Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 Spec2
#1
No niin nyt on nissani kotona ja herää kysymyksiä niin viisampien mielipiteitä kaivataan.
Auto välillä pätkäsi täyskaasu kiihdytyksessä mutta alkaa heti vetämään uudestaan, joskus sitten tyhjäkäynti jää humpaamaan ja satunnaisesti sammuu, joskus taas pysyy käynnissä ihan niinkö kuuluukin. Täsä aiheesta löysinkin juttua ja alan tulppien vaihtoon, eri tulpista voisi antaa mielipiteitä? ja se kärkiväli homma...
Vastaan otan kyllä mielipiteitä tähänkin asiaan.

Muutama kysymys kuvan kanssa Smile

Mitenkä tätä PIVOTtia käytetään ja mitä se oikeasti tekee? Air flow conditioner system lukee boksin kyljessä.

Mikä on tämä asennelma kun vakio bypass on paikoillaan, myös blitz dump valve?

Ja onkohan tämä MAF orginaali?

[Image: 10425506_719343008104876_425395582629841764_n.jpg]

[Image: 10502198_719342998104877_2203971968332825912_n.jpg]

[Image: 10485381_719343051438205_1380823334991275789_n.jpg]

[Image: 10377008_719343004771543_8747813458122232280_n.jpg]
Reply
#2
MAF on alkuperäinen
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#3
Tuollaisia tuplaventtiilihässäköitä tuntuu Jaaappanin poikien jäljiltä löytyvän...
Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta ovatkohan vain laiskuuttaan jättäneet vakion paikalleen, mene ja tiedä.
Reply
#4
Eli oisko vaikka letku irti vakio bypass valvesta? Onko liian kaukana kaasuläpästä tuo BOV?
Reply
#5
juumagge Wrote:Eli oisko vaikka letku irti vakio bypass valvesta? Onko liian kaukana kaasuläpästä tuo BOV?

Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.
Skyline GTS-R
Reply
#6
Henry Wrote:Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.

OK. täytyy kyllä ehottomasti ottaa pois ja koe ajaa. kiitos!
Reply
#7
Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#8
SubLine Wrote:Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi

juu u, mutta kun se alkaa joskus ko käynnistää niin humppaamaan tyhjäkäyntiä tai sammuu heti käynnistämisen jälkeen jos ei anna kaasua?
Reply
#9
siis sen jälkeen jos se pätkii kiihdytyksessä, jos ei se sitä tee niin pelaa pirun hyvin.
Reply
#10
Kannataa tarkistaa vuotaako ja onko sielä se bypassi vielä käytössä. Mutta vuotaako se dumppi meneekö siihen alipaine letku kiinni?
Toki pätkiminen voi johtua monesta asiasta esim ne tulpat tai sitten ihan perus puola vikakin. itselläni vanhassa r33Confusedessa puolien takia kiihdytyksessä teki tuota pätkimistä
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#11
Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? Big Grin Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit Big Grin
Reply
#12
Jospa ne kuuluu olla Big Grin ?
Reply
#13
Juu letkut on kiinni dumpeissa, Pittää kiristää ja kokeilla. Myös tuntui kyllä olevan ahto putkien ja letkujen klemmarit melko löysällä
Reply
#14
jonatani Wrote:Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? Big Grin Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit Big Grin
Täällä bingo. Ainut vaan et oli satamassa saanu senverran hapettumaa aac valveen et sammuili hetken aluks mut n. 20km ajon jälkeen alko rokkaamaan hyvin. Aiheuttaa samanlaista vikaa mutta ei tota tyhjäkäynnin poikkoilua
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#15
Toinen bingo, hyvin rokkas !

Ngk ihan perus tulpat vaan kiinni ja dumppilla heität vesilintua.
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Reply
#16
Muutama sata bingoa myös täällä.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#17
nokonzok Wrote:Muutama sata bingoa myös täällä.
Tästä kade ! •tiedossa on noko• tulppina rokkaa hyvin mm. Ngk bcpr7es
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#18
Bcpr7es tulpat vaihettu ja hyvin pelaa. Dumppia kiristin reilusti koska ei oo millä tulpata jos pois ottais. Kaikki alipaine letkut vaihettu ynnä muut pikku letkut ja varmasti on hyvin kiinni ei näyttäisi piru enään nostavan ahtoja yli 0,5 letkut on solenoidissa samoin päin kun oliki. En kyllä tosin kilvettömänä uskaltanut testata ko tuossa kadulla vähän ykkösvaihteella (loppu matka kesken) yli 4500 rpm. Missä vika? Vai onko vaihteella väliä?? Big Grin
Reply
#19
http://www.skylineowners.com/forum/showt...p?t=113869

Onkohan tämä toimiva homma että jos kokeilis? Onko kukaan tehny?
Reply
#20
Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa.
Reply
#21
juumagge Wrote:Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa.
onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#22
Vadelli Wrote:onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar

Ei ole seosmittaria vielä. Täytyy koittaa vielä sitten katsoa niitä ahtoputkia vaikka muka niitä kiristelinkin ja laittelin. ja se blitzin dumppi on nyt väännetty niin tiukalle ko sen saa. tänään se piru lähtee kun otan täältä töistä tavaraa millä tulppaan sen.
Reply
#23
juumagge Wrote:http://www.skylineowners.com/forum/showt...p?t=113869

Onkohan tämä toimiva homma että jos kokeilis? Onko kukaan tehny?

Minun r33 rb25det spec1:
[Image: 13425841.jpg]

Ei näyttäs olevan kauheena käytössä Rolleyes ;D

OT: Pitäs melkeen jotain siivousrättiä näyttää konehuoneelle...
Reply
#24
thebe Wrote:Minun r33 rb25det spec1:
[Image: 13425841.jpg]

Ei näyttäs olevan kauheena käytössä Rolleyes ;D

OT: Pitäs melkeen jotain siivousrättiä näyttää konehuoneelle...

joo näyttäis olevan pois käytöstä Smile mutta tuossa linkissä meinaavat että maajohdon katkaisee liittimen jälkeen ja tuon solenoidin puoleisen maajohdon liittää runkoon niin olisi tuo "high boost" päällä koko ajan. Kun mittasin niin virta tulee solenoidille jatkuvana ja se katkoo maadoitusta ilmeisesti, mutta omalla kohdalla ei toiminut. Ahdot jää tapittaan siihen ekaan viivaan onko se siinä 350 mmHG:n (0,4 Bar) paikkeilla, eli minun tatsuni ei ota ilmeisesti ollenkaan tuota high boostia... Sad ja tämä temppuilu alkoi kun vaihdoin kaikki pikku letkut konehuoneeseen. kaikki ovat varmuudella oikein eikä missään letkun sisässä näyttänyt mitään suuttimia tms. olevan.... mitähän tuon kikottimen kanssa keksii... en ole vielä kerennyt metsästämään mahdollisia ahtovuotoja uudelleen kuten Vadelli neuvoi. täytyy paineistaa järjestelmä ja kattoa ihan kunnolla. Sitten on taas viisaampi.
Reply
#25
No niin.... nyt purin koko ahtoputki hässäkän ja olihan nuo isommat letkut vähän kovettuneita. kuitenkin hyvin kiinni, purin turbon lämpösuojat pois ja tuon ilmanoton putken ja paljastui että ensimmäinen ja viimeinen pakosarjan pultti on poikki. tiiviste pakosarjan ja moottorin välillä, turbon ja ahtimen välillä näyttäisi olevan uusia. Jaappaanian pojat varmaan vaihelleet ja katkoneet pari pulttia Sad myös turbossa on jonkin verran pitkittäistä ja poikittaista akseli välystä.

Olen myös pelotellut itseäni lukemalla tästä rajusta huohottamisesta, mutta onko syytä huoleen moottorin osalta, kun huohotus putkisto on hivenen "öljyn sumuinen" eli putkiston seinämässä on vähän "kosteutta" ja turbon kompressori pesältä lähtevä putken pätkä josta ahtoputkisto alkaa on jonkin verran tummunut? autolla on nyt yli 1000 KM ajettu ja mittatikussa ei ainakaan ole mitään pinnan laskua tapahtunut. Apuja ja mielipiteitä kaivataan!!! Smile

PS. pitäisköhän se tuo mutka ja loppu putkisto vaihtaa samalla kun olen jo tuohon asti purkanut Big Grin
Reply
#26
En ainakaan itse tuollaisesta huohottamisesta vielä mitään stressiä ottaisi. Kyllähän huohotusputket kuuluukin olla vähän öljysumun peitossa.
Kannattaa nyt ensimmäisenä paineistaa se putkisto, jotta näet mahdolliset vuodot.
Reply
#27
ja hei taas, vielä on hommat kesken. mutta juolahti tässä mieleeni että mites kun tuon CASsin ottaa pois niin onko se vaan "ottaa ja nakata takaisin", vai onko sillä asennolla missä se ulos tulee niin suurikin merkitys Smile
Reply
#28
juumagge Wrote:ja hei taas, vielä on hommat kesken. mutta juolahti tässä mieleeni että mites kun tuon CASsin ottaa pois niin onko se vaan "ottaa ja nakata takaisin", vai onko sillä asennolla missä se ulos tulee niin suurikin merkitys Smile

Saatava paikoilleen tismalleen samaan kohtaan, CASsissa ja pakonokassa on myös puolikuut, joiten tulee täsmätä toisiinsa. Menee takaisin paikoilleen oikeassa asennossa ilman voimaa ja nätisti ilman mitään pulteilla kirraamista, jos ei, niin puolikuut eivät täsmää.
Reply
#29
juumagge Wrote:joo näyttäis olevan pois käytöstä Smile mutta tuossa linkissä meinaavat että maajohdon katkaisee liittimen jälkeen ja tuon solenoidin puoleisen maajohdon liittää runkoon niin olisi tuo "high boost" päällä koko ajan. Kun mittasin niin virta tulee solenoidille jatkuvana ja se katkoo maadoitusta ilmeisesti, mutta omalla kohdalla ei toiminut. Ahdot jää tapittaan siihen ekaan viivaan onko se siinä 350 mmHG:n (0,4 Bar) paikkeilla, eli minun tatsuni ei ota ilmeisesti ollenkaan tuota high boostia... Sad ja tämä temppuilu alkoi kun vaihdoin kaikki pikku letkut konehuoneeseen. kaikki ovat varmuudella oikein eikä missään letkun sisässä näyttänyt mitään suuttimia tms. olevan.... mitähän tuon kikottimen kanssa keksii... en ole vielä kerennyt metsästämään mahdollisia ahtovuotoja uudelleen kuten Vadelli neuvoi. täytyy paineistaa järjestelmä ja kattoa ihan kunnolla. Sitten on taas viisaampi.


Pienen tauon jälkeen taas asian parissa. Nyt löytyi se todellinen syy ettei ottanut high boostia ollenkaan, katsokaas kun vaihtelin ne kaikki letkut ja siinä yhessä letkussahan oliki perkele suutin Big Grin no tänään päivällä siivosin tallin ja roskapussin vein roskiin. Illalla sitten kun katselin näitä hommia koneelta niin selvisi minulle tuo suuttimen olemassa olo ja tulipa hoppu roska pöntölle, siellähän se entinen letku oli ja suutin on nyt tallessa -> ei muuta kuin paikoilleen uuteen letkuun. Smile huh huh
Reply
#30
jonatani Wrote:Saatava paikoilleen tismalleen samaan kohtaan, CASsissa ja pakonokassa on myös puolikuut, joiten tulee täsmätä toisiinsa. Menee takaisin paikoilleen oikeassa asennossa ilman voimaa ja nätisti ilman mitään pulteilla kirraamista, jos ei, niin puolikuut eivät täsmää.

Tähänkin vielä tarkentava kysymys että haittaako jos CAS pyörii kierroksia ollessaan pois paikoiltaan vain onko pidettävä huoli ettei se piru irrallaan pääse pyörähtämään vaikka kierrosta ?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)