihan keskelle satulaa, korjasin tilanteen 2mm paksuilla kovilla ja leveillä aluslevyillä ja nyt paketti on keskellä niinkuin kuuluukin. mittavirhe muutetaan piirustuksiin niin seuraavat adapterit on sitten 100% priimat.
taka adapterit:
[ATTACH=CONFIG]26951[/ATTACH]
nuo valkoisella sutatut kantit piti ajaa pois
[ATTACH=CONFIG]26964[/ATTACH]
jarrukilven ulkokantti pois ja adapterin sovitus, sopi napaan hienosti
[ATTACH=CONFIG]26965[/ATTACH]
uusi levy paikalleen ja satulan sovitus adapteriin, väittäisin aika nappisuoritukseksi, satula meni niin hyvin paikalleen että sitä ei tarvinnut viilata ollenkaan, ja rakoa levyn ja satulan väliin jäi tarvittava määrä että levy pyörii myös kuumana jos se lämpölaajenee. pala tulee keskikohdastaan naksun yli levyn ulkopinnasta, palasta voi ottaa pienen siivun pois jos siltä tuntuu mutta itse jätin ihan noin tuon paikalleen. adapteri olisi mahdollista valmistaa myös niin että pala ei tule keskiosastaan yhtään yli levyn reunan, mutta tämä vaatii sitten satulan sisäosan viilauksen lisäksi myös viilausta satulan jaloista, joten olen tyytyväinen adaptereihin juuri tälläisinä kuin ne nyt ovat.
[ATTACH=CONFIG]26966[/ATTACH]
satuloiden pesu, hionta, putsaus, maalaus, brembo tarrat, ja lakka päälle.
[ATTACH=CONFIG]26967[/ATTACH]
yellowstuff palat paikalleen ja käsijarrun säätö: valmis!
[ATTACH=CONFIG]26968[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26969[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]26970[/ATTACH]
nyt sitten odotellaan kevättä että pääsee kokeilemaan miltä uudet jarrut tuntuu, pelkät isot etujarrut kun aiemmin ajoin sisään ja vähän mutkatiellä hurjastelin niin aika herkästi eturenkaat tahtoivat lukittua ja abs puutui peliin(olin yllättynyt
)nyt näiden isojen takajarrujen ansiosta balanssi meni tietenkin parempaan suuntaan.