Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mikä perä grippiin?
#1
Mitä perää porukka suosittelee grippiin ? Autona s13, tällä hetkellä ei ole lukkoa. avoperä ei ole vaihtoehto. Mites kemppi siinä käytössä verrattuna avoperään ja kunnon lukkoihin esim. cuscon 1 / 1.5 / 2.0way lukkoihin?
Purettu / purussa 12x s13, 3x s14, 1x s14a mikäli niiden osille tarvetta niin kysy YV:llä, puh 044-2523647 tai maililla [email protected]
Reply
#2
HezeSX Wrote:Mites kemppi

Mieluummin vaikka se lukoton, kyllä silläkin alkuun pääsee.
Ite ajan tolla vakiolla s14a lukolla, enkä nyt oikein osaa sanoa mitä hyötyä tulisi levylukosta tai torsenista. Ehkä joku muu osaa.
Reply
#3
Grippiin ei ainakaan kemppiä. Nuo Cuscon/vast lukot ovat aika kulmikkaita nekin, kaasun kans saa olla tarkkana mutkissa ettei ala puskemaan. Väittäisin parhaaksi budjettiratkaisuksi jotain viskolukkoa, esim. S14:n.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#4
Sanoisin että lukon valinta on todella pitkälti autosta ja ajotavasta kiinni. (Enkä nyt tarkoita mitään luisuajotapaa, vaikka sitä pääasiassa itse koitankin harrastella..)
Monasti vähänkään vääntävämmän laitteen kanssa voi tulla eteen se, että mutkasta ulos kiihdyttäessä toinen pyörä tuppaa sutimaan, vaikka olisikin viskolukko. Monille tuo ei olisi millään tavalla ongelma, mutta niitä viimeisiä sekunnin osia metsästävälle aivan varmasti on. Mutta jos tosiaan meinaa vain ajella grippiä (vaikka ajaisikin kelloa vastaan) mutte aivan hampaat irvessä tosissaan, niin se viskolukko on varsinkin toimiessaan hyvinkin ok, ja varmasti auttaa touhussa hieman, olematta kuitenkaan millään tavalla äkkinäinen. Kulahtanut huono visko käyttäytyykin jo äkkiä samoin kuin avoin perä.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#5
http://carbonetic.wordpress.com/carbon-lsd/

Tuollainen 1.5way versio, ei ole kulmikas eikä metelöi Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#6
Jani / Speedimports Wrote:http://carbonetic.wordpress.com/carbon-lsd/

Tuollainen 1.5way versio, ei ole kulmikas eikä metelöi Smile

Juu tuo on kyllä hyvä. Mulla on toisessa säksässä Nismon 2-way, pitää ku tauti, mutta on kadulla omalla tavallaan vähän brutaali. Voimansiirron väljät kyllä totisesti tulee esiin. Radalla oikein hyvä, sen vähän perusteella, mitä viime kesän loppupuolella kerkesin päristellä.

Carboneticin hiililevyinen lukko taas toisessa, ja se on kyl sivistynyt kapine. Ainoa asia, josta arkiajossa lukon olemassa olon joskus harvoin huomaa, on semmoinen ihan kevyt vastaanpotkiminen, ikäänkuin nytkyttäminen tietynlaisissa mutkissa hissukseen ajellessa ihan kevyt veto päällä, esim. isommassa risteyksessä. Radalla ei valittamista, fiilis on kuin ei lukkoa oliskaan, mut sisempi fillari ei vaan sudi. Kehtaan kyllä suositella.
Reply
#7
Mulla on nyt pari vuotta ollut S15Confuseden helcal/torsen-malli ja voisi suositella. Normiajossa ei huomaa millään tavalla, radalla lähinnä siitä että ei sisäpuolen pyörä sudi.... ;D

Ennen oli cuscon 1,5way ja toi on radallakin pikkuisen neutraalimpi ajaa. Cuscolla yliohjasi enemmän, toi on tuntumaltaan lähellä avointa, sillä erotuksella että mutkasta pääsee eteenkinpäin.

Viskolla en valitettavasti ole ajanut että osaisi sellaiseen verrata....
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#8
Itselleni tuli/tulee käyttöön Z33 Torseni, kun joskus auton ajoon sais. Omien järkeilyjen perusteella pitäis olla crippiin asiallinen lukko tuo väännön tunnistava. Vielä kun elämässäni en ole takavetoisella ajellut kamalasti, etenkään talvella, ei yliohjaava ajotapa tunnu mitenkään mieluisalta mulle... vaikka teoriassa nopeampi tapa edetä radalla on yliohjaava auto kuin aliohjaava. :Smile
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#9
-mikkis- Wrote:Itselleni tuli/tulee käyttöön Z33 Torseni, kun joskus auton ajoon sais. Omien järkeilyjen perusteella pitäis olla crippiin asiallinen lukko tuo väännön tunnistava. Vielä kun elämässäni en ole takavetoisella ajellut kamalasti, etenkään talvella, ei yliohjaava ajotapa tunnu mitenkään mieluisalta mulle... vaikka teoriassa nopeampi tapa edetä radalla on yliohjaava auto kuin aliohjaava. :Smile

Eli tarkoitat varmaan Quaifen lukkoa. Itsekkin tullu tollaista himoteltua, mutta hankinta on siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. Etuna noissa Quaifen lukoissa on elinikäinen takuu ja äänetön toiminta. Driftaamiseen ne ei taas sovellu kovinkaan hyvin. Enpä tiedä tuosta onko yliohjaava auto nopeampi. Hieman aliohjaava voi hyvin olla nopeampi kuin liian yliohjaava setuppi, mutta se nyt ei tähän keskusteluun liity juurikaan.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#10
Jos vaan torsenin saa keploteltua niin ehdottomasti se. Torsen jakaa voimaa kaikkein tarkiten, eikä ole "kulmikas" ajaa radallakaan. Päihittää helposti lähes kaikki muut vakiolukot.
2002 BMW 530dA<br />2007 Mini Cooper S<br />1998 Porsche 911 Carrera
Reply
#11
s14a viskolukolla ei tee kovassa grippiajossa mitään, mikä tuli itse todettua aikoinaan. Joku carbonetic 1,5way ja sitten nuo torsen lukot ovat varmoja vaihtoehtoja.
ex: 200sx racing edition
Reply
#12
Jatketaan tähän threadiin, kun rupee olemaan toi lukon hankinta itellä vähän ajankohtasempaa. Eli tässä lyhyesti tilanne. Nykyisin autossa on vakio viskolukko. Hyvä kadulle, mutta radalle nyt siis laitetaan jotain muuta samalla, kun vaihtuu tiheämmät perävälitykset. Autolla ajetaan suurimmaksi osaksi katuliikenteessä ja hyvänä kesänä tahkotaan ehkä kymmenet ratapäivät. Ens kesänä kyllä vähemmän budjettisyistä.

Ajattelin alunperin, että hommaan Quaifen lukon, koska sen hankkimista puoltavat elinikäinen takuu, pieni huoltotarve ja hyvät arvostelut. Vaihtoehdoista pois suljettu on tässäkin threadissä on tullut esiin tullut Carboneticsin lukko, joka on varmasti hyvä ja hiljainen lukko, mutta onglemalliseksi näen sen liian suuren huoltotarpeen. Kahden snadin nappulan faijana tohon ropaamiseen jää vaan turhan vähän aikaa ja muutaman tuhannen kilsan välein tarvittava litkujen vaihto ei oikein sovi suunnitelmiin.

Foorumeita pläräillessä on kuitenkin noussu esiin OS Gikenin lukko, jota on kehuttu moneen otteeseen. Ongelmana tässä on kuitenkin aika suolainen hinta (jenkeissä noin 1600$). Radalla kuitenkin ilmeisesti hieman parempi kuin Quaife ja soveltuu tarvittaessa myös driftaukseen. No siihen lajiin mulla ei oo hirveesti annettavaa, mutta ei sitä tiedä mitä tässä vielä keksii. Eli haluisin nyt feedbakkiä ihmisiltä, joilla on kokemusta kyseisistä lukkoperistä. Eli onko mitään järkeä harkita tuota mielestäni aika perkeleen kallista OS Gikenin lukkoa vai tulisiko valita Quaife?
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#13
Eipä tuohon carpoon nyt tarvitse katukäytössä muutaman tonnin välein öljyjä vaihtaa sen enempää kun muihinkaan kitkatyyppisiin lukkoihin..noin muutenhan noissa on tehtaan mukaan jopa 70x huoltoväli vs metallilevylukkoihin.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#14
Toi kommentti perustui jenkkifoorumeilla kyseisen lukkoperän omistaneiden kavereiden tietoihin. Heidän mukaansa meteli kasvaa huomattavasti, jos litkuja ei vaihda todella tiuhaan alle 3500 km. Voihan sit tietysti kokeilla ajaa 70x pidempään samoilla litkuilla kuin metallilevylukollisella, mutta varmaan tässä tarkoitetaan kuitenkin levyjen kestävyyttä eikä sitä miten usein nesteet pitää vaihtaa. Muutenhan noita nesteitä ei tarvis vaihtaa käytännössä ikinä. Smile
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#15
Niin, levyjen kestoa tarkoitin/tarkoitetaan.

luulisin että kaikkiin yleisiin kitkalukkoihin on syytä vaihdella useammin noita öljyjä kun normaaliin perään? esim kaaz suosittaa 3tkm välein vaihtoa.

Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)