Tulipa haettua nyt S13:ta rinnalle kaverilta hieman projektikuntoinen S12 - sinänsä läpästä lähtenyt juttu "ostan ton vielä sulta pois" kääntyikin sitten todeksi ja todellisuus tuntuu nyt näin alkuun ainakin hieman masentavalta ;D
Eli ruostetta löytyy, mutta loppupeleissä ei yhtä paljoa kuitenkaan kuin tuosta S13:ta jonka aiemmin olen purkanut atomeiksi. Tämän suomi-auton pintapellit ovat vain hieman pahemmin kärsineet - esim. ovista on ulkopelti alareunasta kokonaan irti.
Koneeksi tuli haettua CA18DET laatikoineen ja sähköineen (kone ainakin japsi), jota en vielä ole päässyt availemaan / tutkimaan vikoja tarkemmin. Tarkoitus olisi kuitenkin vähintään tiivistesarja + laakerit pistää vaihtoon.
- Ennenkuin joku tulee kysymään miksi CA eikä joku mörkömoottori - tämä projekti tehdään budjetilla ja pyritään pitämään mahdollisimman simppelinä. CA:han löytyy muutenkin tallista tuon S13 projektin myötä osia tarpeeksi ja jotain tietoakin siitä on vielä päähän jäänyt
Hintaa nyt tähän mennessä projektille tullut 1000€ ja sanoisin että leimassa on toivottavasti maks 1500-2000€ (nämähän on kuitenkin aina venyviä) - tosin on käynyt mielessä että tuon S13:ta ~350hv CA:n heittäisi keulille suoraan kun leimaaminenkin onnistuisi dynolapulla ilman tappeluita :
Plussana mm. A-pilareiden alaosa/ovien kiinnityspisteet ja muutenkin keulaosa on ruosteeton, edes syylärin alapalkissa ei ruostetta ole kuin muutama pintaläiskä. Nämä kohdat oli S13 kohdalla melkeinpä pahimmat. Niin ja onhan autossa king cabin lukkoperä ;D
Alkuun hieman ruostetarjontaa:
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
JP GT-R Wrote:Onnea hankinnasta ;D Jään taka-alalle seuraileen projektia.
Parempi, että jäät kun ei hitsailu kiinnostanut . Onneksi jollain oli motivaatiota ja nimenomaan aikaa ruveta tuo vielä ehostamaan. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuosta vielä leivotaan.
JP taitaakin olla muutamaan kertaan tätä joutunut jo hitsaamaan (?) ;D
Jaakkis, kotiutunut juu pihalle kuusipölkkyjen päälle, tallitilaa ei riitä kuin kahdelle nissanille - pitäisi vissiin tuo rallimicra kadottaa jonnekkin niin mahtuisi sx:t vierekkäin :-\
(btw. saat noi coilit takas kunhan keksin jostain etutolpat)
Tylsyyden kunniaksi muutama kuvatus päivän takakaaren hitsailuista. Hankalahkoa tehdä kun kuskin puolelta tuo uloin pelti oli kadonnut kokonaan ja tuossa on alunperin hieman muotoa/pokkausta, piti sitten alkaa tekemään osista.. (oishan vaihtoehtona ollut tehdä ilman pokkausta, mutta tehdään nyt orkkiksen näköinen)
- niin ja kuskin jalkatilakin tuli jo eilen hitsattua..
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Hehee, ja nyt hemmetin jälkiviisaana tajuan taas että tein saman virheen kuin s13 kanssa..
Hitsaan pokkaukset suoraksi kaariin, niin ei **ttu varmasti rullata kaaria ;D
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Meinasitko vielä laittaa ne ZG kaaret? ja ei se JP sitä oo kertaakaan hitsannu, mitä sitä ehjää autoo hitsailemaa ;D
Mitkäs iskarit sinne taakse hommasit?
Jaakkis Wrote:Meinasitko vielä laittaa ne ZG kaaret? ja ei se JP sitä oo kertaakaan hitsannu, mitä sitä ehjää autoo hitsailemaa ;D
Mitkäs iskarit sinne taakse hommasit?
En taida noita zg levikkeitä laittaa, ei oikein sovi S12 laatikkomaiseen olemukseen (en kai mä noin tarkkaan niitä kaaria tekis jos levikkeet tulis :-*). Saa tosin nähdä kuinka ulos tulevat vanteet päätän tohon laittaa - todennäköisesti menee Rota Grid-V:llä ( kuva ) joko kuvan värillä tai mattapronssina / 15x7 +8" koossa tai sitten 15x8 + 9" koossa jos oikeen innostuu. Niin ja auto pysyy mustana, joskin jätän ton ihme hileen pois ;D
En vielä niitä takaiskareitakaan oo hommannu, mietin että tossa on sen verran jäykät takajouset, jotka tosin vaihdan vähän löysempiin, mutta vaatii silti pikkasen jäykempää kuin vakio.. Saa nähdä mitä "budjetin" rajoissa löytyy.
* Saa siis esim. S13 _halpaa_ coilikittiä tarjota
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Dagec Wrote:JP taitaakin olla muutamaan kertaan tätä joutunut jo hitsaamaan (?) ;D
Jaakkis, kotiutunut juu pihalle kuusipölkkyjen päälle, tallitilaa ei riitä kuin kahdelle nissanille - pitäisi vissiin tuo rallimicra kadottaa jonnekkin niin mahtuisi sx:t vierekkäin :-\
(btw. saat noi coilit takas kunhan keksin jostain etutolpat)
Tylsyyden kunniaksi muutama kuvatus päivän takakaaren hitsailuista. Hankalahkoa tehdä kun kuskin puolelta tuo uloin pelti oli kadonnut kokonaan ja tuossa on alunperin hieman muotoa/pokkausta, piti sitten alkaa tekemään osista.. (oishan vaihtoehtona ollut tehdä ilman pokkausta, mutta tehdään nyt orkkiksen näköinen)
- niin ja kuskin jalkatilakin tuli jo eilen hitsattua..