Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S30 Jouset..
#1
Hommasin vuosia sitten Eibahin jouset, nyt sitten asennusvaiheessa tuli epätietoisuus tuleeko pidemmät eteen vai taakse vai mitenkä?

vanhat takajouset on etusia pidemmät mutta pieni epäily on noi palikat on jotain mitä ei pitäisi olla ???



Reply
#2
Essollako ne jannut Zetoja laitattaa kun kukaan ei tunnu tietävän onko pidemmät jouset edessä vai takana?? Big Grin
Reply
#3
En ole vaihtanut jousia edelliseen enkä nykyiseen 240zetaan, mutta Tokicon sarja on hyllyssä odottelemassa. En vaan pääse tähän hätään tarkistamaan niitä.
Ottamani kuvan perusteella kovin isoa eroa Tokicoissa ei ole, vasemmanpuoleisissa lukee 5020 R ja oikeanpuoleisissa 5020 F. Muistaakseni laatikoiden päällä luki kummat oli eteen ja kummat taakse. Muistelisin että R olisi taakse.

Ainakin tuolla löytyy keskustelua Eibacheista: http://www.classiczcars.com/forums/showt...hp?t=31940
Siellä todetaan että pidemmät jouset taakse ja paksummasta tavarasta tehdyt eteen.


Attached Files Thumbnail(s)
   
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#4
F = front, R = rear?

Näyttäis olevan halkaisijassakin pienoinen ero, vai vääristääkö toi kuva? -Meinaan vaan, että mittaamalla vois selvitä.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#5
Progressiiviset (=osa kierteestä tiheämpi) taakse.
Reply
#6
markku240z Wrote:Progressiiviset (=osa kierteestä tiheämpi) taakse.
Tokicoa myyvä sivusto esittää asian päinvastoin:
http://www.betamotorsports.com/products/...php?cat=10
Quote:Datsun 240Z HP Springs Front (progressive 140 lb. in.)
Datsun 240Z HP Springs Rear (linear 165 lb. in.)
Mutta saattaa tietysti olla että Eibachin jouset on erillaiset.
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#7
Joo, mulla oli silloin toi sama ongelma kun ei meinannut mistään löytyä tietoa miten päin ne menee. Silloin järkeiltiin, että enemmän progressiiviset olis taakse. En enää muista olisko ne voinut väärinpäin asentaa (siis oliko sama halkaisija).

http://www.classiczcars.com/forums/showt...hp?t=16889
Eibach Pro Kit 240Z spring position confirmed
I know this has come up in the past but thought I'd reiterate the correct info. According to Eibach, the front springs end with .001 and the rear with .202. The Eibach logo will be legible (not upside down) when installed.
Reply
#8
Ok, näissä on ilmeisesti sitten eroja. Laitoin vielä Betamotorsportin kaverille kyselyn Tokicoista että onko niin että F menee eteen ja R taakse. Laitan tänne tiedoksi kun saan vastauksen.

Ihan hyvä kun tämä asia tuli puheeksi Smile
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#9
Kiitän ja kumarran runsaasta palautteesta, Big Grin Big Grin Big Grin
Reply
#10
Kimi Wrote:Laitan tänne tiedoksi kun saan vastauksen.
Sain vastauksen kysymykseeni koskien Tokicon jousia. Niissä menee tosiaan noin että F eteen ja R taakse.
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#11
Vastaanpa tänne tällaisen hämärän muistikuvan.
Itse taisin laittaa progressiiviset eteen ja auto keulii, kuin paraskin pro stockeri...Pitää vaihtaa vielä ennenkuin pirssi laskeutuu pukeilta. Eli vuonna 2015 näillä näkymin :Smile


- Jani
Reply
#12
JaniS Wrote:Vastaanpa tänne tällaisen hämärän muistikuvan.
Itse taisin laittaa progressiiviset eteen ja auto keulii, kuin paraskin pro stockeri...Pitää vaihtaa vielä ennenkuin pirssi laskeutuu pukeilta. Eli vuonna 2015 näillä näkymin :Smile


- Jani
Minkä merkkiset jouset?
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#13

Eibachit. Mutta tämä jousien järjestys siis oli hämärä muistikuva.
Reply
#14
Itelle tuli kans eilen aloiteltua jousien vaihto, no järkeilin siinä kans että eteen lyhyemmät ja paksummasta tavarasta tehdyt ja taakse pitemmät ja löysemmät jouset. Ja väärinhän se meni, Eli taakse kuuluu eibachin sarjassa progressiiviset ( lyhyemmät ja paksummat ) jouset. Ja eteen lineaariset ( pidemmät ja ohuemmasta kamasta ).

MSA :n sivuiltakin tuo löytyi sit ku luki tarkemmin, mutta eihän sitä silloin ostaessa mitään kerinnyt tutkia..

nyt on alla konin iskarit ja ebachin jouset, omaan makuun aavistuksen vielä liian korkea ja löysältä toi tuntuu s13 coilien jälkeen, mutta katsotaan miten ajossa käyttäytyy ja huudellaan sitten lisää..
Reply
#15
Jousihommia itsekin tässä miettimässä, tuli tämmönen vastaan

http://www.classiczcars.com/forums/suspe...post251099

mun auto on usa spec, onko oikeasti eurolla ja usalla ero tolpan lautasten kans?
Reply
#16
[Image: korkeus.jpg]
kävin mittaamassa auton korkeutta niin 18.2cm on edessä ja takana helmapellin alimpaan kohtaan (20l tankissa ainetta ja tyhjä auto)
kiinnostaisi tietää eibachin korkeuksia, niitä kun nyt on tuossa minulle tarjoiltu. kyyti tuskin pehmee niillä
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)