Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S12 pelastusprojekti
#1
Tulipa haettua nyt S13:ta rinnalle kaverilta hieman projektikuntoinen S12 - sinänsä läpästä lähtenyt juttu "ostan ton vielä sulta pois" kääntyikin sitten todeksi ja todellisuus tuntuu nyt näin alkuun ainakin hieman masentavalta ;D

Eli ruostetta löytyy, mutta loppupeleissä ei yhtä paljoa kuitenkaan kuin tuosta S13:ta jonka aiemmin olen purkanut atomeiksi. Tämän suomi-auton pintapellit ovat vain hieman pahemmin kärsineet - esim. ovista on ulkopelti alareunasta kokonaan irti.

Koneeksi tuli haettua CA18DET laatikoineen ja sähköineen (kone ainakin japsi), jota en vielä ole päässyt availemaan / tutkimaan vikoja tarkemmin. Tarkoitus olisi kuitenkin vähintään tiivistesarja + laakerit pistää vaihtoon.
- Ennenkuin joku tulee kysymään miksi CA eikä joku mörkömoottori - tämä projekti tehdään budjetilla ja pyritään pitämään mahdollisimman simppelinä. CA:han löytyy muutenkin tallista tuon S13 projektin myötä osia tarpeeksi ja jotain tietoakin siitä on vielä päähän jäänyt Smile

Hintaa nyt tähän mennessä projektille tullut 1000€ ja sanoisin että leimassa on toivottavasti maks 1500-2000€ (nämähän on kuitenkin aina venyviä) - tosin on käynyt mielessä että tuon S13:ta ~350hv CA:n heittäisi keulille suoraan kun leimaaminenkin onnistuisi dynolapulla ilman tappeluita :Smile

Plussana mm. A-pilareiden alaosa/ovien kiinnityspisteet ja muutenkin keulaosa on ruosteeton, edes syylärin alapalkissa ei ruostetta ole kuin muutama pintaläiskä. Nämä kohdat oli S13 kohdalla melkeinpä pahimmat. Niin ja onhan autossa king cabin lukkoperä ;D

Alkuun hieman ruostetarjontaa:


Attached Files Thumbnail(s)
                       

Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Reply
#2
Onnea rojektiin.
Oliko tämä kyseinen yksilö myynnisä kirpparialueella?
Muista sitten laitella paljon kuvia tänne rojektin edistyessä. ;D
Silvia RS12 CA18ET | Hks, Holset, Turbosmart, Walbro,
Volvo V40 2.0T / Käyttis
Sunny N13 GA16 Multivalve
Sunny N13 4x4 E16S / Talvikäyttis
Reply
#3
Onnea hankinnasta ;D Jään taka-alalle seuraileen projektia.
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#4
Täältä kans onnet rojektiin! Joskus vielä itellekkin hankin s12 Tongue
Reply
#5
JP GT-R Wrote:Onnea hankinnasta ;D Jään taka-alalle seuraileen projektia.

Parempi, että jäät kun ei hitsailu kiinnostanut Wink. Onneksi jollain oli motivaatiota ja nimenomaan aikaa ruveta tuo vielä ehostamaan. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuosta vielä leivotaan.
Reply
#6
Hyvä hyvä että näitä pelastetaan, onnea prokkikseen. Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#7
Hyvinhän se silvia on sinne jo kotiutunut.. pitää tulla jokupäivä ihmettelemään Tongue
ja on Elemo juurikin se kirpparilla myynnissä ollut.
Reply
#8
JP taitaakin olla muutamaan kertaan tätä joutunut jo hitsaamaan (?) ;D

Jaakkis, kotiutunut juu pihalle kuusipölkkyjen päälle, tallitilaa ei riitä kuin kahdelle nissanille - pitäisi vissiin tuo rallimicra kadottaa jonnekkin niin mahtuisi sx:t vierekkäin :-\
(btw. saat noi coilit takas kunhan keksin jostain etutolpat)

Tylsyyden kunniaksi muutama kuvatus päivän takakaaren hitsailuista. Hankalahkoa tehdä kun kuskin puolelta tuo uloin pelti oli kadonnut kokonaan ja tuossa on alunperin hieman muotoa/pokkausta, piti sitten alkaa tekemään osista.. (oishan vaihtoehtona ollut tehdä ilman pokkausta, mutta tehdään nyt orkkiksen näköinen)

- niin ja kuskin jalkatilakin tuli jo eilen hitsattua..


Attached Files Thumbnail(s)
       
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Reply
#9
Hehee, ja nyt hemmetin jälkiviisaana tajuan taas että tein saman virheen kuin s13 kanssa..

Hitsaan pokkaukset suoraksi kaariin, niin ei **ttu varmasti rullata kaaria ;D
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Reply
#10
Hyvän olonen rojekti, tsemppiä! Wink

Eipä nuo vanhemmat nissanit tosiaan pahasti etupalkista mätäne, toisin kun vertaa esmes K11 micraan missä kaikissa on sitä vaivaa.
Ajossa: Carina E -92, Jdm Terrano wd21 V6 -93 , Jdm Altezza sxe10 -01.

Työn alla: B11 Wagon -86 Low , P10 Wagon -95 SR20DE, K10 -90 1.2 Pink, Jdm GF8 Wrx Sti Ver3 -97.

Seisokissa: N12 -82 Luumu, K11 viri -97 , K11 -98.

Muut:N14 farkku -95 ,B11 Sgl -85 ,N15 SR -99,Pathfinder V6 -92.
Reply
#11
Meinasitko vielä laittaa ne ZG kaaret? ja ei se JP sitä oo kertaakaan hitsannu, mitä sitä ehjää autoo hitsailemaa ;D
Mitkäs iskarit sinne taakse hommasit?
Reply
#12
Jaakkis Wrote:Meinasitko vielä laittaa ne ZG kaaret? ja ei se JP sitä oo kertaakaan hitsannu, mitä sitä ehjää autoo hitsailemaa ;D
Mitkäs iskarit sinne taakse hommasit?

En taida noita zg levikkeitä laittaa, ei oikein sovi S12 laatikkomaiseen olemukseen (en kai mä noin tarkkaan niitä kaaria tekis jos levikkeet tulis :-*). Saa tosin nähdä kuinka ulos tulevat vanteet päätän tohon laittaa - todennäköisesti menee Rota Grid-V:llä ( kuva ) joko kuvan värillä tai mattapronssina / 15x7 +8" koossa tai sitten 15x8 + 9" koossa jos oikeen innostuu. Niin ja auto pysyy mustana, joskin jätän ton ihme hileen pois ;D

En vielä niitä takaiskareitakaan oo hommannu, mietin että tossa on sen verran jäykät takajouset, jotka tosin vaihdan vähän löysempiin, mutta vaatii silti pikkasen jäykempää kuin vakio.. Saa nähdä mitä "budjetin" rajoissa löytyy.

* Saa siis esim. S13 _halpaa_ coilikittiä tarjota Wink
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Reply
#13
Dagec Wrote:JP taitaakin olla muutamaan kertaan tätä joutunut jo hitsaamaan (?) ;D

Jaakkis, kotiutunut juu pihalle kuusipölkkyjen päälle, tallitilaa ei riitä kuin kahdelle nissanille - pitäisi vissiin tuo rallimicra kadottaa jonnekkin niin mahtuisi sx:t vierekkäin :-\
(btw. saat noi coilit takas kunhan keksin jostain etutolpat)

Tylsyyden kunniaksi muutama kuvatus päivän takakaaren hitsailuista. Hankalahkoa tehdä kun kuskin puolelta tuo uloin pelti oli kadonnut kokonaan ja tuossa on alunperin hieman muotoa/pokkausta, piti sitten alkaa tekemään osista.. (oishan vaihtoehtona ollut tehdä ilman pokkausta, mutta tehdään nyt orkkiksen näköinen)

- niin ja kuskin jalkatilakin tuli jo eilen hitsattua..

Eikun välttelin urakkaa ;D
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)