Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auttakaa tietäjät. Käy ja sammuu!
#1
Eli nissaniin vaihdettiin männät, kiertokanget, alakerranlaakerit ja metallikannentiiviste. Auto on nyt läjässä. Hyvin lähti käyntiin ja tyhjäkäyntiä käy hienosti, tallissa varovasti vekslasin autoa ja ongelmia ei ollu. Kun yritin lähteä koeajolle niin sammu, sitten yritin uudelleen käyntiin ja vähän jakso käydäkkin mutta sammu taas pian uudelleen. Kaikki vaikutti siltä että bensa on loppu ja mittari vahvisti myös asian. Ei muuta kun hakemaan pöntöllä lisää gasoa mutta tankkauksen jälkeen sama toistu. Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta jos yrittää ajaa tai antaa kaasua sammuu niin kun ei sais bensaa ollenkaan ja sit jos starttaa niin vähän käy ja kohta ei lähe käyntiin ollenkaan. Hetken odottelun jälkeen käy taas tyhjä käyntiä. Onko joku piuha väärässä paikassa? Vuoto jossain? Jos ahtoputket vuotaa voiko oireilla näin? Nyt kaikki tieto tarpeen. Kiitän taas etukäteen ja sori erittäin sekava kertomus.
Reply
#2
Ahtovuoto, ilmamäärämittarin johdot irti tai väärin, kaasuläpän asentotunnistimen johdot irti tai väärin...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Ilmamäärämittarin johdot on kiinni, voiko niitä väärin asentaa? Tekeekö ahtovuodot aivan samat oireet kuin bensa loppus. Missä on kaasuläpänasentotunnistin tai johdot? Kuva ei olis pahitteeks. Kiitokset heti alkuun.
Reply
#4
PA-tukilla tulo- ja paluulinjat oikein päin?

Kaasuläpän asentotunnistimeen ei kyllä jaksa uskoa.. Onkos siitä ECU:lta luettu vikakoodit?


Mikäs polttoainepumppu siinä on?
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#5
WALBRO 255 pitäs olla ja ennen remonttia toimi hienosti. Kokeilin letkuja molemminpäin, väärin letkujen asentaminen oli hankalaa ja sillon ei käyny ollenkaan. Kaikki ideat on tervetullu. Vikakoodeja ei oo luettu ku vasta saatiin kasattua.
Reply
#6
Itsellä samanlainen vika selvityksessä. Infoan jos saan toimimaan Smile
Reply
#7
Kaverilla oli sama vika autossa. Viaksi paljastu ilmavuoto ahtoputkissa. Keskiviikkona pääsen pajalle olisko se mulla vikana. Katoppa omasta onko vuotoja.
Reply
#8
Kantsii tarkistaa bensanpaineen säätimelle menevä alipaineletku, oireilee samalla tavalla jos on vähänki vuotoa.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#9
missä päin moottoria sellainern sijaitsee?
Reply
#10
miimoi Wrote:missä päin moottoria sellainern sijaitsee?

Bensakiskon/suutintukin päädyssä.
Reply
#11
imusarjan takana on semmonen kello, siitä lähtee pakosarjaan päin letku joka muuttuu venttiilikoppien kohdalla putkeksi. jatkuu pakosarjan suunnille. seuraa sitä ja kato ettei oo murtunu, eikä sulanu rikki varsinki siitä pakosarjan päältä.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#12
mihin se letku siitä pakosarjan päältä/luota menee? meillä on 1 tyhjä letkun paikka kannen ja liekkipellin välissä mihin ei oo löydetty alipaine letkua.mikä siihen kävis?
Reply
#13
paiskaa kuvalla niin kerrotaan
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#14
Yritän tänään saada kuvan.
Reply
#15
pakosarjan luonta menee alun perin kuumakäynnistys solenoidille letku/putki moni on poistanut letkut sieltä kokonaa pois. heräs mieleen ajatus ettei olis jdm ca, siellä on perhosventtiilien paine kello imusarjan ja kannen välissä tulipellin puolella, jos se on se ni periaattees sen voi jättää tyhjäks, tai vaihtoehtosest laittaa jollaa t-haaralla alipaine letkun imusarjasta siihen.
Reply
#16
Vika löytyi. Ahtoputkessa oli vuoto parissa kohdassa. Klemmareiden kiristys ja jo toimii. Käy vaan pirun laihalla. Pystyykö mitenkään säätään kotikonstein rikkaammalle? Sit kaasuläpän alapuolella on joku alipaineletkun paikka. Siihen ei ole löytyny käypää letkua. Mikä se on ja vaikuttaako mihinkään jos sitä ei ole?
Reply
#17
Niin ja suuri kiitos kaikille auttaneille.
Reply
#18
miimoi Wrote:Vika löytyi. Ahtoputkessa oli vuoto parissa kohdassa. Klemmareiden kiristys ja jo toimii. Käy vaan pirun laihalla. Pystyykö mitenkään säätään kotikonstein rikkaammalle? Sit kaasuläpän alapuolella on joku alipaineletkun paikka. Siihen ei ole löytyny käypää letkua. Mikä se on ja vaikuttaako mihinkään jos sitä ei ole?

Muistaakseni hiilipöntöstä menee letku kaasuläpän alle. Tuo pönttö löytyy kuskinpuolen etuvalon kohdasta konetilasta, jos ei ole jo heitetty menemään. Tuki ainakin se letkun paikka sieltä kaasuläpän alta.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply
#19
Täytyypi tukkia. Voiko ilmavuoto siitä vaikuttaa siihen että käy laihalla? Seosmittariin nousee yks tolppa tai ei sitäkään ku ajaa ja moottori on lämmin.
Reply
#20
ilmavuoto voi vaikuttaa laihalla olemisee ennen turboa, turbon jälkee ainoastaa rikastaa seoksia.
Reply
#21
Ok. Täytyy siis kattoa onko ilmavuotoja enne turboa.
Reply
#22
jakola Wrote:ilmavuoto voi vaikuttaa laihalla olemisee ennen turboa, turbon jälkee ainoastaa rikastaa seoksia.

Paitsi jos ei ole ahtoja pelissä niin ei se kyllä silloin rikasta.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#23
tosiaan, hyvä et joku korjaa sen mitä mä satuilen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)