Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R32 GT-r Power FC ongelmat.
#1
Ongelma 1. Vag puolien asennuksen jälkeinen starttaamisongelma.
Eli apaut alle +17 asteen, ei lähde starttaamalla käymään, sahaa vaan, mutta ei edes yritä. MUTTA työntäessä saa tällöinkin auton lähtemään käyntiin? Miten se vaikuttaa mihinkään että starttaako auton avaimella vai työntämällä? Mää en ymmärrä, ymmärtäiskö joku muu.

Arvottu on jo latausajan liiallista pituutta, mutta voiko tämä olla oletuksena PFCConfusedsä liian pitkänä? Koska Apexin oma ohjelma ja kapula ei tätä osaa edes muokata...


Ongelma 2. Ilmastointipäällä ja kierrokset hummaa.

Eli kun laitan ilmastoinnin päälle, alkaa kierrokset hummaamaan 1000-1200 rpm, tyhjäkäynnillä, hiemankin koskee kaasuun niin loppuu, osaisko joku neuvoa tästä ongelma eroon? Hävettää pysätä liikennevaloihin kun auto jenkaa koko ajan Big Grin

Koitin jo "tyhjäkäynnin opetusta" jonka jostain brittifoorumilta luin. Eli kylmästartti, antaa käydä siihen asti kunnes lämpee +80, sit kaikki sähkövermeet päälle ja antaa käydä 20min. Ei mitään vaikutusta mihinkään...

TPS antaa myös oikeaa signaalia, 0,48V jos polkimeen ei koske, ja Apexin kapulakin näyttää pistettä IDLE kohdassa, joka häviää heti kaasuun koskettaessa.

Ärsyttäviä ongelmia.
Reply
#2
Eikö noiden puolien pitäisi suoraan toimia, ilman että latausaikoja tarvisi muuttaa ? ns. bolt on upgrade ? Mitä auto tekee vakio puolilla, normaalistiko toimii ?

AAC valve vähän hoilailee omiaan ? Sulkee ja avaa itteesä miten sattuu ?
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#3
jonatani Wrote:Ongelma 1. Vag puolien asennuksen jälkeinen starttaamisongelma.
Eli apaut alle +17 asteen, ei lähde starttaamalla käymään, sahaa vaan, mutta ei edes yritä. MUTTA työntäessä saa tällöinkin auton lähtemään käyntiin? Miten se vaikuttaa mihinkään että starttaako auton avaimella vai työntämällä? Mää en ymmärrä, ymmärtäiskö joku muu.

Tippuuhan startatessa systeemin jännite aikalailla, jos se on just siinä hilkulla ettei tee kunnon kipinää.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#4
vihis Wrote:Eikö noiden puolien pitäisi suoraan toimia, ilman että latausaikoja tarvisi muuttaa ? ns. bolt on upgrade ? Mitä auto tekee vakio puolilla, normaalistiko toimii ?

AAC valve vähän hoilailee omiaan ? Sulkee ja avaa itteesä miten sattuu ?

Niinhän niiden pitäisi... Vakiopuolilla toimii aivan normaalisti, ei mitään ongelmaa.

Vaikuttaa jotenkin kyllä "ohjelmalliselta" vialta, on sen verran tasaista toi hummailu ja loppuu tosiaan esim silloin kun kompuran magneettikytkin irroittaa vedon. Ilman ilmastointia toimii aivan normaalisti.
Reply
#5
Arttu Wrote:Tippuuhan startatessa systeemin jännite aikalailla, jos se on just siinä hilkulla ettei tee kunnon kipinää.

Voiskohan toi akku sit olla ehtoopuolella, jännä juttu sekin, sillä jaksaa kumminkin pyöritellä useamman kymmenen kertaa, ennenkuin hyytyy. Kerran oon sen tyhjäks sahannu ongelman kanssa, kun en olis millään halunnut jättää autoa sinne mihin se jäi. Seuraavana päivänä kaapelit kiinni toisesta autosta, 10min latausta ja wrooom, nätisti käymään.

Onko puolat kuten oikosulkumoottori, että jännitteen laskiessa, ottaa enemmän virtaa, eli ottavat aina saman tehon, huolimatta jännitteestä? Virta nousee ja pääteaste menee johonkin "vikatilaan" ettei edes yritä? Pitääpi tänäpä mittailla jännite akulta startatessa.

Tää kyl selittäis aika hyvin ongelman.
Reply
#6
Eri auto, mutta power fc:kanssa. Tosiaan räxässä piti niiden power fc:n ohjeiden kanssa opettaa tyhjäkäynti.
Ja se meni jotenkin näin: Auto kylmäksi ja ecun resetointi. Siis kokonaan ecu tyhjäksi.
Auton starttaus ilman mitään puhaltimia tai valoja ja antaa käydä siihen asti että termari aukee ohjeissa tais olla n.10min.
Sitten valot ja puhaltimet päälle ja antaa käydä niin kauan että tyhjäkäynti tasoittuu.
Seuraavaksi takalasin lämppäri päälle ja sama homma.
Viimeiseksi ilmastointi samanlaillaSmile
Jotenkin noin meni rx7Confusedsa tyhjäkäynnin opetus. Ja tosiaan ilman tota oli kaikenmaailman tyhjäkäynnin seilaamista ja sammumisia.
Koko operaation aikana ei saisi kaasuun koskea vaan auton tarvitsee käydä tyhjäkäyntiä ja opetella.

Tuolla datalogitilla pääsee powerfc:n lataus aikoja muuttelemaan.
Reply
#7
Tuolta löytyy aikas kauttavasti apua: http://www.paulr33.com/
Noilla ohjeilla oman pfc:n aikoinaan laitoin ex autoon.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#8
Starttiongelma ratkes uudella akulla, eli ilmeisesti puola ottaa saman tehon, oli jännite mikä tahansa, ja tästä syystä pääteaste menee ylivirrasta vikatilaan. Jännä kyllä että noin herkkä, kun vanhakin akku tosiaan pyöritti konetta ihan nätisti.

Katotaan saadaanko tähän tyhjäkäyntiin joku ratkaisu kun iski kytkintehostimen alipainevuodon korjauksen seurauksena uuden säätöreissun...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)