Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä
#1
Silvia-osiota plagioiden, tänne voi nyt laittaa kaikki offtopic-jauhannat. Kaikki aiheeseen liittymätömät viestit poistetaan/siirretään tänne minun ja Tahosen johdosta.

Tarkoitus ei ole aiheuttaa mielipahaa kenellekään, vaan näin pidämme foorumin siistinä ja asiallisena DNSF:n nykyisen linjan mukaan.

Hyvää keskustelua edelleen toivottaen,

Doni
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#2
Lehtonen Wrote:Oliko termari alunperin luppanassa 88-95c asteinen vai mikä?

vaihdoin uuden termarin ja lämmöt on moottoritielläkin jotain 90c (mutu mittarin mukaan). IC peittää syylarin alaosan kokonaan. Mutta muuten lämmöt hallinnassa.

Toisikohan 82c tai jopa 74c asteinen lisää hepoja? Talveksi voisi aina vaihtaa alkuperäinen lämpimämmän.
Jos termarilla voisi lämpöja tipauttaa, kone voisi olla paremmassa hyötysuhteessa 80c kuin 90c asteisena vai?

Talvimalli 88c ja kesämälli 82. Alkuperäisenä on tuo talvimalli 88c
Reply
#3
iseasiaas kone toimii prhaalla hyötysuhteella oikein kuumana
jolloin saadaan hyvä taloudellisuus pensankaytössä. Wink

mutta silti vois vaihtaa jonkuin hiukan kylmemmän termarin että sais lämmät hallintaan ja ehkä hiukan "nakutus ongelmia pois"
---

tänään laitoin omaan bluebirdiini eteen poikittaistuen iskaritolppien väliin
ja huomasin että ajossa on paljon jyklevämpi ajettavuus. mutkassa/pompussa pyrkii jousittamaan enemmän kummallikin iskarilla.
auton kääntö sadekin pieneni vähän. ennen en pystynyt kääntää tiukasti kovassa vauhdissa nyt voi vetää autolla täys ympyröitä kovaa vauhtia ja pystyy vielä kiihdyttelee mutkassa paremmin. :o :o

poikkituki kannattaa !
pitää vielä laittaa toinen tuki eteen alatukivarsien väliin Tongue
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#4
Jep, CA20 jäähdytin käy, mutta ylävesiletku on erilainen ja sitä joutuu vähän modaamaan tai hommaamaan jostain CA20 letkun
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#5
CA20 syyläri on mitoiltaan samanlainen kuin turbonkin, letku lähdöissä on eroa.

Mulla olis yks CA20 syyläri mutta siitä on yhdestä välistä jäähdytys "ritilä" irti ja jotain pikku vikaa kiinnitys hommelissa. Vuotoja ei siinä ole, löytyyhän niitä melkein jokaiselta purkaamolta eikä hinta ole luultavasti kovin iso.
Reply
#6
Joo..

Mulla on itseasiassa ollut tarkoituksena tehdä tästä jonkinlainen ohjeistus kuvien kera, sen verran monelle jo tullut pikaviestein tämä selostettua että kiinnostusta tuntuu ihmisillä olevan.

Eli, mulla on ahtopaineita haistelemassa tämmöinen painekytkin: http://zuik.org/cam/Nissan/painekytkin.jpg

Tuossa on säädettävä rajapaine välillä 0.2 - 2.0bar. Kun rajapaine ylittyy, kytkin naksahtaa eri asentoon.. Tosta kuvasta näkee tuon kytkimen mallinumerot yms. NoSe tulosti tuon kuvan ja kävi sen kanssa pneumatiikkaliikkeestä hakemassa omansa. Smile Noin 30e tuo maksaa.

Tuolla kytkimellä ohjataan sitten kolmiletkuista solenoidia. S13Confusedsa on tuommoinen valmiiksi, se on vaan tehtaan toimesta kytketty ihan väärään paikkaan ohjaamaan bensanpaineita autoa käynnistettäessä.. Smile Hyvin tuntuu käyntiin lähtevän vaikka sen tuosta alkuperäisestä tehtävästä vapautin. Tässä on tuosta solenoidista kuva: http://zuik.org/cam/Nissan/DSCN4290.JPG .. siis tuo mihin nuo letkut menee.

Solenoidi on tosiaan siinä kellolle menevän letkun välissä.. Ideana että kello "näkee" joko ahtopaineen tai ilmakehän paineen (0bar). Eli solenoidin yksi letku vedetty ahtoputkeen ja yksi ilmanputsarin tienoille..

Ohjausjännite kannattaa sitten kytkeä niinpäin että +12V = 0bar, 0V = ahtopaine.. Näin sulakkeen palaminen tai jonkun johdon katkeaminen ei voi aiheuttaa ahtojen karkaamista.

EDIT: Äh jatkanpa juttua vielä kun on sopiva putki päällä. ;D

Tämän systeemin lisäksi täytyy sitten olla vielä joku "normaali" menetelmä millä säädetään maksimiahdot kohdalleen.. Eli bleedi tai säädettävä kello. Jos tuolla painekytkimellä säätää maksimipaineet niin tulee kovin pomppuisaa kyytiä kun ahdot on ihan on/off..

Esimerkiksi minulla on painekytkin säädetty noin 0.9bariin ja sitten kellolla säädetty 1.0bar. Ajossa ahdot pomppaa "räjähdysmäisesti" tuohon 0.9bariin ja itse asiassa pienillä vaihteilla reilusti ylikin, kun hukkaportti ressukka avautuu sen verran hitaasti.. Mutta sitten tasoittuu tuohon 1.0bariin kiltisti.

Pistetääs dynokäppyräkin tänne, http://zuik.org/dyno.jpg .. Tossa näkyy selvästi tuo "notkahdus" 3500rpm kohdalla, siinä vaiheessa hukkaportti aukeaa ekan kerran.. Ei tuo ajossa tunnu kyllä, ja varmaan tuon saisi poisikin jos malttaisi ruuvata painekytkintä himpun alemmille paineille. Smile

Säätöhommia helpottaa kovasti kun laittaa ohjaamoon ahtomittarin viereen ledin mikä syttyy siinä vaiheessa kun painekytkin naksahtaa.. Hyvin kuuluu kyllä äänissäkin muutos, pörinän "soundi" muuttuu samantien kun kaasut alkaakin kulkea helpompaa reittiä..
Reply
#7
nyt on autoa säädetty vihdoin lähemmäs toimivuutta 8)

itse olen säätänyt sytkän kuulolla ja kokeilemalla
ja säädin suuttimien aukioloajat uudestaan ihan kokeilemalla ettei nakuta + ei röpötä.

täysiä tehoja tuskin sain tolla säädöllä ulos mutta tyn toimii hyvin 1.8 bar ahdoilla kaikilla vaihteilla voi vetää kaasu pohjassa rajottajaan asti ;D

hyvin toimii.  dynossa selvii paljon sieltä tulee hepoja
toivottavasti yli 200 Kw ja yli 400Nm
se selvii 14.8 AM-Works dynossa Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#8
eilen hämeenlinnan motarilla pääsin kokeilemaan miten auto kulkee ja kulkihan se Big Grin 225kmh otti 5 vaihteella vain pintakaasulla ja olis vielä vetänyt kevyesti rajottajaan asti eli jotain 230-240kmh mutta mittaristo ei näytä kuin 220.


tuntuu konekin kestävän hyvin 1.8 bar ahtopainetta
pensaa saa 5000-6700 kierroksilla normaalia paljon enemmän varmuudenvuoksi
mustaa savua puskee putkesta loppukierroksilla.

toivottavasti kone pysyy ehjänä dynopäiville. eihän sitä koskaan tiedä millon se räjähtää, vaikka tuntuukin toimivan oikein hyvin. Smile


liitän perään pari kuvaa Glamour ratapäiviltä. mitä siellä näky


Attached Files Thumbnail(s)
               
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#9
Hyvät tulpat on Denso IK22 tai 24, ovat iridium tulppia.
Reply
#10

Ei muuten täysin istu mikään korisarja. Ainakaan Hatcbackin. Tongue


Attached Files Thumbnail(s)
       
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#11
Doni666 Wrote:. Mä sain tänään takapuskurin muotin täysin valmiiksi, vielä kun uskaltais valaa jotain siihen.. ;D


Hmm. Mä en jaksa takapuskimesta ottaa kopiota... joten saat hommia joskus Smile

Ja muutenkin siitä joutu viilaan pois että sopii. Vissiin sen verran hatspakki pidempi.

Mutta etupuskimesta on pakko kopio saada. prkl ;D


Attached Files Thumbnail(s)
   
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#12
Niinjoo, tosta takapuskurista vois saada kopioita, sen muotti onnistui niin hyvin, toisin kuin helmojen... :-[

Mut kyl niistäkin jotain tulee...pikkuhiljaa

Tässä taas kuvaa mun takaspoikkaprojektista  Wink


Attached Files Thumbnail(s)
   
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#13
kumpi näyttää paremmalta ;D

vasen = ca18det
oikea = ca20


Attached Files Thumbnail(s)
   
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#14
Tälläistä tietoa sain takomäntä vaihtoehdoista:
TAKOMÄNNÄT:  Accralite
Nissan 200SX - S13, CA18DET

Saatavilla kolmea eri mallia, n. 8.4:1 puristukselle 83.50mm ja 84.00mm poraukselle, siis ylikoot +0.50 ja +1.00  (puristusarvo vakio paksulla tiivisteellä tehtaan ilmoittamalla palotilan koolla) Kolmas malli on n. 8.0:1 puristukselle oleva 83.50mm eli matalapuristeinen malli ylikokoa +0.50.

Sarjaan sisältyy aina männänrenkaat, tapit ja lukkosokat  (eli täydellisiä sarjoja)
HINTA : 850 eur / srj.  (kaikki mallit saman hintaisia) Kaikki mallit varastossa, toim. aika 1-2 päivää ympäri Suomen.
Kaikki hinnat sis.alv.22%
Reply
#15
Tässä linkki naurettavasta kiihdytyksestä Speedpartyssä, joka on otettu mittaristosta digikameralla...
http://www.kolumbus.fi/heikki_utriainen/...211kmh.avi
Reply
#16
V-loodan numero sijaitsee kytkinkopassa kahden ylimmän (laatikon) kiinnityspultin välissä. Iteltä löyty tollanen kuin 8523A.
Reply
#17
Nylonissa on kolme ongelmaa, materiaalina tuossa käytössä voi melkein rinnastaa alumiiniin...

1) Sisämelu kasvaa hyvinkin merkittävästi. Tämä ei tietysti kaikkia häiritse...

2) Koneistus oikeaan mittaan ei ole niin helppo homma kuin luulisi. Sen olisi mentävä pesäänsä muttei saa jäädä _yhtään_ väljäksi.

3) Ovat lyhytikäisiä koska kuluvat käytössä vaikka niitä voitelisikin. Kuluvat nopeasti väljiksi ja sitten auto vasta helvettiä onkin.


Tiesittekö että polyuretaaniakin saa tankona? Siitä vaan sorvaamaan. Suositeltavaa pitää vuorokausi pakastimessa ennen sorvausta että pysyy paremmin muodossaan...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#18
Uretaani vs. Nylon
Meluongelma on tiedoistettu samoin kun tuo mitta...Puslista tulee
sen verran suuret että täytyy painaa prässillä paikoilleen,ja kulumisen uskoisin pysyvän aisoissa jos erikseen tehty metallinen holkki(ruostumaton kiilloitettu teräs)tulee sen sisään,ikäänkuin liukulaakeri kampiakselissa,nokassa j.n.e.
Teen nylonista sen takia että työpaikan alennuksilla puslat maksavat työn lisäksi 37.50€(metri nylonia halk.50mm)kuin taas uretaani 178€/m...pa-kun on ja täytyy saada...
Korisarja by TSI sekä alusta...Vielä tulee päivä jolloin ca20det ja +250hp...
Reply
#19
doni mitä teit kun sait mittarisi siniseksi

mulla on 6 sinistä lediä mutta valo ei ole niin tasainen kuin sulla


Attached Files Thumbnail(s)
   
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#20
Mulla on sininen kylmäkatodi siellä, kello on sinisellä ledillä ja viisarit punaisilla
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#21
Minkälaisiin arvoihin olette muuten venttiileitä säädellyt? Tehtaan ilmoittamat arvothan ovat 0,30mm imu ja pako. Itse olen nyt muutamaan otteeseen säädellyt 0,25mm ja siinä näyttävät pysyvänkin, mutta aivan kevyttä rallatusta vaan pitää. Ei oikein tiukemmalle viitsi säätääkään noita enään, että ei turhaan ala venttiilit kantamaan sitten. Voisiko tuo aivan kevyt rallatus johtua vain tuosta nokasta sitten? Venttiilit kuitenkin on koneistettu, kaikki säätöruuvit tehtaan uusia jne., että välykset oikeasti ovat kunnossa.

Ei mikään vika varmastikaan, mutta luuloharhaista pistää häiritsemään kun muilla on paljon hiljaisempiakin...  :Smile
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply
#22
joo

säädä ne imu väljähkö 20mm (21mm) ja pako 25mm

sitten loppuu rallautus ja pysyvätkin pitkään säädöissä
jos väljys on isompi niin pikkuhiljaa ääni kovenee kun osat hakkaavat toisiaan
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#23
Tuli siinä eilen päästeltyä luppanalla semmonen 740 kilsaa..... ;D
Kulutus 7 l / 100 km 8)

Tankillisella helsinkiin ja takas.... ja tankkiin meni sit täällä pääs 49 ja 50 litran väliin....
Nissan 200SX -91
BMW 320d -03
ex. BMW 320i touring -00
ex. Nissan Bluebird 1.8 turboSGX -90
T.A. Vehicle Electronics
Reply
#24
T. Ahonen Wrote:Tuli siinä eilen päästeltyä luppanalla semmonen 740 kilsaa..... ;D
Kulutus 7 l / 100 km 8)

Tankillisella helsinkiin ja takas.... ja tankkiin meni sit täällä pääs 49 ja 50 litran väliin....

830km/7,1 litraa. Ei paha kulutus tuolla vara-autolla. Projektilla ilman minkäänlaisia säätöjä vajaa puoli tankkia 270 kilometrille.
Reply
#25
Tossa ois vielä toiset, jotka väsäsin Ghost in The Shell- kuvan pohjalta...

Valkopohjaiset on vaan mun mielestä jotenkin niin laimeen oloiset niin ajattelin väriä käyttää näissä mittareissa..


Attached Files Thumbnail(s)
           
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#26
Moottorin kiukuttelun lomassa väsäsin uuden hattuhyllyn lasikuidusta.

Tein kaiuttimille kehikot ja niille korekepalat, jotka pulttasin hattuhyllyyn kiinni ja sen jälkeen pingotin kankaan koko hoidon yli, jonka kastelin ensin hartsilla märäksi. Kun hartsi oli kovettunut leivoin muutaman kerroksen lasikuitua tekeleen päälle. Lasikuidun kuivuttua seurasi muutama kittaus ja hionta että suurimmat epätasaisuudet sai poies.

Tänään vein hyllyn verhoomoon. Tekele verhoillaan mustalla keinonahkalla ja lisäilmettä haetaan korinvärisellä tikkauksella.

Vahvistimen laitan hattuhyllyn keskelle ja asennuksesta tulee aikalailla niukka mutta mahtuu kuitenkin takaikkunaa somistamaan mainiosti  Wink

Siinä muutama projektikuva:


Attached Files Thumbnail(s)
               
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#27
mun peltisarja alkaa valmistua ja näyttää hyvältä


Attached Files Thumbnail(s)
           
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#28
tos vähä lisää kuvaa


Attached Files Thumbnail(s)
       
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply
#29
Bonehead Wrote:
VartZu Wrote:Olisi semmonen kysymys että mites kun pitäs syyläri vaihtaa niin mitä siihen menee heittämällä?

Alkuperäinen kun on vaatimattomat 417e !

käykö vaparin mitenkää järkevästi?

Käyhän se. Ylävesiletkua piti hieman muokata jos oikein muistan.

Mulla on kanssa 2.0:n jäähdytin. Uuden ylävesiletkun joudut hommaamaan...2-litraisesta. Tai sitten leikkaa/juottaa sen mutkan irti siihen uuteen syyläriin.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#30
Olettekos laitelleet esim. noita 370cc/min suuttimia kiinni ihan vain bensaletkuilla ja normi klemmareilla kun ei ole niitä prässäyksiä mitä orkkiksissa on? Aika lyhyt se kaulus vaan, mutta tuskinpa noi nyt toisaalta vuotavatkaan...
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)