Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua S15:stä
#91
Controll3d Wrote:Minkä verran tuli kustantamaan korkeussäädön osat?

Miettinyt jos ei säätöjä löydykään autosta jostain syystä. Niin laittaisi suoraan Hellan automaattisäätö kitin. Ei mikään aivan ilmainen tosin se.

jiikoo- Wrote:kiitoskiitos. Onhan se totta et mustassa häviää auton muodot, mutta musta on aina musta Big Grin
Näinhän se on. Itselläkin oli yhtenä vaihtoehdoista harmaan ja sinisen rinnalla. Wink

Moottorit 40e/2kpl
Säädin 8e eBay
Vastakappaleet kaverilta
Vedenkestävät motonetin liittimet 5e/kpl eli 20e yhteensä >Sad

Sulta tuskin löytyy säätö ellei ilmotuksessa ollu että HID umpiot autossa..
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
#92
Löytyy Xenon/HID, joten pitäisi korkeussäädöt olla. Smile

Ainoastaan kun auto on vuoden 2000. Niin xenonien laillisiksi saaminen vaatii automaattisensäädön (ja tottakai pesurit).
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
#93
Controll3d Wrote:Löytyy Xenon/HID, joten pitäisi korkeussäädöt olla. Smile

Ainoastaan kun auto on vuoden 2000. Niin xenonien laillisiksi saaminen vaatii automaattisensäädön (ja tottakai pesurit).

Ja myös DR-merkityt umpiot.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#94
Xenon Wrote:
Controll3d Wrote:Löytyy Xenon/HID, joten pitäisi korkeussäädöt olla. Smile

Ainoastaan kun auto on vuoden 2000. Niin xenonien laillisiksi saaminen vaatii automaattisensäädön (ja tottakai pesurit).

Ja myös DR-merkityt umpiot.

DC myös jos meinaa lähivaloihin laittaa xenonit. Eli DC on lähivalojen xenon hyväksyntä ja DR kaukovalojen xenon hyväksyntä Smile
Reply
#95
PikkuTomppa Wrote:
Xenon Wrote:
Controll3d Wrote:Löytyy Xenon/HID, joten pitäisi korkeussäädöt olla. Smile

Ainoastaan kun auto on vuoden 2000. Niin xenonien laillisiksi saaminen vaatii automaattisensäädön (ja tottakai pesurit).

Ja myös DR-merkityt umpiot.

DC myös jos meinaa lähivaloihin laittaa xenonit. Eli DC on lähivalojen xenon hyväksyntä ja DR kaukovalojen xenon hyväksyntä Smile

Aika suurella todennäköisyydellä löytyneekin jostain DC-merkityt umpiot jos haluaa alkuperäiset xenon rojut säilyttää (D2S kanta). Eri juttu saako ne sinne sovitettua helposti tai vaihtoehtoisesti moottoripyörän umpiot.
Kaukovaloilla ei niinkään suurta merkitystä tässä vaiheessa. Kun kuitenkin menee täysin jälkiasennus tavaraksi.

Ensin olisi tietysti edes hyvä saada auto suomeen... ;D
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
#96
Smile

[Image: s15_gtr-d_4267.jpg]

Talveks hommasin R32 GT-R:n 16" vakiovanteet (hakka 2:t päällä ;D).
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
#97
Ei me tommosella kuvalla mitään tehdä ku simmone mis o vehkeet alla! Big Grin

F: 18x9.5 +25
R: 18x10 +35

tommoset speksit right?
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
#98
Jep, juurikin näin.


Kun oliskin se mihin laittaa... suezin kanavalla pitäs olla tänään laiva, mutta tuskin. Reilu kuukaus pitäs vielä malttaa. ;D
Kuten näkyy niin kämppä on kun autotalli... osaa kahteen eri nissaniin.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
#99
Voidaan toki koittaa mun Silviaan ;D
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
Controll3d Wrote:Smile
Talveks hommasin R32 GT-R:n 16" vakiovanteet (hakka 2:t päällä ;D).
Hienot Rotat, _mutta_ älä pilaa autoas talviajolla! nimimerkki "perse kolhuilla" ;D
Reply
Teippi Wrote:Hienot Rotat, _mutta_ älä pilaa autoas talviajolla! nimimerkki "perse kolhuilla" ;D
Käyttöautoksihan tuo on tulossa, mutta näkee sitten raskiiko talven ajella... Smile
Onneksi kaksi talvea on tullut nyt harjoiteltua tuolla lukollisella bemulla. Voi olla että tulee hommattua joku halpa skylle talveksi jos vain lompakko antaa periksi.

Suosiolla luultavammin tulen ostamaan kunnon nykyaikaiset nastat noille GTR:n vanteille. On nimittäin leimat -00 ja -02 noissa hakka2ssa, vaikka muuten kuin uudet. ;D
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Että semmonen tapaus se on sitten...
Viikko sitten perjantaina kävin auton noutamassa Mamasanilta.

Joksenkin jopa yllättynyt miten hyvässä kunnossa auto onkaan. Ja kaikkea kivaa tuntuu olevan autossa kiinni... Smile

[Image: s15_01_4742.jpg]
[Image: s15_01_4745.jpg]

Edessä 5mm spacerit, mutta silti ottaa coileihin kiinni (jouseen hankaa)... puskinpuolelta meni vanteesta sisäkantti kokonaan entiseks... Toinen puoli hieroo vielä vasemmalle kääntäessä hieman. Sad
Kuskinpuolen esijännitys säädetty nyt silleen että vanteen kantin kohdalle sattuu ne lukitusmutterit. Toiselta puolelta ei pystyny samaa tekemään kun ei ole säätöavaimia. :Smile
Pitänee eteen laittaa 10mm pultti spacerit ja hieman campeeria.

Kaaria ei ole rullattu ollenkaan, mutta takana ottaa ainoastaan terävissä pompuissa ja reilummissa vauhdeissa hiemaan kareen. Tolpat onkin säädetty asentoon 5 (Cuscon Zero-2:t), mutta omaan makuun ajettava vielä.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Rimtuckissa yhes silvias on samat specsit ilman speisserei, voikohan coilit vaikuttaa noin paljon..
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
Varmaankin suuriakin eroja löytyy. Itsellä sattui huono tuuri että on juurikin jousen alimmat kierrokset vanteen reunan kohdalla.
Jos olisi ne oikeat Cuscon säätötyökalut. Voisi hieman leikkiä säätöjen kanssa.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Kai neki iha samat ku kaikis muissaki? Ruuvvari ja vasara va kätte
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
Controll3d Wrote:Varmaankin suuriakin eroja löytyy. Itsellä sattui huono tuuri että on juurikin jousen alimmat kierrokset vanteen reunan kohdalla.
Jos olisi ne oikeat Cuscon säätötyökalut. Voisi hieman leikkiä säätöjen kanssa.

Ja noita haka-avaimia saa ihan työkaluliikkeistäkin...
Reply
Controll3d Wrote:Varmaankin suuriakin eroja löytyy. Itsellä sattui huono tuuri että on juurikin jousen alimmat kierrokset vanteen reunan kohdalla.
Jos olisi ne oikeat Cuscon säätötyökalut. Voisi hieman leikkiä säätöjen kanssa.
Isot putkipihit. Niillä saa helposti irti. Kannattaa ruiskuttaa jtn crc:tä ennen ku availee. Itellä oli ainaki vähä tiukassa ekan kerran ku availin noita.

Siisti auto kyllä on Smile Mitäs osaa tossa on kiinni?
Reply
Wilberii Wrote:Isot putkipihit. Niillä saa helposti irti. Kannattaa ruiskuttaa jtn crc:tä ennen ku availee. Itellä oli ainaki vähä tiukassa ekan kerran ku availin noita.

Siisti auto kyllä on Smile Mitäs osaa tossa on kiinni?
Kyllähän ne auki aina saa. Eri juttu missä kunnossa. ;D
Saahan niitä oikeita avaimiakin. Pitää vain mitata sen säätö renkaan halkaisija.

Hirveästi en ole vielä tutkinut, mutta eri juttu kannattaako pistää ostoslistaa kaikkien nähtäväksi... vaikka joksenkin lyhyt vielä on. Wink


[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Controll3d Wrote:Että semmonen tapaus se on sitten...
Viikko sitten perjantaina kävin auton noutamassa Mamasanilta.

Joksenkin jopa yllättynyt miten hyvässä kunnossa auto onkaan. Ja kaikkea kivaa tuntuu olevan autossa kiinni... Smile


Edessä 5mm spacerit, mutta silti ottaa coileihin kiinni (jouseen hankaa)... puskinpuolelta meni vanteesta sisäkantti kokonaan entiseks... Toinen puoli hieroo vielä vasemmalle kääntäessä hieman. Sad
Kuskinpuolen esijännitys säädetty nyt silleen että vanteen kantin kohdalle sattuu ne lukitusmutterit. Toiselta puolelta ei pystyny samaa tekemään kun ei ole säätöavaimia. :Smile
Pitänee eteen laittaa 10mm pultti spacerit ja hieman campeeria.

Kaaria ei ole rullattu ollenkaan, mutta takana ottaa ainoastaan terävissä pompuissa ja reilummissa vauhdeissa hiemaan kareen. Tolpat onkin säädetty asentoon 5 (Cuscon Zero-2:t), mutta omaan makuun ajettava vielä.

hyvältä näyttää! :-*
Reply
S15 Wrote:hyvältä näyttää! :-*

Aika tollanen perus tylsähän se on... eli harmaa. ;D

Yashio Factoryn takavalot pitäis hommailla seuraavana. Smile

Edit: Kuvat siirretty sinne missä ne pitäs ollakin. Wink
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Onko kellään kokemuksia xenoneista pitkillä?
Rupee syksy pimenemään ja työmatkalle lisää valoa sais olla. Eikä todellakaan mitään lisäpitkiä... ;D
Jos samalla kertaa ostais H1 ja HB3 jälkiasennuskitit.


Kaveri pilkkas tuota autoa dieseliks kun vetää liika tasasesti. Big Grin
Kieltämättä on melkos rauhallinen menemään. Ei missään vaiheessa piikkiä tule, mutta helposti vauhtia kertyy aivan huomaamattomasti.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Controll3d Wrote:Onko kellään kokemuksia xenoneista pitkillä?
Rupee syksy pimenemään ja työmatkalle lisää valoa sais olla. Eikä todellakaan mitään lisäpitkiä... ;D
Jos samalla kertaa ostais H1 ja HB3 jälkiasennuskitit.
Pitkistä xenoneilla ei oo kokemusta, mutta ajovaloina h1 xenonit. Pirun hyvin valaisee noillakin. Pitkiä ei oo tarvinnut käyttää kertaakaan ku noilla näkee niin hyvin.

http://www.nettiauto.com/nissan/silvia/4176386 taitaa tän jiikoo-:n auto olla :/ Harmi vaan ku just suomeen saanu ja sit käy jtn isompaa koneelle.
Reply
Wilberii Wrote:
Controll3d Wrote:Onko kellään kokemuksia xenoneista pitkillä?
Rupee syksy pimenemään ja työmatkalle lisää valoa sais olla. Eikä todellakaan mitään lisäpitkiä... ;D
Jos samalla kertaa ostais H1 ja HB3 jälkiasennuskitit.
Pitkistä xenoneilla ei oo kokemusta, mutta ajovaloina h1 xenonit. Pirun hyvin valaisee noillakin. Pitkiä ei oo tarvinnut käyttää kertaakaan ku noilla näkee niin hyvin.

http://www.nettiauto.com/nissan/silvia/4176386 taitaa tän jiikoo-:n auto olla :/ Harmi vaan ku just suomeen saanu ja sit käy jtn isompaa koneelle.
Varmasti melko pitkälle pärjäis pelkissä lyhyissä, mutta n. 20 km valaisematonta tietä työmatkalla. Smile

Näyttäispä olevan. Sad
Tuota itsekin pelätessä. Ei tiedä yhtään miten on käytetty japanin päässä autoa. Vaikka suht kattava huoltokirja löytyykin.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Controll3d Wrote:
Wilberii Wrote:Isot putkipihit. Niillä saa helposti irti. Kannattaa ruiskuttaa jtn crc:tä ennen ku availee. Itellä oli ainaki vähä tiukassa ekan kerran ku availin noita.

Siisti auto kyllä on Smile Mitäs osaa tossa on kiinni?
Kyllähän ne auki aina saa. Eri juttu missä kunnossa. ;D
Saahan niitä oikeita avaimiakin. Pitää vain mitata sen säätö renkaan halkaisija.

Hirveästi en ole vielä tutkinut, mutta eri juttu kannattaako pistää ostoslistaa kaikkien nähtäväksi... vaikka joksenkin lyhyt vielä on. Wink
Mulla on omissa coileissa ne säätö työkalut, mutta ei niiden varaan kyllä kannata paljoa laittaa. Loppu kiristys ainakin kannattaa tehdä vasaralla ja tampilla tms naputtaen. Kerrattain kiristin oikeilla työkaluilla lukitukset, niin parin viikon päästä oli lukitukset auki ja säädöt menneet vituilleen.
Reply
Näin tulikin tehtyä niiden kanssa. Kun ei oikeita avaimia ollut.
Ei ole kerennyt tarkistaa viimeaikoina. Töissä ollut ihan kiitettävästi... ja kilometrejä kohta 3k kertynyt. Takaa saisi pari senttiä nousta. On kivasti maalit jo kaaren reunasta lähtenyt.


Pitkille meinasin laittaa 5000k tai jopa 4000k kitin. Lyhyille jos laittais 6000k kitin...
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Ajokausi loppuikin sitten ennen kun kunnolla alkoikaan. Pari viikkoa liikenteessä kerkesi olla. Kytkin alkaa olemaan täysin loppu.
Lie talvisäilytyksen aika jotain tapahtunut tai normaali tuuri vain sattui omalle kohdalle. Hukkaportin takokin jo irrotettu. Kutosella lähtee jo luistamaan jos mäkeen kaasua erehtyy painamaan.

Onko muilla tullut kytkimen vaihto eteen? Vai muilla sopivasti jo vaihdettu Japanin päässä parempaan?
Hieman omalla kohdalla arvelutta tuo alkuperäinen tuplamassa vauhtipyörä järjestelmä. Mukava ajaa kyllä, mutta jos kesto on kytkin per kesä "kovemmassa" käytössä. Taitaa olla vähän ominaisuus näissä kaikissa tuplamassoissa, 90-100tkm kohdalla tulee tunnit täyteen. Sad
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
Harmi jos sun ajokausi päättyy jo nyt.

Mun autoon on vaihettu jossain vaiheessa kytkin. Siitä en tiiä onko japanissa vai suomessa. Kilometrejä oli vissiinki n.110000 kun vaihettu. Kai se on näiden autojen heikkous sitten.

Mimmosta kytkintä oot meinannu laittaa nyt tilalle sitten?
Reply
Controll3d Wrote:Ajokausi loppuikin sitten ennen kun kunnolla alkoikaan. Pari viikkoa liikenteessä kerkesi olla. Kytkin alkaa olemaan täysin loppu.
Lie talvisäilytyksen aika jotain tapahtunut tai normaali tuuri vain sattui omalle kohdalle. Hukkaportin takokin jo irrotettu. Kutosella lähtee jo luistamaan jos mäkeen kaasua erehtyy painamaan.

Onko muilla tullut kytkimen vaihto eteen? Vai muilla sopivasti jo vaihdettu Japanin päässä parempaan?
Hieman omalla kohdalla arvelutta tuo alkuperäinen tuplamassa vauhtipyörä järjestelmä. Mukava ajaa kyllä, mutta jos kesto on kytkin per kesä "kovemmassa" käytössä. Taitaa olla vähän ominaisuus näissä kaikissa tuplamassoissa, 90-100tkm kohdalla tulee tunnit täyteen. Sad

Mikäs siinä kun uutta kykää alle vaan, maksa kun 400e joku kunnon act :p
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
Mulla meinaa kans tyssätä ajokausi lyhyeen näin alkujaan, pieniä vaihdelaatikko ongelmia. Pakki paskana, toivottavasti ois menny vaa se siirtäjä... Samalla kun lootan irrotan niin vaihdan kyllä kytkimen uuteen myös, ajettu reilu 90tkm ei luista vielä ainakaan mutta samallahan tuon vaihtaa Smile
Nissan Silvia S15 Spec R
Reply
unclesam Wrote:Mulla meinaa kans tyssätä ajokausi lyhyeen näin alkujaan, pieniä vaihdelaatikko ongelmia. Pakki paskana, toivottavasti ois menny vaa se siirtäjä... Samalla kun lootan irrotan niin vaihdan kyllä kytkimen uuteen myös, ajettu reilu 90tkm ei luista vielä ainakaan mutta samallahan tuon vaihtaa Smile

Mulla on kutosen laatikko palasina eli voipi olla et löytyy ehjä osa mitä tarviit jos niikseen..
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)