Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ei toimi...
#1
mikähän mahtaisi olla silviassa vikana?rätkii ja pätkii koko ajan talven aikana vaihdettu toinen kone minkä jälkeen ei toimi,vanhasta koneesta olen vaihtanut kaikki sähkö osat ei mitään vaikutusta.aaltolevasti käy tyhjäkäyntiä pätkii seokset välillä ihan laihalle.sytyn jos säätää siihen 15 asteeseen niin ei pysy käynnissä mut kun kääntää johonkin 30 niin sitten pysyy.vikakoodit herjaa kaasuläppäkytkintä 4 eri kytkintä kokeillu ja aina samaa herjaa kaasuläpän johdot on kylläkin jatkettu mut on ihan oikein ja herjaa myös vikakoodia 24 mikähän tuo on ???ei riitä ymmärys meikäläisellä enään...
Reply
#2
Tuskin siinä kaasuläppäkytkimessä on vikaa, se vaan herjaa sitä, jos et oo käyttänyt kaasua pohjassa ennen vikakoodien lukua. Onhan jako kohdallaan?
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
#3
wituixmän Wrote:Tuskin siinä kaasuläppäkytkimessä on vikaa, se vaan herjaa sitä, jos et oo käyttänyt kaasua pohjassa ennen vikakoodien lukua. Onhan jako kohdallaan?
kyllä olen käyttänyt kaasun pohjassa!jakoa epäilen itsekkin vaikka kylläkin tarkistin sen.näissähän saa kyllä nokkapyörän kahteen eri asentoon ja tuossa on väärässä hahlossa se mut on kyllä minun mielestä siltikin kohdallaan kun vertailin toisen moottorin kanssa jakoa.
Reply
#4
Kyse varmaan siitä mun vanhasta koneesta? Onko sulla mitkä suuttimet siinä nyt, vakiot vai ne 440cc?
Reply
#5
Jaakkis Wrote:Kyse varmaan siitä mun vanhasta koneesta? Onko sulla mitkä suuttimet siinä nyt, vakiot vai ne 440cc?
sama kone.vakiosuuttimet on nyt.
Reply
#6
onko ECU lastutettu? Voiskohan siinä olla jotain kosketushäikkää?
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
#7
wituixmän Wrote:onko ECU lastutettu? Voiskohan siinä olla jotain kosketushäikkää?
vakio ecu.
Reply
#8
uudet tulpat laitoin niin loppu rötääminen.kierroksilta vaan sammuu jos päästää kaasun pois jonkun verran auttoi kun siirsin maffia kauemmaksi ahtimesta.
Reply
#9
laita maffi painepuolelle, loppu ainaki mulla sammuilu Tongue
Reply
#10
Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.
Reply
#11
Zuikkis Wrote:Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.

voiko vaikuttaa kaasuläpän toimintaan kun johdot jatkettu tinaamalla?
Reply
#12
jyrken Wrote:
Zuikkis Wrote:Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.

voiko vaikuttaa kaasuläpän toimintaan kun johdot jatkettu tinaamalla?

Tsekkaa yleismittarilla ecun liittimistä, katsot vain kytkentäkaaviosta oikeat kohdat liittimestä. Eikös siinä kaasuläppäanturissa ollut kolme johtoinen liitin, joista kaksi on käytössä. Sehän on periaatteessa kytkin, eli kun kaasuläppä on kiinni, pitäisi näiden johtojen välillä olla 0 ohmin resistanssi, ja kun läppä avataan niin resistanssi on ääretön..
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
#13
väärin olin säätänyt kaasuläpän.nyt kaikki edellämainitut oireet hävisi vikakoodi myös Smile
Reply
#14
Hyvä et rupes pelittää Smile
Reply
#15
Meillä myös vähän samanmoista tuskaa,auto zx180 ca18et twinspark,sytkä ennakko noin 20.Käy nätisti hetken kierroslukumittari toimii normaalisti ja lambda arvo hyvä (noin 0.85v).Sitten kierroslukumittari pamahtaa pohjaan (+8000) käynti aaltoilee,ei ota kierroksia kunnolla,prötää,ampuu putkessa,sammuu,jos saa kierroksille käy hetken paremmin.Uudelleen käynnistys tai kaasulla härnäily auttaa silloin myös hetkellisesti ja kiekkamittari toimii sen hetken.

Servicemanuaalia käytetty ja foorumin hakua käytetty mutta ei oikeen osu..

Uusittu/tsekattu

-bensapumppu,Walbro+releohjaus,bensanpaineet ok
-lämpöanturi keitetty,ok,vikakoodia anto tälle?
-tulpat/johdot/jakajankansi/puolat x2,käynti parani hieman,vanhat johdot ja puolat löivät läpi..
-koitettu toisella maffilla ja eculla,ei apuja
-kaasuläpän anturi mitattu

Jotenkin tuntuu että sytkä menee sekaisin,virranjakaja?johtosarja?löytyy toinen kaasuläppäanturi,ei koitettu vielä..
Nissan 180zx s12 -88
Reply
#16
Mitä tuolla 0.85 voltilla meinaat että on hyvä? Volttiarvo kuuluu seilata tyhjäkäynnillä, eikä pysyä samana.
Reply
#17
Weist Wrote:Mitä tuolla 0.85 voltilla meinaat että on hyvä? Volttiarvo kuuluu seilata tyhjäkäynnillä, eikä pysyä samana.

Kyllähän se seilaa,mutta on suurin piirtein tota luokkaa ja käy silloin hyvin,lambdasta tulee hyppyjohto yleismittaria varten jolloin helpompi säädellä maffia ja näkee mitä seoksille suurinpiirtein tapahtuu..

Powertransistoreitten vaihtoa koittaa seuraavaks..
Nissan 180zx s12 -88
Reply
#18
Voiskohan noi PTUut korvata bluebirdin osilla (Motonet)..

10-8107
Nimike
Sytytysmoduli Hitachi -89 ind.
Hinta
29.90 €
BB jos Hitachi/"sormus" jakajassa kahdella liittimellä
Nissan 180zx s12 -88
Reply
#19
nissan180zx Wrote:Voiskohan noi PTUut korvata bluebirdin osilla (Motonet)..

10-8107
Nimike
Sytytysmoduli Hitachi -89 ind.
Hinta
29.90 €
BB jos Hitachi/"sormus" jakajassa kahdella liittimellä

Enpä usko. Tuo on kaiketi kaasarimallin jakajan sisälle tuleva sytytysmoduli. Veikkaan, että PTU:lle löytyisi helpoiten korvaaja elektroniikkapuljusta, onhan kyseessä vain transistori.
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
#20
ZX180 vika oli kaasuläppäanturin liittimessä tai johdossa ilmeisesti,sitä ronkittiin ja sytkä lakkasi sekoilun..
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)