Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kesärengas kokemuksia (galluppi)
#61
Syksyn sateilla Continentalin SportContact2Confusedet osoittautui varsin hyviksi gummeiksi.
Eihän ne hiljasimmat vissiin ole, mutta kyllä poistuu vesi renkaan alta todella hyvin.
Reply
#62
Noi imsaturbot on hintaansa nähden pirun hyviä, pitää ihan kohtalaisesti, ja ei kulu kovin äkkiä (kestää jatkuvaa burnaamista isolla vaihteella +5min ;D ) Ostin noita 3 kierrosta tohon kesäleluun viime kesäksi ja riittänee vielä ensi kesänkin.

Dodgeen ostin kans viikolla kesänakit alle, vredesteinin 265/30 19, halvat ainakin oli mutta ehkä vähän äänekkäät, vielä ei osaa muuta sanoo pito-ominaisuukista kuin että jäällä ei pidä ainakaan hyvin ;D Kulutuskestävyyttäkin löytyy taatusti totuttua enemmän kun tota vessaa tuskin saa ikinä sutiin kuivalla asfaltilla
Reply
#63
primeraP10GTR Wrote:Mulla oli 205/40-17" Insa Turbot ja ne oli kyllä aivan sudet. Haki kauheasti ja pitoa ei ollut.
Ainut plussa oli kulutus kestävyys myös. Smile

Hakeminen harvemmin taitaa renkaista johtua jos ei oo piloille kulunut. 60ft aika oli 2.1s kohtalaisen kevytperäisellä autolla ja 2.8bar paineilla eli jonkinverran piti ainakin noi, en jollain continentaleilla saanut irtoon ees noin hyvin paikaltaan. No jokatapauksessa 205/50 15 maksoi 25/kpl ja jos vielä samoihin hintoihin saa niin ostan noita muutaman kiepin lisää, saa vedellä ratapäivät asenteella "viikossa renkaat vaihtu"
Reply
#64
Sakke Wrote:Mitä kokemuksia NOKIAN NRVi, hiljaiset?

ON hiljaiset.

Itselläni on ollut GY:n Eagle F1Confusedet viime kesän alla, ihan OK. Ajattelin seuraavaksi kokeilla joko samaa mutta sitä uudempaa GSD3Confusedta, taikka
Michelinin Pilot Sporttia.
Reply
#65
Mikko Wrote:
primeraP10GTR Wrote:Mulla oli 205/40-17" Insa Turbot ja ne oli kyllä aivan sudet. Haki kauheasti ja pitoa ei ollut.
Ainut plussa oli kulutus kestävyys myös. Smile

Hakeminen harvemmin taitaa renkaista johtua jos ei oo piloille kulunut. 60ft aika oli 2.1s kohtalaisen kevytperäisellä autolla ja 2.8bar paineilla eli jonkinverran piti ainakin noi, en jollain continentaleilla saanut irtoon ees noin hyvin paikaltaan. No jokatapauksessa 205/50 15 maksoi 25/kpl ja jos vielä samoihin hintoihin saa niin ostan noita muutaman kiepin lisää, saa vedellä ratapäivät asenteella "viikossa renkaat vaihtu"

Jos rengas on todella teräväolkainen voi se olla myös todella uraherkkä. Myös eri jäykkyiset rungot voi tehdä autosta hakevan tuntuisen.

Mutta sekään ei ole _renkaan_ vika jos myyjä on laiskuuttaan/tietämättömyytteen laittanut sekalaiset rungot. Jotkut autot on tosi tarkkoja siitä, että joka nurkassa pitää olla täysin samanlainen rengas.

Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#66
Kellään mitään tietoa noist Toyon uusita T1-R renkaista? Ainakin T1-S mitkä mul on ollu alla ni oli ihan hyvä pito, sitäpaitsi nois toyois on noi nopeusluokatkin kohdillaan, muistaakseni noitten T1-R pitäis olla vähän paremmat ku noi T1-S?
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#67
Minä voisin taas antaa ääneni Hankookille: Ventus sport K104.. on ainakin kohtuu hiljaiset, pyöreäolkaiset (=vetelemättömät), vesikelilläkin pitävät ja saatavilla edullisesti (205/55-16 n. 350€(+paikalleenlaitto)).. Minun seuraava rengasvalinta (taas..)
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#68
TurboPower Wrote:Kellään mitään tietoa noist Toyon uusita T1-R renkaista? Ainakin T1-S mitkä mul on ollu alla ni oli ihan hyvä pito, sitäpaitsi nois toyois on noi nopeusluokatkin kohdillaan, muistaakseni noitten T1-R pitäis olla vähän paremmat ku noi T1-S?

Itselläni on nyt tuoreet T1-R-kumit alla koon ollessa maltillinen 205/50R16. Kerrotaan myöhemmin kokemuksia lisää, kun saan enemmän kilometrejä taakse (märälläkin). Eri rengaspaineitakin pitäisi vielä testailla... 2.3bar on nyt, mutta onkohan vähän niukasti?

Ensivaikutelma renkaista on kuitenkin todella hyvä, kun vähän varauksella noita odotteli. Uria eivät löydä lähes laisinkaan entisiin kumeihin verrattuna (vakio 195/55R15). Pidosta ja kulumisesta sitten lisää, kun on lähtenyt edes kaikki karvat pois renkaiden pinnasta.

- P
Reply
#69
Tollaset tällä kertaa. http://www.federaltyres.com.au/car/ss595.htm

Paremmat kun Z-Lineat.

Reply
#70
Samu Wrote:Tollaset tällä kertaa. http://www.federaltyres.com.au/car/ss595.htm

Paremmat kun Z-Lineat.

noi on oikeesti hintaan nähden hyvät.....

240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#71
Höh. Oonkos mä ainut nissanisti kuka ajaa pinnatuilla renkailla..? ;D
Viimekesäks ostin pinnatut 225/45/17 renkaat ja oli ihan hyvät. Ei mitään huonoa voi sanoa ku et se teksti siinä renkaan kyljessä hävetti... ÄSSÄ...
Mut hintaero on niin paljon että ei paljon paina. ;D
Reply
#72
Pinnatut boikottiin ;D

Nokian NRHi:t ja NRVi:t taitaa olla ihan hyviä renkaita. NRVi taisi ainakin jossakin rengastestissä pärjätä ihan kärkisijoille asti, hiljaiseksi noita ainakin kehtuaan. NRViConfusedsa on kyllä jo melko jäykkä reuna, että ei varmaan ihan niin pehmeä ajaa enään kuin NRHi, mutta onhan se täsmällisempi taas sitten.

Marangonin Zeta Lineoista jotain pientä kokemusta viime syksystä, ihan ok renkaalta tuntui muuten, mutta sateella oli kyllä aika liukkaat. Suti helposti isoillakin vaihteilla kaasusta Tongue

Nyt on Continentalin ContiSportContactit 225/45-WR17 koossa ja nuo tuntuu ainakin hyviltä. Aika hiljaiset ja mukavat vielä ajaa, vaikka tottakai veteleekin urissa jo jonkinverran. Sen verran mitä sadekeleillä noilla kerinnyt ajamaan, niin parempi pito noissa ainakin on mitä Marangoneissa Tongue

Millasetkohan renkaat Pirellin PZero Rossot on? Ainakin vähän jäykemmältä renkaalta tuntuu jo, että vähän sporttisempaan ajoon taitaa olla jo suunniteltu. Olisi vain tuollaiset samassa 225/45-WR17 koossa, niin mietin olisivatkohan ne paremmatkin ajaa kun nuo Continentalit jos vaikka jaksaisi vaihtaa ne alle kokeilumielessä Tongue
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply
#73
Täksi kesäksi alle menee nyt alkukesäksi samat kuin viime vuonna, 225/50-16" EkoTurbot, enkä voi kyllä noita haukkuakaan vaikka pinnatut ovatkin. Smile

Maksoin setistä alta 200eur viime vuonna, pito on märällä tosi huono mutta kuivalla nuo menee hyvin, radalla voisi rajat toki tulla vastaan... Vähän on "kovat" mutta eivät pidä mitään kummosta meteliä ja rullaavat tasaisesti. Viime vuonna rullasin noilla noin 20-25tkm ja vielä on pintaa +5mm takanakeissakin (jotka nyt menee eteen).

Noitten pinnattujen kanssa vaan usein se tasapainotuksen tärkeys korostuu, eli pitää olla ammattitaitoinen tekijä. Tasapainottaa kun voi kahdella tavalla, niin että pyörä NÄYTTÄÄ olevan tasapainossa koneessa, tai niin että se myös ON tasapainossa käytännössä... 8) Ero on kuin päivällä ja yöllä kun 2 kertaa käytin Vianorilla / Eurorenkaalla ja sen jälkeen puolitutulla ammattihepulla joka kisapiireissä renkaita laittelee, laakista tuli hyvät. Smile

************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#74
Mulla oli viimme kesänä Kleber Dynaxerit. Senverta hyvät oli että taitaa tulla täksikin kesäksi. Eikä ole pahan hintaisetkaan.

Edi: Kleber on Michelinin halpismerkki.
Reply
#75
Eipä nyt löytynyt oikein hyvää topiccia tälle kysymykselle ni kysytääs täällä.

Eli missä on halvimmat rengastyöt pk-seudulla. Pitäis vaan saada renkaat irti vanteilta
ja myöhemmin sit takas. Alumiinivanteet mut menossa kunnostukseen eli huolellisuudella
ja varovaisuudella ei niin merkitystä.
Reply
#76
Onko kenelläkään kokemuksia Falkenin FK451 tai ZE512 renkaista? Tekeekö noilla mitään?
Mitkä olis parhaat renkaat matka-ajoon? ajan tuommoset 4000-6000km kuukaudessa. lähinnä kiinnostaa renkaat jotka kuluvat vähän ja ovat hiljaiset.

Itellä alla 195/50/15 ventus ja ainaki pito märällä oli tosi hyvä sillon ku pintaa oli vielä yli 4mm jälellä. nyt pintaa 3-4mm ja pitää edelleen märällä suht hyvin. kuivapito hyvä. viimekesän alussa pintaa oli 6mm ja kilometrejä kertyi kesälle n.20000km eli ei nuo minusta ihan mahottoman nopeasti kulu. tosin en kyllä hirveästi suditellutkaan Smile
Reply
#77
Itellä tuli vanteiden mukana (ruotsalaisten nokiat Wink) Regalit 205/40/17..mallista en muista, on joku R3xx? meinaa vähän vedellä urissa puolelta toiselle..märällä en oo hirveästi vielä ajanu mutta vaikuttaa hyvältä. Ääntä voisi kyllä pitää vähemmän.
&quot;Tarkkaa hommaa ku ripulissa piereskely&quot;
Reply
#78
Ale Wrote:Eipä nyt löytynyt oikein hyvää topiccia tälle kysymykselle ni kysytääs täällä.

Eli missä on halvimmat rengastyöt pk-seudulla. Pitäis vaan saada renkaat irti vanteilta
ja myöhemmin sit takas. Alumiinivanteet mut menossa kunnostukseen eli huolellisuudella
ja varovaisuudella ei niin merkitystä.

Autotekissä tekevät hyvää työtä ja DNSF-klubihinnat on kohallaan 8)
Reply
#79
Marangoni zeta linea 235/45/17: Paskimmat renkaan mitä mulla on koskaan ollu. Vetelee urista sikana.
Reply
#80
Mitkäköhä ois mahollisimman edulliset, mut pitävät renkaat? Jos halpoja ja pitäviä ees on... Mut ei vaan viittis maksaa mistään katuslickseistä ja sitte kuitenki polttaa niitä ennenpitkää. Kiihtyvyys pito ois se tärkein jos niitä nyt mitenkää edes eritellään.
Reply
#81
Just naureskelin sitä TM:n viimeisintä kesärengas testiä.

Ei siinä oikein arvosteltu mitään muuta kuin käyttäytymistä märällä pinnalla.

Kuivalla asfaltti pinnalla ajettaessa arvosteltiin vain kuinka mukava se rengas on ajaa kuivalla ei mitään muuta. Olisivat edes käynyt jotain ratakieroksia sillä testi autolla ajamassa niin olis jotain tietoo saanut. Tai tehnyt väistökokeita jne.

Noh kaippa TM ton testin on tietenkin tehny tavallisille ihmisille jotka arvostaa hyvää märkä pitoo.
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#82
and1_ Wrote:Mitkäköhä ois mahollisimman edulliset, mut pitävät renkaat? Jos halpoja ja pitäviä ees on... Mut ei vaan viittis maksaa mistään katuslickseistä ja sitte kuitenki polttaa niitä ennenpitkää. Kiihtyvyys pito ois se tärkein jos niitä nyt mitenkää edes eritellään.

Nankang! Viskolukko antautu noilla, muilla sutkutti kyl hyvin.
Ja edessä oli tuommoset eikä kyllä saanu puskeen sitte millään..
RRKMotorsport.com - Less fixing, more Driving
Achilles Semi-slicksit, Suorakytkentävaihteistot, Vahvat vetoakselit, Quick Change perät, Aerokit korisarjat
Reply
#83
Asentaja Wrote:
juZz Wrote:
and1_ Wrote:Mitkäköhä ois mahollisimman edulliset, mut pitävät renkaat? Jos halpoja ja pitäviä ees on... Mut ei vaan viittis maksaa mistään katuslickseistä ja sitte kuitenki polttaa niitä ennenpitkää. Kiihtyvyys pito ois se tärkein jos niitä nyt mitenkää edes eritellään.

Nankang! Viskolukko antautu noilla, muilla sutkutti kyl hyvin.
Ja edessä oli tuommoset eikä kyllä saanu puskeen sitte millään..

kyllä se on (tässäkin asiassa) niin, että hyvä ja halpa on eri asia.

Renkaistahan yleensä sanotaan, että "mustat ja pyöreät.." , nankang ja wanli eivät ole edes pyöreitä.. paskempia renkaita saa hakea..

No mitä hyviä renkaita saa halvalla klubilaiset asentajalta? ;D Vielä en kyllä tarviis, mut tarvis tietää hintoja et osaa laskee tohon budjettiin...
Reply
#84
mulla muutaman kesän ollu marangonit ja on aika tahmaset
200sx s13 -89
Reply
#85
Mä ostin tollaset Falken 452 kumekset, kokemusta noista ei vaan ihan heti taida tulla.... ;D


Attached Files Thumbnail(s)
   
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#86
Et kai sä Lake vaan oo sotkenu tosta 285/35-18" tekstejä pois?

Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#87
lateksi Wrote:Et kai sä Lake vaan oo sotkenu tosta 285/35-18" tekstejä pois?

ei osunu kohilleen... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#88
kotka Wrote:Minä voisin taas antaa ääneni Hankookille: Ventus sport K104.. on ainakin kohtuu hiljaiset, pyöreäolkaiset (=vetelemättömät), vesikelilläkin pitävät ja saatavilla edullisesti (205/55-16 n. 350€(+paikalleenlaitto)).. Minun seuraava rengasvalinta (taas..)

mulla taas nuo tuntuu puskevan jotenkin liian herkästi ja urissa hyökitään puolelta toiselle...
hiljasuudesta en osaa sanoo kun ei nää Nissanit muutenkaan ole niitä äänieristeyimpiä autoja...
eli kokeilen muuta merkkiä kun aika on..
ja koko niillä on 225/40 ja 245/35/18...
Reply
#89
Uusimman Autobildin testin voitti Hankook K105.. Kun omani ostin, niin tuota ei vielä saanut. Nyt siis k104 ja tykkään kyllä, voin suositella kokeiltavaksi..
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#90
Asentaja Wrote:kyllä se on (tässäkin asiassa) niin, että hyvä ja halpa on eri asia.
Renkaistahan yleensä sanotaan, että "mustat ja pyöreät.." , nankang ja wanli eivät ole edes pyöreitä.. paskempia renkaita saa hakea..

Onkohan ihan noin? Ei kai ne Nangangit sentään niin paskoja ole vaikka halpoja ovatkin. Kuitenkin kulutustavaraa noi kumit.. Jos ne sen kesän kestää niin välttää mulle. Ihan sama jos ovat meluisia tai vetelevät urissa eikä pidollakaan niin väliä, kahva edellähän sitä mennään muutenkin ;D
E46 320i Touring `00&nbsp; &nbsp; -&nbsp; &nbsp; FZ6-S`05
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)