02.07.14, 15:13
Omat ajatukset ovat alkaneet loppua, joten kokeillaan jospa joltain löytyisi näkemystä. Kyseessä siis spec2 moottori joka on s-sarjalaisessa. Moottorin johtosarja on rb:n johon on muutamat liittimet vaihdettu siten että sopii sx korin johtosarjaan. Ongelmana on tyhjäkäynti sekä itse ajaminen. Jos auton starttaa, käy se ihan ok ja abaut oikeilla seoksilla. Kun moottori on lämmennyt n.60c -> ja painaa kaasua alkaa "hörkkiminen". Tarkemmin ilmaistuna kierrokset hakevat 800-400 väliä ja seos pumppaa 10.2 molemmin puolin, alipaine pompii 0,6-0,3 väliä. Tämä ei lopu muulla kuin sammuttamalla moottori ja käynnistämällä uusiksi. Tällöin seokset ovat 12-13 välillä ja käy ihan nätisti, mutta jos kaasuun koskee alkaa "hörkkimään". Ajo onnistuu jotenkuten, tosin vaikuittaisi että sytkä olisi myöhäisellä. Vähän tarkennettuna Silloin kun auto käy ok tyhjäkäyntiä maffin signaali on n. 1,3v kaasun koskemisen jälkeen 2v tai yli. Auton omalla maffilla oli n.3v ja silloin tuli sitten jo tosi mustaa putkesta. Tällä toisella maffilla siis on viittävajaa kunnossa, tämä tosin spec1 maf mutta ilmeisesti sillä ei ole väliä.
Tsekattuja juttuja/asioita joilla vaikutusta
Mitattu ecun liittimestä että tps, lämpötila-anturi ja maf signaalit tulevat ja ovat oikeita.(maffissa ehkä vähän pielessä 1,3v)
TPS säädetty läppä kiinni 0,45volttiin, tsekattu myös että jännite menee järkevästi läppä auki-läppä kiinni matkan
Jako tsekattu ja laskettu hampaat, ok
Aac/ficd valve purettu, putsattu ja "voideltu"
Maffin ja ilmanputsarin välissä ristikko poistamassa mahdollisen pyörteilyn
Maadoitusta lisätty
Mitattu ecusta kaikki maat että ovat maissa ok. Kaikki virrat myös tulevat oikein.
Ruikittu brakecleaneriä pirusti kaikkiin liitoksiin, mistään ei pienintäkään merkkiä että vuotaisi.
Silloin kun "hörkkii" maffin signaali hyppii levottomasti
Lambda ei ole kytkettynä, samoin ficd valve on kytkemättä
Autossa vakio suuttimet ja vakio maf, greddy style imusarja ja pakopuoli päivitetty
Kaasua painaessa joku vaikuttaa johonkin jonka johdosta koko paketti osittain sekoaa, itse en vaan nyt tahdo keksiä mistä klikkaa
Tsekattuja juttuja/asioita joilla vaikutusta
Mitattu ecun liittimestä että tps, lämpötila-anturi ja maf signaalit tulevat ja ovat oikeita.(maffissa ehkä vähän pielessä 1,3v)
TPS säädetty läppä kiinni 0,45volttiin, tsekattu myös että jännite menee järkevästi läppä auki-läppä kiinni matkan
Jako tsekattu ja laskettu hampaat, ok
Aac/ficd valve purettu, putsattu ja "voideltu"
Maffin ja ilmanputsarin välissä ristikko poistamassa mahdollisen pyörteilyn
Maadoitusta lisätty
Mitattu ecusta kaikki maat että ovat maissa ok. Kaikki virrat myös tulevat oikein.
Ruikittu brakecleaneriä pirusti kaikkiin liitoksiin, mistään ei pienintäkään merkkiä että vuotaisi.
Silloin kun "hörkkii" maffin signaali hyppii levottomasti
Lambda ei ole kytkettynä, samoin ficd valve on kytkemättä
Autossa vakio suuttimet ja vakio maf, greddy style imusarja ja pakopuoli päivitetty
Kaasua painaessa joku vaikuttaa johonkin jonka johdosta koko paketti osittain sekoaa, itse en vaan nyt tahdo keksiä mistä klikkaa
200sx s13 -89