Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almera N15 ABS ongelma
#1
Se on nyt sillä tavalla, että heti kun tyytyväisenä myhäili tekniikan toimivuutta, niin eiköhän se vikavalon sytyttänyt..

Eli ABS valo palaa. Ensin paloi ja sitten sammui muutaman startin jälkeen ja sitten taas syttyi ja on nyt palanut jonkin aikaa..

Jarrut toimii, mutta ABSien toimintaa en ole testannut.

Mistä lähteä paikallistamaan vikakohdetta?

???
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#2
Yleismittari käteen alkaen apparin etupyörästä tsekkaa antureiden johtojen kunto ja tämän jälkeen arvo anturilta. Pitäis olla 2-2.6K ohm (netistä bongattua, en ota vastuuta arvon paikkansapitävyydestä). Jos näyttää nollaa ni anturia vaihtoon. Jos näistä ei löydy ongelmaa, niin puhdista abs-kehät ja varmista ettei oo murtumia. Yleisin vaiva takanapojen ruosteiset abs-kehät tai poikki nirhautuneet johdot. Näillä pääset alkuun. Aikaa ottaa minkä ottaa, mutta samalla voit tsekata jarrutkin lävitte Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#3
Johdot näyttävät päällisin puolin ehjiltä, mutta voihan ne olla sisältä poikki..
Takaosassa näin liittimet paksun massakerroksen alta... mitenköhän ne saa auki..
Sieltäkö sitten mitataan arvoja nastojen väliltä?

Saako ABS vikakoodeja luettua kotikonstein?
Auttaisi huomattavasti..
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#4
Samanlaista vikaa vähän täälläkin. Edestä on jo kertaalleen mitattu, mutta takaalla vähän sama ongelma että liittimet shaisse/massakerroksen alla. Ei sillon ainakaan helposti lähteny irti vaikka siirtoleukapihtejäkin vähän näytin niille.
Multa löytyy Brake system pdf:nä manuaalia jos tarttee. Siinä selitetty myös tuo vikakoodin luku.... itte en oo viel kerinny tutkii et miten homma toimii.
ABS control unit sijaitsee ilmeisesti LHDConfusedsä apukuskin puolella jalkatilassa ja sieltä löytyy vikakoodi kunhan osaa sitä tulkita. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Sen verran huonosti toi lontoon kieli taittuu Tongue

Tutkittu asiaa: Control unit löyty, mutta ei siitä taidakaan pystyä lukemaan tota vikakoodia...
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#5
jannu- Wrote:ABS control unit sijaitsee ilmeisesti LHDConfusedsä apukuskin puolella jalkatilassa ja sieltä löytyy vikakoodi kunhan osaa sitä tulkita. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Sen verran huonosti toi lontoon kieli taittuu Tongue

Jaa, matonko alla sijaitsee? Keräämässä kosteutta jos jostain vähän vuotaa?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#6
®Nissan Consult USB Diagnostic Interface

Olisiko tällaisesta mihinkään?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#7
Edessä antureiden vastusarvo näyttää ainakin mulla 1k ohmia.
Ja takana sain tapeltua irti anturit ja tais näyttää sen 1.12k ohmia.
Mittailin myös volttipuolella kun siitäkin oli jotain juttua jossain ketjussa, että pitäis reakoida myös siihen kun pyörittää pyörää samalla.
Mutta ei löytynyt noista ainakaan vikaa. Täytyy kaiketi seuraavaks alkaa tutkimaan ne abs-kehät....
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#8
Putsailin CRC:llä jarrunestesäiliön liitintä, valo sammui. Smile
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#9
---
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#10
Oiskohan täs ny viisasta käydä lukasees ne vikakoodit Smile Parin minuutin juttu ja tietääs mitä korjata........
Reply
#11
Kai se täytyy nöyrtyä ja mennä Nissanille käymään ellei jollain satu olemaan consulttia (nurmijärvi-riihimäki akselilla tai lähiympäristössä) tai mikä ny lukeekaan noita koodeja??
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#12
omassa alko viikolla abs valo palamaan jatkuvalla syötöllä ni otin eilen takapäästä kaiken auki, putsasin anturit ja abs-kehät molemmilta puolilta 120:llä hioma-paperilla. nyt vaikuttais toimivan taas. Smile

offtopic ps: samalla tuli avattua takajarrut ja putsattua satulat toistamiseen mitkä jo kesäkuussa siis putsasin ku tein täydellisen jarruremontin. on noi almeran takasatulat kyllä semmosta kuraa et aiheuttavat harmaita hiuksia "luotettavuudellaan" Big Grin
Reply
#13
Tosimieshän lukee koodit itse rautalankametodilla, mutta nyt se tieto näyttäs olevan tietenkin poistettu koko internetistä kun ei löydy kirveelläkään eikä itsekään enää muista mitense meni...
Reply
#14
http://www.troublecodes.net/nissan/

http://www.skylinesaustralia.com/forums/...read-them/

http://codes.rennacs.com/plugins/NissanE...Lucino.php
Reply
#15
Joo mutta nuo on ECU:n vikakoodien lukuun joka vilkuttelee moottorivikavaloa, ABS:lle oli oma juttunsa ja nastansa siinä liittimessä joka piti yhdistää johonkin että ABS-vikavalo alko vilkutteleen koodia. Kuten saattaa huomata niin noissa moottorivikakoodeissa ei ole mitään jarrupuolelle viittaavaa.
Reply
#16
Absin vikakoodit sai luettua, kun maadoittaa 4 pinnin liittimestä ja sitte virrat päälle, ennyt muista oliko ylhäältä vai alhaalta liittimestä. Kokeilemalla se selviää.

http://www.bba-reman.com/content.aspx?co...nd_primera
Reply
#17
Yrppä Wrote:Absin vikakoodit sai luettua, kun maadoittaa 4 pinnin liittimestä ja sitte virrat päälle, ennyt muista oliko ylhäältä vai alhaalta liittimestä. Kokeilemalla se selviää.

http://www.bba-reman.com/content.aspx?co...nd_primera

Kiitos tästä tiedosta, vielä kun tietäisi varmasti oikeat pinnit, ettei tarvitse savun hälvettyä yrittää uudelleen.. Big Grin
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#18
Alppu Wrote:Kiitos tästä tiedosta, vielä kun tietäisi varmasti oikeat pinnit, ettei tarvitse savun hälvettyä yrittää uudelleen.. Big Grin

Ylemmästä rivistä 4. alempaaki koitin , mut ei ollu moksiskaa Big Grin
Reply
#19
elikkäs siitä liittimestä mikä on kuskinpuolella sulakerasian alla "consult" liittimestä? Jonkun ohjekuvien mukaan näköjään alemmasta liittimestä 4. vasemmalta....? Täytyypä koitella mitä tapahtuu...... :S
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#20
jannu- Wrote:elikkäs siitä liittimestä mikä on kuskinpuolella sulakerasian alla "consult" liittimestä? Jonkun ohjekuvien mukaan näköjään alemmasta liittimestä 4. vasemmalta....? Täytyypä koitella mitä tapahtuu...... :S

Kokeilehan. Smile

Mulla sytty taas se ABS valo.. pitää taas yrittää näperrellä sitä säiliön liitintä, jos se siitä olisi kiinni..
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#21
Eihän tos alemman rivin neljännessä paikassa ole mitään pinniäkään niin eihän siitä voi mitenkään maadottaakaan...
Se on toi ylempirivi ja neljäs vasemmalta, sit alko vilkkuu niin mahottomasti Big Grin
Vikakoodit 22 ja 26 taisin saada selville.
22 Short circuit in front right hand wheel speed sensor.
26 Short circuit in front left hand wheel speed sensor.
Elikkä onko toi niinku et piuha poikki tai vastaavaa?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#22
jannu- Wrote:Eihän tos alemaan rivin neljännessä paikassa ole mitään pinniäkään niin eihän siitä voi mitenkään maadottaakaan...
Se on toi ylempirivi ja neljäs vasemmalta, sit alko vilkkuu niin mahottomasti Big Grin
Vikakoodit 22 ja 26 taisin saada selville.
22 Short circuit in front right hand wheel speed sensor.
26 Short circuit in front left hand wheel speed sensor.
Elikkä onko toi niinku et piuha poikki tai vastaavaa?

Toi on niinku oikosulku. Kuittaas noi ja otat liittimistä irti ja katot vaihtuuko koodi.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#23
Mulla taas vaihteeksi sammu ABSi valo.. jääkö vika muistiin jos ei ole päällä?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#24
Yritin kuittailla vikakoodeja/nollata ne, vaan eipä näyttäny toimivan.
Lainaus service manualista:

"HOW TO ERASE SELF-DIAGNOSTIC RESULTS (Malfunction codes)
• Disconnect ABS control unit connectors or battery negative terminal for at least one minute.
• When using CONSULT, touch "ERASE" on the CONSULT screen with self-diagnostic results mode. "

Kokeilin siis ottaa akun miinuspuolen irti ainakin 3 minuutiksi ja irrotin myös ABS control unitin liittimestään irti. Ei vaikutusta.
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#25
Jos koittais ottaa - kaapelin yön yli irti?

Toivottavasti ongelma selviää, mulla kun palaa taas se valo..
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#26
oletko putsannut abs-anturin liittimen crc:llä ettei ole hapettumia? toivottavasti vika selviää ettei sinun tarvi ostaa uutta anturia on aika suolanen hinta. motonetissä p10 primeraa maksaa jotain 189e
Reply
#27
eipä oo tullu kokeiltua tuota, edestä koitin toiselta puolelta irrotella anturia jarrujen päästä, mutta en saanut irti, ruuvi kyl irtos mut anturi pysy tiukasti paikallaan vaik vähä koputtelin ruuvimeisselin ja vasarankin kanssa.
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#28
Silleen lähti suht kivuttomasti että ekaksi tietysti uitti jonkin aikaa penetranttia juureen.

Sen jälkeen ekaks naputellen puukko olan ja anturin laipan väliin kiilaksi molemmin puolin. Siitä sitten erikokoisilla meisseleilä jatkamaan kampeamista.

Se anturi voi olla myös kulmikas eli ei kannata pyöritellä ennekuin näkee että se on pyöreä.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#29
Ettäkö etu absianturi ihan ehjänä irti, onko moinen mahdollista :o Tuntunu kaikki tähän mennessä väittävän ettei lähte ku poraamalla ja palasina...
Reply
#30
2 kpl oon ehjänä ottanut, toinen on käytössäkin rimeran takapäässä.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)