Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P11 GT mittaristo valoja täynnä??// mistä etuputki
#1
GT primera piti saada, mutta eikö nyt muutama päivä ostosta abs valo ruvennut satunnaisesti palamaan, käynnistyksen jälkeen normaalisti pari sek. palaa ja sammuu. sitten jossain vaiheessa tuo rupeaa mittaristosta loistamaan, airbagin valon kanssa myös ongelma, huomasin että airbagin valo ei käynnistyksen jälkeen sammu, vaan jää vilkkumaan. tätä ei aiemmin tehnyt.
mistä lähteä vikoja etsimään?

nimim. "ensimmäinen ja viimeinen nissan?"
Reply
#2
Kuskin penkin bägin liittimestä oli lähtenyt toinen piuha irti. Se korjsttu ja nollattu bägin valo ovikytkimen avulla. Enää siis absin valo palaa silloin tällöin
Reply
#3
Tuon abs-ongelman koodin pystyt lukemaan maadoittamalla kabiinin puolella olevasta pistokkeesta navan. En tosin muista mika napa se niistä oli. Abs-valo vilkuttaa sitten koodia. Omassani oli etuoikea anturi rikki.
Reply
#4
abs piuhojen liitinten irroitus ja putsauskin saattaa auttaa asiaan, itse vaihdoin kerran gt rimmuun matalaprofiiliset kumit eteen niin abs valo syttyi 100km/h vauhdissa aina, asia korjaantui vaihtamalla taakse saman profiilin kumit, tais olla 55 ja 15" vanteet
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#5
etuanturien liittimet avattu ja suihkittu crc:n hapettumanpoistoainetta, ja rumpattu eestaas kiinni, auki että varmaan lähtee. palaa silloin tällöin vieläkin. samanlaiset renkaat eessä ja takana, 195/55r16..

samassa nyt kysytään, etuputki vuotaa laipan vierestä, ennen kattia siis. saako tuota putkea mistään uutta. ilmeisesti tavan 2,0 (SR20De) mallin väliputki ei käy..?
Reply
#6
itse olen korjaillut noita pikku vuotoja hitsaamalla, e-baystä varmaan löytyy jos motonetistä ei saa. laakkosella maksaa varmaan hunajaa, tai sitten kyselet joltain autopurkaamolta sellaista 2.0 sr koneen etuputkea missä on 2 lähtöä pakosarjasta joka muuttuu yhdeksi putkeksi ennen kattia
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#7
Motonetissä vain noita De koneen putkia. Ilmeisesti yhdellä putkella (?) Ebaystahan saa noita ruostumaton teräs pakosarjoja + väliputkia johonkin 150€. Mutta onkohan istuvuus millainen. Onkohan kellään kokemusta? Summassakaan ei viitsi ostaa ja kokeilla.
Purkaamoiltahan toki voi löytää, mutta kuinka pitkä apu käytetystä putkesta on.. verrattain kova hintatasokin suomen pirkaamoilla.
Reply
#8
yhden reiän joutu viilaamaan ja ottamaan toisen flektin pois käytöstä omassa toyosportissa
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#9
Mul on kaks GT:tä ni voisin kattoo miskunnos etuputket on kunhan kerkiän.
BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita ->http://jjautoparts.fi/
Reply
#10
meillä on tossa profiilikuvan gti allussa ebaystä halvin rosteripakosarja(mikä on myös kuulemma paras mahdollinen) ja sitä ilmastoinnin flektiä ei tarvi poistaa käytöstä ku siirtää syyläriä muutaman millin sisäänpäin ja tukee jollain kulmaraudalla sen molemmista laidoista kiinni tai sitten lyhentää lambda-anturin paikkaa ni ei ota piuhat kiinni flektin siipipyörään ja jos a/c ei toimi ni ottaa sen flektin pois. ja yleisestikin purkaamolta ostetut putket on joustinsukka vikasia elikkä vuotaa iha sikana, suosittelen sitä ebayn rosterisarjaa, siihen kuuluu katille asti kaikki ja suomesta saa katin korvausputken esim. marteliukselta
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#11
Lambdakin on ihan bolt on tuohon sarjaan? Kaikista järkevinhän on tuo setti taitaa olla ostaa, ilmeisesti aika hinnakas suomesta tuo alkuputki. Tehollista hyötyä tuosta sarjasta tuskin kuitenkaan on?
Jatketaan tyhmien kysymysten sarjaa. Virranjakajan ja kannen välistä vuotaa öljyä. Onko tähän saatavana uutta tiivistettä, vai onko "uuden jakajan osto" edessä, kuten huollossa varmaan sanottaisiin. Siis ei vuoda jakajan sisään, vaan ulkopuolelta
Reply
#12
Lainataanpas vähän topicia,kun mittariston ongelmasta kyse Smile

Eli, tänään ilmeni ongelmana, että mittaristo on valoja ja lämpömittaria lukuunottamatta mykkä. Viisarit ei liiku,ei edes mittariston testiä tekemällä,sekä ajotietokone ja kilometrimittari on pimeänä. Ilmeni ihan ykskaks yllättäen koko ongelma,sulakkeet käyty jo läpi,kaikki ehjiä. Käytin myös mittariston irti josko siellä olis ollu ratkaisu ongelmaan,vaan eipä auttanut sekään.

Onko kellään tietoa, mistä seuraavaksi kannattais lähteä ongelmaa ratkomaan? Smile
Reply
#13
Kirjoitanpa tänne jatkoksi omasta ongelmastani. Eli tuli hankittua uusi kulkupeli. Kyseessä on Primera SE, jossa on GT- primeran tekniikka, ollut ihan uudesta asti. Mittaristossa tämä monitoiminäyttö, vai miksi sitä nyt ikinä pitäisikään kutsua, ei tahdo toimia. Näyttää vaan viivaa, ehkä hieman välillä välähtäen. Viiksen päässä olevasta katkaisimesta ei tapahdu mitään. Onko tämä näyttö irroitettavissa ja vaihdettavissa?
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#14
SE jossa GT:n tekniikka vakiona? Kyllä nyt on viilattu linssiin ja ilikeesti ��
P11 Nissan Primera GT -98
Reply
#15
iibein sarjasta on tehollistakin hyötyä. Ja orkkis lambda menee paikolleen. Virranjakajan öljyvuoto johtuu virranjakajan O renkaan haprastumisesta eli ei muutakun virranjakaja irti ja uutta o-rengasta sisään nii ei vuoda enää. ��
P11 Nissan Primera GT -98
Reply
#16
Sitä tehollista hyötyä en kyllä allekirjottaisi. Makeet saundit se tuotti catbackin kanssa..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#17
Tässä kun on noista pakoputkista puhuttu niin mikähän noista ebayn pakosarjoista/putkista soveltuu tommoseen gt primeraan? kun niistä oon lukenu yhtä sun toista Smile Kun alkuperänen putki rupee oleen hapero niin jos tommosen vaihtais keulalle ja rakentelis jonkun catbackin, kunhan ei korvat hajoo maantieajossa olis ideana.
Reply
#18
Eddie94 Wrote:SE jossa GT:n tekniikka vakiona? Kyllä nyt on viilattu linssiin ja ilikeesti ��

Ei ole kusetettu. Tarkistin asian runkonumeron perusteella. Keskieuroopan alueella on DEH- koneita istutettu myös SE:n nokalle. Tämä yksilö on tuotu espanjasta.


Tässä linkki tietoihin.
http://nissan-europe.epc-data.com/primer...11U0196034
Reply
#19
Tässä vielä kuva mittarista, mikäli suostuu näkymään.

[Image: 20150102_073213.jpg]
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#20
näinhän se on että taitaa se o-rengas olla kaputt. mutta, mitenkä suuri vaara on saada sytyn ajoitus vituralleen, kun koko virranjakajan nyppäisee irti ja tökkää uudelleen paikalleen? ajoituslamppua en omista...
Reply
#21
Teet merkinnän siihen jakajan korvakkoon ja vastapeluriin, niin pitäisi mennä oikein päin paikoilleen. Vielä kun maltat olla pyörittelemättä jakajaa, niin erehdyksen mahdollisuus pysyy pienenä. Oletko jo hankkinut uuden o- renkaan? Itse kävin hakemassa merkkiliikkeestä, kun en saanut kokoa mistään selville. Taisi olla 8,8€. On siinä kumi hinnassaan.

Sittenpä kysymystä ilmoille, kun aihekin liippaa aika läheltä. Jos jollakin sattuu olemaan irtaallaan tai paikoillaankin originaali etuputki, niin olisiko mahdollista saada mittoja joustopätkästä? Putken halkaisija ja koko jouston pituus kiinnostaisi. Entinen on vuosien saatossa saanut siipeensä ja olen tullut siihen tulokseen, että entisen korjaaminen tulee halvemmaksi kuin uuden hankkiminen. Toki peltisarjahan olisi yksi vaihtoehto, mutta en halua ruveta pelleilemään päästömittausten kanssa, kun uudessa putkessa ei sitten olisikaan etukattia.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#22
Ei ole O-rengasta vielä; pistinlin kyselyä että jos joku viitseliäs hakisi merkkiliikkeestä ja postittaisi mulle kirjeessä. Pari sataa kilometriä lähimpään liikkeeseen.. ja he eivät toimita postilla.

Englannista (ebay) itse tilasin alkupätkän, kuluineen 80€ voin orkkisputken jouston mitata kun saan vaihdettua
Reply
#23
o-rengas tuli autokeskukselta. aika suolaiset toimituskulut matkahuollon kautta. 32€ toimituskulut PELKÄLLE 2 grammaa painavalle O-renkaalle.. ja etuputkikin on samalla vaihdettu, tai vaihdatin. oli niin syöpyneet pultinkannat ettei niitä itse simppelisti olisi auki saanut. nyt on sekin kunnossa alapallon ja vetonivelen ohella. vielä keskipätkä ja takapönttö vaihdettavana. sen jälkeen joku saa tästä hyvän GT primeran ostaa Big Grin niin ja abs vikakin korjattu. kuskin puolelle vaihdoin anturille menevät johdot uusiin, sammuipa valo vihdoin viimein.


Ebaysta ostettu väliputki oli ihan passeli. pultin reikiä joutuivat korjaamolla kairaamaan isommiksi. mielestäni kohtuu edullinen putki kuitenkin, verrattuna jos suomesta ostaa sen reilun 200€ putken. ebaysta oli toimituskuluineen 80€.
Reply
#24
Bilsun b6 takatolpat ostin. Liekkö sedanin tolpat kun yläpäässä oli pitempi kiinnitys, suoriltaan ei mennyt pailalleen. Nyt trw tarvike iskari vaihdettu apparille, ja koliseva kolmessa osassa ollut yläpää uusittu. Toki myös suojat iskarille. Kyllä jämäköityi perä kun yläpään uusi Smile pientä vastoinkäymistä alakiinnityksen kanssa oli, pääsi mutteri pyörähtämään ympäri. Mutta pienellä soveltamisella lähti nätisti irti.

Motonetista gt malliin hain väliputken sekä takapöntön. Hyvin suoriltaan meni paikalleen!

Niin se remonttien jälkeen meni huomautuksitta leimasta läpi, ja jälleen vuosi ajoaikaa. Tästä topicista näköjään tuli pienimuotoinen projektikertomuskin.. mutta eikai se ole niin justiinsa Big Grin

Edellisen omistajan tummennuslakalla töhrityt takavalotkin vaihtunee pois. Tilalle löytyi ilmeisesti viistiperään harvinaisemmat puna-kirkkaat takatuikut, verkolliset maskiritilät konepeltiin löytyi myös. Pienien ulkonäköpäivitysten merkeissä siis jatkuu!
Reply
#25
Minkäs merkkinen tämä ebayn etuputki oli? Olen ajatellut hankkivani myös jossain vaiheessa uuden. Etu kattihan jää silloin pelistä pois, mutta kait sen jollain opilla saa päästöistä läpi huudatettua...
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)