Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2
#1
www.historicrace.fi Wrote:Roadsportin Ikäkausi 2 ajaa omana luokkanaan nykyisten autojen kanssa samoissa lähdöissä, ja siihen käyvät ryhmiin N tai A ennen 1.1.1997 luokitellut 2-vetoiset autot. Virityssäännöt noudattavat pääsääntöisesti ryhmän A sääntöjä, ollen selvästi rajoittavammat kuin nykyisissä Roadsport-luokissa. Käytännössä nykyinen Roadsport säilyy edelleen "rakentajaluokkana", jossa autoa pääsee varsin vapaasti muokkaamaan, kun taas uusi Ikäkausi 2 soveltuu jo olemassa olevalle ko. ikäkauden kalustolle. Uuden luokan säännöt julkaistaan lähiviikkoina.

Nytpä sitten on luokka uudemmillekin harrastelaitteille tulossa. Mielenkiintoista nähdä, miltä rakentelusäännöt näyttävät julkaistaessaan. Onkohan kellään ollut suunnitelmissa rakentaa Nissaneita uuteen Roadsport kakkoseen?

Meillä on tarkoitus tehdä comeback Roadsport A:n puolelle Silvialla ensi kaudeksi. Moottoriksi SR16VE ruuviahtimella, koitetaan pyörittää viisinumeroisille kierrosluvuille ja ahtaa pari kiloa. Vaihteisto on 6-vaihteinen suorakytkentä. Painotähtäin on 1001 kg, jotta saa käyttää 245-rengasta. Voittoresepti? Toivottavasti. Smile
Reply
#2
Harmi vaan ettei Nissanin sporttimalleja ole luokiteltu kovin ahkerasti... Mitäs siellä oli? Muistikuvan mukaan 2-vetoisista Z32, S12 ja olikos S13 vai S14.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Onhan siellä malleja, esimerkiksi R33 GTS on luokiteltu A-ryhmään, Primerat P10 ja P11, Allu N15, jopa Y33 Cedric on luokiteltu, en kyllä keksi minkä takia. Big Grin Lisäksi jos säännöt tulevat sallimaan nelivedon muuttamisen takavedoksi, on BNR32 toki myös listoilla.
Reply
#4
Koskas säännöt ja lisää tietoa tästä on saatavilla?
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#5
-mikkis- Wrote:Koskas säännöt ja lisää tietoa tästä on saatavilla?

En tiedä enempää kuin mitä tuossa ekan viestin quotessa seisoo, mutta uutinen oli Historicracen sivuille tullut 26.12 joten eiköhän ne säännöt sinne pian tupsahda.
Reply
#6
AKK:n sivulta löytyy vasemmalta palkista säännöt > tekniikka.
Sivulta 352 alkaen on lista N ja A ryhmiin luokitellut autot, siitä kopioituna lista Nissaneista:

A-5196 160J (HA10) (1952 cc) 88f
A-5318 200 SX (RVS12) (2960 cc) 92f
N,A-5570 Almera GTi (N15) (1998 cc) (1024kg) 06f
A-5197 Bluebird Turbo (P910) (1770*1.7= 3010 cc) 88f
A-5592 Cedric (HY33) (2987 cc) 06f
A-5098 Cherry Coupe (EXA KHN12) (1487 cc) 89f
N,A-5582 Maxima QX (A32) (2987 cc) (1220kg) 06f
A-5199 Micra (K10) (987 cc) 95f
A-5329 Micra Turbo (K10T) (988*1.7= 1680 cc) 95f
N,A-5389 Micra Super Turbo (EK10) (931*1.7= 1582 cc) (723kg) 96f
N,A-5546 Micra 1.3 Super S (K11) (1275 cc) (763kg) 06f
N,A-5461 Primera (HP10) (1998 cc) (1079kg) 02f
N,A-5608 Primera (P11) (1998 cc) (1119kg) 07f
A-5248 Pulsar (3 door HN12R) (1488*1.7= 2530 cc) 91f
A-5319 Pulsar 1600 (3 door EN13) (1598 cc) 95f
A-5247 Silvia RS (US12) (1991 cc) 90f
A-5025 Skyline RS (1991 cc) 89f
A-5178 Skyline RS Turbo (DR30) (1991*1.7= 3384 cc) 89f
A-5330 Skyline GTS Turbo (HR31) (1988*1.7= 3380 cc) 93f
N,A-5405 Skyline GTR Turbo (BNR32) (2568*1.7= 4367 cc) (1339kg) 01f
A-5501 Skyline GTS25 (ER33) (2499 cc) 05f
A-5187 Sunny (HB11) (1488 cc) 90f
A-5523 Sunny (FB14) (1498 cc) 06f
A-5085 Sunny 1500 (3 door) (1487 cc) 90f
A-5228 Sunny Pickup (Y720) (2188 cc) 90f
N,A-5470 Sunny GTI (N14) (1998 cc) (1017kg) 01f
N,A-5427 Sunny GTI-R (RNN14) (1998*1.7= 3397 cc) (1140kg)01f
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#7
Mielenkiintoisiakin kohteita löytyy kun listaa tutkii.

A-5318 200 SX (RVS12) jenkkimalli jossa kolmilitrainen V6
A-5228 Sunny Pickup (Y720) avolavalla rataa? muistaakseni kyse on ns. "dobbelcapine"
Micraa löytyy monella eri tekniikalla jos kiinnostaa pieni ja kevyt auto.
Almerat ja Primerat ovat tuttuja ratapelejä Suomessakin ja valmiita kilpureitakin on maassa.
N14 Sunnyä löytyy enemmän rallipuolelta mutta piankos sellaisen muuttaa rata-autoksi.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#8
Nyt on sääntökirja julki: http://historicrace.fi/roadsport2012.pdf

Huomioita uudesta luokasta:
-Luokka 2A, yli 2000cc, luokka 2B alle 2000cc.
-2-vetoiset autot, luokitusraja 1.1.1997 ja ryhmien N ja A luokitukset käyvät.
-A-ryhmän sääntöjen mukaan tekniikka pienin helpotuksin, http://www.autourheilu.fi/attachements/2...-43175.pdf ja sieltä artikla 255, Erityismääräykset ryhmälle A.
-Ahdetuissa ahtimen imuilman ottopään ja turbiinin pakopesän jättöpään reikien halkaisijat pitää olla samat kuin luokitellussa, muuten ahtimen sisuskalut ja sielunelämä vapaat.
-Saa käyttää 18" vannetta

Aika paljon rajoitetumpi siis mitä perinteiset Roadsport-luokat, mutta mielenkiintoista silti nähdä millaisella kalustolla tuolla tullaan pärjäilemään. Kuka tekee ensimmäisen R33:n RB25DE:llä, minimipaino 1030kg? 8)
Reply
#9
Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

http://www.youtube.com/watch?v=hTCnp9sf0...r_embedded
Reply
#10
Kipsi Wrote:Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

http://www.youtube.com/watch?v=hTCnp9sf0...r_embedded

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?
Reply
#11
silveR Wrote:
Kipsi Wrote:Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

http://www.youtube.com/watch?v=hTCnp9sf0...r_embedded

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..
Reply
#12
Kipsi Wrote:
silveR Wrote:
Kipsi Wrote:Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

http://www.youtube.com/watch?v=hTCnp9sf0...r_embedded

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..

Jep, auto-moottorikomboa tarkoitinkin. Kyllä Kupla on nähty B-luokassa ominkin silmin useasti männävuosina.

Onko muuten kone 2-litrainen vai 2.2-litrainen versio? Pienemmällähän minimipaino olisi luokan minimi 750kg, isommalla 782,8kg. Onko tietoa auton todellisesta painosta?
Reply
#13
silveR Wrote:
Kipsi Wrote:
silveR Wrote:
Kipsi Wrote:Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

http://www.youtube.com/watch?v=hTCnp9sf0...r_embedded

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..

Jep, auto-moottorikomboa tarkoitinkin. Kyllä Kupla on nähty B-luokassa ominkin silmin useasti männävuosina.

Onko muuten kone 2-litrainen vai 2.2-litrainen versio? Pienemmällähän minimipaino olisi luokan minimi 750kg, isommalla 782,8kg. Onko tietoa auton todellisesta painosta?

Kone on toi 2 litranen versio, Todellisesta painosta ei kyllä oo tietoa, mutta jos veikata pitäis, ni sanoisin et ollaan kuitenkin aika lähellä minimipainoja.. Puhelinsoiton päässähän toi tieto kyllä olis, pitääpä ens kerran ku Markun kaa soitellaan ni kysästä.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)