Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S30 coiloverit
#1
On tarkoitus tehä coiloverit omaan 240Z:aan. Onko täällä kokemuksia niitten teosta?

Tolpan paksuus on ilmeisesti 2", tai näin ainakin googlella hakemalla päättelin, kun ei vielä ole autoa pihassa mistä ottais mittaa.
Maailmaltahan noihin saa noita alumiiniholkkkeja monestakin paikasta, mut jotenkin ajatuksena tuntuis paremmalta teräsholkki jonka vois hitsata kunnolla kiinni. Rallyrace myy 51mm teräsholkkia, joka ois just passeli jos toi tolppa on tosiaan toi 2".
Iskareina mulla on tossa Tocicot, että se voi olla ettei toi rallyracen yläpää sovi suoraan, mut se nyt varmaan on muokattavissa.
Reply
#2
Mä tein juuri noilla Rallyracen teräsholkeilla ja hitsasin kiinni. Alumiinisen yläpään reikää piti suurentaa, mutta muuten se tuntuu toimivan. Onko sulla vakiomittaiset vai lyhyemmät Tokicot? Vakioilla ei kovin matalaksi saa.
Reply
#3
En osaa tohon pituuteen vastata. Ei tästä oo tarkoitus mitään "slämmättyä" tehdä, mut jos sais korkeuden paremmin balanssiin, kun noilla paikallaan olevilla Eibachin jousilla näyttää keulivan aika pahasti.
Mut se on hyvä jos noi RR:n holkit sopii paikalleen, niin saa sitten hyvin hitsattua paketin kasaan. Oisko sulla tosta tosta tolppien muokkauksesta tai valmiista tolpista jotain kuvia?
Reply
#4
Tossa on yksi kuva valmiista tolpasta. Tämä vakiomittaisella iskarilla ja tein vielä uusiksi lyhyemmälle iskarille. Sillä toimii vielä niin, ettei iskari kovin helposti pohjaa, mutta ei se vielä mitenkään matala ole.
Reply
#5
On se kyllä komee!
Where´s Pussy Galore?
Reply
#6
Kiitokset kuvasta, ja on kyllä hyvän näkönen! Tollasta korkeutta itekkin haen, että täytyy nyt sitte alkuun kattoa millaiset tolpat siellä on paikallaan, ja jos on liian pitkät, niin hankkia lyhyemmät.
Reply
#7
K-sportiltakin löytyy listoilta S30. Asennus vaatii kylläkin alkuperäisen tolpan katkaisun, tynkään hitsataan kierteytetty teräsholkki kiinni.

http://www.ksportfinland.com/product_inf...s_id=20410

K-Sportin mukaan alkuperäisen tolpan ulkomitta olisi 51mm, joku voisi tarkistaa kuulostaako yhtään oikealta.. Smile
Reply
#8
Zuikkis Wrote:K-Sportin mukaan alkuperäisen tolpan ulkomitta olisi 51mm, joku voisi tarkistaa kuulostaako yhtään oikealta.. Smile

51mm pitää paikkansa ainakin 240ZConfusedsa.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#9
2-paikkaisen s30Confusedten iskaritolpan mitta on muistaakseni 51mm aina 260z alkupuolen laitteisiin saakka, jonka jälkeen se vaihtui samaksi kuin 2+2Confusedien ja 280z:n, joka on parisen milliä isompi. Muistaakseni 53 tai 54mm.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
#10
Quote:Tämä vakiomittaisella iskarilla ja tein vielä uusiksi lyhyemmälle iskarille. Sillä toimii vielä niin, ettei iskari kovin helposti pohjaa, mutta ei se vielä mitenkään matala ole.

Oliko muuten niin, että toi iskari mitä käytit oli jostain toisesta autosta, ja lyhensit tolppaa keskeltä?
Eli niinkuin esim. tossa oli tehty? Tossa tekstin mukaan käytetty edessä MR2 taka-, ja takana S30 etuiskaria.
http://forums.nicoclub.com/strut-section...37090.html
Reply
#11
Noin juuri tein. Etuiskarit on Tokico BZ3099 eli vanhemman MR2:n takaiskari. Eteen menee ilmeisesti myös mk1 gti golfin etuiskari.
Reply
#12
Ok kiitoksia, taidanpa lähteä tolla samalla reseptillä.
Reply
#13
Vähän aiheen vierestä, mutta miten tuo kuvan 5-pulttijako on toteutettu? Onko alkuperäiseen napaan porattu uusi jako vai onko käytetty napaa jostain toisesta autosta? Itsellä olis sama homma edessä.
Reply
#14
Tais olla Tommis billetin tekosia jos oikein muistan
Where´s Pussy Galore?
Reply
#15
Ok, onko siis koneistettu kokonaan uusi napa, vai joku jaon muutos adapteri? Kuvassa ei ainakaan näyttäs jarrulevy tulevan alkuperäisestä navasta kauheesti ulos. On tietysti alkuperäisestä asennuksesta poiketen levy navan ulkopinnalla. Tämmönen asennus on itselläkin hakusessa.
Reply
#16
Uus napa tais olla kokonaisuudessaan
Where´s Pussy Galore?
Reply
#17
Joo, Tommis billetin navat nuo on. Jos siellä teettää, niin mittoja pitää muuttaa. Tommille antamani mitat oli väärin ja laakerit muistaakseni 8mm liian kaukana toisistaan.
Reply
#18
Onko niin, että takanavassa on tilaa tehdä tuplajako?
Reply
#19
Täytehitsausta vaatii, jos 5x114,3mm jaon sinne haluaa. Napa ei ole pyöreä vaan vähän sellainen pyöreäkulmainen neliö.
Reply
#20
Pitäis vaihtaa näihin omiin coileihin löysemmät jouset, kun auto pomputtaa tosi paljon hitaasti ajaessa, eikä iskunvaimennus tunnu pysyvän mukana. Mulla on tossa 8kg/mm (450lb/in) edessä ja 6kg/mm (335lb/in) takana.

Mielipiteitä että millaista tähän kannattais laittaa? Ajo on 99%Confusedti katuajoa.

Hybriziltä oon lueskellu, ja siellä on melko yleinen setti tocicon tolppien kanssa, et takana on jäykemmät. 225/250lb/in (4 / 4.5kg/mm) on siellä jäykkyydet mitä näyttäis olevan eniten käytössä.
Mikäs tohon on syynä, että takana on jäykemmät?
240Z -71
Reply
#21
Jousien jäykkyyksiin vaikuttaa monikin asia. Akselipainot ja alustan geometria. Z:tässä on enemmän painoa edessä joka puoltais jäykempää. Toisaalta tukivarren "vipusuhde" (motion ratio) on takana isompi jolloin pyörän painava voima on jouseen suurempi. Kallistukseen vaikuttais tietysti vakaajan olemassaolo. Mullakaan ei ollut tossa omassa vakaajaa takana. Lisäksi kallistuskeskiön korkeus vaikuttaa tuohon kallistumiseen, yms...
Jos ei ihan hirveesti jaksa asiaan paneutua, niin ei varmasti huono idea mennä muitten mukana. Noi jenkkien jäykkyydet kuulostaa ihan hehtaarilla olevilta, varsinkin jos ei takavakaajaa ole...
Reply
#22
TeemuM Wrote:Pitäis vaihtaa näihin omiin coileihin löysemmät jouset, kun auto pomputtaa tosi paljon hitaasti ajaessa, eikä iskunvaimennus tunnu pysyvän mukana. Mulla on tossa 8kg/mm (450lb/in) edessä ja 6kg/mm (335lb/in) takana.

Mielipiteitä että millaista tähän kannattais laittaa? Ajo on 99%Confusedti katuajoa.

Hybriziltä oon lueskellu, ja siellä on melko yleinen setti tocicon tolppien kanssa, et takana on jäykemmät. 225/250lb/in (4 / 4.5kg/mm) on siellä jäykkyydet mitä näyttäis olevan eniten käytössä.
Mikäs tohon on syynä, että takana on jäykemmät?

Itellä sama ominaisuus s130 kopassa. 8 kiloset eessä ei tunnu pahalta mutta 6 kiloset takana pompottaa selkään. Itellä BCR:n tolpat. Pitää kattoo josko mitat on samat, niin laittas kutoset takaata eteen ja taakke ostas 4 kiloset. Ei oo kokemusta kovin mennä sanoo, että millanen tulee, mutta tuossa sinun tapauksessa luottasin amerikkalaisten kokemuksiin. Luulis että jos meinaa vaan vähän parantaa ajettavuutta, niin pieni jäykennys alkuperäseen ja hyvät uudet iskarit ajaa asian.
Reply
#23
Nyt kun oon vähän enemmän ajellut, niin noi 225/250lbs jouset ei niin hirveen pahoilta tunnu muualla kuin mukulakivillä ja terävissä kuopissa ja siltojen saumoissa. Jos tohon ihan vähän saisi progressiivisuutta, niin sanoisin että olisi jopa hyvä. Ja mulla on suht paksut vakaajat edessä ja takana, ilmeisesti toimii silloin myös vähän löysemmillä jousilla.
Reply
#24
Ehkä se vois olla hyvä tähdätä tohon tiden/jenkkien käyttämään, kun itellä ei tosiaan oo mitään kokemuksia alustan säätämisestä.
BC:llä ois tarjota noihin mun tolppiin 1kg välein jousia, et jos ottais 4kg eteen ja 5kg taakse, niin se ois jenkkimitoilla 224 / 280. En sit tiiä onko toi 1kg pienennys takana liian vähän eroa nykyiseen, et pitäiskö sit ottaa vaan taaksekin toi 4kg/mm. Noissa tolpissa on erimittaiset jouset edessä ja takana, niin ei voi vaihdella päittäin ja testata.

Mulle tulee MSA:n vakaajasetti, siinä on edessä 1" ja takana 7/8".
240Z -71
Reply
#25
Muuttu kyllä tosi paljon, kun vaihdoin noi jouset. Eteen tuli 4kg/mm ja taakse 5kg/mm. Nyt toi on jo melkeimpä mukava ja alusta tuntuu toimivan hyvin, et ei pomputa.
Ainut vaan et toi laski noilla löysemmillä jousilla ehkä puol senttiä/sentin lisää, ja se oli sen verran liikaa et räsähti etulippa halki kotitalliin ajaessa. Pienestä on kiinni...
240Z -71
Reply
#26
Vinkkinä myös muille. BC racing tarjoaa nykyään coil-over-kittiä ainakin 280z:taan. Oletettavasti myös 240z:taan. On kuulemma varsin uusi tuote ja ei näy vielä luetteloissa...
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
#27
blobbari Wrote:Vinkkinä myös muille. BC racing tarjoaa nykyään coil-over-kittiä ainakin 280z:taan. Oletettavasti myös 240z:taan. On kuulemma varsin uusi tuote ja ei näy vielä luetteloissa...

http://forums.hybridz.org/topic/117236-b...s-page-19/
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)