Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 gts-t s2 sammuu ajossa ilman varoitusta
#1
Elikkä apua tarvittaisiin! Skylle teki viime katsastuksen jälkeen temput ja 200m ennen kotipihaa moottori sammui. Ei käynnistynyt heti, mutta pienen hetken päästä pääsin jo 100m eteenpäin. Vaihdoin b-pumpun ja n. 500km ehdin huoletta ajella ja sama!!

Tuttu korjaaja kävi sitä ihmettelemässä ja hänen diagnoosinsa oli b-pumppu. No uusi vaihtoon, tankkiin uudet bensat ja ehdinkö jopa 50km ajella kunnes sama ilmiö toistui ;( Nyt toinen korjaaja sitä ihmettelee. Se kuullostaa kuin bensaa ei tulisi. Auto vain hyytyy.

Mamasanilta ostettu walbro 255 ja samalla tankki tyhjennetty "vanhasta" bensasta. Myös polttoainesuodatin vaihdettu. Itsellä lyö pää tyhjää. B-paineensäädintä epäilen... Olisiko sitten CTS tai CAS mennyt? Apuja tarvittaisiin! Viime sammumisen jälkeen ei pysynyt kuin sekunteja käynnissä.
Reply
#2
777RBreed Wrote:Elikkä apua tarvittaisiin! Skylle teki viime katsastuksen jälkeen temput ja 200m ennen kotipihaa moottori sammui. Ei käynnistynyt heti, mutta pienen hetken päästä pääsin jo 100m eteenpäin. Vaihdoin b-pumpun ja n. 500km ehdin huoletta ajella ja sama!!

Tuttu korjaaja kävi sitä ihmettelemässä ja hänen diagnoosinsa oli b-pumppu. No uusi vaihtoon, tankkiin uudet bensat ja ehdinkö jopa 50km ajella kunnes sama ilmiö toistui ;( Nyt toinen korjaaja sitä ihmettelee. Se kuullostaa kuin bensaa ei tulisi. Auto vain hyytyy.

Mamasanilta ostettu walbro 255 ja samalla tankki tyhjennetty "vanhasta" bensasta. Myös polttoainesuodatin vaihdettu. Itsellä lyö pää tyhjää. B-paineensäädintä epäilen... Olisiko sitten CTS tai CAS mennyt? Apuja tarvittaisiin! Viime sammumisen jälkeen ei pysynyt kuin sekunteja käynnissä.
Mites maffin toiminta? Sekin sammuttelee autoa.
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#3
Vadelli Wrote:Mites maffin toiminta? Sekin sammuttelee autoa.

Maffin puhdistin ja kävin liitännät läpi yleismittarilla, kun auto ensimmäisen kerran teki temput. Samoin tyhjäkäyntiventtiilin putsasin.
Reply
#4
Mulla teki r32 samaa, silloin oli CASsissa vika.
Skyline r32 lama
Reply
#5
"tuleeko bensaa"
"tuleeko kipinää"
"tuleeko ne suurin piirtein oikeaan aikaan"

Noilla pääsee aika pitkälle.
Reply
#6
TeroLuu Wrote:"tuleeko bensaa"
"tuleeko kipinää"
"tuleeko ne suurin piirtein oikeaan aikaan"

Noilla pääsee aika pitkälle.

Aikaisempi pumppu oli mahd. kiinakopio edelliseltä omistajalta, koska sammumisen jälkeen pumppu ei enää "hyrrännyt" yhtä kovaäänisesti kuin aikaisemmin. Ohitettiin pumpun rele ja pumppu "kusi bensaa kuin pikkupoika" , näin korjaajakaverin sanoin.

Uusi walbro kuitenkin hyrräsi nätin kuuloisesti sammumisen jälkeen koitettunakin. Siksi hieman epäilen, missä vika.

Jos bensapainesäätimen venttiili jumittaa, eikö auki-asennossa se kierrätä bensaa linjan läpi ja painetta ei suuttimille saada riittävästi..(?) Bensapumpun vaihto siis auttaisi väliaikaisesti, sillä linjojen avaaminen antaisi venttiilin palautua. Eli venttiili pystyisi hetken pitämään painetta yllä, kunnes taas antaisi periksi.

Outoa on, koska joka kerta pumpun vaihtamisen jälkeen auto on hetken toiminut!
Reply
#7
Kuulostas vähän, tai oikeestaan paljon, siltä, että tankkiin ei pääse korvausilmaa.
Reply
#8
Laita vaikka T-haaralla joku tilapäinen bensanpaineen mittaus niin on edes jotain haarukoitu pois.

Itellä sammui vauhdista rb26 kun oli toinen maf rikki. Jostain syystä virran syöttö katkesi ja anturi teki piikin signaaliin. Meni siis laihalle tai rikkaalle siten että kulku loppui. Tätä pystyi selvittämään consult johdolla ja läppärillä.

Kannattaa myös varmistaa että ecun liitin on kunnolla pohjassa. Omassa sekin aiheutti ihmetystä jopa maf vikaa selvittäessä.
Reply
#9
john_k Wrote:Laita vaikka T-haaralla joku tilapäinen bensanpaineen mittaus niin on edes jotain haarukoitu pois.

Itellä sammui vauhdista rb26 kun oli toinen maf rikki. Jostain syystä virran syöttö katkesi ja anturi teki piikin signaaliin. Meni siis laihalle tai rikkaalle siten että kulku loppui. Tätä pystyi selvittämään consult johdolla ja läppärillä.

Kannattaa myös varmistaa että ecun liitin on kunnolla pohjassa. Omassa sekin aiheutti ihmetystä jopa maf vikaa selvittäessä.

Tällä hetkellä auto korjaamolla, joten en pääse itse testailemaan. Tosin korjaajalle jo sanoin, että tarkastaa b-paineen ensimmäisenä.

Maffin pitäisi olla kunnossa, mutta ei noista aina yleismittarinkaan kanssa ja silmämääräisesti tiedä! Ecua on kokeiltu ja z-powerin ecunkin käytin paikallaan, mutta samalla tuloksella.

Tuo tankin korvausilmaletku jäi mietityttämään. Samoin aktiivihiilisuodattimen puoli...

Ennen katsastusta kävin siis antamassa skyllelle kunnolla kenkää ja katsastuksestakin se pääsi läpi... Vasta kotimatkalla alkoi oireet. Ja bensapumppua vaihtamalla kone on käynyt ja kukkunut hyvin sen 500-50km :/
Reply
#10
Korjaajan mukaan diagnostiikka antoi vikakoodin 25 eli luntattuna "idle speed control valve" Voisiko ongelma tosiaan olla tyhjäkäyntiventtiilissä?

Autoa ei olla vielä saatu toimintaan. Uusi iacv ebaysta näkyis olevan rapeat 200e... Aika suolanen hinta pienestä köntistä metallia ja kahdesta magneettiventtiilistä.

Bensapaineet oli ok. Samoin tankki sai korvausilmaa.

Olisiko jollakin kaarinassa/turussa/raisiossa/maskussa lainata toimivaa tyhjäkäyntiventtiiliä, jotta saataisiin varmuus tähänkin??
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)