Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Impreza WRX
#61
Api(na) Wrote:Aikasemmin mulla oli -98 STI ja nyt -00 GT, kova on polte hankkia STI Tongue on ne sen verran erilaisia.
Tuohon moottorin kestävyyteen sen verran otan kantaa että paljon niitä tuhotaan sillä että tuonti autoa ei säädätetä meijän bensalle.
Tämän voin ihan omakohtaisestikin tunnustaa tehneeni ;D

Ai niin, Subbe-klubin asiantuntijoiden mukaan '05 lähtien WRX on ollut aika lailla sama kuin aiemmat STI:t, ja samalla STI nousi "uudelle levelille". Eli WRX vs. STI -vertailu ei mene samalla tavalla jokaisen vuosimallin kohdalla.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#62
Nuniin, päätös on tehty. Bugeye mallin STI tuli ostettua, vaikuttaa ainakin ihan jepa vehkeeltä. Kaikin puolin aika eri maata kuin tavallinen WRX, kuten moni jo sanoikin. Saas nyt nähdä mitä tosta ekana hajoo.. Jakopää pitää tehdä kohta puolin ja lohkarin voisin asentaa. Eiköhän tolla nyt ainakin tämän talven ajele.
Nissan 200sx s13 -92
Range Rover 3.5 v8 -89
Audi A6 1.9tdi -04
Yamaha yz450f -08
Reply
#63
Päälle kuukauden Subarulla ajelleena olen kyllä todella positiivisesti yllättynyt vehkeeseen, itsellä alla GC8 koppainen -98 Type R. Etenkin tuo nopea ohjaus + DCCD-laatikko on liukkaalla aivan mahtava yhdistelmä, hauskanpito on taattu. Kyllä tuolla muutenkin pärjää, ihan suht hyvät tilat neljälle aikuiselle sisällä ja takaluukkuunkin saa tarvittaessa tavaraa ihan hyvin. Etenkin auton alavääntö yllätti, toisaalta tuo tiheämpi laatikkokin tekee autosta liukkaamman alemmilla kierroksilla. Ja kulutus; syöhän se vähän enemmän kuin monet muut autot mutta kyllä siitä irti saa enemmän talvella. GTR Skylinen jälkeen tuo kulutus kuitenkin tuntuu itselle ainakin suhteellisen pieneltä...

Subaruun kyllä viimesenpäälle tykästyin tämän hankinnan jälkeen joten pitää katsoa jos auton pistäisi kiertoon ja hankkisi alle Forester 2.0 STi II type M:än. Hinta vain nuissa tuppaa menemään kohtalaisen korkealla pienen valmistusmäärän takia. Vielä kun tuollaiseen "ruumisautoon" laittaisi DCCD-laatikon... Smile
Ex: 180sx, R32 GT-R
Reply
#64
Nordi Wrote:Nuniin, päätös on tehty. Bugeye mallin STI tuli ostettua, vaikuttaa ainakin ihan jepa vehkeeltä. Kaikin puolin aika eri maata kuin tavallinen WRX, kuten moni jo sanoikin. Saas nyt nähdä mitä tosta ekana hajoo.. Jakopää pitää tehdä kohta puolin ja lohkarin voisin asentaa. Eiköhän tolla nyt ainakin tämän talven ajele.

Onnea uuden pirssin johdosta ja hyvä, että kuuntelit käyttökokemuksia ja mielipiteitä. Ne todellakin on 2 eri autoa, ei pelkästään tarra-tunetettuja.
Reply
#65
Nordi Wrote:Nuniin, päätös on tehty. Bugeye mallin STI tuli ostettua, vaikuttaa ainakin ihan jepa vehkeeltä. Kaikin puolin aika eri maata kuin tavallinen WRX, kuten moni jo sanoikin. Saas nyt nähdä mitä tosta ekana hajoo.. Jakopää pitää tehdä kohta puolin ja lohkarin voisin asentaa. Eiköhän tolla nyt ainakin tämän talven ajele.


Se 08Sti:n öljypumppu samalla sinne sen jakopäärempan yhteydessä. Pieni lisä ja saa mielen rauhaa Smile. Onnittelut uudesta menopelistä !
-BNR32 HKS powered<br />-ex Subaru Impreza WRX STI MY05<br />-ex N14 Gti SR20VE
Reply
#66
Osaako kukaan sanoa, että saako -03 WRX Imppuun vaihdettua saman mallin STI:n etujarrut vai onko niissä jotakin eroa? Kaveri tuossa pähkäilee jarrujen hankintaa mutta kun missään jarruissa ei ole e-hyväksyntää niin tuo STI jarru rumba olisi varmaan turvallisin tie katsastusta ajatellen? Vai mitä mieltä olette tuleeko katsarissa sanomista jos laittaa alle K-Sportin jarrut ilman hyväksyntää?
Reply
#67
-Force- Wrote:Osaako kukaan sanoa, että saako -03 WRX Imppuun vaihdettua saman mallin STI:n etujarrut vai onko niissä jotakin eroa? Kaveri tuossa pähkäilee jarrujen hankintaa mutta kun missään jarruissa ei ole e-hyväksyntää niin tuo STI jarru rumba olisi varmaan turvallisin tie katsastusta ajatellen? Vai mitä mieltä olette tuleeko katsarissa sanomista jos laittaa alle K-Sportin jarrut ilman hyväksyntää?
Ainakin gc8Confusedsa ainakin kävi jarrut päikseen. En usko että alkavat jarruja niin pahasti syynäämään. Mutta tuuristahan se on kiinni Big Grin
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#68
-Force- Wrote:Osaako kukaan sanoa, että saako -03 WRX Imppuun vaihdettua saman mallin STI:n etujarrut vai onko niissä jotakin eroa? Kaveri tuossa pähkäilee jarrujen hankintaa mutta kun missään jarruissa ei ole e-hyväksyntää niin tuo STI jarru rumba olisi varmaan turvallisin tie katsastusta ajatellen? Vai mitä mieltä olette tuleeko katsarissa sanomista jos laittaa alle K-Sportin jarrut ilman hyväksyntää?
Etujarrut menee suoraan kunhan on 5x100-jaolla jarrulevyt (alle 2005 vm) ja taakse tarvii paksummat jarrukengät suuremman käsijarrurummun takia ja jarrusatula-adapterin.
http://legacygt.com/forums/showthread.ph...14727.html

Ja läheskään kaikki 17" vanteet ei sovi STI jarrujen kanssa.
Reply
#69
Hakalaj Wrote:
-Force- Wrote:Osaako kukaan sanoa, että saako -03 WRX Imppuun vaihdettua saman mallin STI:n etujarrut vai onko niissä jotakin eroa? Kaveri tuossa pähkäilee jarrujen hankintaa mutta kun missään jarruissa ei ole e-hyväksyntää niin tuo STI jarru rumba olisi varmaan turvallisin tie katsastusta ajatellen? Vai mitä mieltä olette tuleeko katsarissa sanomista jos laittaa alle K-Sportin jarrut ilman hyväksyntää?
Etujarrut menee suoraan kunhan on 5x100-jaolla jarrulevyt (alle 2005 vm) ja taakse tarvii paksummat jarrukengät suuremman käsijarrurummun takia ja jarrusatula-adapterin.
http://legacygt.com/forums/showthread.ph...14727.html

Ja läheskään kaikki 17" vanteet ei sovi STI jarrujen kanssa.

Kiitos vastauksesta! Kaveri kävi konttorilta kysymässä noista jarruista niin sanoivat, että menee kyllä läpi K-sportin jarruilla joten sellaiset siihen nyt varmaan sitten tulee... Ei tartte siis niitä TUV lappuja kuulemma...

On noiden STI jarrujen saamisen kanssa myös varmaan aika säätäminen joten helpommalta vaikuttaa nyt tuo K-sport setti...
Reply
#70
Tosin Subaru on aina Subaru varsinkin jdm koneet joissa on paremmat kannet 8)
JDM EJ20 koneet aika yleisesti kestää sen 400hv tehoilla mainiosti ihan vakio hilkkeillä ei tarvii edes kannen tiivisteitä vaihtaa... Tietty väärällä käytöllä saa kaiken rikki!
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#71

Kymmenistä nähdyistä bokserin porsimisista huolimatta joku päivä haluan hankkia Type R tai Type RA Impun vielä talvikäyttöön. Melkoisen hauska peli oli.
Reply
#72
Joni P. Wrote:Kymmenistä nähdyistä bokserin porsimisista huolimatta joku päivä haluan hankkia Type R tai Type RA Impun vielä talvikäyttöön. Melkoisen hauska peli oli.
taitaapi 90% subaruiden konerikoista johtua nakutuksesta ja ku noiden classic imppujen ecut ei oikein osaa vetää ennakoita takas vaikka siel se nakuanturi onkin...
new age impuissa ecu on taas huomattavasti tarkempi... Ja naku ongelmiinkin on ratkaisuna E85 ja potkua tulee n.10% enemmän mitä bensalla :Smile
Huomattavasti vähemmän noitten new age imppujen koneita on hajonnut paitsi noi surullisen kuuluisat EJ25 koneet jotka ei oikein meinaa kestää virittämistä!
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#73
Hyvin olen pärjännyt Imprezalla, ei ole porsinut, vaikka "nämä bokserit paskoja ovatkin". Kulkupuoli on myös riittänyt, vaikka mulla ei ole kuin ns. putkiviri. Iloisesti se silti paikaltaan ruopaisee ja kun en radalla käy, niin nopeus riittää suuremmissakin nopeuksissa, en jää tulpaksi motarilla. (Loppukesästä harkinnassa ollut 350Z oli persdynon mukaan hitaampi, mutta näiden vertailu on turhaa, kyseessä on totaalisen erilaiset autot.)
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#74
Nostetaan vanhaa, kun tuntuu olevan suurinpiirtein uusin Subaru Impreza -ketju täällä? ???

Eli listaampa alle huvikseen omia käyttökokemuksia:

Mulla on ollut pari vuotta MY05 STI ("blobeye") perusvireillä. Eli putkisto (3" ränni & täys decat), CAI (kylmän ilman otto puskurin sumariläpyskän takaa, ei mistään konehuoneesta), PA-pumppu (Walbro 255) ja ohjelmoitu noiden jälkeen (Artec Power / S. Jauhiainen). Tehot pyörii siellä 340hv paremmalla puolella, ja tuon Imprezan kattila kestää vakiosisuskaluilla hyvin. Kiitos tehtaalta tulevien takomäntien ja H-veivien (tästä lähteestä en ole 100% varma onko euroautoissa?) sekä metallikansipahvien. Omallani olen ajanut 2v aikana liki 50tkm ilman mitään teknisiä murheita, kulutuksen pyöriessä 9-15L välillä (kesällä rauhallista maantieajoa vs. talvella lumella kunnolla kikkailua). Erilaisilla ratapäivillä olen käynyt 6 vai 8 kertaa kesäkelillä ja ainakin 12 kertaa jääradoilla. Ei syö öljyä, ei jäähdytinnesteitä. Puristukset on mitattu ja kunnossa. Mittarissa 147tkm. Nämä mainittu, koska moni essonbaareilija tuntuu kuvittelevan (=tietävän), että bokserimoottorissa kansipahvit antautuu jos autolla tekee muutakin kuin suurinpiirtein ajaa työmatkaa, istuu illat jossain Rusalla ja kiihdyttelee Tuusulantielle Big Grin
Ylipäätään kun järjellä näitä käyttää, eli odottaa ennen kenkimistä että öljytkin lämpeää (eikä pelkkä jäähdytinneste) ja muistaa jälkikäytön niin tuollaisilla pikkuasioilla antaa viritetylle turbotekniikalle pitkässä juoksussa paljon lisäaikaa.

Mullakin pyöri pitkään mielessä Evo vai Impreza, ja villinä hevosena kesäpäiviä ajatellen BMW Z4 3.0is. Mutta lopulta vaakakuppi kallistui ensiksi japskinelikoihin ja sitten Subaruun, koska:

-DCCD eli nelivedon manuaalisäätö välillä 65:35 -> 50:50 (tuli näissä newage autoissa vasta vuosimalliin 2005). Eli auton saa kääntymään vaikkapa liikenteenjakajan ympäri tulosuuntaan aivan yhtä helposti kuin takatuuppari-bemarin. Kaverilla on MY03 kiinteällä 50:50 -jaolla ja se kiroilee usein sitä kuinka helppoa meikäläisen autolla on leikkiä, kiitos DCCD:n.
-Bokserikoneen uniikki ääniraita. 3" läpihengittävällä putkella tuo on jotain aivan muuta kuin vaikkapa Evojen suhinat. Lisäksi millään Motonetin änkkärillä ei saa kaikenmaailman pikku-GTI:hin vastaavaa (vrt. Evon äänien yhtäläisyys "mölyputkiseen" pikkukinneriin).
-Ulkonäkö. Konepellin scoopin ansioista todella härski, paljon härskimpi kuin vastaavat Evot. Samoin värimaailma (sähkönsininen + kultaiset vanteet) tekee näistä uniikkeja, sekä tehokkaasti ärsyttää kaikkia vihervasurihippejä.

S / RS-Audeja tai vastaavia en edes katsellut, koska hain autoltani röyhkeää presenssiä, massasta poikkeavaa muotoilua sekä ralliautomaista äänimaailmaa eli kaikenkaikkiaan tiettyä ärsytystä etenkin kaikenmaailman ecohehkuttajia kohtaan. Tämän nämä japanilaiset siipihirviö-WRC-kopiot tarjoavat IMO tehokkaammin kuin mikään muu tavallinen auto. Ferrarit ja muut erikoisautot sitten aivan erikseen.

Jos jotain negatiivista pitää hakea niin nämä 2001-2005 vuotiset Imprezat ovat kokeneet melkoisen inflaation kun jengi rahtaa oikealta ohjattavina näitä maahan tuhottomia määriä ja parikybäset sekoilee näillä puolta halvemmilla brittituonneillaan liikenteessä. Esimerkiksi täällä pk-seudulla Imprezoita tulee paljon enemmän vastaan kuin Evoja. Tälle automallille alkaakin pikkuhiljaa muodostua vähän samanlainen amisleima kuin E30 ja E36 bemareille, todella sääli...
Reply
#75
Mulla on just tollanen Inflaatiota aiheuttava puolet halvempi brittituonti STI, mutta en ihan parikymppisestä enää mee ;D

Yli 40tkm takana, ainoa itse aiheuttamaton vika on ollut hapettunut automaattisen ajovalojen korkeudensäädön anturin liitin, joka korjaantu putsaamalla. Mittarissa nyt joku 174tkm. Radallakin käyty kesällä ja talvella.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#76
Koljonen Wrote:Mulla on just tollanen Inflaatiota aiheuttava puolet halvempi brittituonti STI, mutta en ihan parikymppisestä enää mee ;D

Paitsi ajotavoiltasi oot ihan käypä 20-vee. ;D Mulla ei vieläkään ole tämän kanssa takana kuin jotain 32 tkm ja eipä ole mitään pahaa sanottavaa.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#77
K2 Wrote:Paitsi ajotavoiltasi oot ihan käypä 20-vee. ;D

Mitä iloa on leluista jos niillä ei leiki Wink
Ja ootappa kun tulee taas lumi maahan Big Grin
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#78
Koljonen Wrote:Mitä iloa on leluista jos niillä ei leiki Wink
Ja ootappa kun tulee taas lumi maahan Big Grin

Olet aivan oikeassa. Kyllä sitä lunta tässä itsekin on odoteltu.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#79
Kylhän noi newage ej20 kestää aikamoisen hyvin ihan yli 400hv tehoilla, useita yksilöitä millä ajettu jo vuosia.

EJ25 on sit vähän heikompia... vaatii ainakin parempaa kannentiivistettä jossain vaiheessa mut sen näkee sit ku antautuu.

Oha ne kivoja leluja talvella mut on se kesälläkin mukavaa ku ollaan 400hv paremmalla puolella.
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)