Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aem uego laajakaistan asennus?
#1
Joo ostin tuommoisen aemin laajakaista paketin eli onko tuo vaikea asentaa. Ja löytyyks suomenkielisiä asennus ohjeita mistään?

Ja miten pystyyks tuolla korvaamaan vakio lambdan samalla?


kiitos vastauksista etukäteen.. 8)
Nissan 200sx s14a
Reply
#2
Ei ainakaan minusta ollut vaikea asentaa. Aika selkeät englannin kieliset ohjeet sieltä paketista ainakin löytyy.
Ja pystyy korvaamaan vakio lambdan kunhan muistaa sieltä mittarin takaa kääntää sen "ruuvin" oikeaan asentoon niin antaa oikeaa tietoa boksille, näin siis ainakin ca18detissä mutta luulisin yhtälailla onnistuvan muissakin nissaneissa.
s13
Reply
#3
Virrat releen kautta, loput on sitten *klick* *klick* liittimet kiinni ja vóila.
Holset powah!
Reply
#4
Snusmumriken Wrote:Virrat releen kautta, loput on sitten *klick* *klick* liittimet kiinni ja vóila.
miks ei vaan virrat vakiolambdan virransyöttökaapelin kautta? Smile tai jos haluaa säilyttää vakiolambdan+johdot ehjänä pakettina niin ei varmaan paras vaihtoehto...
Reply
#5
jääkö tuo valkoinen ja sininen ylimääräiseksi että niittä ei tarvitse laittaa mihinkään kiinni? :Smile

valkoinen on 0-5v output

sininen serial output
Nissan 200sx s14a
Reply
#6
valkoisesta saat vaikka sen signaalin ulos jos korvaat vakiolambdan kunhan käännät mittarin takaa ruuvin oikeaan asentoon. sinisestä sai tietokoneelle dataloggausta varten datan ulos vissiin varma ehkä ;D
eli Connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging.
oranssi vanha taksi 200sx s14A -98
ei saa antaa vitutukselle valtaa...
Reply
#7
jep kiitos tästä tiedosta.. Smile
Nissan 200sx s14a
Reply
#8
Mistä mahtais saada uuden lambda anturin aemin mittarille? Epäilen että omasta on lambda anturi paskana kun alkoi yhtäkkiä käydä rikkaalla ja aem on laitettu ohjaamaan vakio ecua. Toimiiko joku ihan yleismallin lambda vaikka motonetistä?
Reply
#9
http://www.livefast.fi/kauppa/product_in...e4hu75utc1 Tuolta Smile
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Reply
#10
JJP Wrote:http://www.livefast.fi/kauppa/product_in...e4hu75utc1 Tuolta Smile
On vaan AEMissa omanlaisensa pistoke niin ei käy noi "yleismallin" LSU anturit Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#11
No prkl, Sieltä tuli siis faktaa Smile
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Reply
#12
Oisko kellään tietoo mitenpäin siellä Aemin mittarissa pitäs olla se ruuvi kun se laitetaan antaan tietoa tolle nissanin eculle? Lambda nyt taitaa kumminkin toimia. Moottorin ohjaus sekoilee vissiin itekseen jotain.
Reply
#13
mittarin takana reikä jossa näkyy säätöpotikka mihin käy litteäkärkinen meisseli, p4 taisi asento olla missä tulee eculle 0-1v.
-200sx s13 -92
Reply
#14
Tuli eilen asenneltua tuollainen Uego viimein myös omaan autoon...
Itse asennushan oli todella nopea ja helppo, mutta...

Nytkun kaikki johdot on nätisti niputeltu/piilossa ja mittarit paikallaan, ei Uego toimikkaan kuin pitäisi, vaan siinä pyörii vain joku "demotila" koko ajan :Smile

Ennen lopullista asennusta kuitenkin toimi niinkuin pitää, mitä sitä konehuoneen puolella testailin ???
Liittimet ja liitokset irroteltu ja tarkisteltu moneen kertaan, ei vaikutusta.

Onko muilla ollut vastaavaa "ongelmaa"?
"Bensakauppias"
Reply
#15
-Toby- Wrote:Tuli eilen asenneltua tuollainen Uego viimein myös omaan autoon...
Itse asennushan oli todella nopea ja helppo, mutta...

Nytkun kaikki johdot on nätisti niputeltu/piilossa ja mittarit paikallaan, ei Uego toimikkaan kuin pitäisi, vaan siinä pyörii vain joku "demotila" koko ajan :Smile

Ennen lopullista asennusta kuitenkin toimi niinkuin pitää, mitä sitä konehuoneen puolella testailin ???
Liittimet ja liitokset irroteltu ja tarkisteltu moneen kertaan, ei vaikutusta.

Onko muilla ollut vastaavaa "ongelmaa"?

Tarkastappa missä asennossa se säätöpotikka siellä takana on...
Holset powah!
Reply
#16
Snusmumriken Wrote:
-Toby- Wrote:Tuli eilen asenneltua tuollainen Uego viimein myös omaan autoon...
Itse asennushan oli todella nopea ja helppo, mutta...

Nytkun kaikki johdot on nätisti niputeltu/piilossa ja mittarit paikallaan, ei Uego toimikkaan kuin pitäisi, vaan siinä pyörii vain joku "demotila" koko ajan :Smile

Ennen lopullista asennusta kuitenkin toimi niinkuin pitää, mitä sitä konehuoneen puolella testailin ???
Liittimet ja liitokset irroteltu ja tarkisteltu moneen kertaan, ei vaikutusta.

Onko muilla ollut vastaavaa "ongelmaa"?

Tarkastappa missä asennossa se säätöpotikka siellä takana on...

Ei se aina sekään auta... Itellä ainakin jotain muuta hämminkiä.
NISSAN ARKEA.... Pikku-Matin autosta on turbo levinnyt, turbo levinnyt, pakoputki tahnalla, me sen korjaamme, korjaamme.......
Reply
#17
Nostellaampa tätä.

Itsellä on juuri kyseisen laajakaistalambdan asennus menossa ja tämmöinen tuli mieleen.

Ei mennyt boschin anturi tuohon. Pitääkö tuo "sovitepala" ottaa irti tuosta outletistä? Mahtaako se olla kierteellä siinä?


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan on Perkele ja Pelsepuupi, itse Vanha Vihtahousu! Karta sitä kaikin keinoin!
Reply
#18
On se kierteellä, vaan ei lambdan 18x1,5mm kierteellä.
Reply
#19
Joo tääki homma selvis sillä, että tuossa reuhkassa on kiinni väärä outlet :-[ SR:n outlet oli pahvilaatikossa ja siinä oikean kokoinen lambda.
Nissan on Perkele ja Pelsepuupi, itse Vanha Vihtahousu! Karta sitä kaikin keinoin!
Reply
#20
miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >Sad
Blow me, bitches
Reply
#21
_sapa_ Wrote:miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >Sad

Mä en kauheesti laskis tuon varaan.
Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...
Orkkislambda orkkiseculle. IMO.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#22
Repa Wrote:
_sapa_ Wrote:miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >Sad

Mä en kauheesti laskis tuon varaan.
Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...
Orkkislambda orkkiseculle. IMO.
+1
Reply
#23
Petu Wrote:
Repa Wrote:
_sapa_ Wrote:miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >Sad

Mä en kauheesti laskis tuon varaan.
Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...
Orkkislambda orkkiseculle. IMO.
+1

ai ??? no hyvä tietää täs vaihees ennenkun aloitin asennuksen Smile
Blow me, bitches
Reply
#24
Petu Wrote:
Repa Wrote:
_sapa_ Wrote:miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >Sad

Mä en kauheesti laskis tuon varaan.
Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...
Orkkislambda orkkiseculle. IMO.
+1

+6.

Ei ole järkeä vaihtaa pois kriittistä osaa toimivasta kokonaisuudesta vaan laittaa rinnalle toinen noihin toissijaisiin toimintoihin.
Live slow, die old.
Reply
#25
Minulla toimi todella mallikkaasti UEGO:n kautta kapeakaistasimu Silviassa SR:n kanssa. Tech Edge ja RB taas ei mennyt päästöistä läpi jos simun kautta mentiin, vaikka näyttikin näennäisesti järkeviä ja oikeita. Mutta Te:n kanssa on todnäk. jotain softassa.

Ainakin kannattaa kapeakaistasimua käyttäessä huolehtia että maadoitukset on kohdallaan. Taisi olla oma UEGO ecun kylkeen maadoitettuna.

Mutta kai noissa on sitten vaihtelua jotenkin..

Mutta siis joo niin, jäi sanomatta että jos on mahdollisuus pitää se orkkis lambda niin kyllä varmaan itsekin pitäisin sen. Ja pidänkin nykyisessä kokoonpanossa.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#26
mulla ei kanssa mennyt päästöistä läpi vaikka tyhjäkäyntiseokset näyttivät hyviltä, kävin sitten säädössä niin 15.3 uegon näytöllä oli 14.7 oikeata lukemaa..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#27
Mulla taas ei saatu autoa käymään tuolla laajakaistan anturilla (N14 SR20), kun se nakattiin orkkiksen tilalle. Laitoin sitten vanhan takaisin ja laajakaistan toiseksi.
Reply
#28
Laajakaistan anturia ei IMO kannata laittaa outlettiin vain paljon kauemmas, esim. katinkorvausputkeen. Itsellä UEGO näytti ihan mitä sattuu kun se ilmeisesti kävi liian kuumana vakiopaikalla (Mitsussa). Katinkorvausputkessa ei mitään ongelmaa.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#29
nokonzok Wrote:Laajakaistan anturia ei IMO kannata laittaa outlettiin vain paljon kauemmas, esim. katinkorvausputkeen. Itsellä UEGO näytti ihan mitä sattuu kun se ilmeisesti kävi liian kuumana vakiopaikalla (Mitsussa). Katinkorvausputkessa ei mitään ongelmaa.

Moni taas on just toista mieltä, eli sen pitäis olla mahollisimman lähellä, että se reagoi nopeiten. Pitkissä vedoissa ei liene mitään merkitystä, mut nopeasti muuttuvissa logeissa voi jo ollakin.

Innovate ohjeistaa laittamaan anturille jäähdytysrivan, jos anturi käy sen mielestä liian kuumana (=antaa virheen lämmöistä). Sama varmaan toimii AEM:n kanssakin?

Ihan tollanen simppeli taitettu pala:
http://www.innovatemotorsports.com/forum...1179724682
Reply
#30
Tem Wrote:
nokonzok Wrote:Laajakaistan anturia ei IMO kannata laittaa outlettiin vain paljon kauemmas, esim. katinkorvausputkeen. Itsellä UEGO näytti ihan mitä sattuu kun se ilmeisesti kävi liian kuumana vakiopaikalla (Mitsussa). Katinkorvausputkessa ei mitään ongelmaa.

Moni taas on just toista mieltä, eli sen pitäis olla mahollisimman lähellä, että se reagoi nopeiten. Pitkissä vedoissa ei liene mitään merkitystä, mut nopeasti muuttuvissa logeissa voi jo ollakin.

Innovate ohjeistaa laittamaan anturille jäähdytysrivan, jos anturi käy sen mielestä liian kuumana (=antaa virheen lämmöistä). Sama varmaan toimii AEM:n kanssakin?

Ihan tollanen simppeli taitettu pala:
http://www.innovatemotorsports.com/forum...1179724682
Innovate kuitenkin suosittelee laittamaan sen vähintään 50cm päästä turbosta...
Tuskimpa muutamalla kymmenellä sentillä on mitään vaikutusta siihen miten nopeasti se reagoi tai sitten on jo todellinen hifistely kyseessä :Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)