Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)
#31
Jatketaas tähän, kun vähän sivuaa aihetta..

Oliskos kellään tietoa, löytyykö VAG:lta sopivaa "korvauspuolaa" Nissanin QR-sarjan koneeseen? Numerolla 22448-8H315 löytyy puolat P12-Primerasta (QR20DE) ja X-Trailista (QR25DE). Isäukolla on tuommoinen X-Trail, ja alkaa vissiin joku puola olla tiensä päässä. Marmoritiskillä Nissanin puolan hinta on n. 170€/kpl.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#32
Jylppy Wrote:Jatketaas tähän, kun vähän sivuaa aihetta..

Oliskos kellään tietoa, löytyykö VAG:lta sopivaa "korvauspuolaa" Nissanin QR-sarjan koneeseen? Numerolla 22448-8H315 löytyy puolat P12-Primerasta (QR20DE) ja X-Trailista (QR25DE). Isäukolla on tuommoinen X-Trail, ja alkaa vissiin joku puola olla tiensä päässä. Marmoritiskillä Nissanin puolan hinta on n. 170€/kpl.

Tuo 1.8t on tiettävästi pisin puola, eli sovittele sillä ensin.. Jos on kovasti ylipitkä niin tuo FSI on pari senttiä lyhyempi.

Sitten löytyy myös VR6-koneen puolaa missä on se liitinosa "pystyssä", niin ei ole niin iso se musta motti siinä päässä. Mutta sekin on rungoltaan lyhyempi kuin 1.8t.

Sitten kun on puolan saanut fyysisesti käymään, seuraava ihmettelyn aihe että onko signalointi sama voi onko QR-koneessa erillinen PTU joka täytyisi ohittaa.. Noin uudessa kyllä todennäköisesti on PTU integroitu puoliin kuten VAG-puolissakin, silloin riittää liittimen vaihto.
Reply
#33
Kattelin vähän tuolta nissan4u.comista, eikä X-Trailin kohdalla ainakaan ole mainittu erikseen tuota PTU:ta, kuten esim. S14:n kohdalla. Ilmeisesti se on sitten integroituna puoliin. Tarttee mittailla jossain välissä sen puolan pituus, ja kattoo onko toi 1.8t:n puola kuinka lähellä.

EDIT: Ohessa kuva.


Attached Files Thumbnail(s)
   
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#34
Minkälaisissa tehoissa (ahtopaine ja muu setup olisi hyvä mainita) FSI puolat on alkanu hiipumaan?
Vai onko yleensäkkään kukaan saanut sammumaan Tongue ?
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#35
[Max Wrote:]
Minkälaisissa tehoissa (ahtopaine ja muu setup olisi hyvä mainita) FSI puolat on alkanu hiipumaan?
Vai onko yleensäkkään kukaan saanut sammumaan Tongue ?
E85-laitteissa taitaa piisata pidemmälle kuin bensavehkeissä, en tiedä johtuuko rajummasta sytkästä vai mistä. Maailmalta luettuna hieman setupista riippuen n. 125-150hp/puola bensalla. Tässäkin vaikuttaa luonnollisesti ollaanko hattiwattidynossa vai edes hiukan todellisemmassa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#36
VAG FSI puolat (036905715F)

Onko tuo numero vieläkin se jolla saa fiksuimmat puolat rb26dett moottoriin vai onko mahdollisesti tullut uutta versiota noista puolista?
Reply
#37
Alkuperäisessä puolien johtosarjassa 1cyl signaali haarautuu ptu:n jälkeen sekä puolalle että takaisin siihen 3-napaiseen liittimeen jossa on maa sekä +12. Mitä tälle nyt pitäisi tehdä? Mikä virka sillä johdolla on.. kierroskellon signaali? En löytänyt service manuaalistakaan että mihin se johto menee. Tämä siis r32 gtr.

edit:

[Image: img3397694.jpg]

Löysin manuaalista tuon kohdan kuitenkin. Oikealla kuvassa check connector johon johto menee 1 cyl signaalista mutta se ei selvinnyt voiko tuon nyt huoletta poistaa.
Reply
#38
Onkohan kellään tiedossa mistä näkisi tuohon ptu boxiin tulevien johtojen värikoodit? Tein johtosarjan rb25det mottiin ja auto ei suostu oikein käymään muutakuin potkaiseen pikkuiseen ja sammahtaa. Tuli tarkistettua vastusmittarilla, että kaikkialla virta juoksee ja että signaalit oikein itse puolien johtosarjassa. Omasta mielestä katkoin ptu: johdot yksitellen jotta ne tulivat oikein laitettua uuteen littimeen mutta muuta en keksi kuin, että siinä olisi kämmi. Katselin rb25 ecun johtojen värikaaviota mutta niitä ei voi uskoa koska sen mukaan kaikki johdot jotka lähtevät puolille ovat sinisiä joissa jonkun värinen raita. Itsellä ptu:hun tuli kai 3 sinistä johtoo ja sitten musta/valkoista ja muun värisiä.
Toyota Supra MKIV TT 6speed
Nissan Skyline R33 GTS-T -94
Nissan 200SX -90
Lada 1200S -88
Reply
#39
Kato kaaviosta pinnit ecun liittimessä ja mittaa sieltä asti että ovat oikeassa järjestyksessä.
Reply
#40
Joo no nopeasti ajattelin vain jos joku olisi tietänyt miten ne värit menee. Tuli ilmi outoa värin vaihtoa johdossa eculta konehuoneeseen niin Oli helpoin katsoa vastusta mittaamalla mikä johto oli mikäkin Smile
Toyota Supra MKIV TT 6speed
Nissan Skyline R33 GTS-T -94
Nissan 200SX -90
Lada 1200S -88
Reply
#41
Pekkis Wrote:Puolaprojekti aloitettiin tilaamalla seuraavia tuotteita:

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

lisäksi tarvitaan:

- Puolien liittimet (1.8t/FSI) + suojakumit (1280703023)
- 2kpl 8napaisia liittimiä (8D0-973-834, 8D0-973-734)
- sisuskalut kaikkiin liittimiin (pinnit, pölysuojat)

Osille kiitokset mksautobusiness.fi !! (ei tietenkään saisi mainostaa mitään virmoja, mut ainakin tiedätte mistä osat saa.)


Kytkennöistä:

Ensin on hyvä tietää miten puolat kytketään rb26 (r33gtr, r32gtr ohje lienee sama) koneeseen, alla siis kytkentäkaavio hommaan (FSI puolille). Yritin tehdä kaaviosta niin yksinkertaisen kun mahdollista.

[Image: kuva1.JPG]

Puolilta eculle menevät liitännät kytketään 8 napaiseen liittimeen järjestyksessä paikkoihin 1-6. eli 1 sylinterin puolan signaali tulee paikkaan 1, 2 sylinterin paikkaan 2 jne.
7 napaan tulee +12v, sekä 8 napaan tulee maa. Kaaviossa näkyy myös maa kanteen. Sen voi laittaa vaikka vanhalle paikalleen, jossa alkuperäisen puolasarjan maadoitus on.

HUOM! Kannattaa hommata runsaasti erivärisiä johtoja signaaleja varten jotta eivät mene sekaisin.

Puolasarja vaiheessa:

[Image: KUVA2.jpg]

Tämän jälkeen pitää alkaa katselemaan auton johdotuksia. Itse katkaisin ecusta PTU:lle tulevat johdot surutta ja kolvasin pinnit johtojen päihin, jotka tökein tuohon 8 napaiseen liittimeen järjestyksessä 1-6. Nyt pitäisi olla signaalijohdot oikein. PTU boksin "ohi" tulee kaksinapainen liitin jossa on +12v sekä maa, ne tökitään tuohon 8 napaiseen liittimeen paikoille 7 sekä 8.

Alla olevasta kuvasta selviää miten signaalijohdot ovat PTU boksiin tulevassa liittimessä. (PTU:n alla on numerojärjestys)

[Image: kuva33.jpg]

Jos auto noiden liitäntöjen jälkeen käy niinkuin Harley Taavitson (tai ylipäätään käy ollenkaan), olet luultavasti laittanut muutaman signaalin väärinpäin. Niissä siis saa olla tarkkana.

Siellä ne puolat lepäävät siististi:

[Image: KUVA4.jpg]

Toivottavasti tästä ohjeesta on jotain apua DIY miehille/naisille. On ainakin järkevän hintainen ja toimiva sarja. Ainakin itellä se pätkiminen loppui kuin seinään, ei tartte ostella kalliita splitfirejä. Smile

Huomioita:

Mikäli olet laittamassa 1.8T puolat, niin pinnijärjestys on eri.

Vag 1.8T puola:

1. +12v
2. Maa
3. Signaali eculta
4. Maa kanteen

Vag FSI puola:

1. Maa
2. Maa kanteen
3. +12v
4. Signaali eculta

Käyks toi sama setti suoraan noilla tiedoilla 2.5 litraseen Gts-t R33 skylleen ?
Reply
#42
Jos ptu samanlainen niin pitäis käydä. (liittimet)
Skyline GTS-R
Reply
#43
Ei mahda VAG FSI puolat riittää 300 hevosvoimalle ja noi 1.8T puolat maksaa jo noin 40e kappale + kaikki muut tarvikkeet,niin silloin Z-powerin 399e maksava sarja oo siihen nähden niin kallis edes.
Reply
#44
[Max Wrote:]
Minkälaisissa tehoissa (ahtopaine ja muu setup olisi hyvä mainita) FSI puolat on alkanu hiipumaan?
Vai onko yleensäkkään kukaan saanut sammumaan Tongue ?

Itse itselleni vastaten.

Nyt on ajettu volkkarin puolat tappiin. Neloskoneessa 2.2 barin ahdolla (700 hevosvoimaa) pelasi vielä rykimättä, 2.4 barilla röpisee selvästi. Latausaika läpi kierrosalueen sama (ei muutettavissa). Käyttövoimana 98 oktaaninen. Kutoskoneessa riittää useimmille, kun ajatellaan toteutuneita tehoja.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#45
[Max Wrote:]
[Max Wrote:]
Minkälaisissa tehoissa (ahtopaine ja muu setup olisi hyvä mainita) FSI puolat on alkanu hiipumaan?
Vai onko yleensäkkään kukaan saanut sammumaan Tongue ?

Itse itselleni vastaten.

Nyt on ajettu volkkarin puolat tappiin. Neloskoneessa 2.2 barin ahdolla (700 hevosvoimaa) pelasi vielä rykimättä, 2.4 barilla röpisee selvästi. Latausaika läpi kierrosalueen sama (ei muutettavissa). Käyttövoimana 98 oktaaninen. Kutoskoneessa riittää useimmille, kun ajatellaan toteutuneita tehoja.
Paljonko on latausaika?
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#46
Sanotaan vaikka niin että 2ms jälkeen tulee vain lämpöä.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#47
Pari vinkkiä niille ketkä tekevät johtosarjan itse:

-hommaa oikeat pihdit liittimien puristamiseen. Itse taisin löytää motonetistä kiinalaiset mutta ajoivat asiansa.
-laudasta saa kätevän jgin puolille kun poraa siihen reiät oikealle jaolle, sama kuin kannessa ja kiertää reikiin vanhat tulpat ja laittaa niihin puolat paikalleen. Helpottaa johtojen mitoitusta.
-Jos haluaa johtosarjasta irroitettavan niin superseal liittimet sarjan toiseen päähän.
Reply
#48
Mitä eroa on 0986221023 ja 036905715F puolilla?
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#49
JP GT-R Wrote:Mitä eroa on 0986221023 ja 036905715F puolilla?

Käsitteeksi toiset on pitempiä...
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#50
Mitä puolia käytetään Audin A4 3,0-160/162kW BBJ/ASN moottorisessa, onko ne noita fsi:n puolia vai 1.8t:n puolia ? miettisin vaan tarvitseeko kytkentä järjestystä alkaa muuttamaan, kun tällä hetkellä jatkuva jännite on 3 pinnissä (puolan päässä). Nämä uudet puolat ovat siis pitkiä ja punaisella hatulla.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)