Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB vito
#1
Ollaan vähän katseltu tuollaista alkupään vitoa koirien, ja rossimopojen kuljetukseen. Löytyisikös täältä kokemuksia noista. Sen tiedän että ruostuuvat hanakasti, mutta jos joku tietää tarkemmin paikat niin voisi tähän listata. Olen menossa katsomaan huomenna yhtä päälleppäin suht ruosteetonta yksilöä, niin olisi hyvä tietää mistä välistä sitä alkaa rapsuttelemaan tarkemmin.

Mites noiden tekniikka puoli on kestänyt? Mittaristossa ilmeisesti jotain tyyppivikaa on ollut.

Kaikki kehut ja kauhutarinat on tervettulleita Smile
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#2
Mersufoorumin puolelta löytyy kauhutarinoita Wink
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farkku
Nissan Sunny -89
Yamaha YZ 125 2013
Reply
#3
04 tai uudempi niin on hyvä, muuten osta hiace.


Ps.ei taida rossimopo mahtua vitoon, derbi mopo ei edes mahdu
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#4
Ei muistaakseni mee kyllä crossi muuta kuin vinossa Vitoon.

Ruostepaikat:
-Etuovet sisältäpäin, saumamassa alkaa ruostuttamaan, ovenkahvojen juuresta.
-Helmat ja lokarinkaaret kiveniskumassan alta
-Konepellin etureuna
-lukkopelti
-Ikkunan ympärystät

Ja ylipäätään listojen ja kahvojen ympäriltä. Sähköjen toiminta kannattaa katsoo myös, kaikki. Ja CDI suutinvuodot
Reply
#5
Quote:Ps.ei taida rossimopo mahtua vitoon, derbi mopo ei edes mahdu

Olisko noin. Voi kai se olla. Varmaan vähän pakkaajastakin kiinni. Tuttu toi saksasta R1 jammun ja Berlingo pakun. Jammu oli sullottu berlingon kyytiin...
Reply
#6
Juppe Wrote:
Quote:Ps.ei taida rossimopo mahtua vitoon, derbi mopo ei edes mahdu

Olisko noin. Voi kai se olla. Varmaan vähän pakkaajastakin kiinni. Tuttu toi saksasta R1 jammun ja Berlingo pakun. Jammu oli sullottu berlingon kyytiin...

Vähän miten homman aattelee. Ainakin KXF on jotain +220cm pitkä. Vito MUISTAAKSENI karvan päälle 2m, eli menee se vinottain, itseasiassa kawan saa ahdettua 180cm takatilaiseen vaniin, nippa nappa, mut huomattavasti mukavammin kulkee hieman pidemmässä autossa. Ja jos esim kaverin kanssa lähtee ajelemaan niin uskallan väittää et Vitoon ei kahta mopoo mee sitten millään.

Kaveri just mietti samaa hommaa, Vito oli ykkösvaihdokkki kunnes alkoi mittailemaan, osti sitten multa Primastarin.

Crossit muuten yllättävän pitkiä akseliväliltään, en jaksa alkaa hommaa sen enempä googlailemaan mutta muistelisin et esim YZFR tai CBR1000 on mahtunut vanin perään huomattavasti helpommin kuin toi KXF. Toki rengaskokokin vaikuttaa...
Reply
#7
Uuden mallin Vitoon meni KTM pystyssä, pumput osittain pohjassa.
Reply
#8
Juppe Wrote:
Quote:Ps.ei taida rossimopo mahtua vitoon, derbi mopo ei edes mahdu

Olisko noin. Voi kai se olla. Varmaan vähän pakkaajastakin kiinni. Tuttu toi saksasta R1 jammun ja Berlingo pakun. Jammu oli sullottu berlingon kyytiin...
Berlingo on korkeempi, ainakin mitä niitä tossa pihalla vertailtiin

Ja kyllä ite ainakin jos mopoa kuskaisin niin haluisin että menee pystyssä kyytiin koska sellassiakin on
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#9
Joo, ei oo tullu vaan ajateltua että se olis noin pieni. Sprintteri sitte vaan Big Grin
Reply
#10
Juppe Wrote:Joo, ei oo tullu vaan ajateltua että se olis noin pieni. Sprintteri sitte vaan Big Grin
Toi vito on todella pieni. Sitä en ole verrannut miten koko menee noiden vanhojen etuvetojen kanssa. Toi santanderin vito mikä tossa pihalla seisoo on 2011 mallinen
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#11
Mä olen sivusta seurannut noita alkupään vitoja ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Paras oli kun 80km/h vaihdissa hävisi vaihdelaatikko moottoritiellä. Piti lennosta auto sammuttaa ja käynnistää, niin löytyi taas vaihteet ;D. Mittarissa 180tkm ja vuosimalli 99. Uudemmissa kuulemma vähemmän "ominaisuuksia".

Ennemmin laittaisin vaikka transportterin, jonka perään mahtuu ainakin GSX-R1100 ja KTM kotari.
Reply
#12
-Karppa- Wrote:Mä olen sivusta seurannut noita alkupään vitoja ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Paras oli kun 80km/h vaihdissa hävisi vaihdelaatikko moottoritiellä. Piti lennosta auto sammuttaa ja käynnistää, niin löytyi taas vaihteet ;D. Mittarissa 180tkm ja vuosimalli 99. Uudemmissa kuulemma vähemmän "ominaisuuksia".

Ennemmin laittaisin vaikka transportterin, jonka perään mahtuu ainakin GSX-R1100 ja KTM kotari.

T4 portterin kun ottaa niin aika huoleton peli on. Uudemmat T5 o sitten jo susia. Sisusta rämisee ja vetareita menee sen minkä kerkee. Toki 1.9 koneellisessa vähemmän mutta 2.5 syö vetareita aika haipakkaa.
290kw / 660nm
Reply
#13
vegelius Wrote:
-Karppa- Wrote:Mä olen sivusta seurannut noita alkupään vitoja ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Paras oli kun 80km/h vaihdissa hävisi vaihdelaatikko moottoritiellä. Piti lennosta auto sammuttaa ja käynnistää, niin löytyi taas vaihteet ;D. Mittarissa 180tkm ja vuosimalli 99. Uudemmissa kuulemma vähemmän "ominaisuuksia".

Ennemmin laittaisin vaikka transportterin, jonka perään mahtuu ainakin GSX-R1100 ja KTM kotari.

T4 portterin kun ottaa niin aika huoleton peli on. Uudemmat T5 o sitten jo susia. Sisusta rämisee ja vetareita menee sen minkä kerkee. Toki 1.9 koneellisessa vähemmän mutta 2.5 syö vetareita aika haipakkaa.

duunikaverilla joku olisko 2000-luvun alun vito ja 200tkm mittarissa niin kuulemma vikaa ollut vaikka muille jakaa. Juuri tuli reilu 2000e lasku, kun ohjaustangossa oli jotain häikkää ja pari suutinta piti vaihtaa ja sit pari puslaa.

itsellä 156tkm mittarissa t5:lla ja ainoastaan pyyhkijöiden sulake ja sitten yks pakosarja halkes (lastutettu) eli oma moka. Moottori 2.5 nelikko ja 174hv versio. Ei itsellä ainakaan sisusta tuossa mitenkään rämise verrattuna muihin pakuihin ainakin samanikäisessä hiacessa kuului kaikki äänet paljon voimaakkaammin.
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#14
Niin, T4 portteria suosittelisin itsekin. ja 102hp 2.5TDI versiota ihan ehdottomasti siitä. Vivaro / primastar / Trafic myös ihan mukavia pakuja ajella, kunha joskus viitsii vähän niveliä vaihdella. Kaikissa noissa omat ongelmansa on, no Hiacessa nyt ei muuta kuin ruoste ja se äänekkyys.
Reply
#15
vegelius Wrote:
-Karppa- Wrote:Mä olen sivusta seurannut noita alkupään vitoja ja en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Paras oli kun 80km/h vaihdissa hävisi vaihdelaatikko moottoritiellä. Piti lennosta auto sammuttaa ja käynnistää, niin löytyi taas vaihteet ;D. Mittarissa 180tkm ja vuosimalli 99. Uudemmissa kuulemma vähemmän "ominaisuuksia".

Ennemmin laittaisin vaikka transportterin, jonka perään mahtuu ainakin GSX-R1100 ja KTM kotari.

T4 portterin kun ottaa niin aika huoleton peli on. Uudemmat T5 o sitten jo susia. Sisusta rämisee ja vetareita menee sen minkä kerkee. Toki 1.9 koneellisessa vähemmän mutta 2.5 syö vetareita aika haipakkaa.

Faijalla oli T5 portteri 2.5 koneella taksikäytössä kolme vuotta eikä ollu mitään ongelmia. Sisustasta paha mennä sanomaan kun siinä oli carsportin tekemä. Ei kuitenkaan vetareita tai niveliä syöny ja auto oli rankassa ammattikäytössä ympäri vuoden.
Ainoa isompi ongelma oli joku sähkövuoto, mutta sekin johtui jostain carsportin mokasta eli ei auton vika. Itsekin ajoin sillä monesti ja mukava auto ajella Smile Kytkin oli vähän outo omaan makuun
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#16
faijalla oli tuollanen t4:nen caravelle 270tkm 102hv sillä työnsi menemään eikä siinäkään mitään isompia vikoja ollut pari sulaketta ym... Yhdessä vaiheessa totesin faijalle, että vaikka tässä on vain 102hv niin ilmamassamittari on kyllä rikki, koska kiihtyvyys on niin huono. Faija vaan jurnutti menemään maantiellä tyytyväisenä varmaan 100tkm rikkinäisellä mittarilla. Yhdessä vaiheessa sitten soitti mulle ja kysyi, että minkä mä sanoin olevan tukossa/rikki, kun sillä oli ennen -84 hiace ja aina sanoi, kuinka mopo se on ja caravelle raketti siihen verrattuna. Oli sitten tuollanen vanha hiace liimautunut puskuriin ohituskaistalla ja vilkuttanut faijalle pitkiä, kun ei ollut faija päässyt kaasupohjassa karkuun. Mittari vaihdettiin uuteen ja kauhea kiroaminen faijalta, että jumakauta ihan kuin olis puolet tullut lisää tehoa, että miksen aikasemmin sanonu ;D

hihna noissa kannattaa pitää kunnossa, koska niitä on mennyt paljon ja se on sitten aina mosa entinen, kun hihna menee poikki.
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#17
Noi on vähän semmosia, että kaikkea ei saa millään. Vito on kyllä mukavin ajaa, siitä ei pääse mihinkään. Siinä on omat tautinsa, ruoste pahimpana. Suuttimia noi cdi koneet syö myös. Välillä menee suuttimien tiivisteitäkin (kupariprikka suuttimen ja kannen välissä) Enemmän ajetuista saattaa antautua railipumppu, mutta noiden korjaaminen nyt on aika simppeliä. Jos tehoa haluaa kaivella koneesta ei mersu ainakaan huonoin vaihtoehto oo siihen hommaan. Takavetoviton mä ostaisin, jos paku tarttis ostaa. Noi kaikki etuvedot alkaa olla ajettu kuuhun ja takas ja sen mukaisessa kunnossa.

Transportteri on, no transportteri. Ei ihan yhtä mukava, mutta aika jees kuitenkin. Kone käy kuin sepelimylly, mutta kyllähän noillakin paljon ajetaan ja vaihtomotteja saa Saksasta halvalla. Ruoste niihinkin taitaa purra.

Transitti (etuveto) oli ihan yllättävän mukava ajaa. Hain semmosella yhden motskarin Torniosta ja olin aivan ihmeissäni, miten mukavasti sillä ajeli Turku-Tornio-Turku reissun. Kelikin oli vähän huono, mutta toi meni silti ihan mukavasti. Auto oli tosin uusi vuokraamon paku, että en sitten tiedä millasia romuja noi on vanhempina. Sinne mahtuis mopoja kyytiin ja silti se on pakuksi vielä suht kompaktin kokoinen.

Hiasesta ei varmaan tartte sanoa mitään. Hirvee sisältä ja aika ikävä ajaa, mutta on ne kovia pelejä, siitä ei pääse mihinkään.

Reply
#18
Kyllä tohon vanhan mallin vitoon mahtuu varmasti pyörä kyytiin. Aika tasan 2,5m on kontilla pituutta. Viime kesänä heitettiin yksi Alastaron reissu vitolla niin että kontissa oli r1 ja joku bemarin katupyörä mallia iso ja hyvin ne sinne mahtu vierekkäin pystyyn.

Toi on kyllä ihan kohtuu hyvin toiminu. Diesel pumppu jouduttiin tänä talvena vaihtamaan ja pari väljää niveltä katsastukseen. Toi on koriltaankin (vielä) tosi siisti, mutta aika monesta paikkaa näkyy maalin alla jo sellasta kuplaa että kohta toikin puhkeaa kukkaan. Kaikki lokarin kaaret ja ovien ja luukkujen reunat on sellasia mistä noi lähtee ruostumaan. Tämä tapaus on muistaakseni -02 ja mittarissa 250tkm.
Soarer 2,5TT
MX-5 1,8T
S320 CDI
ex: 300ZX 3.0TT
Reply
#19
Ajelen just tällästä vm. 2012 MB Vito 113 CDI. Ja tää on aivan vitun paska talvella. Ei muuten, mutta tää jää suoralle tiellekin jumii Smile Ilman lunta tai neliveto, niin ei tarvii tälläsistä huolehtia. Mut tässä on kyllä huikeeta jdm-tunnelmaa - ratti oikeella! Smile
Mr. Cab Driver!
Nissan Skyline R32 GT-R -90
Toyota Corolla KE70V DX '81
Reply
#20
andyman Wrote:Ollaan vähän katseltu tuollaista alkupään vitoa koirien, ja rossimopojen kuljetukseen. Löytyisikös täältä kokemuksia noista. Sen tiedän että ruostuuvat hanakasti, mutta jos joku tietää tarkemmin paikat niin voisi tähän listata. Olen menossa katsomaan huomenna yhtä päälleppäin suht ruosteetonta yksilöä, niin olisi hyvä tietää mistä välistä sitä alkaa rapsuttelemaan tarkemmin.

Mites noiden tekniikka puoli on kestänyt? Mittaristossa ilmeisesti jotain tyyppivikaa on ollut.

Kaikki kehut ja kauhutarinat on tervettulleita Smile

osta multa -95 2.5TD jumpperi. korkea malli ja perässä on nostin niin voit ajaa sen pyöräs sinne suoraan, ei tarvitse päätä varoa. aj. vain 94tkm. itse kuljetellu tolla monttukonetta ja se on hyvinkin pätevä siihen hommaan. http://www.nettiauto.com/citroen/jumper/4515036 tossa linkki ilmoitukseen. hintaa on 3800€.

pituus suunnassa jää tilaa vielä noin puolimetriä vaikka sen pyörän sinne laittaakin. kiskot ja vanerointi löytyy kontista. voin 2 liinaakin antaa kaupan päälle.
saab 9-3 2.2 TID vm:00 + nissan 300zx z32 tt vm:92<br /><br />-mercedes-benz vito 108D vm:1998 (ex)<br />-volvo c70 vm:1998 (ex)&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; <br />-s14a vm:2000 (ex)<br />-rav4 vm:2005 (ex)<br />-206cc vm:2003 (ex)
Reply
#21
HooJii Wrote:Ajelen just tällästä vm. 2012 MB Vito 113 CDI. Ja tää on aivan vitun paska talvella. Ei muuten, mutta tää jää suoralle tiellekin jumii Smile Ilman lunta tai neliveto, niin ei tarvii tälläsistä huolehtia. Mut tässä on kyllä huikeeta jdm-tunnelmaa - ratti oikeella! Smile
Ehkä ihan hyvä että sulla on lappu hyllyllä. Nytkin olen vetänyt traileria muutaman tuhat kilometriä omallani aivan sileillä 235/50 18" eurokitkoilla ja toistaseksi en ole kertaakaan jäänyt jumiin. Kyllähän ml nyt vähän vähemmän sutii uusilla misukan nastoilla mutta ei voi valittaa.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#22
vm.2006 vito on ainakin ihan paska talvella. Se sutimisenesto ja luistonesto estää tehokkaasti ajamisen.

Pakettiauto:
Edessä pieni mäki. Koppa tyhjä. Normipakulla ylös ilman ongelmia vähän ehkä sutaisee.

Vitolla:
Mietitään että saiskos tuohon mäkeen kerättyä vauhtia ettei vaan sutaise. Perutellaan vitoa sen verran kuin vauhtia on haettavissa. Syke nousee ja vituttaa jo valmiiksi...
Sutimisen esto napista pois päältä ettei hieno sutiboksi tapa vauhtia heti alkuun ja on edes pikkuriikkinen mahis päästä ylös asti.
Tasaisen varovainen kiihdytys ja mäen kimppuun. Vauhtia saa onneksi vähän ja suoraan voi vähän sutiakin ilman että ohjelma tiputtaa kierrokset tyhjälläkäynnille... Mäki kaartuu noin 0.3 astetta oikeaan... Vittu, viton perse luiskahtaa 2cm vasemmalle ja luistonesto herää taas eloon hoitaen sen ettei mäkeä päässyt taaskaan ylös. Ohjelma tiputtaa kierrokset alas. Veto nollille ja paska pysähtyy puoleen väliin 8 metriä pitkään mäkeen.

Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Kaiken lisäksi ruostuvat vielä pahasti. Jopa pahemmin kuin saman ikäiset hiacet.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#23
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.

Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#24
nokonzok Wrote:
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.
Nonni, olisko aika siirtyä polkupyörään? Itellä ei pakuista kyllä ole ollut kuin uusia portteri, transiittk(2007) ja vito. Henkilöautoista useammankin mersun verran ja en ole kyllä huomannut.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#25
Lemppa Wrote:
nokonzok Wrote:
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.
Nonni, olisko aika siirtyä polkupyörään? Itellä ei pakuista kyllä ole ollut kuin uusia portteri, transiittk(2007) ja vito. Henkilöautoista useammankin mersun verran ja en ole kyllä huomannut.

Tai sitten myöntää että tuo on paska ominaisuus...
edit: ja ostaa sellainen paku, jolla pystyy ajamaan myös talvella ilman että elektroniikka tappaa ajamisen.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#26
Lemppa Wrote:
nokonzok Wrote:
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.
Nonni, olisko aika siirtyä polkupyörään? Itellä ei pakuista kyllä ole ollut kuin uusia portteri, transiittk(2007) ja vito. Henkilöautoista useammankin mersun verran ja en ole kyllä huomannut.

100 tkm+ W210 ja W211 korisella Mersulla ajaneena olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että on todella paskasti toimiva luistonesto. Ongelma on juuri tuossa, mitä Repa kuvaili. Sillä jää kiinni ihan käsittämättömiin paikkoihin ja nimenomaan sen takia, että se ei salli minkäänlaista luistoa. Pakuista en tiedä, niillä en ole ajanut.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#27
Noissa voi kyllä olla autokohtaisia eroja. Edellinen manuaali C220cdi sportcoupe mersu jäi kiinni vähän joka paikkaan. Nyt alla olevalla C-farmarilla (aut. C220cdi) ei taas oo ollut minkäänlaisia ongelmia. Pelaa jopa paremmin kun edelinen bemari (e46 330i). Ainakin omassa mursussa espin osittainen poiskytkentä sallii ihan kohtuudella luistokulmaaja sutii kyllä sen minkä tarttee. Dieselissä automaatti on ihan lyömätön liikkeellelähdöissä. Saa aika paljon varovaisemmin sen liikkumaan, kun turbiini sallii sopivasti luistoa. Toisin kuin vag dieseleissä, noissa mursun koneissa on vääntöä ihan heti tyhjäkäynniltä asti ja kovalla laatikolla se kadottaa pidon aika helposti. Tota kun ei saa kesällä sammumaan vaikka miten tyhmästi lähtis liikkeelle. Kytkimen kanssa saa olla tosi tarkkana ylämäessä, ettei jää liukkaalla kiinni. Toinen juttu on sitten takaiskarit, jotka ainakin monessa henkilömersussa korkkaa jo 100tkm paikkeilla. Huonoilla iskareilla vetopito heikkenee oleellisesti. Vuosikatsastuksen testi ei sitten noiden kunnosta kerro mitään. Täytyy olla ihan tyhjät iskarit, ennen kuin tulee hylsyä...
Reply
#28
nokonzok Wrote:
Lemppa Wrote:
nokonzok Wrote:
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.
Nonni, olisko aika siirtyä polkupyörään? Itellä ei pakuista kyllä ole ollut kuin uusia portteri, transiittk(2007) ja vito. Henkilöautoista useammankin mersun verran ja en ole kyllä huomannut.

100 tkm+ W210 ja W211 korisella Mersulla ajaneena olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että on todella paskasti toimiva luistonesto. Ongelma on juuri tuossa, mitä Repa kuvaili. Sillä jää kiinni ihan käsittämättömiin paikkoihin ja nimenomaan sen takia, että se ei salli minkäänlaista luistoa. Pakuista en tiedä, niillä en ole ajanut.

Korjaamolla sanoivat että ongelma on pahin juuri tuossa w639 korisessa vitossa/vianossa. Uudemmasta ei tietoa, koska facelift tuli vasta sen jälkeen kun juttelin asiasta mersumiesten kanssa...

Neuvoivat silloin jonkun tietyn avaimen rynkytysjutun.
Tyylin virrat päälle, virrat pois x2 ja sen jälkeen jotain nappia jne...
Näin saa dynomoodin päälle, jolloin pitäisi päästä pahasta paikasta pois, koska softa antaa pyörien pyöriä... Nerokasta :Smile
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#29
Repa Wrote:
nokonzok Wrote:
Lemppa Wrote:
nokonzok Wrote:
Repa Wrote:Viton luistonesto tarkoittaa, että jos sutaisee niin ei ajeta.
Toi on totaalinen FAIL mersulta ja ne jopa myöntää sen itse.

Eikä ole mikään vika. Tai sitten se vika on kaikissa ajamissani saman korimallin vitoissa.
Ajanut ehkä neljää eri vitoa ja näiden omistajat kiroo samaa hommaa)

Omien kokemusten perusteella tasan sama ongelma on myös monessa Mersun henkilöautossa.
Nonni, olisko aika siirtyä polkupyörään? Itellä ei pakuista kyllä ole ollut kuin uusia portteri, transiittk(2007) ja vito. Henkilöautoista useammankin mersun verran ja en ole kyllä huomannut.

100 tkm+ W210 ja W211 korisella Mersulla ajaneena olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että on todella paskasti toimiva luistonesto. Ongelma on juuri tuossa, mitä Repa kuvaili. Sillä jää kiinni ihan käsittämättömiin paikkoihin ja nimenomaan sen takia, että se ei salli minkäänlaista luistoa. Pakuista en tiedä, niillä en ole ajanut.

Korjaamolla sanoivat että ongelma on pahin juuri tuossa w639 korisessa vitossa/vianossa. Uudemmasta ei tietoa, koska facelift tuli vasta sen jälkeen kun juttelin asiasta mersumiesten kanssa...

Neuvoivat silloin jonkun tietyn avaimen rynkytysjutun.
Tyylin virrat päälle, virrat pois x2 ja sen jälkeen jotain nappia jne...
Näin saa dynomoodin päälle, jolloin pitäisi päästä pahasta paikasta pois, koska softa antaa pyörien pyöriä... Nerokasta :Smile

Jos muistan oikein, niin tuon ikäisissä mersuissa oli just se "ominaisuus", että vaikka vetoluistonesto oli pois päältä niin ajonvakautus oli kuitenkin vielä pelissä ja heti jos pikkusenkin liikahtaa sivulle niin se puuttuu peliin.
Top gearissa kiroilivat sitä kun testasivat jotain AMG mersua. Pari kierrosta ja keitti jarrunsa kun ajonvakautus yritti turhaan vääntää autoa suoraksi, mutta koneessa oli niin paljon löylyä, että jarrut ei voinu sille mitään
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#30
AMG malleissa ajonvakautus poistuu napista (ei missään amg styling jutuissa, vaan oikeissa AMG moottorilla olevissa malleissa). Muissa ei, antaa vaan vähän lisää siimaa. Näin ainakin pääsääntöisesti.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)