Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mitä kestää?
#1
S13 laatikko perä yms voimansiirto?

Kestääkö sen 500 ja jos ei niin mitä sitten laittaa, kisalaatikko?, cossunlaatikko?, volvon?
entäs perä? mitäs sille voisi tehdä?

Koneeseenhan on tulossa:

enpäs kerrokaan :-X
Kerron sitten kun projekti on muullakin kuin suunnitteluasteella.

Sitten olisi vielä kysymys tuplaturbosta, onko siitä paljonkaan hyötyä muuhun kuin siihen
että sillä saa heräämään myllyn vähän aikaisemmin?

Entäs saako missä teetettyä pleksistä taka/sivulaseja?
z32tt, s13
Reply
#2
saako udella miksi pleksiset lasit? ???
Reply
#3
Sezone Wrote:saako udella miksi pleksiset lasit? ???
painon säästöä se on pienikin :Smile
nissan vai mikä se nyt oli ?
Reply
#4
Ja sieltätäältä kun ottaa niin kertyy yllättävän paljon .
z32tt, s13
Reply
#5
Taitaa 9000Confuseden cooleri ruveta ahistamaan noilla tehoilla Wink.
JZS147<br />www.500whp.net
Reply
#6
Voi olla et ahdistaa noissa tehoissa. ;D
Mut onhan saabismi siunaus...eikö miten se ny meni... >Sad
Reply
#7
Mieli% Wrote:Entäs saako missä teetettyä pleksistä taka/sivulaseja?

Eivät ole muuten laillisia tieliikenteessä, mutta jos se ei haittaa, niin ei kai siinä sitten mitään...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#8
Puppetmaster Wrote:
Mieli% Wrote:Entäs saako missä teetettyä pleksistä taka/sivulaseja?

Eivät ole muuten laillisia tieliikenteessä, mutta jos se ei haittaa, niin ei kai siinä sitten mitään...

Eikös takalasit saa olla pleksistä, kyllä ainakin ennen sai, jollei nyt ole säännöt taas muuttuneet?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#9
to4 Wrote:Taitaa 9000Confuseden cooleri ruveta ahistamaan noilla tehoilla Wink.

Pari baaria ;D

Mutta asiaan, paljonko se perä kestää?
Laatikosta minulla on jostakin tullut käsitys että 450 olisi max?
z32tt, s13
Reply
#10
Puppetmaster Wrote:
Mieli% Wrote:Entäs saako missä teetettyä pleksistä taka/sivulaseja?

Eivät ole muuten laillisia tieliikenteessä, mutta jos se ei haittaa, niin ei kai siinä sitten mitään...
plexi laseja ei saa olla koska hajotessaan tulee teräviä särmiä, pitää olla polykarbonaattia tai vastaavaa.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#11
bmw1502 Wrote:plexi laseja ei saa olla koska hajotessaan tulee teräviä särmiä, pitää olla polykarbonaattia tai vastaavaa.

Sitten sitä, onkos se eines miten hinnakasta?
z32tt, s13
Reply
#12
Mieli% Wrote:
bmw1502 Wrote:plexi laseja ei saa olla koska hajotessaan tulee teräviä särmiä, pitää olla polykarbonaattia tai vastaavaa.

Sitten sitä, onkos se eines miten hinnakasta?
empä kyllä muista, on aikaa jo kun sitä on viimeks tullu haettua..on se kalliimpaa kun normi plexi...soittaa muovifirmaan ja kysyy..sitä tais olla jotai karkastuakin mikä kestää naarmuuntumista paremmin, ja värillisiä löytyy kanssa (thyyning..) ;D
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#13
Mieli% Wrote:Mutta asiaan, paljonko se perä kestää?
Laatikosta minulla on jostakin tullut käsitys että 450 olisi max?

Mulla jäänyt jostain päähän, että lootikko: 500 hp. Vaan vääntöhän sen mysöö ennenmminkin kuin huipputeho...

Perähän on aikas järeetä kamaa, että kaipa se ainakin sen, mitä laatikkokin. Joskus luin tuosta perästä: "Will take any amount of punishment..." ;D No, suhteellista tuokin tietty tehojen noustessa...

P.S. Kjäh. Taas viesti, jossa ei ole yhtään faktatietoa. Jes. ;D
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#14
Lexania on ainakin joissain tilanteissa käytetty auton laseina...

Kyllä, eli sitä samaa ainetta mitä RC-autojen korit _YLEENSÄ_ ovat.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#15
Juha Wrote:Lexania on ainakin joissain tilanteissa käytetty auton laseina...

Kyllä, eli sitä samaa ainetta mitä RC-autojen korit _YLEENSÄ_ ovat.

Eikös Lexan ole aiemmin mainitun polykarbonaatin eräs kauppanimi? Vai eikö sittenkään? ??? Siinä luulossa minä olen elänyt.

Vanhanmallin bussipysäkkien "lasit" ovat Lexania. Tai ainakin ne vanhat, kölvien sytkällä sulattamat pleksit korvataan Lexanilla.

EDIT: Googletin juuri vahvistuksen luuloilleni, eli Lexan on kuin onkin polykarbonaattia.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#16
Paljonkos kone kestää ihan vakiopalikoilla ???

EDIT: Siis paljonko saa maksimissaan olla tehoa että vakiopalikat kestää vielä Tongue
Reply
#17
Jerry Wrote:Paljonkos kone kestää ihan vakiopalikoilla ???

EDIT: Siis paljonko saa maksimissaan olla tehoa että vakiopalikat kestää vielä Tongue
jos vaihdat öljyt oikeaan aikaan etkä aja jotain 20000km.. ja jähdytät turboa hyvin ajon jäkeen niin ei sillon tohon autoon oikeestaan mitään tuu aika luotettavia kilometrejä.....jos ajat rauhallisesti....vielä niin toi vehje ei ainakaan helpolla hajoa... Wink
ex ...nissan 200sx s13<br />hyundai coupe v6
Reply
#18
Jerry Wrote:Paljonkos kone kestää ihan vakiopalikoilla ???

EDIT: Siis paljonko saa maksimissaan olla tehoa että vakiopalikat kestää vielä Tongue
putkisto pitää ainakin vaihtaa ettei turbon käy pahasti ku kerta se on niin tukkoinen...ja vakio kytkin vissiin kestää johonki 250 heppaan tähän saa varmaan joku laken kaltainen tyyppi vastata paremmin.. mutta nuo pienet turbot tahtoo hajota kovilla paineilla ja jos on vielä se ahdistava putki.... :Smileeikä vaihda öljyjä sillon ku pitäisi.... :Smile
ex ...nissan 200sx s13<br />hyundai coupe v6
Reply
#19
Netistä maailmalta poimittua....

Lootan kestoraja on n. 400-450hv, näin siis maailmalla hihkutaan...

Maailmalla sanovat myöskin ettei kone kestä vakiopalikoilla edes 300hv tehoja, mistä taas voidaan olla hyvinkin erimieltä...

Kampiakselin kestorajaksi sanovat 500hv...

Perän kestosta en ole koskaan lukenut muuta kuin että se on tosi vahva!

Kardaanista en tiiä mittään, en ole ainakaan kuullu että se olisi missään tehovehkeessä vaihdettu/hajonnu...

Englannissa vaihtelevat S13:a, S14:a laatikoita siinä uskossa että ne olisivat vahvempia...Ausseissa taas sanovat ihan päinvastoin, että S13 loota on paljon vahvempi kuin S14 tai S15 laatikko...S15 on näistä heikoin...

Netistä oon kuitenkin bongannu pari S13 joissa ruutia ollu lähes 500hv, loota vakio, niinkuin kampurakin...Et kai ne jotain kestää, mutta sekin on hiukan käyttäjästä kiinni, sillä onhan DatsunS14 saanu omastaan laatikon kaks kertaa rikki vaikkei tehoa olekaan kuin 305hv/400+Nm...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#20
nismo Wrote:vakio kytkin vissiin kestää johonki 250 heppaan tähän saa varmaan joku laken kaltainen tyyppi vastata paremmin..

Käytöstä kiinni tietysti tämäkin, mutta itse paskoin uudenkarhean vakiokytkimen yhdellä repäisyllä. Sad Ja tehoa ei ole edes sitä kahtasataa kaakkia, ellei joku ole käynyt salaa lisäilemässä...

Itselläni on siis ainakin parempi kytkin aikalailla listan alkupäässsä, kun rupean tehoa etsimään.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#21
Puppetmaster Wrote:
nismo Wrote:vakio kytkin vissiin kestää johonki 250 heppaan tähän saa varmaan joku laken kaltainen tyyppi vastata paremmin..

Käytöstä kiinni tietysti tämäkin, mutta itse paskoin uudenkarhean vakiokytkimen yhdellä repäisyllä. Sad Ja tehoa ei ole edes sitä kahtasataa kaakkia, ellei joku ole käynyt salaa lisäilemässä...

Itselläni on siis ainakin parempi kytkin aikalailla listan alkupäässsä, kun rupean tehoa etsimään.

Mikäs tosta kytkimestä sit ekaks hajoaa, kun kerta tolleen laaki/vainaa periaatteella on menny palasiks...? ???
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Reply
#22
Jin80 Wrote:Mikäs tosta kytkimestä sit ekaks hajoaa, kun kerta tolleen laaki/vainaa periaatteella on menny palasiks...? ???

Luistaa sillain salakavalasti, että ei hölmömpi aluksi erota oikein ollenkaan sutimisen seasta, ja sitten kun tajuaa sen, onkin jo liian myöhäistä ja savu nousee. Kakkosella meni... :-\


Ja tällainen siitä sitten tuli. Missä kitkapinnat? ;D


Attached Files Thumbnail(s)
   
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#23
Kytkin on kulutusosa, hankala puhua teho/vääntökestosta kuluneella kytkinlevyllä/asennelmalla/vauhtipyörällä...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#24
Mitäs lootaa siihen sitten lähtisi metsästämään? Tietysti kisalaatikko olisi
kiva, taitaa kuitenkin olla suht kalliita kapistuksia.

Vai pitäisikö kokeilla paljonko se vakio loota kestää.
Ei sillä vakiolla kyllä varttimaileja ajella....
Paitsi jos laittaa tuosta kottikärrystä pyörät taakse Big Grin
z32tt, s13
Reply
#25
Mieli% Wrote:Mitäs lootaa siihen sitten lähtisi metsästämään? Tietysti kisalaatikko olisi
kiva, taitaa kuitenkin olla suht kalliita kapistuksia.

Vai pitäisikö kokeilla paljonko se vakio loota kestää.
Ei sillä vakiolla kyllä varttimaileja ajella....
Paitsi jos laittaa tuosta kottikärrystä pyörät taakse Big Grin
eikö hirmu lakeki aja vakio loodalla :Smile Tongue
ex ...nissan 200sx s13<br />hyundai coupe v6
Reply
#26
Eikös se laatikko kestä. kytkinhän siinä ekana menee...
Mutta eiköhän se ole se herra/rouva siellä ratin takana joka ratkaisee milloin ja miten se teho otetaan...
itelläni luupäässä on s13 sintterilevy ostoslistalla kuhan ton mitsun ja chipin saa ekaks kii

...kevättä odotellessa ;D

..
niin sulle Mieli% tulee varmaan yli 400hp/500nm?
kuten sanottua, varmaa toi vakio looda kestää...
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#27
Lehtonen Wrote:niin sulle Mieli% tulee varmaan yli 400hp/500nm?
kuten sanottua, varmaa toi vakio looda kestää...

No kokeillaan, sittenhän sen näkee ;D
z32tt, s13
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)