Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GTR 32 -91 laatikon synkronit ?
#1
Avattiin laatikko laakeriäänen takia ja siinä on 1.2. ja 5. tuplasynkroneilla. Manualissahan räjäytetyssä laatikossa on 2. ja 3. tuplasynkilla. Tarvisi nyt 3. synkronirenkaan, (uuden)joka ei siis ole tupla vaan ns. normaali. Onko laatikko joku "versio"? Oliko laatikossa joku numerointi jonka perusteella renkaan vois löytää, jostain? Jos jollain sattuis olemaan tai tietoa mistä sais niin P. 04004932nollanolla.
Reply
#2
Ko laatikon tyyppi on mielestäni FS5R30A joita on ollut melkein kaikissa nissaneissa 80 ja 90 luvun taitteessa. Jos laitteen valmistenumerolla ei löydy fastista oikeita osia niin sitten on varmaan hankala tilanne.

Jotain korjaussarjoja löytyy, esim:

http://www.ebay.com/itm/Nissan-FS5R30A-5...74&vxp=mtr

Jotain tarinaa korjaamisesta:
http://z31performance.com/showthread.php...he-FS5R30A
Reply
#3
Eri vuoden laatikoissa eri synkrot. Tehty parannuksia R32 ja R33 GTR laatikoissa.

Saiko noita nyt kolmilla eri synkroilla. En just muista minä vuonna parannuksia tehtiin. Loppupään lootat on niitä "parhaimpia".
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#4
john_k Wrote:Ko laatikon tyyppi on mielestäni FS5R30A joita on ollut melkein kaikissa nissaneissa 80 ja 90 luvun taitteessa. Jos laitteen valmistenumerolla ei löydy fastista oikeita osia niin sitten on varmaan hankala tilanne.

Jotain korjaussarjoja löytyy, esim:

http://www.ebay.com/itm/Nissan-FS5R30A-5...74&vxp=mtr

Jotain tarinaa korjaamisesta:
http://z31performance.com/showthread.php...he-FS5R30A

Jos se esim. olisi FS5R30A laatikko niin mihinkä kohtaa laatikkoa numerosarja olisi merkitty ? Ajattelisin että ne täytyisi olla merkitty. Mitenkä muuten osia voisi kohdentaa ?

Länsiautossa tarjosi 2/3 tuplasynkronilaatikkoon osaa, valmistenumeron perusteella. En voi tietää onko laatikkoa vaihdettu ?

Ei viitsisi sokkona tilailla.
Reply
#5
Omassa ehkä -91 vm laatikossa oli 2 ja 3 tupla synkrolla. 1 ja 2 vaihteen synkrojen kiilaus pala kiilalla. 3 ja 4 peltisellä kiilalla. Ainakin tämä 3 ja 4 vaihteen kiilaus on vaihtunut uudemmissa pelti -> metallipala. Nämä pienet osat kannattaa vaihtaa myös koska ne liittyvät synkrojen toimimiseen aivan yhtä paljon kuin itse rengaskin. Yksikkö hinnat jotain ~3e per kpl.
Reply
#6
Unique387 Wrote:Jos se esim. olisi FS5R30A laatikko niin mihinkä kohtaa laatikkoa numerosarja olisi merkitty ? Ajattelisin että ne täytyisi olla merkitty. Mitenkä muuten osia voisi kohdentaa ?

Länsiautossa tarjosi 2/3 tuplasynkronilaatikkoon osaa, valmistenumeron perusteella. En voi tietää onko laatikkoa vaihdettu ?

Ei viitsisi sokkona tilailla.

On se sitten vaihdettu. En muista että ainakaan omassa olisi lukenut tuota vaihteiston tyyppiä missään. Sehän on kyllä voinut olla vaikka tarralla jossain mikä on +20v aikana tippunut irti. Omaan sain osat runkonumerolla joten ei tarvinnut siihen keskittyäkään sen kummemmin.
Reply
#7
john_k Wrote:On se sitten vaihdettu. En muista että ainakaan omassa olisi lukenut tuota vaihteiston tyyppiä missään. Sehän on kyllä voinut olla vaikka tarralla jossain mikä on +20v aikana tippunut irti. Omaan sain osat runkonumerolla joten ei tarvinnut siihen keskittyäkään sen kummemmin.

Joo toi tarra varmaan ihan mahdollinen. Toisaalta jos ja kun se ajan saatossa lähtee niin sen jälkeen ei kukaan enää tietäisi varmuudella mistä laatikosta kysymys?

Täytyy varmaan laittaa se vanha takaisin. Ei ollut mitenkään loppu ja mäsä mutta olis voinu vaihtaa jos uusi olisi ollut.
Reply
#8
FS5R30A on laatikon tyyppi, ei kerro muuta. Käytetään mm. Patrol, R33 GTS25t. Mitään numerosarjaahan noissa ei taida olla missään mikä kertoo laatikon revision Sad
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#9
vihis Wrote:FS5R30A on laatikon tyyppi, ei kerro muuta. Käytetään mm. Patrol, R33 GTS25t. Mitään numerosarjaahan noissa ei taida olla missään mikä kertoo laatikon revision Sad

Niistä tuplasynkronien määrästä ja sijoittelustako (1.2.5.) tiedät sen olevan FS5R30A ?
Reply
#10
FS5R30A on edelleen laatikon tyyppi/malli, jota on käytetty monessa eri automallissa niin taka kuin nelivetoisena. Listaan voi lisätä mm. Z32 (300ZX). Tästä laatikosta on sitten uudemmilla synkroilla olevia versioita olemassa. Kutsutaan niitä vaikka päivityksiksi. Nelosen synkroja on paranneltu kaiketi joka kerta, että saataisiin vaihdosta paremman tuntuinen. Offtopikkia: 98 laatikko tuntuu paljon paremmalta vaihtaa kuin vanhemmat. Kaikissa 2 ja 3 tuplasynkrot tietääkseni, erilaisilla synkro-osilla riippuen vuosimallista.
Koitan kahlata sulle Fastista tuon kaipaamasi synkron osanumeron.

Wanha loota 89-91:

[ATTACH=CONFIG]25200[/ATTACH]

Uudempi, 97 ->

[ATTACH=CONFIG]25201[/ATTACH]

Onko sulla kuvaa laittaa tänhetkisestä lootasta ? voin vähän verrata että mikä sulla on kun pitää muutama avata ja muutama risakin löytyy avattuna.


Attached Files Thumbnail(s)
       
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#11
vihis Wrote:FS5R30A on edelleen laatikon tyyppi/malli, jota on käytetty monessa eri automallissa niin taka kuin nelivetoisena. Listaan voi lisätä mm. Z32 (300ZX). Tästä laatikosta on sitten uudemmilla synkroilla olevia versioita olemassa. Kutsutaan niitä vaikka päivityksiksi. Nelosen synkroja on paranneltu kaiketi joka kerta, että saataisiin vaihdosta paremman tuntuinen. Offtopikkia: 98 laatikko tuntuu paljon paremmalta vaihtaa kuin vanhemmat. Kaikissa 2 ja 3 tuplasynkrot tietääkseni, erilaisilla synkro-osilla riippuen vuosimallista.
Koitan kahlata sulle Fastista tuon kaipaamasi synkron osanumeron.

Wanha loota 89-91:

[ATTACH=CONFIG]25200[/ATTACH]

Uudempi, 97 ->

[ATTACH=CONFIG]25201[/ATTACH]

Onko sulla kuvaa laittaa tänhetkisestä lootasta ? voin vähän verrata että mikä sulla on kun pitää muutama avata ja muutama risakin löytyy avattuna.

Kuvaa en ikävä kyllä saa aikaiseksi. Juuri ton ylemmän kuvan mukaan 32604+C numerolla se tilattiin. Uudemmassahan se on 32604+D. Liekö identtiset kuitenkin ?

Tää on vähän tällaista kun kaveri purki ja kasaa lootan ja itse suunnilleen kurkkii olan yli yrittää ymmärrellä. Luulin tosiaan että vanhemmalla ja uudemmalla versiolla olisi ollut eri tyyppinumerot.
Reply
#12
Onko kytkinkopassa pari ylimääräistä reikää kytkimen työsylinterille ? jos on, niin uudempi versio johon tehty pull -> push konversio kytkinkoppaan.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#13
Ei siinä kyllä ylimääräisiä reikiä ollut. Työsylinterille vain kahden pultin reijät.
Reply
#14
Onko sulla kuvia niistä synkista? Uppaa tänne ne kuvat. Oletko ihan varma synkkien järjestyksestä? Ettei ole mennyt vaihteet sekaisin?
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#15
ABT Wrote:Onko sulla kuvia niistä synkista? Uppaa tänne ne kuvat. Oletko ihan varma synkkien järjestyksestä? Ettei ole mennyt vaihteet sekaisin?

Ei ole tosiaan kuvia. Kaveri ollut asentajana muutaman kymmenen vuotta. Näytettiin sille eilen youtube pätkä jossa rattaat ja synkat näkyi selvästi siitä se ne selkeesti erotteli. 3. synkroni, yksi rengas.
Reply
#16
Vaikka sulla olis millanen asentaja niin kukaan ei tuollaista laatikkoa tunne ja kaikki omat kontaktien kautta olevat kitit niin niissä ei ole 1 synkkaa moni osaisena. Sen takia itseä ainakin kiinnostaa nähdä ne kuvat...

En halua kinata mutta tuntuu mahdottomalta/oudolta tuo että juurikin 1 vaihde olisi tuplasynkattu... Kuvista pystyisin sanomaan jo aika paljon kun muutamaa tuollaista laatikkoa/synkkia pyöritellyt...

ps: pystyisin esim... katsomaan saako kontaktieni kautta synkkia sulle järkirahaan...
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#17
Ihme loota kädessä jos on ykkönen tuplana, ei noissa missään taida edes patrollin \ pathfinderin R30A olla. No mutta huomenna availen muutaman ja otan sulle pari kuvaa rikkonaisistakin.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#18
http://www.ebay.com/itm/Nissan-OEM-Synch...d0&vxp=mtr
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#19
tuokki Wrote:http://www.ebay.com/itm/Nissan-OEM-Synch...d0&vxp=mtr

Tuossa sarjassa 2 ja 3 synkka 2-osainen... Ei 1Confuseden... Joten tuo sarja ei tällöin käy.

Näköjään muuttanut tuo heppu kuvausta, koska kun häneltä ostin sarjan synkkia niin luki full set! Ei muuta ja sitten sieltä tuli vain 1-4 vaihteet. Kun kyselin perään vastaus oli, että ne isomman vaihteen synkat ei kulu XD
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#20
ABT Wrote:Onko sulla kuvia niistä synkista? Uppaa tänne ne kuvat. Oletko ihan varma synkkien järjestyksestä? Ettei ole mennyt vaihteet sekaisin?

Juu ! Juurikin näin oli päässyt käymään ! Synkkien järjestys sekaisin. Se mitä haetaan on 1. synkka ei 3. sen . Kakkonen ja kolmonen on tuplana.

Eli ilmeisesti ylemmän kuvan mukaan voin sen 1. synkan tilata ? . . . . . jos olen vielä kärryillä.
Reply
#21
1 synkka hyvin harvoin kulunut. (itse yhteenkään törmännyt) kyllä siellä lähes aina on 2 tai 3 vaihteen synkka kulunut tai sitten ollut myös 4 vaihteen... Melkein pitäis nähdä synkat/rattaat että osais sanoa mitä/mitkä sinne kannattaa vaihtaa...

Synkat tehtävähän on "jarruttaa" laatikkoa jotta vaihde kytkeytyisi nätisti, kun synkka loppu/kulunut niin varsinkin korkeilla kierroksilla synkka ei enään jarruta laatikkoa tarpeeksi jonka takia vaihteet eivät kytkeydy kunnolla eli se joko rusahtaa kun ohjurit siirtäjärenkaassa ja rattaassa survovat kohdakkain...

Eli en näe mitään järkeä vaihtaa 1Confuseden synkkaa mielummin vaihtaisin kaikki muut, koska harva vaihtaa 2:lta 1:lle missään rajoittimen tuntumassa vaan se 1:nen laitetaan tupaan paikallaan jolloin synkkaa ei edes tyyliin tarvi...

Sinuna ottaisin rattaat + synkat mukaan ja tulisit näyttämään niitä vielä mulle vähän kuin hakemaan toisen mielipiteen noista...

Kuulostaa taas vaan silti että edelleen synkat/kulumat sekaisin...
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)