Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kampiakselin hihnapyörän irroitus
#1
Eli kyseessä Ca18det, ja kampiakselin hihnapyörä pitäis saada irti, mutta tuntuu olevan jämähtänyt kiinni ja pahasti.
Eli miten tuo normaalisti kuuluisi irroittaa? Vaatiiko jonkin ulosvetimen? Ja kyseessä siis jakohihnan hihnapyörä.
Reply
#2
Joskus se jumahtaa todella tiukkaan. Itse annoin sille kylmää, lämpöö ja röppöö ni usean tunnin taistelun jälkeen sain sen irti kampeamalla.
Reply
#3
En kampeamalla kauheasti koittaisi, vaikka joskus sen kai voi niinkin irti saada. Kuitenkin kampeamalla se kääntyy aina vinoon ja sen vuoksi mahdollisesti tarraa akseliin entistä lujempaa ja riski rikkoa jotain kasvaa.

Kunnollisella ulosvetimellä sen saa sieltä kyllä ihan kivuttomasti. Ihan kaikki ulosvetimet eivät kyllä sinne sovi, mutta niitä on sellaisia, joissa ne "hampaat" on sellaiset leveät mutta litteät, jolloin ne mahtuvat kivasti hihnapyörän ja öljypumpun väliin.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#4
Yksi vaihtoehto on porata siihen vaikka 5 tai 6mm kierrereiät ja vetää niistä. Jos saa siististi onnistumaan niin hihnapyörä ei mene edes pilalle.

Itse kokeilisin ehkä kiertää sellaisen hydrauliikka klemmarin jossa on kaksi pulttia siihen ympärille ja koittaa vetää siitä jollain ulosvetimellä. Rb26 on niin ahdas se pyöräntakana oleva rako että ei sinne kyllä mitään vedintä mahdu.. voihan tässä olla enemmin tilaa.
Reply
#5
mulla ainakin toiminu aina että ottaa sen kiilan pois niin sitä hihnapyörää voi pyörittää koputtelemalla ja suihkuttaa irroitusöljyä samalla. sitten kun alkaa pyöriä hyvin niin lähtee kahdella tasapäämeisselillä kampeamalla.
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply
#6
Mä nostin keulan ylös ja auton alla maaten tuurnalla ja vasaralla koputtelin varovasti pyörän takaa irti. Pitää vaan olla tosi varovainen ettei lyö vahingossa palaa irti reunasta.
Tasasesti paska
Reply
#7
Ite iskin wd40:tä annoin muhii 30min, sitte otin sorkkaraudan ja talttapään ja iha kevyesti kampesin, nii lähti sujuvasti irti. Ei ongelmaa.
Reply
#8
Meinas mennä hermo,kampeemista en suosittele.Oikea tapa!Rasvaa kiilaan reilusti,pikku muhi,napauta kiilan etureunaa pikkusen ylös,sitten ns.sokerihohtimet,liikuttele ja sitten pyöräytä puolikuukiila pois.Lisää rasvaa kiilan koloon,lyö ratasta edestakaisin pyörimis suuntiin jonkun pehmeän avulla (alumiini,muovi,puu) tms.Aika nopeesti lähtee liikkkumaan,lisää rasvaa,kun pyörii,vedä sormivoimin irti.Aikaa meni noin 10min..kampeemalla toista tuntia eikä mihinkään!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)