Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
p11 gt primeran 5-vaihde ongelma
#1
??? löytyskö ketään kuka ois purkanu 2 litrasen primmun lootaa tai vaihtanu 5-vaihteen rattaan kun sen kuulemma pystyy vaihtamaan irroittamatta laatikkoa :Smile tiedän kyllä sen pyöreän luukun lootan perässä ja sitä kautta sen pystyis vaihtamaan, kävin katsastamassa oman gt kipon ni eikös prkle leiman jälkeen hajonnu 5-vaihde sillee että kun sen laittaa päälle ja nostaa kytkimen ni rutisee ja veto vex >Sad nyt tarttis vähä vinkkiä että onx se vaa ku aukasee sen luukun ja sokka pois ja romut ulos ja ehjät tilalle :o olisko muka niin iisi homma. olisin kiitollinen jos sais neuvoja 8)
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#2
Lämpösovitteella vitosen rattaat kiinni akseleissa, ei ilman voimankäyttöä lähde irti. Tuon pyöreän luukun takaa löytyy laakeri ja lukko sokka joka on irroitettava kuorta avatessa. Saa kait tuon paikoillaankin purettua mutta ei tuo nyt niin paha homma ole irroittaa että viitsisin auton alla noita osia ihmetellä.
Reply
#3
no ei se paha homma ole laatikko irrottaa jos on nosturi, parkkiksella aika ärsyttävä mut taitaa vissii olla helpoin halkasta se ehjä ja toi risa ja kasata yksi ehjä :Smile räjäytyskuvien perusteella sieltä ei pitäis mitää irto-osia tulla halkasuvaiheessa niinku esim; kuulia tai sellaisia. pitää jossai vaihees nostaa keula ylös ja ryömiä alle kattoo toi siirtäjätanko ettei siellä mikää hankaa vastaa ku iha yhtäkkiä hajos eikä autolla ole ajettu viimesen 7 kk:n aikana 5-vaihteel ku tammikuus ku leimattiin, tietysti öljymääräki täytyy zekata 8) jos olis pieni channssi että on liian vähä oilinkii
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#4
Laatikko autossa kiinni en ole kokeillut kuorta aukaista mutta ainakin pöydällä irto osia alkaa löytymään jos laatikko ei ole pystyssä (kytkin kotelo alaspäin) kuorta avatessa, vaihdehaarukoiden päät, vaihdeakseli, tasauspyörästö. Toki paikoillaan ollessa kytkinakseli ja vänkärin vetari voi pitää osan irto osista nipussa.

Mutta jos sulla ehjä laatikko on kannattaa vaihtaa koko laatikko, onnistuu myös siinä parkkiksella. Tunkin nokassa itsekin olen tuota yleensä vääntänyt..
Reply
#5
joo kyllä mäkin olen tehnyt parkkiksella jos jonkin näköstä remppaa, just mm kytkimen vaihtoo, öljypohjan vaihtoja ja joskus nuorempana taunuskuskina vaihellu moottoreitaki parkkiksella. ;D nyt onkin se ongelma ton primmun lootan kans ku se ehjä loota mikä mulla on ni siin on kytkinkammen pesät paskana joten ne pitää molemmat lootat halkasta että saan siihen ehjään tosta rikkinäisestä ehjä kytkinkopan :Smile sehän tässä just arveluttaa lähtee halkoo niitä jos sieltä rupee osia irtoilee että saanko kasaan enää edes yhtä ehjää ??? eikö sitä 5-vaihdetta pysty vaihtamaan akseleineen päivineen sen luukun kautta? onx se luukku tarkotettu ainoastaan laakerinvaihtoa varten?
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#6
Päässä olevasta luukusta (pyöreä ja m6 pulteilla kiinni) saat vain lukkosokan auki, ei sieltä saa edes laakeria ulos..
Reply
#7
Nii vähä ajattelinki, no täytyy kattoo hommaanko ehjän kokonaisen vai teenkö yhden ehjän :Smile kaupunkiajossahan ei tarvi 5-vaihetta ja 4 harvoin
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#8
??? lisäsin öljyä laatikkoon( 1litra meni ennenku tuli ulos) ei ainakaa paikallaan menny 5 päälle, voi olla ku kävis ajamassa ni suuremmassa nopeudessa vois mennäkki mut epäilen että on paskana ratas tai joku 5- vaihteeseen liittyvä jutska :Smile täytyy illan aikana koittaa purkaa toi kytkinkoppa vammanen loota ja ihmetellä 8)
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#9
;D no nyt on toi kytkinkoppavammanen laatikko auki ja näyttää siltä että noi rattaat sun muut hilppeet pitää siirtää tohon 5-vaihevammasen kytkinkoppaan jos siitä ehjän haluu ja siirrän varmaa kaikki koska toi loota mikä nyt on levällään ni sillä ei oo ajettu ku reilu 100000tkm ja on hyväkuntoisen näkönen kaikinpuolin noi rattaat 8)
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply
#10
Aukasin just sen 5-vaihevammasen lootan auton alla ja paljastu vika miksei 5 toimi, se saatanan siirtäjän haarukan alapäässä oleva hahlo mihin tulee se irtonainen pienennin vai mikä se on ni se hahlo on kulunu nii isoks ettei sen takii oo menny 5 päälle, purin rataspakat pois ja laitan noi varmasti ehjät takas sinne paikalleen. On muuten aikas yksinkertainen loota purkaa ja kasata Wink sinnehän piti vaihtaa kaikki siitä varaosalootasta, jopa nopeusmittarin pyörrin oli erilainen. erot ovat hammastusten terävyydessä ja vinoudessa, nyt toimii Smile
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)