Harrastamiseen kuuluu miettimistauot ja motivaatiota kuuluukin kerätä välillä. Broidin d-kadettiakaan ei oo tehty nyt vissiin yli puoleen vuoteen yhtään
Jaaahas. Siitä se taas lähtee. Paljon on haaveita mut ei varmaan kaikkeen viitti ryhtyy. Kunhan saa pikkusen vielä lisää pyörille tilaa ja koneeseen jäykemmät venajouset ni loppu on +aa. Piti ottaa puristuspaineet mut työkaluu pitää vähä ohentaa et saa mittarin kiinni. Siitähän on hyvä alottaa et näkee onko venttiilit viel kunnossa.
Olispa kiva jos auto nousis omin tunkein ylös ni ei tarviis aina miettiä miten saa tunkin alle
Otin nyt noi puristuspaineet eikä onneks oo mitään hämminkiä. Tos on järjestys väärin eli ykkönen on nelone jne. Paineilmatunkkien paikat on tutkittu ja ainetta tilaamaan...
04.12.14, 17:30 (This post was last modified: 05.12.14, 00:32 by clarkkent.)
Tästä se lähtee...
Onhan sitä muutaki tullu tehtyä. Lämppäri on poistettu kokonaan ja kohta lähtee takalasi jonka korvaan muovilla. Paremmat renkaat on hankintalistalla ja oliski yhdet Yokohaman A048:t tiedossa. Josko niillä koittas pitoja saada lisää. Kumhon KU36 ei pidä Ahveniston pääsuoralla edes nelosella
Jotain pientä koittanu nyhrää mut motivaatio miinuksella. Mietiskelin et en mä mitään venttiilijousia jaksa vaihtaa. Lasken ahtoja ja rajotinta ni pysyy muutenki paremmin kasassa. Turha rääkkää ku ei oo pitoja.
Kyllä se motivaatio sieltä vielä tulee aikanaan, älä väkisin yritä ehkä vois olla fiksua pudottaa tehoja sillein että auto on helpohkosti ajettava ja luotettavampi. on mukavempi ajaa kun voi keskittyä siihen ajamiseen sen sijaan että koko ajan joutuu "varomaan" kaasujalkaa. Kai se on vähän mielipideasia.
turboSGX Wrote:Kyllä se motivaatio sieltä vielä tulee aikanaan, älä väkisin yritä ehkä vois olla fiksua pudottaa tehoja sillein että auto on helpohkosti ajettava ja luotettavampi. on mukavempi ajaa kun voi keskittyä siihen ajamiseen sen sijaan että koko ajan joutuu "varomaan" kaasujalkaa. Kai se on vähän mielipideasia.
Eikös se oo homman nimi et joko ajetaan täysillä tai sit ei ollenkaan. ei mitään "katupaine hommia" Niinhän se Bamsekin sanoo et jos autoa viritetään ni sit sillä ajetaan niillä tehoilla mitä on eikä lähdetä mummokerhon katupaineita häsläämään.
clarkkentille ni turhaan sitä väkisin yrittää touhuta. kyllä se siitä sitten ku alkaa tuntuu siltä et jaksaa näpertää taas.
Sampza Wrote:Eikös se oo homman nimi et joko ajetaan täysillä tai sit ei ollenkaan. ei mitään "katupaine hommia" Niinhän se Bamsekin sanoo et jos autoa viritetään ni sit sillä ajetaan niillä tehoilla mitä on eikä lähdetä mummokerhon katupaineita häsläämään.
clarkkentille ni turhaan sitä väkisin yrittää touhuta. kyllä se siitä sitten ku alkaa tuntuu siltä et jaksaa näpertää taas.
Eri asia jos pitoja olis, ymmärsin että ei ole. Miksi siis vaikeuttaa ajoa sillä ylimääräsellä teholla ja rakentaa kallis moottori kun sitä kaikkea tehoa ei kuitenkaan voida käyttää kun korkeintaan loppuvaiheessa suoraa. En tiedä tarkemmin jarzan bluebirdin tehoista ja pito-ongelmista joten vähän paha kommentoida. Tuo oli vähän sellasta yleistä pohdintaa tehokkaasta etuvetoisesta
Takaikkunapleksiä vaille valmis ajoon. Viikonpäästä ajaan varttia ja ahdot ennallaan, mut rajotin 7500. Lentokenttäratahan se on, et pitoja ei ehkä hyviin aikoihin oo mut kokeillaan ny.
Penkkiaikaa koitan saada koko päiväks et sais vihdoin kunnolla säätöihin. Kadulla siitä ei tuu mitään.
No perhana ku tuli työkiireitä. Oli kyl vakaa aikomus lähtee mut aamulla sato sit viel vettäki ni aattelin et ihan turha mennä jos rata on kostee. Jos sitte 13.6 Hyvinkäälle sutimaan.
Näillänäkymin toi Hyvinkää toteutuu mut ainaki sitte tonne Ahvenistolle 15 päivä ajaan. Ratarenkaille hain eilen vanteet ja jos keksiis viel renkaat jostain ni vois koittaa ihan kierrosaikaa ajaa. Miettiny ihan oikeita sliksejä mut kattoo ny..
215 tai 225/45 olis passeli koko. Mä juttelin eilen yhen rata autoilijan kans ja se oli sitämieltä et noi Kumhotki pitäs kyl toimii. Silti vois kyl olla et toi 888 olis parempi pidoltaan.
clarkkent Wrote:215 tai 225/45 olis passeli koko. Mä juttelin eilen yhen rata autoilijan kans ja se oli sitämieltä et noi Kumhotki pitäs kyl toimii. Silti vois kyl olla et toi 888 olis parempi pidoltaan.
No noi mun r888 ei sit ainakaan kelpaa ku ne on 235
Eilen Ahvenistolla ja oikeestaan mikään ei toiminu. Ensinnäki bensanpaineen säädin sekoo ja siit johtuen röpötti rikkaalla melunmittauksessa senverran ettei menny läpi. No sitä sitte säätämään hoikemmalle ni sain melut läpi mut menetin tyhjäkäynnin ja välikierrokset. Kierroksilla käviki sitte ihan törkeen rikkaalla mut ajoo vaan.
Ajettavuus oliki sitte ihan p****eestä ku joku etupäässä joustelee ku pääsee kunnolla ahdoille. Ku veto alkaa ni vetää vasemmalle ja ku loppuu ni johonki ihan muualle. Kaikki pultit on käyty läpi mut mikään ei oo löysällä. Tukihäkkiä..
Jarrut ja renkaat toimii ihan hyvin kunhan ne vaan saa lämpöseks. Eturenkaat saa kierroksessa ja takarenkaat kolmella.
Kaikkee pientä ja isompaakin pitäis tehdä, mut ny on yks vähä isompi projekti et kattotaan taas ku on aikaa. Kyllähän tolla ajaan pääsis mut ihan turha on mennä ku 1:40 oli eilen aika tiukas noilla ongelmilla.