Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anti-lock
#1
Missäs päin mahtaa olla nuo pakkivalojen sulakkeet? itellä nimittäin palaa anti-lock valo ja ei pakkivalot toimi.. onko mahdollista että tuo sulake palaa jos ajaa liukkaalla kesä rattailla? ku sain just vaihettua koneen ja ei malttanu olla kokeilematta Tongue
Reply
#2
Absit menee usein sekaisin, jos akselien pyörimisero on pitkään suuri. Esim juuri donitseja pyöritellessä. Moottorin sammuttaminen ja käynnistäminen yleensä nollaa valon pois.
Live slow, die old.
Reply
#3
Pasi Wrote:Absit menee usein sekaisin, jos akselien pyörimisero on pitkään suuri. Esim juuri donitseja pyöritellessä. Moottorin sammuttaminen ja käynnistäminen yleensä nollaa valon pois.

Valo tosiaan sammu ku käynnisti auton uudestaan mutta absit ei toimi :Smile konttiki jäätyny kiinni niin ei pääse etes kattoon niitä polttimoita onko ne palanut Big Grin
Reply
#4
Jos nyt oikein ymmärsin niin... Pakkivaloilla ja niiden sulakkeilla ei kyllä pitäisi olla mitään tekemistä ABSien ja antilock-valon kanssa.
Reply
#5
Sulakkeita löytyy kuskin jalkatilasta, ihan vasemmasta reunasta. Siinä kannessa lukee, mikä mihinkin kuuluu. Abs:n sulake puolestaan kököttää konehuoneessa akun vieressä olevassa mustassa kotelossa. Sille taas on merkattu antilockin tai abs:n sijasta muistaakseni anti-skid.


Ja tosiaan, samaa mieltä Petun kanssa.
Reply
#6
Petu Wrote:Jos nyt oikein ymmärsin niin... Pakkivaloilla ja niiden sulakkeilla ei kyllä pitäisi olla mitään tekemistä ABSien ja antilock-valon kanssa.
Kuulemma sama sulake.. ainaski mitä jotain vuoden 2003 juttua luin
Reply
#7
ABS varmaan tosiaan sekoaa siitä kesäkumeilla sudittelusta, mutta ei se mitään sulaketta sillä lailla polta...

Jos kontti on jäässä, niin kato lamput sisäkautta. Takapenkkihän on kuitenkin kippaava. Vaikka tuskin ne molemmat on palaneet, kai siellä jotain muuta vikaa on...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#8
Sulakkeet on ihan kunnossa, valo ei pala enään.. täytynee koittaa toimiiko ne absit ku saa nastat alle Wink ja pakkivalot pelaa, unohtunu anturi vaihdelaatikosta laittaa paikolleen :Smile
Reply
#9
Tero_K Wrote:Sulakkeet on ihan kunnossa, valo ei pala enään.. täytynee koittaa toimiiko ne absit ku saa nastat alle Wink ja pakkivalot pelaa, unohtunu anturi vaihdelaatikosta laittaa paikolleen :Smile

Kyllä ne absit toimii jos valo ei pala..

Et varmaan saa kesärenkailla vauhtia niin paljoa että ne toimisi, olikohan se joku 20km/h raja minkä alle ei absitella. Smile
Reply
#10
Zuikkis Wrote:
Tero_K Wrote:Sulakkeet on ihan kunnossa, valo ei pala enään.. täytynee koittaa toimiiko ne absit ku saa nastat alle Wink ja pakkivalot pelaa, unohtunu anturi vaihdelaatikosta laittaa paikolleen :Smile

Kyllä ne absit toimii jos valo ei pala..

Et varmaan saa kesärenkailla vauhtia niin paljoa että ne toimisi, olikohan se joku 20km/h raja minkä alle ei absitella. Smile

No joo eiköhän ne sitten pelaa kuhanko saa nastat alle Smile
Reply
#11
Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen kokoajan?

Eli ennen kun auton laittoi käyntiin, valo meni pois. Nykyisin nissani protestoi jättämällä valon päälle. hmm.. ?

Toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa olisi.
S13<br />325i<br />S14<br />S15?
Reply
#12
Vilbert Wrote:Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen

Itsella palaa toi kanssa eika mitaan hajua voiko sx rajahtaa nyt >(

Auton toiminnan suhteen ei vaaraa. Ajollisesti voi ääritilanteessa ollakin kun ABS on pois toiminnasta.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#13
Kiitokset ! Smile ja eikun hurulle --> Wink
S13<br />325i<br />S14<br />S15?
Reply
#14
Vilbert Wrote:Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen kokoajan?

Eli ennen kun auton laittoi käyntiin, valo meni pois. Nykyisin nissani protestoi jättämällä valon päälle. hmm.. ?

Toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa olisi.

Abs-anturit kerää pikkuhiljaa moskaa, ja siitähän toiminta häiriintyy. Putsaus auttaa usein. Saattaa lähteä helposti irti, todennäköisemmin ei. Rikkomista kannattaa välttää viimeiseen asti, jos ei korvaavaa ole tyrkyllä, sillä uusi maksaa satasia.

Absin ecusta voi katsoa vikakoodit, mikä paljastaa kiukkuavan anturin sijainnin. Voi toki vika muustakin johtua, mut vikakoodi sen tosiaan sit kertoo.
Reply
#15
Vilbert Wrote:Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen kokoajan?

Eli ennen kun auton laittoi käyntiin, valo meni pois. Nykyisin nissani protestoi jättämällä valon päälle. hmm.. ?

Toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa olisi.

Katsastusta varten tarvii sille tehdä jotain.

Mutta ei sillain suoranaisesti vaarallista.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#16
Puppetmaster Wrote:
Vilbert Wrote:Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen kokoajan?

Eli ennen kun auton laittoi käyntiin, valo meni pois. Nykyisin nissani protestoi jättämällä valon päälle. hmm.. ?

Toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa olisi.

Katsastusta varten tarvii sille tehdä jotain.

Mutta ei sillain suoranaisesti vaarallista.

Mulla ei oo katsuri sanonu nyt pariin viime kertaan mitään vaikka ABS-valo onkin palanu taulus.. :Smile
-Nissan 200SX S13: Garret GT2871r, Rosteripakosarja, 3" putkisto, Wsuodatin, FMIC, Alusyyläri, Paten dumppi, Z32 Maf, Zuichip, 444cc suuttimet, Walbro, Spec Stage2+ kytkin, R32 GTR etujarrut, BC Sports Inverted Coilit
-BMW 528 E39
-Yamaha YZF-R6
Reply
#17
kifumatti Wrote:
Puppetmaster Wrote:
Vilbert Wrote:Onko vaarallista toi antilockin valon palaminen kokoajan?

Eli ennen kun auton laittoi käyntiin, valo meni pois. Nykyisin nissani protestoi jättämällä valon päälle. hmm.. ?

Toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa olisi.
Katsastusta varten tarvii sille tehdä jotain.

Mutta ei sillain suoranaisesti vaarallista.
Mulla ei oo katsuri sanonu nyt pariin viime kertaan mitään vaikka ABS-valo onkin palanu taulus.. :Smile

Eivät ole olleet ihan tehtäviensä tasalla. Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#18


Quote:Absin ecusta voi katsoa vikakoodit, mikä paljastaa kiukkuavan anturin sijainnin. Voi toki vika muustakin johtua, mut vikakoodi sen tosiaan sit kertoo.


Löytyykö tuo ecu boksi siitä auton vasemmalta puolelta takapenkin kohilta sieltä verhoilumuovin alta? ja pitääkö pelkkä se laatikko viedä vikakoodien luettavaks vai tarviiko ne muuta?



EDIT: Lainaus kuntoon.
Ei siinä mitää vikaa ois jos se ei ois rikki.
Reply
#19
Peggaboy Wrote:
Quote:Absin ecusta voi katsoa vikakoodit, mikä paljastaa kiukkuavan anturin sijainnin. Voi toki vika muustakin johtua, mut vikakoodi sen tosiaan sit kertoo.


Löytyykö tuo ecu boksi siitä auton vasemmalta puolelta takapenkin kohilta sieltä verhoilumuovin alta? ja pitääkö pelkkä se laatikko viedä vikakoodien luettavaks vai tarviiko ne muuta?

Nojoo, mutta ei se ihan niin mene että sen laatikon voi irroittaa ja viedä luettavaksi Smile


EDIT: Lainaus kuntoon.
Reply
#20
jonatani Wrote:
Peggaboy Wrote:
Quote:Absin ecusta voi katsoa vikakoodit, mikä paljastaa kiukkuavan anturin sijainnin. Voi toki vika muustakin johtua, mut vikakoodi sen tosiaan sit kertoo.


Löytyykö tuo ecu boksi siitä auton vasemmalta puolelta takapenkin kohilta sieltä verhoilumuovin alta? ja pitääkö pelkkä se laatikko viedä vikakoodien luettavaks vai tarviiko ne muuta?

Nojoo, mutta ei se ihan niin mene että sen laatikon voi irroittaa ja viedä luettavaksi Smile


ookoo, koitan saada vietyy luettavaks ens viikol.


EDIT: Lainaus kuntoon.
Ei siinä mitää vikaa ois jos se ei ois rikki.
Reply
#21
Miten vikakoodit luetaan abssien ecusta?? Oisko nopeeta vastausta kellää?

Edittiä: saatiin jo katottua, ei täs mitää hätää oo
Reply
#22
Mistähän mahtaa johtua, kun tuo pääsyliteri mötikkä surraa koko ajan vaikka auton sammuttaa? Apparin edessä oleva konehuoneessa.
Samasta varmaan tuo valokin syttyi

Edittiä: jollakin ollut samaa ja releessä vikaa, pitääpä tuo ensin tarkistaa
Reply
#23
Exce Wrote:Mistähän mahtaa johtua, kun tuo pääsyliteri mötikkä surraa koko ajan vaikka auton sammuttaa? Apparin edessä oleva konehuoneessa.
Samasta varmaan tuo valokin syttyi

Edittiä: jollakin ollut samaa ja releessä vikaa, pitääpä tuo ensin tarkistaa
aikavarmasti se rele, tais olla siin pythkijän moottorin vieressä. köyhä aukasee sen releen ja hioo käpälät tasasiksi ja jatkaa ajamista.
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)