Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ahtopaineet katos
#1
Eli nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Getarin otin tuossa jonkin aikaa sit takas ajoon ja pelitteli niinkuin piti(Alakerta rempan jälkeen).
Tämän jälkeen tuli ajeltua nätisti sitä n.180km. Nyt kun rupes kokeileen niin ahtoja ei ota kuin 0,1bar.
Koneen niputuksen jälkeen siis otti normit 1,3(Pesu öljyjen ja pienen sisäänajon jälkeen kokeilin että kaikki toimii kuten pitää).
Ahtimet on metalli siipiset kuulikset. Tänään paineistettiin ahtimilta kaasuläpille ja ei vuoda, ahtimet pyörii kevyseti sormin/ apuvälinein(Sormin ei yllä taemman ahtimen siipiin).
Kompura puoli näyttää uutta vastaavalta ja pakosiivetkin oli tallessa. Kun auton laittaa tyhjäkäynniltä kiinni niin kuulikset hurrailee vielä sen n.20sec.
Endoskoopilla kurkattiin myös hukkiksen läppiä, taempi nähtiin, etummaiseen ei laitteet yltäny mut paineella kun sinne puhalsi niin vaikutti samalta kuin takimmainen.
Hukkikset aukeaa paineella kuten pitää, muuten kiinni. Kohtuu tiukasti myös kun niitä työkaluilla availi.
Bypassit otin pois kans ja tulppasin et ei vuotais. Ei savuta, ahtoputket oli puhtaat. Ei haise öljy, Ei myöskään ahtanut enempää vaikka oli hukkiksilta ohjaus paine pois.
Auto käy tyhjäkäyntiä hyvin ja ajolleen kuten ennenkin siihen pisteeseen kunnes pitäis olla ahtimet mukana, jolloin tehot uupuu koska painetta ei ole.

Eli ideoita kaivattaisiin mistä johtuu että 1,2bar painetta kadonnu jonnekkin n.180km matkalla?
Tarvii huomenna ruveta purkaan lisää ja tutkiin.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#2
Imusarjasta joko huohotus/alipaineletku vuotaa, väärinpäin, onko mittari imusarjassa, jos niin näyttääkö alipainetta 0,7-0,8 tyhjäkäynnillä
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#3
onko katti paikallaan? ja tosiaan onko alipainetta tyhjäkäynnillä?
Reply
#4
Alipainetta on tyhjäkäynnillä n.-0.7bar(Orkkis mittari, aftermarket mittari ja Evc). Putkisto ei ahdista ja ei ole kattia, varmuuden vuoks kokeilin myös pelkät outletit paikallaan.
Voiskos pcv vuotaa noin paljon? Pitää testata se myös tänään ja tarkistaa noi alipaine letkut. Tosiaan suhinaa ei mistään kuulunut kun paineisti turbolta kaasuläpille,
joten paine vuodon tulis silloin olla kaasuläppien jälkeen. Kuten esim. pcv on.
Eilen ei kerennyt tallille, mut tänään tutkiin lisää..
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#5
Rempan yhteydessä jäänyt paperi tollo / hanska tms. johonkin imu / ahtoputkeen ja blokkaa ilman kulkua?
Käyvätkö ahdot ensin korkeammalla ja tippuvat sitten vai nousevat vain tuohon 0,1bar "tasaisesti"?
Reply
#6
Niin siis ajelin ensin n.160-180km, ja ahdot toimi oikein sen mitä muutaman kerran kokeilin. Sitten taas öljyn vaihto ja sievempää ajelua sen jälkeen se n.180, sitten kun rupes antamaan happea enemmän
niin ei ahtanutkaan. Ahdot ei piikkaa, nousee "normaalisti" siihen 0bar pintaan, tuohon 0.1 bar saa antaa jo tosissaan tossua, tais viimeks tulla se 3 vaihteella n. 5-6000 rpm.
Jos ois tukos niin luulis sen vaikuttavan myös toimintaan tyhjäkäynnillä ja normi ajossa. Mut kaikki pitää kyllä tarkistaa.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#7
Paineistit vissiin imuputkesta putkiston? Mietin että voiko turbo(t) olla irti?
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)