Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rb25det s2 sähkö/anturi häikkä
#1
Omat ajatukset ovat alkaneet loppua, joten kokeillaan jospa joltain löytyisi näkemystä. Kyseessä siis spec2 moottori joka on s-sarjalaisessa. Moottorin johtosarja on rb:n johon on muutamat liittimet vaihdettu siten että sopii sx korin johtosarjaan. Ongelmana on tyhjäkäynti sekä itse ajaminen. Jos auton starttaa, käy se ihan ok ja abaut oikeilla seoksilla. Kun moottori on lämmennyt n.60c -> ja painaa kaasua alkaa "hörkkiminen". Tarkemmin ilmaistuna kierrokset hakevat 800-400 väliä ja seos pumppaa 10.2 molemmin puolin, alipaine pompii 0,6-0,3 väliä. Tämä ei lopu muulla kuin sammuttamalla moottori ja käynnistämällä uusiksi. Tällöin seokset ovat 12-13 välillä ja käy ihan nätisti, mutta jos kaasuun koskee alkaa "hörkkimään". Ajo onnistuu jotenkuten, tosin vaikuittaisi että sytkä olisi myöhäisellä. Vähän tarkennettuna Silloin kun auto käy ok tyhjäkäyntiä maffin signaali on n. 1,3v kaasun koskemisen jälkeen 2v tai yli. Auton omalla maffilla oli n.3v ja silloin tuli sitten jo tosi mustaa putkesta. Tällä toisella maffilla siis on viittävajaa kunnossa, tämä tosin spec1 maf mutta ilmeisesti sillä ei ole väliä.

Tsekattuja juttuja/asioita joilla vaikutusta

Mitattu ecun liittimestä että tps, lämpötila-anturi ja maf signaalit tulevat ja ovat oikeita.(maffissa ehkä vähän pielessä 1,3v)
TPS säädetty läppä kiinni 0,45volttiin, tsekattu myös että jännite menee järkevästi läppä auki-läppä kiinni matkan
Jako tsekattu ja laskettu hampaat, ok
Aac/ficd valve purettu, putsattu ja "voideltu"
Maffin ja ilmanputsarin välissä ristikko poistamassa mahdollisen pyörteilyn
Maadoitusta lisätty
Mitattu ecusta kaikki maat että ovat maissa ok. Kaikki virrat myös tulevat oikein.
Ruikittu brakecleaneriä pirusti kaikkiin liitoksiin, mistään ei pienintäkään merkkiä että vuotaisi.
Silloin kun "hörkkii" maffin signaali hyppii levottomasti
Lambda ei ole kytkettynä, samoin ficd valve on kytkemättä

Autossa vakio suuttimet ja vakio maf, greddy style imusarja ja pakopuoli päivitetty

Kaasua painaessa joku vaikuttaa johonkin jonka johdosta koko paketti osittain sekoaa, itse en vaan nyt tahdo keksiä mistä klikkaa
200sx s13 -89
Reply
#2
Voisko toi maf signaali olla ihan seuraus siitä että tyhjäkäynti seilaa. Ei niinkään vika. Voisko kokeilla laittaa kumminkin lambdan, eikös ecu ala säätämään jossain tuossa juurikin 60 asteen tienoilla. Pitäishän sen ilman toimia mutta eikös ecu tavallaan opettele asetuksia lambdan avulla. Voiko olla niin että sillä ei ole nyt mitään lähtökohtaa tms. Pitäishän kartta nyt kuitenkin olla ok, vai? Vakio ecu?

Kunhan arvailen mutta ehkä kokeilisin lambdalla.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#3
Maffin heittelyn itsekkin uskon seuraukseksi. Toi lambdan kytkentä on siitä haastava, että tällä hetkellä putkessa yksi paikka ja siinä vems. Siitä vemsin kapeakaistasimulointi johdosta tulee 2v signaali, joten sitä tuskin kannattaa kytkeä tähän hätään. Sitten taas jos laitan vakio lambdan peliin niin en näe seoksia.

Vakio ecu joo ja on myös kokeiltu toisella eculla(z-power) jossa joku ohjelma mutta oireet täsmälleen samat.
200sx s13 -89
Reply
#4
Ei näe seoksia joo, mut voishan koittaa jos sais käynnin normalisoitumaan. Sen kuulis jo korvallakin. Oliks tossa vemsissä jotain ohjelmointia vai miten se konffattiin kapeaksi, jonkun kanssa oli myös jotain kikkailua mut se tais olla plx. Nyt ei muista.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#5
VEMSin sai läppärin kautta laitettua tohon 0-1V, näin ainakin ite muistelisin tehneeni aikanani. Ihan normi sarjaväyläliitin siellä persiissä. Oma r33 ei toiminut rikkinäisellä lambdalla/ilman signaalia yhtään...
Reply
#6
Kävin hiukan ropailemassa.

Huohotus muutettu siten että pcv venttiili pois käytöstä ja tulpattu reikä. Venttiilikopat yhdistävä letku jäi paikoilleen ja pakopuolen venttiilikopasta purkin kautta ulkoilmaan. Normi bosch lambda paikalleen, ilman lämmitystä.

Muuttui ehkä ihan inan paremmaksi. Lambda signaali 0,15v. Maffin signaali tippu inan ollen enään 1,1-1,2 välissä, tämän voisi jo olettaa olevan ihan oikein ja toimiva.

Edelleen sellaista kierrosten hakemista ja samalla sitten perusennakko hyppii 0-15 asteen väliä, painottuen sinne nollan tuntumaan. Kylmästartin jälkeen, tyhjäkäynnillä, käy aika laihaa seosta ja siten kuulostaa hirveälle. Silloin kuitenkin perusennakko oli 15 asteen tietämillä. Lämpenemisen jälkeen aikaistui ja tosiaan pomppiii. Sellain järkyttävä hörkkiminen poistui kokonaan.

Nyt on kyllä tosi pienestä kiinni et vois ton kanssa ajatella jo säätöä.
200sx s13 -89
Reply
#7
Tätäkin voisi päivittää. Suurin ongelma taisi olla kuitenkin imuputken lyhyys, tai siis ettei sellaista oikeastaan ollut.

Kuitenkin parin säätö reissun jälkeen edelleen itsellä olo, ja taisi zuikkiskin todeta, että jotain hämärää paketissa on. No jospa "tiimi"toveri saisi kanssa motivaatiosta kiinni niin pikkaisen muutoksia ja sitten ahvenistolle kuun lopussa sudittelemaan.
200sx s13 -89
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)