TeKu Wrote:Mitkä anturit ovat välttämättömiä jos tekisi oman moottorinohjauksen, entäpä mitkä on hyvä olla niiden lisäksi.
...
Ja sen takia tätä haluaisin selvitellä kun kaupalliset moottorinohjaukset tuntuvat edelleen olevan aika hinnakkaita.
Jaaha, taas palataan tähän aiheeseen.
Mieti asia mieluummin niin päin että jos haluat käsiisi/autoosi purkin ja säätösoftan joilla jotain järkevästi tekee on työaikaa todennäköisesti kulutettu niin paljon että jos olisit mennyt vaikka siivoojan tuntipalkalla töihin niin olisit saanut hankittua viisi kallista erimerkkistä hyvää järjestelmää.
Olen katsellut sivusta Tatechin kehitystyötä vuosien varrella ja niin sekin alkoi että aluksi haluttiin ohjata juttuja joita ei alkuperäisessä moottorinohjauksessa ollut ja se aika, raha ja vaiva siitä eteenpäin on ollut niin mauttoman suuri etten suosittele lähtemään sille reitille.
Mielikuvitusleikkinä tapaus S13:
auto ei ole uusi eli siis johtosarja ei ole oikeasti hyvässä kunnossa, siksi uusi custom-johtosarja noin 600,-
AEM 30-1060 ( alunperin Hondaan tarkoitettu PnP-purkki) 1700,-
anturit, voidaan käyttää alkuperäisiä asentoantureita (mieluimmin ei) 0,- - 500,-
säätötyö penkkiaikoineen jos ei itse onnistu siinä 700,- - 1000,-
rankemmin viritettäessä mahdollisia sytkälaitemuutoksia, esim AEM Twin Fire 400,-
Tuosta laskien summa kohoaa pahimmillaan sinne neljän tonnin kieppeille.
Oman HYVÄN moottorinohjaimen teko:
työtä esim. 2000h
kulut kamoihin 600,- + 500,- + + + +
piirilevyt, komponentit, softatyökalut, säätökokeiluajojen bensat, tuhoutuneet moottorit jne.
Kysymys: mikä kannattaa?