Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Tämmönen ajatus heräsi kun haaveilin laittavani elektronisen ahtopaineensäätimen, sehän "huijaa" hukkaporttia jolloin ahtopaineet nousevat, mutta tässä olen kyllä koittanu lueskella tästä aiheesta foorumilla tuloksetta, että osaako se auto sitten pitää seokset kunnossa jos maltillisesti tempasee esim. 1 Bar ahdot ?
ja saakohan tällä kokoonpanolla mitään aikaseksi: Frontmount cooler, walbro 255, apexi power intake, turbo elbow, down pipe ja 3" putkisto ja ahtopaineen säädin.
kiitos jo etukäteen vastauksista näihin aatoksiin
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
Fuelcut iskee vakiolla eculla... 1 bar on sitten ihan maksi vakio keraamisiipisellä turbolla.
Ecuun lastu, ahdot ylös ja ecu säätöihin. Tämä helpoin ja järkevin tapa.
Mä alan itse ainakin dissaamaan Walbron 255 ta, oman ja lähipiirin huonojen kokemuksien takia. Laita vaikka Boschin pumppu.
Posts: 901
Threads: 14
Joined: Apr/2011
Weist Wrote:Fuelcut iskee vakiolla eculla... 1 bar on sitten ihan maksi vakio keraamisiipisellä turbolla.
Ecuun lastu, ahdot ylös ja ecu säätöihin. Tämä helpoin ja järkevin tapa.
Mä alan itse ainakin dissaamaan Walbron 255ta, oman ja lähipiirin huonojen kokemuksien takia. Laita vaikka Boschin pumppu.
Mikä walbrossa vikana? Onko ollu aitoja vai kopioita?
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!
Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic
Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi
Laken sanoin - KykäJake
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Walbro 255 ostettu ja asennettu varmaan 10 vuotta sitten ja hyvin pelaa vielä.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
oiskohan se mikä lastu hyvä sitten?
Posts: 901
Threads: 14
Joined: Apr/2011
juumagge Wrote:oiskohan se mikä lastu hyvä sitten?
http://www.z-power.fi
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!
Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic
Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi
Laken sanoin - KykäJake
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=40
Tämähän kuulostais hyvältä. Romut kiinni auttoon ja vinguttaan penkkiin.
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
Isamu Wrote:Mikä walbrossa vikana? Onko ollu aitoja vai kopioita? Aitoja itsellä ja ilmeisesti oli tutuilla myös.
Tuotto alkaa hiipumaan vanhetessaan.
Se on hyvä sitten jos on pelannut muilla, mutta näistä on kyllä eniten valitusta kuullut.
Posts: 1,917
Threads: 32
Joined: Oct/2003
Weist Wrote:Aitoja itsellä ja ilmeisesti oli tutuilla myös.
Tuotto alkaa hiipumaan vanhetessaan.
Se on hyvä sitten jos on pelannut muilla, mutta näistä on kyllä eniten valitusta kuullut.
Itselläni huonoja kokemuksia Walbrosta vuosien takaa. Tuotto vaan hiipuu pikku hiljaa.
Tälle keväälle tiedän 3-4 tapausta hyytyneistä walbroista.
Viime perjantaina kuulin viimeisimmimmistä, jossa vikaa oli etsitty bensanpaineensäätimestä, koska paineet hiipui. Vika oli kuitenkin pumpussa.
Mun eka walbro kyllä kesti monta vuotta, mutta seuraavassa autossa ei sitten kestänytkään kuin 2000-3000km.
Never again...
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
Mulla oli paineensäätimessä vika loppupeleissä, ei mennyt paineet sinne minne piti ja paine heittelehti.
Mutta myös pumpun vaihdolla meno muuttui ja uusi pumppu kuulostikin ihan erilaiselta.
Onneksi oli laajakaista ja nakutunnistus, muuten olisi vähän kalliimpi remontti ollut edessä...
No tämä tästä offtopicista
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
mitäs mieltä ootte noista manuaalisista säätimistä ? antaako tuo vakio ecu yhtään periksi jos vaikka 0,8Bar ahtoja ottaa niin alkaako fuel cut katkomaan ?
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
kysymystä toisen perään, kun tuossa tutkiskelin asioita ja vähän viisaampana liikenteessä niin sehän menee kun ostaa HKS:ltä uuden hukkaportin ?
Posts: 85
Threads: 3
Joined: Jul/2006
juumagge Wrote:kysymystä toisen perään, kun tuossa tutkiskelin asioita ja vähän viisaampana liikenteessä niin sehän menee kun ostaa HKS:ltä uuden hukkaportin ?
Meneehän se tuolla hukkaportillakin..
Halvemmalla/järkevämmin selviät tuolla kuulajousiventtiilillä, saat paineet siihen mihin haluat.
Vaikka sitten Zuikkikselta tämäkin:
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=69
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
ViDo Wrote:Meneehän se tuolla hukkaportillakin..
Halvemmalla/järkevämmin selviät tuolla kuulajousiventtiilillä, saat paineet siihen mihin haluat.
Vaikka sitten Zuikkikselta tämäkin:
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=69
Joo nuohan halpoja olis mutta kun olen kuullut puhuttavan noista "boost creep" ja "boost spike" termeistä näitä bleed valveja ja muita käyttäen.
Eli ahtopaineet käy korkeammalla mitä on asetettu. :o
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
juumagge Wrote:Joo nuohan halpoja olis mutta kun olen kuullut puhuttavan noista "boost creep" ja "boost spike" termeistä näitä bleed valveja ja muita käyttäen.
Eli ahtopaineet käy korkeammalla mitä on asetettu. :o
Mulla teki kylmällä koneella sitä, että saatto paineet nousta hetkellisesti 0.8bar->1.0bar. Käytössä oli Blitzin elektrooninen säädin.
En sinuna olis huolissaan tuosta boost spikestä. Ei se kauheeta eroa joka tapauksessa tee, jos nostat vakiosta 0.7bar ahtoja jonnekkin 0.8-0.9bar tuntumaan vakio-ahtimella.
Mut ihan miten vain haluat tehdä..
Skyline GTS-R
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Juu varmaan se elektroninen tulee. Onhan se makea esim. GFB g-force 2 ko esim. ahtomittariki tullee siinä samassa
Posts: 85
Threads: 3
Joined: Jul/2006
Kyllähän se elektroninen hyvä on, kunhan on closed loopilla. Muuten on aivan samat oireet kuin kuulajousella..
Jos tässä ollaan vakiopadasta nostamassa ahtoja, OMA mielipiteeni on että selviät kyllä tuolla kuulajousella.
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Olet varmaan oikeassa, mutta jatkoa ajatellen laitella vähän "parempia" vehkeitä niin on sitten kaikki kohillaan ko turbo joutaa vaihtoon. Tässä nyt keikkunu tuon hukkaportti ajatuksen kanssa, mutta kyllä se tuo säädin varmaan parempi niin ei jatkossakin tarvi jos uuden turbon vaihtaa niin alkaa taas hukkaporttien kanssa leikkimään.
Posts: 225
Threads: 5
Joined: Jan/2009
Itellä ainakin tuo kuulajousi oli ihan paska.. säädössä huomasi, kun piti paineita alkaa säätämään niin ei pitänyt aloillaan yhtään. Ostin martikaiselta säätimen ni alko paineet pysymään aloillaan
|