Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ahtopaineen nosto
#1
Tämmönen ajatus heräsi kun haaveilin laittavani elektronisen ahtopaineensäätimen, sehän "huijaa" hukkaporttia jolloin ahtopaineet nousevat, mutta tässä olen kyllä koittanu lueskella tästä aiheesta foorumilla tuloksetta, että osaako se auto sitten pitää seokset kunnossa jos maltillisesti tempasee esim. 1 Bar ahdot ?
ja saakohan tällä kokoonpanolla mitään aikaseksi: Frontmount cooler, walbro 255, apexi power intake, turbo elbow, down pipe ja 3" putkisto ja ahtopaineen säädin.
kiitos jo etukäteen vastauksista näihin aatoksiin Big Grin
Reply
#2
Fuelcut iskee vakiolla eculla... 1 bar on sitten ihan maksi vakio keraamisiipisellä turbolla.
Ecuun lastu, ahdot ylös ja ecu säätöihin. Tämä helpoin ja järkevin tapa.
Mä alan itse ainakin dissaamaan Walbron 255Confusedta, oman ja lähipiirin huonojen kokemuksien takia. Laita vaikka Boschin pumppu.
Reply
#3
Weist Wrote:Fuelcut iskee vakiolla eculla... 1 bar on sitten ihan maksi vakio keraamisiipisellä turbolla.
Ecuun lastu, ahdot ylös ja ecu säätöihin. Tämä helpoin ja järkevin tapa.
Mä alan itse ainakin dissaamaan Walbron 255Confusedta, oman ja lähipiirin huonojen kokemuksien takia. Laita vaikka Boschin pumppu.

Mikä walbrossa vikana? Onko ollu aitoja vai kopioita?
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#4
Walbro 255 ostettu ja asennettu varmaan 10 vuotta sitten ja hyvin pelaa vielä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#5
oiskohan se mikä lastu hyvä sitten? Big Grin
Reply
#6
juumagge Wrote:oiskohan se mikä lastu hyvä sitten? Big Grin

http://www.z-power.fi
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#7
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=40

Tämähän kuulostais hyvältä. Romut kiinni auttoon ja vinguttaan penkkiin.
Reply
#8
Isamu Wrote:Mikä walbrossa vikana? Onko ollu aitoja vai kopioita?
Aitoja itsellä ja ilmeisesti oli tutuilla myös.
Tuotto alkaa hiipumaan vanhetessaan.
Se on hyvä sitten jos on pelannut muilla, mutta näistä on kyllä eniten valitusta kuullut.
Reply
#9
Weist Wrote:Aitoja itsellä ja ilmeisesti oli tutuilla myös.
Tuotto alkaa hiipumaan vanhetessaan.
Se on hyvä sitten jos on pelannut muilla, mutta näistä on kyllä eniten valitusta kuullut.

Itselläni huonoja kokemuksia Walbrosta vuosien takaa. Tuotto vaan hiipuu pikku hiljaa.

Tälle keväälle tiedän 3-4 tapausta hyytyneistä walbroista.
Viime perjantaina kuulin viimeisimmimmistä, jossa vikaa oli etsitty bensanpaineensäätimestä, koska paineet hiipui. Vika oli kuitenkin pumpussa.

Mun eka walbro kyllä kesti monta vuotta, mutta seuraavassa autossa ei sitten kestänytkään kuin 2000-3000km.

Never again...
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#10
Mulla oli paineensäätimessä vika loppupeleissä, ei mennyt paineet sinne minne piti ja paine heittelehti.
Mutta myös pumpun vaihdolla meno muuttui ja uusi pumppu kuulostikin ihan erilaiselta.
Onneksi oli laajakaista ja nakutunnistus, muuten olisi vähän kalliimpi remontti ollut edessä...
No tämä tästä offtopicista Smile
Reply
#11
mitäs mieltä ootte noista manuaalisista säätimistä ? antaako tuo vakio ecu yhtään periksi jos vaikka 0,8Bar ahtoja ottaa niin alkaako fuel cut katkomaan ?
Reply
#12
kysymystä toisen perään, kun tuossa tutkiskelin asioita ja vähän viisaampana liikenteessä niin sehän menee kun ostaa HKS:ltä uuden hukkaportin ?
Reply
#13
juumagge Wrote:kysymystä toisen perään, kun tuossa tutkiskelin asioita ja vähän viisaampana liikenteessä niin sehän menee kun ostaa HKS:ltä uuden hukkaportin ?

Meneehän se tuolla hukkaportillakin..
Halvemmalla/järkevämmin selviät tuolla kuulajousiventtiilillä, saat paineet siihen mihin haluat.

Vaikka sitten Zuikkikselta tämäkin:
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=69
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Reply
#14
ViDo Wrote:Meneehän se tuolla hukkaportillakin..
Halvemmalla/järkevämmin selviät tuolla kuulajousiventtiilillä, saat paineet siihen mihin haluat.

Vaikka sitten Zuikkikselta tämäkin:
http://www.z-power.fi/catalog/product_in...ucts_id=69

Joo nuohan halpoja olis mutta kun olen kuullut puhuttavan noista "boost creep" ja "boost spike" termeistä näitä bleed valveja ja muita käyttäen.
Eli ahtopaineet käy korkeammalla mitä on asetettu. :o
Reply
#15
juumagge Wrote:Joo nuohan halpoja olis mutta kun olen kuullut puhuttavan noista "boost creep" ja "boost spike" termeistä näitä bleed valveja ja muita käyttäen.
Eli ahtopaineet käy korkeammalla mitä on asetettu. :o

Mulla teki kylmällä koneella sitä, että saatto paineet nousta hetkellisesti 0.8bar->1.0bar. Käytössä oli Blitzin elektrooninen säädin.
En sinuna olis huolissaan tuosta boost spikestä. Ei se kauheeta eroa joka tapauksessa tee, jos nostat vakiosta 0.7bar ahtoja jonnekkin 0.8-0.9bar tuntumaan vakio-ahtimella.
Mut ihan miten vain haluat tehdä..
Skyline GTS-R
Reply
#16
Juu varmaan se elektroninen tulee. Onhan se makea esim. GFB g-force 2 ko esim. ahtomittariki tullee siinä samassa Big Grin
Reply
#17
Kyllähän se elektroninen hyvä on, kunhan on closed loopilla. Muuten on aivan samat oireet kuin kuulajousella..

Jos tässä ollaan vakiopadasta nostamassa ahtoja, OMA mielipiteeni on että selviät kyllä tuolla kuulajousella.
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Reply
#18
Olet varmaan oikeassa, mutta jatkoa ajatellen laitella vähän "parempia" vehkeitä niin on sitten kaikki kohillaan ko turbo joutaa vaihtoon. Tässä nyt keikkunu tuon hukkaportti ajatuksen kanssa, mutta kyllä se tuo säädin varmaan parempi niin ei jatkossakin tarvi jos uuden turbon vaihtaa niin alkaa taas hukkaporttien kanssa leikkimään.
Reply
#19
Itellä ainakin tuo kuulajousi oli ihan paska.. säädössä huomasi, kun piti paineita alkaa säätämään niin ei pitänyt aloillaan yhtään. Ostin martikaiselta säätimen ni alko paineet pysymään aloillaan
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)