Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aktiivi / passiivi subbasen asennus infoa kaivataan
#1
Primera p12 olen suunnittelemassa penkin alle litteää subbasta joko aktiivista tai passiivista tuomaan lisä syvyyttä alapäähän, minulla on edessä 2din soitin ja kontissa 4 kanavainen pioneer vahvari mallia GM-6400F,
vaihtoehto1 vahvarista pystyisi tekemään 3 kanavaisen niin että ottaa yhden kanavan subbarille 200w säästyisi isommalta piuhan vedoilta mutta onko noita litteitä passiivisena ja riittääkö vahvarin anto teho.
Vaihtoehto2 laittaa aktiivi subbarin mutta sitten minua mietityttää sähköt tähän vaihtoehtoon.

Kertokaa vaan vinkkejä fiksummat
Reply
#2
Almeraan aktiivisena asennuksen tehneenä:
RCA:t sekä virtapiuha ja heräte tuotiin apparin helmakoteloa pitkin ja sieltä penkin kiskojen reiästä johdot pihalle ja huolellinen kiinnitys subwooferille , joko lattaraudat penkin kiskojen alapuolelle tai jotain. Maadoitus tuli vedettyä muistaakseni turvavyön pultin alle.. Tommonen aktiivisubi ei sitten tarvitse ranteen paksusta virtakaapelia..
Suosittelen jättämään homman tekemättä ja santsaavan nekin rahat _LAADUKKAASEEN_ erillissarjaan jota ajat täysaktiivisena tolla vahvistimella.. Ei tule tarvetta tod. näk. enään saada sitä subbaria.. Hyvät erillissarjat taitaa lähteä kumminkin 50hz ylöspäin.. Ja tähän lisätään vielä vaimennus etuoviin niin aletaan olemaan siinä kohtaa että musiikki alkaa olemaan jo hyvä syy ajaa autolla..

Toinen vaihtoehto:
teet/teetät tosiaankin optimikotelon semmoselle pioneerin flatille, asennussyvyys aivan olematon ja sitä käytetään myös vissiin jossain maahantuontivarusteluissa.
Se sitten passiivisena ajetaan tolla 200w mikä pitäis riittää jos se on rms..

Mutta jos koittaa itselleen valehdella kuin minä että se syvyys sinne riittää niin molemmat vaihtoehdot on hyviä, jos taas haluaa bassoa kuulumaan muutenkin kuin vahvistuksena etupään riittämättömyydelle suosittelen siirtymään ehdottomasti isompiin ratkaisuihin.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#3
niin unohdin mainita että minulla on jo dls erillis sarja käytössä ja olen vaimentanut ovia dynamatilla, mulla oli aikaisemmin Zenecin 2din soitin mikä tuotti mielettömän hyvää ala taajuutta, en tiedä johtuko se siitä että siinä oli viisi portainen loudness säätö mitä pidin kolmannella portaalla, mut kun vaihdoin tohon kenwoodiin niin jotenkin tuntuu että kuinka säädän mankkaa niin en saa basson toistoa hyväksi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)