Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lisää potkua ?
#31
Paitsi, että jos VE-moottori pilkotaan, niin ensimmäisenä siitä myydään kansi. Loppu moottorille ei sitten montaa sataa arvoa jääkkään. ;D Alakertoja löytyy tälläkin hetkellä kirpputorilta ainakin yksi.
Reply
#32
Ompas karppa huonolla tuulella.
Niin, kylhän pelkällä kannellakin pääsis eteenpäin. Huomenna koneen metsästys jatkuu.
Reply
#33
Chewie Wrote:Ompas karppa huonolla tuulella
;D ;D ;D ;D ;D
Reply
#34
Mutta, minä kiitän linkistä. Huomenna soittoa tonne ja jos pääsis asiassa eteenpäin! Smile
Reply
#35
Mai Wrote:Paitsi, että jos VE-moottori pilkotaan, niin ensimmäisenä siitä myydään kansi. Loppu moottorille ei sitten montaa sataa arvoa jääkkään. ;D Alakertoja löytyy tälläkin hetkellä kirpputorilta ainakin yksi.

Niin kansihan on ton Ve:een sielu vai kuis se sanotaan ;D Sama lohko DeConfusedsä ainut ero öljysuuttimet männille Ve.ssä
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#36
Eikös TeroLuu-nimimerkki ole noita VE-koneita diilannu jo useitakin. Kysy häneltä.
Reply
#37
Bomber Wrote:
Mai Wrote:Paitsi, että jos VE-moottori pilkotaan, niin ensimmäisenä siitä myydään kansi. Loppu moottorille ei sitten montaa sataa arvoa jääkkään. ;D Alakertoja löytyy tälläkin hetkellä kirpputorilta ainakin yksi.

Niin kansihan on ton Ve:een sielu vai kuis se sanotaan ;D Sama lohko DeConfusedsä ainut ero öljysuuttimet männille Ve.ssä
Ja ei tainnu mennä kansi heittämällä DE lohkon päälle, eli koko VE kone keulille jos hyvän kerralla haluaa. :Smile
Reply
#38
Wildchild Wrote:
Chewie Wrote:Ompas karppa huonolla tuulella
;D ;D ;D ;D ;D

No hei näiden kavereiden jotka rekisteröityvät samana päivänä ja ovat samantien rakentamassa 1000 heppaista skylleä tai 250 heppaista SR20DE:t on niin nähty. Jos kaveri meinaa vain kantta porttaamalla saada 100 heppaa lisää niin onnea ja menestystä. On täällä pari jo noita viritellyt ja todenneet, että yli 200 heppaa vaatii jo isoa lompakkoa ja paljoa työtä.

Kiitoksia ja anteeksi. Tämäkin on taas näitä trolleja johon piti taas sortua.

EDIT: JA oikeasti jos kaveri ei edes löydä paikkaa mistä tilata tuota SR20VE:tä, niin mistä hän löytää oikeasti pajan, joka viilaa kannen kannen muuten kuntoon, kuin parin bissen voimalla ja dremelillä ;D
Reply
#39
Primeran BTCC koneessa oli 300-320bhp/8400rpm. Joskus mielenkiinnosta tutkiskelin konetta ja jostain luin et olis periaatteessa GTi-R pulsarin kone vaparina.


Attached Files Thumbnail(s)
   
.
Reply
#40
Voi pojat.. On se joillain ihmisillä vaikeata : /
Kyllähän ton koneen netistä löytää ja kaiken muunkin, rekisteröidyin tänne sentakia, että kysyn ihmisiltä joilla on enempi kokemusta tämmöisestä.
Kiitos avusta karppa sullekkin..
Reply
#41
c0ss1e Wrote:Primeran BTCC koneessa oli 320bhp/8400rpm. Joskus mielenkiinnosta tutkiskelin konetta ja jostain luin et olis periaatteessa GTi-R pulsarin kone vaparina ;D

Mun mielikuva perustui tuohon yhteen nettiautossa myytävään primeraan SR20DE:llä, joka oli vanha rata-auto. Maailmalla puristaneet tehot eri satasille, mutta veikkaan tuon moottorin hinnaksi yli 10k€ Wink
Reply
#42
patakettu Wrote:
Bomber Wrote:
Mai Wrote:Paitsi, että jos VE-moottori pilkotaan, niin ensimmäisenä siitä myydään kansi. Loppu moottorille ei sitten montaa sataa arvoa jääkkään. ;D Alakertoja löytyy tälläkin hetkellä kirpputorilta ainakin yksi.

Niin kansihan on ton Ve:een sielu vai kuis se sanotaan ;D Sama lohko DeConfusedsä ainut ero öljysuuttimet männille Ve.ssä
Ja ei tainnu mennä kansi heittämällä DE lohkon päälle, eli koko VE kone keulille jos hyvän kerralla haluaa. :Smile

Tuota just tarkotin, osa on sitä mieltä että käy suoraan (tosin männille puuttuu öljysuihkut) ja toiset sitä että ei käy ollenkaan. Onko jollain faktaa asiasta?

Juu ja Karppahan on aina pahalla päällä.. Big Grin Big Grin
Reply
#43
No se on hyvä on intoo ja tavotteita mihin tähtää, mutta maltti on valttia ei näitä yhdessä yössä rakenneta ;D
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#44
Mielenkiinnon vuoksi tämmöistä tekee. Ja en usko, että se 200 hp on niin vaikea vaparista repiä, ennenkuin itse sen totean : )
Reply
#45
c0ss1e Wrote:Primeran BTCC koneessa oli 300-320bhp/8400rpm. Joskus mielenkiinnosta tutkiskelin konetta ja jostain luin et olis periaatteessa GTi-R pulsarin kone vaparina.

Kun nyt OT:lle mentiin niin...

Tuostakin koneesta on ties minkälaisia variaatioita. Jossain vaiheessa moottori käännettiin 180 astetta ts. imupuoli oli edessa ja pakopuoli takana. Primerat eivät olleet alkuun mitään voittaja-autoja ja melkoisen paljon töitä saivat menestyksen eteen tehdä. Viimein vuonna 99 taisi mestaruus tulla.
3 x SR20
EGNN14 '91 GTI-R
EGAN14 '93 2.0GTI
WP11-144 '00 2.0 SPORT+ (tämä jopa toimii)
1 X M9R
T31 ´08 127kW
Sivikki ja Korolla.
Reply
#46
Chewie Wrote:Mielenkiinnon vuoksi tämmöistä tekee. Ja en usko, että se 200 hp on niin vaikea vaparista repiä, ennenkuin itse sen totean : )

Oikee asenne. Sulle ilmeisesti merkkaa enemmän rakentaminen kuin ajaminen? Jos toistepäin, niin minäkin suosittelen tota valmista Almeraa VE:llä.
Reply
#47
Chewie Wrote:Mielenkiinnon vuoksi tämmöistä tekee. Ja en usko, että se 200 hp on niin vaikea vaparista repiä, ennenkuin itse sen totean : )

Kerro meille lisää sun projektista onko tämä ensimmäinen tai onko muita vapariprojekteja takana mistä oot repinut yli 100 hepan litratehoja?
Reply
#48
Todellaki. Jos tos konees on vakiona n.190hp. Niin kyllä siin on hyvä lähtökohta.
Reply
#49
Karppa hei, vedä happee välil Smile Kyllä mä voin tänne kirjoitella sitten joskus tulevaisuudessa, kun kone rupee olee valmiina! Kerron sulle ensimmäisenä, jooko? Smile En sanonu, että oon repiny 100 hepan litratehoa, mutta aion kyllä tehdä sen. Niinkuin joku tossa mainitsikin, aikaa vievää touhua.
Reply
#50
Mikäs ihme litrateho toi nyt on, onhan noista voortinkin ohc-koneista sen verran otettu ties kuinka kauan.

Jos en ihan väärin arvaa, niin deConfusedtäkin saa lähelle tuota VE-jumalmoottoria olevat tehot korkeammilla puristuksilla ja kunnon nokilla.

Siihen vielä läppärungot, (oli just myynnissä kirpparilla) kannen sipistely, vielä lisää puristusta ja rajummat nokat niin heilahtaa yli kirkkaasti. Sen jälkeen saakin korjata..... ;D

Anteeksi nyt vaan kaikille, mutta täällä suurin osa on pulttaa kiinni virittäjiä jotka mielummin vaihtavat heti toisen koneen...... :Smile Onhan se monesti järkevämpää, mutta siitä puuttuu tekemisen ilo..... ;D

Mainittakoon vielä etten ole yhtään moista konetta tehnyt ja tuskin teenkään. Kunhan nyt yritän edes hiukan kaveria puolustella kun kerran heti lytätään....

Ps. Todalla oli mukava 300hp/8400rpm sr20, ei vaan taida olla enää ohjelmassa..
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#51
NiinSmile No, mutta jos tuon sr20ve koneen saisi. Siitä kansi koneistamoon ja eiköhän projekti jatku :O
Reply
#52
Chewie Wrote:NiinSmile No, mutta jos tuon sr20ve koneen saisi. Siitä kansi koneistamoon ja eiköhän projekti jatku :O

Jos saisit/sulla olis se VE:ee niin laitattaisitko vain kannen Vai tulisiko jotain muutakin?
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#53
Arttu Wrote:Mikäs ihme litrateho toi nyt on, onhan noista voortinkin ohc-koneista sen verran otettu ties kuinka kauan.

Jos en ihan väärin arvaa, niin deConfusedtäkin saa lähelle tuota VE-jumalmoottoria olevat tehot korkeammilla puristuksilla ja kunnon nokilla.

Siihen vielä läppärungot, (oli just myynnissä kirpparilla) kannen sipistely, vielä lisää puristusta ja rajummat nokat niin heilahtaa yli kirkkaasti. Sen jälkeen saakin korjata..... ;D

Anteeksi nyt vaan kaikille, mutta täällä suurin osa on pulttaa kiinni virittäjiä jotka mielummin vaihtavat heti toisen koneen...... :Smile Onhan se monesti järkevämpää, mutta siitä puuttuu tekemisen ilo..... ;D

Mainittakoon vielä etten ole yhtään moista konetta tehnyt ja tuskin teenkään. Kunhan nyt yritän edes hiukan kaveria puolustella kun kerran heti lytätään....

Ps. Todalla oli mukava 300hp/8400rpm sr20, ei vaan taida olla enää ohjelmassa..

Jos vanhoista Datsunin L18 SOHC moottoreista otetaan ~180hv niin luulisi tosiaankin onnistuvan kahdellakin nokalla.. toisaalta nykykannet ovat virtauksiltaan niin "vähäpäästöisiä", että vaativat todella suuria muutoksia.. jos verrokkina käytetään vaikka vanhojen FJ20DE-moottorien kansia Smile ajalta jolloin ei ollut olemassa sanaa "vähäpäästöinen".
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#54
datsunpower Wrote:Jos vanhoista Datsunin L18 SOHC moottoreista otetaan ~180hv niin luulisi tosiaankin onnistuvan kahdellakin nokalla..

-Ja bensansyöttö noissa hoidetaan vielä yleensä tuplakaasareilla..
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#55
Vaikea sanoa tässä vaiheessa vielä. Mennään päivä kerrallaan ja olisihan se hieno tavoite saada tuo 250hp rikki vapaasti hengittävästä.
Teoriassa miks ei.
Reply
#56
kirjastosta sisälukuun graham bell vaparin virittämisestä kertova ooppus.

muutoksia isommat venttiilit (mitä mahtuu), kireemmät nokat isommalla nostolla ja overlappia, imukanavan laajentamista alkupäästä+loppupää uusien venttiilien mukaan(sr koneessa suht suora imukanava), imusarjan putkien mitoitus, suora yhteys ulkoilmaan (vv ottaan raitista ilmaa), 4-1 pakosarja ja välivaimentimilla oleva 2.5" putki. puristussuhde 10.5 pitäs viel olla järkevissä rajoissa 98e:llä, mekaaniset nostimet, bensapumppu, ecu kohillee ja dynoo. dynossa nokkien overlap ja sytytyssäätö (en tiedä kuin hyvä se vakio sytkä on mutta parempi=parempi palaminen=tehoa). pienen prosentin voi viel saada paremmilla moderneilla suuttimilla ja korkeammilla paineilla (parempi pisaroituminen). kiertää pitää varmaan jonnekkin 8.5k.

jos noilla ei saa 125hp/1l joka ei ole edes mikään älytön twincamista, ni sit ei voi sanoa kuin et sr20xx on surkea moottori (jota se ei ole) rahaa tossa palaa tonnikaupalla, twincam venttiilityö pelkästää imupuolelle maksaa portugalitukien verran mutta pitää sitä olla harrastuksia.
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Reply
#57
Tässä lueskelin tätä topikkia niin päätin laittaa itsekkin hiukan kokemuksia SR20DE virityksistä. Muutin koneen kaasari malliseksi kaasarin kurkut oli 36mm ja puristus suhde 11.7 hiotut virinokat ja kanavien viimeistely. Pakopuolelle SR20VE pakosarja ja väljempi putki niin penkissä kone tehot oli 186 hv/ 230 nm vääntö.
Reply
#58
proxdatsun Wrote:Tässä lueskelin tätä topikkia niin päätin laittaa itsekkin hiukan kokemuksia SR20DE virityksistä. Muutin koneen kaasari malliseksi kaasarin kurkut oli 36mm ja puristus suhde 11.7 hiotut virinokat ja kanavien viimeistely. Pakopuolelle SR20VE pakosarja ja väljempi putki niin penkissä kone tehot oli 186 hv/ 230 nm vääntö.

Oliko tolle joku elämää suurempi syy muuttaa ruisku -> kaasariksi? Smile
DIY?<br /><br /><br />[quote author=-Karppa- link=topic=66560.msg792692#msg792692 date=1321629154]<br /> Olin väärässä <br />[/quote]
Reply
#59
Eikös tuo moottori ollu jossain jokkisautossa?
Reply
#60
Jeps, Jokkis Primeran nokalla. Joka lähti vuosi sitte taipaleelle ja jäi kehitys työ kesken. Nyt ois parempi alakerta hyllyssä niin sais puristus suhteen 12.5 paikkeille ja akselin hiojalla on uudet nokkaakselin profiilit, niin vois saada tuon 200 hv rikki.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)