Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nippon Rallicrossia @ Hyvinkään Vauhtipuisto - keskustelua ja mahd. päivämääriä?
#1
Mikäli väärä kategoria tälle ketjulle, niin pahoitteluni. Aiheen voi toki siirtää "parempaan" kategoriaan.
Ja tiedä tuota, että kumpaan tämäkin nyt kuuluisi, jos moottoriurheilun puolelle laitettaisiin...
Driftingiä vaiko rata-ajoa? Rata-ajossa kun täällä puhutaan grippimeiningistä ja rallicrossissahan tunnetusti sladitellaan myös Big Grin
Mutta, itse aiheeseen:

https://hyua.fi/content/hyvink%C3%A4%C3%...uhtipuisto
Hyvinkään Vauhtipuisto on isohko "moottoriurheilualue" Uudellamaalla, Hyvinkäällä.
Vauhtipuistossa on pienoisautorata, kartingrata ja se minun henkilökohtainen suosikkini, rallicrossille suunniteltu rata.
Vauhtipuistoa kiertää myös ralliautoille tarkoitettu sprinttirata, jota pääsee myös toki ajamaan omalla autolla, mutta kesäaikoihin melkolailla vain varauksella (talvisin sprinttirata on useammin auki yleisölle).

Rallicrossin ajaminen Japanin sporteilla, kuten Nissanin -SX malliston autoilla tai Skylineilla voi kuulostaa joidenkin mielestä naurettavalta, ellei jopa paheksuttavalta.
Kukaan täysjärkinen ei veisi esim. Skyline GT-R autoaan rallicross radalle, eihän? Väärin. Minä olen sellainen vajaa idiootti, joka tekee niin. Ja hauskaa on!

Mistä idea tällaiseen typeryyteen?
Kaikki alkoi siitä kun ensimmäisen kerran aloin miettimään, että olisikohan Skylinesta mihinkään muuhun kuin tavalliseen rata-ajoon, perän luisutteluun asfaltilla tai kiihdytyskisoihin.
Joten alkoi Googlettelu ja kuvien puolelta alkoi löytymään jokunen kuva:
[Image: kVLcvu]
[Image: erQLiL]
[Image: n3id4B]
[Image: ykVSpg]

Kuvia, joissa Skylinella kaahailtiin hiekkaisella teillä löytyi toki. Mutta mitään kunnollista juttua ralliautoksi rakennetusta Skylinesta ei oikein tullut heti vastaan.
Vaan sitten lykästi: http://www.speedhunters.com/2012/06/rally_r3/
Ja siitä sitten idea lähti... "Mikä estää meikäläistä pitämästä myös hauskaa paikallisella rallicross radalla? Ei mikään".

Hyvinkään Vauhtipuiston ratamaksutkin ovat todella halpoja: http://goo.gl/aWD3BI
Miltein jokaisen viikon keskiviikkona, lauantaina ja sunnuntaina rata on "yleisölle vapaa", 6h ajaksi.
Ratamaksu 30€ ja hauskanpitoa kuuden tunnin edestä. Pitää vain muistaa samanlaiset säännöt, kuin mitä ratapäivilläkin on:
http://goo.gl/xRv3sy

Radalla turvavyöt ja kypärä, varikolla taas rauhallista sekä vastuullista ajoa ja oloa, sekä nesteitä läpäisemätön peite.

MIKSI KIRJOITAN TÄSTÄ DNSF FOORUMILLE JA NÄIN PITKÄSTI?
Olen miettinyt, että miksi emme voisi kokoontua jonain sopivana viikonloppupäivänä, esim. jokin lähiviikkojen lauantaina, Hyvinkään Vauhtipuistoon ja mennä hieman isommalla konkkaronkalla ajamaan?
Valtaosaa teistä ajatus oman auton kaasuttamisesta puoliksi hiekka ja puoliksi (pölyisellä) asfaltilla ei varmasti innosta, mutta ne jotka tähän uskaltautuvat ja haluavat asiaa kokeilla, niin tervetuloa!
Minulla on jokapäiväisenä käyttöautona Skyline GT-R R32, joka on yksi hauskimmista autoista joita olen omistanut. Pidän siitä hyvää huolta ja siksi minua ei kauhistuta ajatus käyttää autoa myös hiekkaradoilla.
Haluan pitää autollani mahdollisimman paljon hauskaa ja Hyvinkään Vauhtipuisto nyt sattuu olemaan lähempänä kuin Hämeenlinnan Ahvenisto, jossa ajaminen on halvempaa vain "tyhjinä aikoina", joka taas tuppaa useimmiten olemaan arkipäivää siihen aikaan, kun itse olen töissä. Toki jos rahaa olisi tolkuttomasti, niin mieluusti varaisisin Ahveniston radan useaksi tunniksikin.

Ne, joita tämä kiinnostaa, niin ilmoittautukaa ihmeessä! Ne, joita kiinnostaisi katsoa tällaista meininkiä paikanpäällä, mutta itse ajaminen (oman auton "rääkkääminen?" Big Grin) ei kiinnosta, niin ilmoittautukaa ihmeessä myös ja tervetuloa katselemaan! Katseluhan kun ei maksa tuolla mitään, vain se ajaminen 30€/6h.

Toivoisinkin, että kiinnostuneiden kanssa voisimme keskustella mahdollisemman monelle sopivasta päivämäärästä jolloin tapaaminen konkkaronkalla onnistuisi.
Vapaamuotoisempi keskustelu myös tästä aiheesta (Nissan/Datsun + ralli/rallicross) on tervetullutta, mutta se varmaankin voisi olla aivan oma topiccinsa(?).
Mikäli kiinnostuneita on useampikin niin tahtoisin myös tietää, että kuinka monta haittaisi se, että koko päivä videokuvattaisiin ja siitä tehtäisiin video ja se laitettaisiin YouTubeen?

Minun alustava ehdotukseni olisi 14.9.2013. 15.9-26.9 olen matkoilla, joten itse en tuolloin pääsisi tulemaan (ja sehän harmittaisi).

Joten, DeeÄnÄssÄffäläiset... Täysin kahjo idea, vaiko täysin kahjo mutta myös hauska idea?
Kiinostuneita?
Reply
#2
Ei yhtään vastausta? Huomasin tämän vasta nyt.

Rallicross hyvinkäällä on kiinnostava idea, jota en ole itse tullut ajatelleeksi. Grippiä oon ajanut enimmäkseen, mutta tämä kuulostaisi erittäin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Hyvinkääkin olisi sijaintinsa puolesta lähellä minua ja rallicross tyylinen ajaminen olisi varmasti erittäin hauskaa.

Ongelma on ehkä, että en raaski viedä autoani rallicross -radalle vaan täytyis ehkä hommaa toinen auto tähän tarkoitukseen. Siinä vaiheessa kustannukset nousevat kyllä merkittävästi. Voiko täällä ajella kilvettömillä autoilla ja tulla trailerilla paikalle?

Miten homma menee käytännössä? Onko radalla useampi auto kerralla eri puolella rataa vai kisaillaanko siellä kylki kyljessä?
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#3
Aina kun siinä motocross radalla ollut ajelemassa niin trailerilla sinne ainakin suurin osa autoista tulee eli eiköhän siellä saa ajaa autolla kun autolla.
sivuilta suoraan "Rallicrossrata, missä voi ajaa ralliautolla, jokkisautolla tai ihan millä vaan."

Ja eiköhän siellä saa kylkikyljessä kaverin kanssa ajella jos näin tahtoo, tuntemattomien autoja ei varmaan kannata tönimään lähteä... Big Grin
Eihän ahvenistollakaan ratailtoina ainakaan mitään lähettäjiä tms. ollut eli kaikki sai mennä radalle mihin väliin parhaaksi katsoo.

Itsellä myös nissanissa maavaran kanssa ehkä pieni kynnys lähteä soralle ajamaan, kun tuntuu tossa koti hiekkatiessäkin putki raapivan välillä isompiin hiekkakasoihin, mutta jos sinne joku nissania lähtee kylki edellä viemään niin katsomon puolelle tulen varmasti!
Reply
#4
Kun saan gti-rärrän läjään voisin tässä olla messissä. Tolle annan ainakin surutta jääradalla kenkää joka talvi, eikä vauriota toistaiseksi ole tullut vaikka ulkonakin käynyt. Rohkeesti porukka vaan mukaan, autot on tehty ajettaviksi :--DD
-94 toyota soarer JZZ30 (ikuisuus projekti)<br />-91 mersu 300CE (käyttis)<br />-92 nissan pulsar gti-r (talvi-liukuri)<br />-77 toyota landcruiser BJ40 turbo (Ex - öffi rässi)
Reply
#5
-Pexi- Wrote:Ei yhtään vastausta? Huomasin tämän vasta nyt.

Rallicross hyvinkäällä on kiinnostava idea, jota en ole itse tullut ajatelleeksi. Grippiä oon ajanut enimmäkseen, mutta tämä kuulostaisi erittäin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Hyvinkääkin olisi sijaintinsa puolesta lähellä minua ja rallicross tyylinen ajaminen olisi varmasti erittäin hauskaa.

Ongelma on ehkä, että en raaski viedä autoani rallicross -radalle vaan täytyis ehkä hommaa toinen auto tähän tarkoitukseen. Siinä vaiheessa kustannukset nousevat kyllä merkittävästi. Voiko täällä ajella kilvettömillä autoilla ja tulla trailerilla paikalle?

Miten homma menee käytännössä? Onko radalla useampi auto kerralla eri puolella rataa vai kisaillaanko siellä kylki kyljessä?

Radalla voi olla useampikin auto, mutta omista kokemuksistani voin kertoa, että päivästä riippuen tuolla ei ole aivan kamalasti muita ihmisiä ajamassa.

Ja kyllä voi ajaa kilvettömällä autolla ja tuoda trailerilla, mikään ei ole kielletty. Kunhan ei ole miljoonan desibelin äänipommi ja käyttää maalaisjärkeä.
Uusi ajotilaisuus on 20.10, klo.15-18.

No_limit Wrote:Aina kun siinä motocross radalla ollut ajelemassa niin trailerilla sinne ainakin suurin osa autoista tulee eli eiköhän siellä saa ajaa autolla kun autolla.
sivuilta suoraan "Rallicrossrata, missä voi ajaa ralliautolla, jokkisautolla tai ihan millä vaan."

Ja eiköhän siellä saa kylkikyljessä kaverin kanssa ajella jos näin tahtoo, tuntemattomien autoja ei varmaan kannata tönimään lähteä... Big Grin
Eihän ahvenistollakaan ratailtoina ainakaan mitään lähettäjiä tms. ollut eli kaikki sai mennä radalle mihin väliin parhaaksi katsoo.

Itsellä myös nissanissa maavaran kanssa ehkä pieni kynnys lähteä soralle ajamaan, kun tuntuu tossa koti hiekkatiessäkin putki raapivan välillä isompiin hiekkakasoihin, mutta jos sinne joku nissania lähtee kylki edellä viemään niin katsomon puolelle tulen varmasti!

20.10, klo.15-18 tervetuloa katsomaan ajelua. Itse ainakin painun getarin kanssa tuonne ajelemaan taas.

BoBi Wrote:Kun saan gti-rärrän läjään voisin tässä olla messissä. Tolle annan ainakin surutta jääradalla kenkää joka talvi, eikä vauriota toistaiseksi ole tullut vaikka ulkonakin käynyt. Rohkeesti porukka vaan mukaan, autot on tehty ajettaviksi :--DD
Pulsar GTi-R? Yksi mahtavimpia pikkuautoja!
Ja nimenomaan, autot on tehty ajettaviksi!
Reply
#6
Laitoin kalenteriin merkinnän, täytyy koittaa keretä paikanpäälle pyörähtään Smile
Reply
#7
Jos sattuu omistamaan videokameran tai esim. järkkärin, jolla voi videokuvata, niin tuokaa mukana, koska videokuvaa näistä on aina hienoa saada talteen.

Ja iso jesss No_Limitille!
Reply
#8
Voi olla, etten itse pääse sittenkään paikanpäälle 20.10... Kaikki riippuu siitä, että miten kerkeän pois Espoosta.
Mutta pakko yrittää, kun kerta 20€ halvemmalla voisi päästä radalle ajamaan.
Reply
#9
E: Jaahas, enpäs lähdekään.
Reply
#10
Huomenna, 27.10, taas mahdollisuus ajaa klo.12-18 välisenä aikana niin paljon kuin sielu sietää.
Halukkaat, tervetuloa mukaan ajelemaan kurarallia.
Reply
#11
SAM Wrote:Huomenna, 27.10, taas mahdollisuus ajaa klo.12-18 välisenä aikana niin paljon kuin sielu sietää.
Halukkaat, tervetuloa mukaan ajelemaan kurarallia.

Rata onkin suljettu tänään, huonon kunnon vuoksi (kostea hiekka ja maapohja jäätynyt illalla ja rata aivan kuoppainen). Ei rallicrossia tänään... Prkl ja kun just tuli hankittua uudet renkaat varastettujen tilalle.
Reply
#12
Koskas taas seuraavan kerran nipponicrossia??? Smile
Nissan 200sx S13 vm.89 "Bee-R" RE85
Nissan 200sx S13 vm.93 "winterBeater"
Nissan Cedric Y34 vm.99 "daily"
Reply
#13
mure Wrote:Koskas taas seuraavan kerran nipponicrossia??? Smile
Varmaan talven tultua jonkinlaista jäärata-ajoa, mutta viimeistään 2015 uudestaan.
Josko tuonne kehtaisi hankkia jonkinlaisen ritsakuntoisen S13:n jonka riisuisi kokonaan.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)