Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nissan primera p11-144 sr20de vikakoodit p0325 ja p0420
#1
eli rimerasta luin vikakoodit antoi koodit p0325 ja p0420 mistähän kannattais rupee vikaa ettimään vikana et nykii kiihdyttäessä?
kaikki apu on tervetullutta?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#2
Tuo ensimmäinen on nakutusanturi. Sijaitsee veemäisessä paikassa imusarjan alapuolella. Kannattaa tilata uusi suoraan ulkomailta, kotimaan hinnoissa on ilmaa. Seuraava onkin sitten tämmönen: "P0420 TW (Two-Way) Catalyst System, Bank 1". Tähän jälkimmäiseen en osaa sanoa kyllä mitään. Nämä löytyi nopealla googlettamisella. Itsellä oli omassa(tosin vuosimallia -97) kanssa tuo nakutusanturin koodi. Hävisi nollaamalla, mutta ajan myötä palautui. Viime joulukuussa vaihdoin uuden anturin, ei ole antanut enää vikakoodia. Siitä jännä, että ei sytytä moottorin vikavaloa ollenkaan.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#3
Service manuaalista pongattua:

The ECM monitors the switching frequency ratio of front and heated oxygen sensor 2 (rear)s. A three way catalyst with high oxygen storage capacity will indicate a low switching frequency of heated oxygen sensor 2 (rear). As oxygen storage capacity decreases, the heated oxygen sensor 2 (rear) switching frequency will increase. When the frequency ratio of front and heated oxygen sensor 2 (rear)s approaches a specified limit value, the three way catalyst malfunction is diagnosed.

DCT No.
P0420
0420

Malfunction is detected when:
- Three way catalyst does not operate properly.
- Three way catalyst does not have enough oxygen storage capacity.

Check Items (Possible Cause):
- Three way catalyst
- Exhaust tube
- Intake air leaks
- Injectors
- Injector leaks
- Spark plug
- Improper ignition timing




-Tietty saattaa olla myös, että jompikumpi lambda-anturikin on sökö tai ei toimi kunnolla.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#4
joo eli päästöt on paremmat ku uudessa autossa ja etu katti on katottu molemmistä päistä et kenno oli ehjä eikä pitäis olla tukossa pitää varmaan rupee ekana vaihtelee lambda anturi sinne taakse?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#5
otin tulpat auki nii 2 oli vaaleita ja 2 tummempia ja hais ihan bensalle? voisko olla tulpat paskana?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#6
Nykiminen vois johtua paskasesta ilmamassamittarista tai ainakin itsellä nykiminen väheni ku putsas. Tosin vaihdoin sen sit uuteen ja ny toimii ku pitääkin. Toi p0420 vikakoodi ainakin 1.8l versioissa on melkein joka toises jos vähänki enemmän ajettu(omalla 272tkm). Sen saa hyvässä tapauksessa poistumaan lambdojen vaihdolla mut muuten on se etukatti paskana ja maksaa hunajaa.
Nykyiset autot: Bmw 530d e60, Nissan 200sx s14, Nissan Sunny GTI-R, 3x Nissan Almera n16
Mopot: KTM 640 LC4, Yamaha V-max, Honda Cr250r
Kelkka: Arctic Cat F6 sno pro
Ex: 2x Toyota Corolla Coupe, Toyota Starlet kp60, BMW 318i e30, Bmw 318is e36, Volvo 740, Toyota Carina E, 2x Nissan Primera p12, 5x Nissan Primera P11-144, Nissan Primera p11 Gt, Nissan Primera p10 SRI, Nissan Sunny n14, Mitsubishi Pajero
Reply
#7
nonii eli tulpat vaihdettu eikä ollu mitään vaikutusta käykö ihan motonetistä lambda anturi tohon primeraan?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#8
nyt olis vaihdettu lambda anturikin eikä paljoakaa vaikuttanu!! :S prkl..
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#9
vieläki kaivattais apuja tai jos jollain olis etelä-suomen alueella ehjä ilmamassamittari jota vois kokeilla et onko vika siinä ku ei viittis turhaan ostaa uutta? vikana edelleen et kiihdyttäessä rupee tökkimään vastaa useinmiten ja välillä ku kylmänä lähtee nii toimii niinku kuuluukin?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#10
Kuulostaa tutulta, omasta meni ilmamassamittari 260tkm kohdilla, putsaaminen autto jotain muttei poistanu kokonaan ongelmaa. Tosin tapahtu kesäkuumalla ja tökki sitten kokoajan. Ja muistan myös että lompakko keveni huomattavasti tässä operaatiossa, joten turhaanhan näitä ei viitsi tosiaan kokeilla.
Reply
#11
onko kukaan kokeillu vaihtaa ilmamassamittaria ebaystä tilattuun halppikseen et toimiiko ne vai onko turha tilata?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#12
noni nyt tilasin ebaysta ilmamassamittarin eikä vaikuttanu mitään edelleen vituttaa Big Grin mitäs sit seuraavaks?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#13
nismo300zx Wrote:noni nyt tilasin ebaysta ilmamassamittarin eikä vaikuttanu mitään edelleen vituttaa Big Grin mitäs sit seuraavaks?
Bensansuodatin + tulpanjohdot. Ainakin oma rimpula alkoi paremmin pelittää, kun vaihdoin alkuperäiset, 200tkm ajetut johdot. Alkuperäiset johdot maksoi maltaita, mutta Motonetin johdot passasi hyvin ja tais olla alle 40e jokunen vuosi sitten. Bensapumppu tsekkaukseen, että toimii varmasti täysillä. Näillä eväillä itse lähtisin kokeilee eteenpäin.
Reply
#14
Rocco Wrote:Bensansuodatin + tulpanjohdot. Ainakin oma rimpula alkoi paremmin pelittää, kun vaihdoin alkuperäiset, 200tkm ajetut johdot. Alkuperäiset johdot maksoi maltaita, mutta Motonetin johdot passasi hyvin ja tais olla alle 40e jokunen vuosi sitten. Bensapumppu tsekkaukseen, että toimii varmasti täysillä. Näillä eväillä itse lähtisin kokeilee eteenpäin.

Noi nyt vaihtoon jo ekana jossei ole vaihdettu. samaten tulpat jos ne on jotain muuta ku ngk:t.. omassa lama primerassa oli samoja oireita champion tulpilla ja huonoilla tulpanjohdoilla.
Reply
#15
bensansuodatin on vaihdettu, tulpanjohtoja ei löydy motonetistä 01 vm. primeraan käyköhän tollaset mitkä on vaik. 98 vm onko samat? milläs olis järkevintä kokeilla et bensapumppu toimii kunnolla? tulpat on ihan uudet bosch FR7KPP33U+ SuperPlus! kylmällä koneella on paljon parempi ei hannaa vastaan niin paljoo kiihdyttäessä! muuten lämpimänä tuntuu ihan 1.0 micralta Big Grin
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#16
nismo300zx Wrote:bensansuodatin on vaihdettu, tulpanjohtoja ei löydy motonetistä 01 vm. primeraan käyköhän tollaset mitkä on vaik. 98 vm onko samat? milläs olis järkevintä kokeilla et bensapumppu toimii kunnolla? tulpat on ihan uudet bosch FR7KPP33U+ SuperPlus! kylmällä koneella on paljon parempi ei hannaa vastaan niin paljoo kiihdyttäessä! muuten lämpimänä tuntuu ihan 1.0 micralta Big Grin

kokeiles ihan fixus tai perinteinen vara-osa mesta.. mut en usko et tolla olis suurempaa merkitystä vaikka ottais -98 malliin tarkotetut tulpanjohdot ku konehan on muuten sama.

bensapumpun nyt varmaan pystyy bensapaine-mittarilla/säätimellä toteamaan pysyykö edes bensanpaineet oikeella alueella. itellä ei oo kyl hajua paljon näis on bensanpaineet.. Smile
Reply
#17
Mä vaan epäilen kyl ettei oo bensapumppu ku 5000rpm jälkee kulkee ihan hyvin! Mut en osaa sanoo usko alkaa loppumaan eikä viittis huvin vuoksi enää ostella osia summan mutikassa!
Reply
#18
nismo300zx Wrote:Mä vaan epäilen kyl ettei oo bensapumppu ku 5000rpm jälkee kulkee ihan hyvin! Mut en osaa sanoo usko alkaa loppumaan eikä viittis huvin vuoksi enää ostella osia summan mutikassa!

Joo-o.. kuulostaa vähän samalta ku mulla oli p11 lama sportti.. alkuun nyki kiihdyttäessä ja ku vaihdoin kaikki syttyosat, bensansuodattimen, ilmanputsarin ja tulpat ni oireet hävis.. sit alko tekee semmosta vähän tuon jälkeen et oli puuduksissa alakierroksilla mut kovemmilla kulki hienosti.. Sit koitti eräs päivä se viimeinen starttaus.. olin siirtämässä vaan pestäkseni auton, starttasin ja kone lähti käymään ja sammui samantien ni jotain hajos koneesta ku ei muuta ku pyöriny vaan.. kuulosti et puristuksetki hävis.. Ilmeisesti sieltä ketju meni poikki Sad
Reply
#19
voisko se sit kuitenki olla et ketju olis venyny et sen takia se ei toimi? ketju on vaihdettu 150tkm sitte? voisko se venyä siinä ajassa?

pitää viikonloppuna ottaa venakoppa auki ja tarkistaa nyt viel kerran se ketjunkiristin!
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#20
nismo300zx Wrote:tulpat on ihan uudet bosch FR7KPP33U+ SuperPlus!

Mä sijoittaisin sen parikymppiä ja kokeilisin NGK:n tulppia (olikohan BKR6E tai BKR5E passeli SR20DE:hen?) - ei olis eka kerta, kun boschit eivät toimi kunnolla Nissanissa..
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#21
Jylppy Wrote:Mä sijoittaisin sen parikymppiä ja kokeilisin NGK:n tulppia (olikohan BKR6E tai BKR5E passeli SR20DE:hen?) - ei olis eka kerta, kun boschit eivät toimi kunnolla Nissanissa..

autodata antaa NGK BKR6EY-11 tulpaks?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#22
nismo300zx Wrote:autodata antaa NGK BKR6EY-11 tulpaks?

Semmoset sitten.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#23
Alunperin tuohon on ainakin kuulunut NGK PFR6G-11 plattaritulpat. Mutta ei ne sen kummemmat ole kuin nuo normitulpatkaan.
3 x SR20
EGNN14 '91 GTI-R
EGAN14 '93 2.0GTI
WP11-144 '00 2.0 SPORT+ (tämä jopa toimii)
1 X M9R
T31 ´08 127kW
Sivikki ja Korolla.
Reply
#24
Nonii otin ton venakopan pois ja kattelin kiristintä nii se on siitä huulloksesta silmällä mitattuna 10-12mm ulkona jos se siitä katotaan! Eli voisko toi ketju sit olla finaalissa?
Reply
#25
Sul on se SR20 koneella? Siin ei ketju niinpaljoo veny et mitään ongelmia aiheuttaa. Erijuttu sitte QG koneet..
BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita ->http://jjautoparts.fi/
Reply
#26
clarkkent Wrote:Sul on se SR20 koneella? Siin ei ketju niinpaljoo veny et mitään ongelmia aiheuttaa. Erijuttu sitte QG koneet..

Ja kyllä muuten venyy. Itselle vaihdettiin viime kesänä ketju. Oli päässyt venymään senverran, että kiristäjän mäntä oli arviolta 11mm ulkona. Nyki todella pahasti. Ilmeisesti ketju oli yrittänyt hypätäkin hampaalta, koska kampiakselin rattaasta oli lähtenyt kaksi vierekkäistä hammasta kävelemään. Tähän ongelmaan tulee aina suhtautua kriittisesti, mikäli on vähänkään epäilystä, että jokin on pielessä. Tulee muuten todella kalliiksi.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#27
Totenkopf Wrote:Ja kyllä muuten venyy. Itselle vaihdettiin viime kesänä ketju. Oli päässyt venymään senverran, että kiristäjän mäntä oli arviolta 11mm ulkona. Nyki todella pahasti. Ilmeisesti ketju oli yrittänyt hypätäkin hampaalta, koska kampiakselin rattaasta oli lähtenyt kaksi vierekkäistä hammasta kävelemään. Tähän ongelmaan tulee aina suhtautua kriittisesti, mikäli on vähänkään epäilystä, että jokin on pielessä. Tulee muuten todella kalliiksi.

mun autoon on vaihdettu uus ketju ja paljon muutaki 118 tkm mittarissa ku ketju menny poikki! mut nyt jos osasin oikeesta paikasta kattoo nii silmämääräisesti se kiristin on sen 10-12mm ulkona et kannattaisko se kuitenki vaihtaa?
nissan 300zx tt manuaali ja käyttis volkswagen passat 2.0tdi sportline -07 ja nissan primera 2.0i sport -01&nbsp; <br />ex. nissan almera 1.6sr -99<br />ex. audi a4 1.9tdi <br />ex. honda crx 1.6 doch<br />ex. nissan micra 1.2 super s<br />ex. bmw 730 ia<br />ex. suzuki gsx-r 750<br />ex. volvo 850R<br />ex. nissan sunny GTI n13 sedan<br />+ paljon muitaBig Grin
Reply
#28
Pitääkö se kettinki ääntä moottorin käydessä? Itsellä kuului semmoinen epämääräinen vollotus ja välillä myös vaimeasti rohahteli tyhjäkäynnillä. Kuulee parhaiten apukuskin pyöräkotelon kautta kuuntelemalla moottorin käydessä. Toinen hyvä kikka tarkistaa ketjun venyminen on yksinkertaisesti sytytysennakon tarkistus ajoituslampulla. Jos perusennakko soutaa selkeästi eestaas ajoituslampulla tarkistettaessa, on enemmän kuin todennäköistä, että ketju on venynyt ja ennakko näinollen kusee. Kai sinne jakopäähän vaihdettiin ihan KAIKKI remonttia tehdessä?
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#29
nismo300zx Wrote:mun autoon on vaihdettu uus ketju ja paljon muutaki 118 tkm mittarissa ku ketju menny poikki! mut nyt jos osasin oikeesta paikasta kattoo nii silmämääräisesti se kiristin on sen 10-12mm ulkona et kannattaisko se kuitenki vaihtaa?

Selvisikö asia koskaan?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)