Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26 toimiva sytkäpuoli e85?
#1
Onko porukalla kokemuksia minkälainen paketti toimii hyvin?
tarkoitus ajaa vajaalla 2bar viinan kanssa jolloin toivottavasti jotain 800hv, pelaako vakio puolat esim HKS Twin peakin kanssa kuinka pitkälle?

Vai kannattaako suoraan siirtyä johonkin vag puoliin tai vastaavaan?
Reply
#2
Joo itsellä kans kiinnostais että mistä sytkä osista jätkillä on kokemuksia e85 kanssa. Itellä tällä hetkellä rakenteilla e85 käyttöön rb26 ja zuikkiksen vag sytkä on tällä hetkellä ja teho tavote olis toi 700 - 800 mut menee lähemmäs kevättä ennen kun pääsee kokeilemaan.
Reply
#3
Mulla on noi vag puolat, komeesti ainakin pelasi viime kesän E85:lla, ahtimina 2860-5Confusedet ja loppukesästä irtosi 592hv/613Nm tatechin penkissä, ahtoja noin 1,7 baaria, eikä ainakaan mitään merkkejä antanut sytkän loppumisesta.
Reply
#4
s0jranta Wrote:Mulla on noi vag puolat, komeesti ainakin pelasi viime kesän E85:lla, ahtimina 2860-5Confusedet ja loppukesästä irtosi 592hv/613Nm tatechin penkissä, ahtoja noin 1,7 baaria, eikä ainakaan mitään merkkejä antanut sytkän loppumisesta.

Millaset tulpat sulla on käytössä?
Reply
#5
VAG/Bosch motorsport puolat vaan. Rasselta löytyy tollasia valmiita sovite levyjä mihin noi saa näppärästi kiinni jos haluaa...

[Image: _smaller.jpg]
Reply
#6
john_k Wrote:Millaset tulpat sulla on käytössä?

Jos en nyt ihan väärin muista niin NGK iridium BKR7EIX
Reply
#7
Onko porukat vaihtanut miten paljon noita E85/rb26? Alkanut kiinnostamaan jos saisi tuon tuolla heräämään aikaisemmin + tietysti vähän potkua lisää.. Onko ollut mitään ongelmia? (Riittääkö muuten: tankissa walbro, välitankki ja 2 walbroa siitä koneelle uusilla linjoilla, vakio puolat, nyt 1,2Bar / 550hp). Uudet suuttimet tuo nyt kuitenkin vaatii..
-Nissan S14 -RB26T powered -Subaru STI Wagon -Ex. Black tuned Subaru Impreza STI Ver 4-
Myytävää: S14 / GTR / Subaru GC8 / Mazda BG osia jäänyt hyllyyn: HKS, Putkistoa, Cooleria, Spoikkaa yms. yms.
http://www.midnightcruisers.fi/Terava/index.htm
Reply
#8
Nyt kokeiltu 1.4 barin asti riittää ainakin vakio sytkäkamat viinalla. Katsotaan pääsiäisen jälkeen milloin loppuu kesken, vielä ei tosin ole edes kärkiväliä pienennetty bensa ajoista. Ja moottori ohjauksena hks joka toimii vakion rinnalla.
Reply
#9
Nyt on vakio kamat ponnistettu 1.8 bar asti viinalla ilman ongelmia eli yli 700hv ne ainakin riittää viinallakin. Eli turha lähteä koskemaan tehtaan insinöörin suunnittelemiin tuotoksiin jos kerran toimii.

Edit. Nyt kokeiltu 2.2 Bar asti riittää kipinä täysin vakio sytkäkamoilla. Menokin on ihan raikasta.
Reply
#10
Eilen tuli testattua että etanolilla, vag-puolilla ja NGK:n BKR8EIX tulpilla vakio kärkivälillä pääsee tonne reiluu 800 hv asti. Sitte kun säädettii kärkiväliä pienemmäksi ni irtosi 870 hv, jolloin pro52 rupes piiputtamaa, eli noilla vag-puolilla ainekin pärjää kohtalaisen pitkälle.
Reply
#11
Johan alkaa olemaa pojilla kovat laitteet! Olisko mitää speksejä/käyriä näyttää? Rispektiä täältä suunnalta!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#12
käyriä ei ole kerinny vielä skannaamaan, ehkä ensviikon alussa.

Kone on ihan "perus" RB26 takokamoilla. Puristukset on 9,0 ja tietty pien ripaus betonia lohkossa pitää paikat suorina Smile
Kannessa on Supertechin ylikokovenat ja tuplajouset yms. Kanavien muokkaus on omaa kädenjälkeä.
KKD:n pakosarja kahella 45mm hukkaportilla. Turbo on Holsetin Pro52. Downpipe omaa kädenjälkeä 4" ja loppuputki omatekemä 3,5".
Imupuolella vakio läppärungot ja Greddy kopio plennumi.
Kytkin on Exedyn Hyper Triple.
Lootassa on OS:n hilppeet ja billetti keskipala.
Bensapuolella on pääpumppuina kaks bosch 044Confusedta ja suuttimina EV14 1200cc (5 bar bensanpaineilla)

Muutoksiahan on vielä varmaan aika paljo, mutta tossa noi tärkeimmät kai lyhykäisyydessää Smile
Reply
#13
Vote Wrote:käyriä ei ole kerinny vielä skannaamaan, ehkä ensviikon alussa.

Kone on ihan "perus" RB26 takokamoilla. Puristukset on 9,0 ja tietty pien ripaus betonia lohkossa pitää paikat suorina Smile
Kannessa on Supertechin ylikokovenat ja tuplajouset yms. Kanavien muokkaus on omaa kädenjälkeä.
KKD:n pakosarja kahella 45mm hukkaportilla. Turbo on Holsetin Pro52. Downpipe omaa kädenjälkeä 4" ja loppuputki omatekemä 3,5".
Imupuolella vakio läppärungot ja Greddy kopio plennumi.
Kytkin on Exedyn Hyper Triple.
Lootassa on OS:n hilppeet ja billetti keskipala.
Bensapuolella on pääpumppuina kaks bosch 044Confusedta ja suuttimina EV14 1200cc (5 bar bensanpaineilla)

Muutoksiahan on vielä varmaan aika paljo, mutta tossa noi tärkeimmät kai lyhykäisyydessää Smile

Onko miten paksu kansinahka? Sulla vissiin 9.0:1 puristeiset männät? Hyvin vissiin ilmeisesti riittänyt nuo 1200cc suuttimet vajaaseen 900heppaan kun etanolilla irronnut..

Asiasta aivan toiseen, mihin asti RB26 vakio nokat piisaa ennenkuin alkavat olee rajoittava tekijä tehoja nostettaessa?
Skyline GTS-R
Reply
#14
Tomein 1,5mm paksu tiiviste. Koneesta on plaanattu jo ilmesesti sen verran monta kertaa tasoa, että männät ois tullu liian lähelle kantta jos ois laittanu 1,1mm paksun tiivisteen ja sellanen on nyt sitte ylimääräsenä hyllyssä ku kerkesin jo tilata Smile
Joo CP:n 9,0:1 puristeiset männät.
En oo logista kattonu vielä mikä on ollu suuttimien maksimi DC, mutta kyllä noi varmaan jo aika tapissaa on.
Tohon vakio nokka asiaa en osaa sanoa kun sellasia ei tossa omassa autossa oo ikinä ollu.
Reply
#15
Henry Wrote:Asiasta aivan toiseen, mihin asti RB26 vakio nokat piisaa ennenkuin alkavat olee rajoittava tekijä tehoja nostettaessa?

760hv on tänään jarrutettu vakionokilla juzzi varmaan kertoo lisempää kun ehtii.
Reply
#16
Joo eilen mitattiin dynodynamicsin 4wd penkissä 760hv ja 830nm 2.2 Bar. Nokat laittaa hanttiin, varmaan toisilla nokilla tulis Se +100hv lisää. Tosin nyt on erittäin siististi toimiva paketti joka käy tyhjää tasaisesti alle 1000rpm ja vaihteisto on jo nyt limitillä niin varmaan joutuu miettimään mitä ostaa seuraavaksi
Paketti pää piirteittäin:

-Hks-männät
-Hks veivit
-vakionokat
-Hks-kansipahvi
-Vakio sytkä
-kiinaplenumi
-2000cc ev14
-2x044
-Holset pro52

Alkaa vetää ennen 4000 ja vetoa riittää rajarille yli 8000.
Reply
#17
juzzi Wrote:Joo eilen mitattiin dynodynamicsin 4wd penkissä 760hv ja 830nm 2.2 Bar. Nokat laittaa hanttiin, varmaan toisilla nokilla tulis Se +100hv lisää. Tosin nyt on erittäin siististi toimiva paketti joka käy tyhjää tasaisesti alle 1000rpm ja vaihteisto on jo nyt limitillä niin varmaan joutuu miettimään mitä ostaa seuraavaksi
Paketti pää piirteittäin:

-Hks-männät
-Hks veivit
-vakionokat
-Hks-kansipahvi
-Vakio sytkä
-kiinaplenumi
-2000cc ev14
-2x044
-Holset pro52

Alkaa vetää ennen 4000 ja vetoa riittää rajarille yli 8000.
millä kierroksilla täydet ahdot?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#18
Ennen 4000 alkaa spoolaa ja 4500 jälkeen aukee portti pikku vaihteilla 5000rpm
Reply
#19
juzzi Wrote:Ennen 4000 alkaa spoolaa ja 4500 jälkeen aukee portti pikku vaihteilla 5000rpm

Itellä tulossa HX50 ahdin RB26, niin siks vähän kiinnostaa millasia voimia täällä on saatu sekä miten ahtimet on heräilly.
Onko mikä pakosarja ja hukkis sulla? Itse haluisin sellasen setupin et sais mahollisimman aikasin vaan ahtimen heräämään ja keräämään täydet paineet. Kaikkihan vaikuttaa lopulta kaikkeen, sen tiedän jo kyllä, setupit on hyvin yksilökohtaisia.
Pakosarja ja hukkiksen lähöt varmaan vaikuttaa eniten? Sekä säädettävillä nokkapyörillä pääsee vähän passailee?
Viisaammat kertokoot..
Skyline GTS-R
Reply
#20
Säädettävillä nokkapyörillä saa lähes tonnin alempaa heräämään,kun tietää mitä tekee.Pakosarjan putkien halkaisija vaikuttaa heräämiseen,muotoilu ym..
Ilokaasu paukku 2000rpm kohdille ni laakista hereillä!
-R33 Gts-t Holset,HKS,Vems,NoS,Greddy,Clutchmasters
-
Reply
#21
Onko tuohon nokkien säätämiseen mitään nyrkkisääntöä, jolla voisi kokeilla? Mulla on vakio RB26, jossa Garrett GT2860R-9 ahtimet ja käyrä 1.3bar ahdoilla tämän näköinen. Mun mielestä se voisi heräillä vähän aiemminkin, eli voisiko siihen nokkia säätämällä vaikuttaa?
Reply
#22
Tässä nää ikivanhat käyrät mistä oli puhetta tuola thredissä aikaisemmin.
[Image: t5Pc3F.jpg]
Reply
#23
hienot käyrät! pakko sanoa vaikkei haluais mutta on tuo 52 aika hemmetin suorituskykyinen möhkäle. tai syy miksei haluais on sen fyysinen massiivisuus, järjettömän kookas paketti ja rumakin vielä.
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#24
Komeat käyrät!

Boostia joku ~2,5bar?
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#25
ExPReS Wrote:Komeat käyrät!

Boostia joku ~2,5bar?

Ahtoja oli 2,2bar
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)