Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 gts-t öljypumppu / öljynpaine?
#1
Millainen öljypumppu r33 gtst skylinessä on? toimiiko jakopään kautta vai miten.....???????
Reply
#2
jjanii Wrote:Millainen öljypumppu r33 gtst skylinessä on? toimiiko jakopään kautta vai miten.....???????

Pumppu on kampuran päässä, jakoremmin takana...
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#3
okei. no mistähä johtuu ku normiajossa kuului pieni rohina, sitten kytkin pohjaan niin laski öljynpaineet ihan alas? onko muuta mahdollisuutta ku öljypumppu?
Reply
#4
jjanii Wrote:okei. no mistähä johtuu ku normiajossa kuului pieni rohina, sitten kytkin pohjaan niin laski öljynpaineet ihan alas? onko muuta mahdollisuutta ku öljypumppu?
Kuinka paljon on ihan alas?
Öljynpaineet nousevat kierrosten mukaan, eli en ihmettele jos vedosta painaa kytkimen ja tippuu alas paineet...
Reply
#5
Weist Wrote:
jjanii Wrote:okei. no mistähä johtuu ku normiajossa kuului pieni rohina, sitten kytkin pohjaan niin laski öljynpaineet ihan alas? onko muuta mahdollisuutta ku öljypumppu?
Kuinka paljon on ihan alas?
Öljynpaineet nousevat kierrosten mukaan, eli en ihmettele jos vedosta painaa kytkimen ja tippuu alas paineet...

niin alas kun voi mennä mittarissa ja öljynpaineen merkkivalo syttyi. öljyä oli tullut jostain jakopäänhihnan takaa ja eikös se öljypumppu siellä jossain oo
Reply
#6
Yksi syyhän voi olla se että sulla ei ole moottorissa öljyä tarpeeksi, sehän selittäisi tuon miksi paineet laskee. Ootko seurannut että kuinka pitkään on vuotanut ja millon viimeksi kurkannut öljyt?
GeTaRd
Reply
#7
toissapäivänä vaihdoin öljyt eikä sitä ennen näkyny mitään öljyvuotoja.
Reply
#8
Mä jatkan tän ongelman parissa.

Hankin tosiaan tän skyllen. Hallille kun autoin sain laitettiin tulille. Aika moista kolkotusta koneesta kuului ja öljynpaineita tosiaan ei nostannut.
Nyt on vanha pumppu irti ja ei päälisinpäin vikaa näy. Mutta kun pumppua pyörittää rohisee jonkin verta.

Mites saako tästä vehkeestä öljypohjaa irti nostamatta konetta? Koska oli sen verta veemäinen toi pumppu kalastaa irti sieltä välistä kun oli pohja kiini...

Muuten ihan mukiin menevä laite.

Kertokaas onko muilla näitä pumppuja porsinnu, et aiheuttaako se tosiaan tollasen napsutuksen koneessa?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#9
Tommy90 Wrote:Mä jatkan tän ongelman parissa.

Hankin tosiaan tän skyllen. Hallille kun autoin sain laitettiin tulille. Aika moista kolkotusta koneesta kuului ja öljynpaineita tosiaan ei nostannut.
Nyt on vanha pumppu irti ja ei päälisinpäin vikaa näy. Mutta kun pumppua pyörittää rohisee jonkin verta.

Mites saako tästä vehkeestä öljypohjaa irti nostamatta konetta? Koska oli sen verta veemäinen toi pumppu kalastaa irti sieltä välistä kun oli pohja kiini...

Muuten ihan mukiin menevä laite.

Kertokaas onko muilla näitä pumppuja porsinnu, et aiheuttaako se tosiaan tollasen napsutuksen koneessa?

Ei se itse pumpun hajoaminen mitään ääntä yleensä aiheuta, eiköhän sieltä ole laakerit tohjona. Joko kiertokangen / kampiakselin tai molemmat.
Ei muuta kun kone palasiksi niin näkee mitä on syönyt.
Reply
#10
s0jranta Wrote:
Tommy90 Wrote:Mä jatkan tän ongelman parissa.

Hankin tosiaan tän skyllen. Hallille kun autoin sain laitettiin tulille. Aika moista kolkotusta koneesta kuului ja öljynpaineita tosiaan ei nostannut.
Nyt on vanha pumppu irti ja ei päälisinpäin vikaa näy. Mutta kun pumppua pyörittää rohisee jonkin verta.

Mites saako tästä vehkeestä öljypohjaa irti nostamatta konetta? Koska oli sen verta veemäinen toi pumppu kalastaa irti sieltä välistä kun oli pohja kiini...

Muuten ihan mukiin menevä laite.

Kertokaas onko muilla näitä pumppuja porsinnu, et aiheuttaako se tosiaan tollasen napsutuksen koneessa?

Ei se itse pumpun hajoaminen mitään ääntä yleensä aiheuta, eiköhän sieltä ole laakerit tohjona. Joko kiertokangen / kampiakselin tai molemmat.
Ei muuta kun kone palasiksi niin näkee mitä on syönyt.

Tätähän miekin vähän pelkäsin. Nooh täytyy nyt ihan kokeilu mielessä lyyä läjäkseen uuella pumpulla ja kattoa miten pörpöttää.
Varmaan aika urakka tosta toi mylly nostella. Tongue
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#11
Tommy90 Wrote:
s0jranta Wrote:
Tommy90 Wrote:Mä jatkan tän ongelman parissa.

Hankin tosiaan tän skyllen. Hallille kun autoin sain laitettiin tulille. Aika moista kolkotusta koneesta kuului ja öljynpaineita tosiaan ei nostannut.
Nyt on vanha pumppu irti ja ei päälisinpäin vikaa näy. Mutta kun pumppua pyörittää rohisee jonkin verta.

Mites saako tästä vehkeestä öljypohjaa irti nostamatta konetta? Koska oli sen verta veemäinen toi pumppu kalastaa irti sieltä välistä kun oli pohja kiini...

Muuten ihan mukiin menevä laite.

Kertokaas onko muilla näitä pumppuja porsinnu, et aiheuttaako se tosiaan tollasen napsutuksen koneessa?

Ei se itse pumpun hajoaminen mitään ääntä yleensä aiheuta, eiköhän sieltä ole laakerit tohjona. Joko kiertokangen / kampiakselin tai molemmat.
Ei muuta kun kone palasiksi niin näkee mitä on syönyt.

Tätähän miekin vähän pelkäsin. Nooh täytyy nyt ihan kokeilu mielessä lyyä läjäkseen uuella pumpulla ja kattoa miten pörpöttää.
Varmaan aika urakka tosta toi mylly nostella. Tongue


siis jos sä sen koneen sieltä pois nostat niin ei sun ole sitä mitään järkeä laittaa sitä sinne takaisin laakereita vaihtamatta.
Reply
#12
Skyyline Wrote:
Tommy90 Wrote:
s0jranta Wrote:
Tommy90 Wrote:Mä jatkan tän ongelman parissa.

Hankin tosiaan tän skyllen. Hallille kun autoin sain laitettiin tulille. Aika moista kolkotusta koneesta kuului ja öljynpaineita tosiaan ei nostannut.
Nyt on vanha pumppu irti ja ei päälisinpäin vikaa näy. Mutta kun pumppua pyörittää rohisee jonkin verta.

Mites saako tästä vehkeestä öljypohjaa irti nostamatta konetta? Koska oli sen verta veemäinen toi pumppu kalastaa irti sieltä välistä kun oli pohja kiini...

Muuten ihan mukiin menevä laite.

Kertokaas onko muilla näitä pumppuja porsinnu, et aiheuttaako se tosiaan tollasen napsutuksen koneessa?

Ei se itse pumpun hajoaminen mitään ääntä yleensä aiheuta, eiköhän sieltä ole laakerit tohjona. Joko kiertokangen / kampiakselin tai molemmat.
Ei muuta kun kone palasiksi niin näkee mitä on syönyt.

Tätähän miekin vähän pelkäsin. Nooh täytyy nyt ihan kokeilu mielessä lyyä läjäkseen uuella pumpulla ja kattoa miten pörpöttää.
Varmaan aika urakka tosta toi mylly nostella. Tongue


siis jos sä sen koneen sieltä pois nostat niin ei sun ole sitä mitään järkeä laittaa sitä sinne takaisin laakereita vaihtamatta.

Totta, Ja konehan ei ole viellä irti. Joosnyt tosta joutuu laakerit vaihtamaan eikös se nopein ja helpoin ole nostaa kone vaan reippaasti pois?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#13
omaan makuun rb25det on mukavampi nostella pois kun esim ca18det.
Reply
#14
Riippuu miten riisuttu malli (orkkis sälä konehuoneessa hidastaa pirusti menoa). Sanotaan, että isoin homma sun on irrottaa sähköt ja kaikki letkut/ahtoputket yms. Itse koneen nostohan on ihan simppeli. Siitä en sano kumpi on mukavampi, laatikon kanssa vai ilman. Muutaman kerran ilman lootaa nostellut, lootan kanssa en kertaakaan. Mutta en tiedä miksi, olisi voinut olla mukavempi jos vaan sopiva norsu jolla saa kivasti pystyyn koneen. Harmi kun ei tullut kokeiltua kertaakaan vielä. S13Confuseden kanssa otin aina lootan kanssa, se oli ainakin kätevä niin, mutta rbConfusedsä taitaa olla häntä vähän pidempi perässä.

Jos ilman lootaa nostaa niin eipä siinä ole kun ylemmät kehänpultit (2kpl) ja toisten mielestä startti ja tollaset. Itteeni ei mitkään noista pahemmin ahdista...

Suosittelen kokeilemaan lootan kanssa. Jokatapauksessa parin illan homma. Onnistuu helposti yksinkin (viimeksi puljasin yksin pois ja takas).
Reply
#15
M-ax Wrote:Riippuu miten riisuttu malli (orkkis sälä konehuoneessa hidastaa pirusti menoa). Sanotaan, että isoin homma sun on irrottaa sähköt ja kaikki letkut/ahtoputket yms. Itse koneen nostohan on ihan simppeli. Siitä en sano kumpi on mukavampi, laatikon kanssa vai ilman. Muutaman kerran ilman lootaa nostellut, lootan kanssa en kertaakaan. Mutta en tiedä miksi, olisi voinut olla mukavempi jos vaan sopiva norsu jolla saa kivasti pystyyn koneen. Harmi kun ei tullut kokeiltua kertaakaan vielä. S13Confuseden kanssa otin aina lootan kanssa, se oli ainakin kätevä niin, mutta rbConfusedsä taitaa olla häntä vähän pidempi perässä.

Jos ilman lootaa nostaa niin eipä siinä ole kun ylemmät kehänpultit (2kpl) ja toisten mielestä startti ja tollaset. Itteeni ei mitkään noista pahemmin ahdista...

Suosittelen kokeilemaan lootan kanssa. Jokatapauksessa parin illan homma. Onnistuu helposti yksinkin (viimeksi puljasin yksin pois ja takas).
Nii no ite en nostais laatikon kanssa jos ei konkreettista syytä siihen.pari laatikon kiinnitys pulttia on ihan anus paikassa,mut muuten tuossa mitään kummallista ole,sähkötkin lähtee mukavasti muutamasta liittimestä mukaan johtosarjoineen..pois ottamisesta en muista,mut illassa sellasen pistää paikoilleen ja ottaa savut.
Reply
#16
Aaltonen Wrote:
M-ax Wrote:Riippuu miten riisuttu malli (orkkis sälä konehuoneessa hidastaa pirusti menoa). Sanotaan, että isoin homma sun on irrottaa sähköt ja kaikki letkut/ahtoputket yms. Itse koneen nostohan on ihan simppeli. Siitä en sano kumpi on mukavampi, laatikon kanssa vai ilman. Muutaman kerran ilman lootaa nostellut, lootan kanssa en kertaakaan. Mutta en tiedä miksi, olisi voinut olla mukavempi jos vaan sopiva norsu jolla saa kivasti pystyyn koneen. Harmi kun ei tullut kokeiltua kertaakaan vielä. S13Confuseden kanssa otin aina lootan kanssa, se oli ainakin kätevä niin, mutta rbConfusedsä taitaa olla häntä vähän pidempi perässä.

Jos ilman lootaa nostaa niin eipä siinä ole kun ylemmät kehänpultit (2kpl) ja toisten mielestä startti ja tollaset. Itteeni ei mitkään noista pahemmin ahdista...

Suosittelen kokeilemaan lootan kanssa. Jokatapauksessa parin illan homma. Onnistuu helposti yksinkin (viimeksi puljasin yksin pois ja takas).
Nii no ite en nostais laatikon kanssa jos ei konkreettista syytä siihen.pari laatikon kiinnitys pulttia on ihan anus paikassa,mut muuten tuossa mitään kummallista ole,sähkötkin lähtee mukavasti muutamasta liittimestä mukaan johtosarjoineen..pois ottamisesta en muista,mut illassa sellasen pistää paikoilleen ja ottaa savut.

Jees kuulostaa sitten ihan suht simppeliltä. s13Confusedesta kone lähti jo alle 3 tunnin pois. Siis täh onks täsä loota kahrella pultilla kiini vai? :o
Tänään toi pumppu meni paikallensa, mutta huomenna vasta testi onko kone vammautunnu. Vanhan ölppä pumpun purkasin, oli rattaat aika komiasti hangannu ölppä pumpun reunoille. Väljääkin pumpussa reilu 4mm. ;D
Ja jotenkin toi ölppäpumpun "hahlot" Kampurassa vaikutti älyttömän lyhyilt. Luulin aluksi et toi vanha pumppu ois leikannu ja sorvannu kampurasta siivuja? Laittelen kuvia.

Jos tosta ton koneen joutuu laakeroimaan, ni laittakaas hyviä edullisia sivuja alakerta lakrujen hankintaan.
Ja max jos kone nyt nousee ni tere tulemast jelppailemaan jos kiinostusta löytyy? Ku sulla taitaa kokemusta ton koneen nostamisesta ;D (Kaljat tarjoan.)

(Aika OT Teen autosta erillisen prokkis osion.)
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#17
en nyt muista monella on kiinni laatikko koneessa,mut kirjotin tuohon et pari laatikon pulttia on paskassa välissä ja ärsyttävät irrottaa.on siis enemmänkin pultteja ;D
Reply
#18
Tommy90 Wrote:Jos tosta ton koneen joutuu laakeroimaan, ni laittakaas hyviä edullisia sivuja alakerta lakrujen hankintaan.
http://www.speedimports.fi
Reply
#19
Tommy90 Wrote:Jees kuulostaa sitten ihan suht simppeliltä. s13Confusedesta kone lähti jo alle 3 tunnin pois. Siis täh onks täsä loota kahrella pultilla kiini vai? :o
Tänään toi pumppu meni paikallensa, mutta huomenna vasta testi onko kone vammautunnu. Vanhan ölppä pumpun purkasin, oli rattaat aika komiasti hangannu ölppä pumpun reunoille. Väljääkin pumpussa reilu 4mm. ;D
Ja jotenkin toi ölppäpumpun "hahlot" Kampurassa vaikutti älyttömän lyhyilt. Luulin aluksi et toi vanha pumppu ois leikannu ja sorvannu kampurasta siivuja? Laittelen kuvia.

Jos tosta ton koneen joutuu laakeroimaan, ni laittakaas hyviä edullisia sivuja alakerta lakrujen hankintaan.
Ja max jos kone nyt nousee ni tere tulemast jelppailemaan jos kiinostusta löytyy? Ku sulla taitaa kokemusta ton koneen nostamisesta ;D (Kaljat tarjoan.)

(Aika OT Teen autosta erillisen prokkis osion.)
Jos olet itselle auton jättämässä, etkä bisnestä tekemäs, niin ehdottomasti samoil lämmöil kone auki ja kaikki asiaan kuuluva uusiks (laakerit, jakopää jos ei laitettu, metallinen kansinahka Wink yms) Jos myymässä etiäppäin niin sitten toki kokeilemaan mitä on pakko laittaa.

Ja juu, en ole tulossa laittamaan ;D Ei muuten mutta 8h autojen rassausta päivässä piisaa kyllä tarpeeseen ja omatkin vehkeet laitettavana ;D En kyl oo enää ees maisemissa... MUTTA pidä mielessä että multa löytyy sulle paljon kivaa osaa suht edukkaasti (kokonainen kone, cometic/arp settiä, ihan uutta jakopäätä yms yms.)
Reply
#20
Saakos tässä r32Confusedsa gts-tConfusedtä ton öljypohjan irti miten helposti...onko öljypohjan tiellä muka jotain minkä takia pohja ei laskeutuisi millään pois..tai edes sen verran että pumpun saa vaihdettua?
Reply
#21
Nessu Wrote:Saakos tässä r32Confusedsa gts-tConfusedtä ton öljypohjan irti miten helposti...onko öljypohjan tiellä muka jotain minkä takia pohja ei laskeutuisi millään pois..tai edes sen verran että pumpun saa vaihdettua?

Haku kunniaan. Ja väärä mallikin viellä kyseessä. Mutta eiköhän se ole melkein sama homma kuin r33Confusedessa. Itte sain vaihdettua pumpun koneen kiiniollessa, mutta siitä kärsi vähän öljypohja. suosittelisin nostamaan konetta sen verran korviltaan että saa öljypohjan kaikki ruuvit auki. Tai vaihtoehtoisesti purkaa alatuennan kokonaan pois. Wink
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#22
jeps..kiitokset vastauksesta
Reply
#23
M-ax Wrote:
Tommy90 Wrote:Jees kuulostaa sitten ihan suht simppeliltä. s13Confusedesta kone lähti jo alle 3 tunnin pois. Siis täh onks täsä loota kahrella pultilla kiini vai? :o
Tänään toi pumppu meni paikallensa, mutta huomenna vasta testi onko kone vammautunnu. Vanhan ölppä pumpun purkasin, oli rattaat aika komiasti hangannu ölppä pumpun reunoille. Väljääkin pumpussa reilu 4mm. ;D
Ja jotenkin toi ölppäpumpun "hahlot" Kampurassa vaikutti älyttömän lyhyilt. Luulin aluksi et toi vanha pumppu ois leikannu ja sorvannu kampurasta siivuja? Laittelen kuvia.

Jos tosta ton koneen joutuu laakeroimaan, ni laittakaas hyviä edullisia sivuja alakerta lakrujen hankintaan.
Ja max jos kone nyt nousee ni tere tulemast jelppailemaan jos kiinostusta löytyy? Ku sulla taitaa kokemusta ton koneen nostamisesta ;D (Kaljat tarjoan.)

(Aika OT Teen autosta erillisen prokkis osion.)
Jos olet itselle auton jättämässä, etkä bisnestä tekemäs, niin ehdottomasti samoil lämmöil kone auki ja kaikki asiaan kuuluva uusiks (laakerit, jakopää jos ei laitettu, metallinen kansinahka Wink yms) Jos myymässä etiäppäin niin sitten toki kokeilemaan mitä on pakko laittaa.

Ja juu, en ole tulossa laittamaan ;D Ei muuten mutta 8h autojen rassausta päivässä piisaa kyllä tarpeeseen ja omatkin vehkeet laitettavana ;D En kyl oo enää ees maisemissa... MUTTA pidä mielessä että multa löytyy sulle paljon kivaa osaa suht edukkaasti (kokonainen kone, cometic/arp settiä, ihan uutta jakopäätä yms yms.)

eipäs mainosteta täällä Wink itse kun tekee niin oppiipahan jotain,itse muistelen rakkaudella kun ammattilaiset otti olutta rantasaunalla ja itse väänsi nismoa Big Grin tais muutamat vittu saatanat tulla Big Grin
Reply
#24
Kysytääs täällä ettei tarvihe uutta aihetta alottaa... eli kone nytten kasattu uudestaan ja joka paikka luonnollisesti kuivana, lukenu joskus että ei alkais välttämättä nostamaan öljyä ollenkaan kun ö pumppu kuivana ja tähän oli lääke kaataa öljyä jostakin reijästä jonnekkin mutta en vähääkään muista mikä reikä se oli? Ihan vaan näin jos nyt käy niin ettei ala paineet nousta uudella motilla niin tietää mitä tehdä.
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#25
_sipa_ Wrote:Kysytääs täällä ettei tarvihe uutta aihetta alottaa... eli kone nytten kasattu uudestaan ja joka paikka luonnollisesti kuivana, lukenu joskus että ei alkais välttämättä nostamaan öljyä ollenkaan kun ö pumppu kuivana ja tähän oli lääke kaataa öljyä jostakin reijästä jonnekkin mutta en vähääkään muista mikä reikä se oli? Ihan vaan näin jos nyt käy niin ettei ala paineet nousta uudella motilla niin tietää mitä tehdä.

Laittaa vaikka öljynpaineanturin paikasta öljyä sisään.
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)