Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua GTR:stä
#61
Poliisikin on tullut muutaman kerran aukaisemaan oven, kun on avaimet jääneet autoon sisälle. Tietenkin varmaan paikkakunnasta ja virkavallan ajasta paljon kiinni.
Reply
#62
Deucci Wrote:Jotkut hinauspalvelut, lukkoseppäliikkeetkään ei ota kyllä mahdottomia hintoja ovien avauksesta..

120€ on listahinta esim Falck:lla pk-seudulla.

Aika iisisti tosiaan pääsee esim karmista sisään oikella välineillä.
Reply
#63
Satiaisen keikkahan toi suurinpiirtein oli, ihan kohtuuveloitus mun mielestä jäätävässä sateessa ronkkimisesta. Nysä pois, ovet auki.

Mitä kysäisin tossa ohimennen niin poliisi ei tee enää noita avaamisia jos ei ole jonkun terveys kyseessä, koska on sattunut niin että ensin ihmiset pyytävät apua ja sen jälkeen lähettelevät valituskirjelmiä kun tiivisteeseen/ikkunaan/johonkin on tullut naarmu ja vaativat valtiolta korvauksia. Periaatteessa ihan ymmärrettävää, kaikenlaista sakkia kun mahtuu maailmaan. Varmaan tietty riippuu partiostakin aika paljon että mikä on meininki.

Apukuskin lukko on edelleen täysin jumissa, pitää ottaa tänään auki lämpimässä tallissa ja huoltaa paineilmalla + CRC:llä + aseöljyllä koko systeemi. Kiitos kuitenkin kaikille jeesistä ja hyvistä ideoista tapahtuneeseen liittyen. Smile
lol wut
Reply
#64
Mitäs lambda antureita ootte käyttäny rb26dettissä. itsellä sinkku projekti käynnissä ja mietin laitanko 1 vai 2 lambdalla?. löytyykö ntk:lta tai boschilta lambdaa tuohon?, jos jollakulla tuote numeroita boschiin tai ntk:hon niin olisin kiitollinen.

onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#65
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.
Reply
#66
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.

aika sekava ohje tuli mulla mukana, ei siinä mainittu kuin 130nm
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#67
R33gts Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.

aika sekava ohje tuli mulla mukana, ei siinä mainittu kuin 130nm
En nyt ala mitenkään aliarvioimaan sun tulkintaa, mutta mulla ainakin oli ihan yksinkertasesti muistin mukaan jotakuinkin näin: "in three equal steps to xxx Nm". Sillä vaan että tuskin ne ohjeet hirveesti erilaiset on eri autoihin tms.

Lisätään nyt sen verran, että jos siellä ei oikeasti ole selvästi sitä ilmoitettu, niin muriskoon joku useasti tai viimeaikoina näiden kanssa puljannut sen oikean kiristystiedon.
Reply
#68
En nyt ala mitenkään aliarvioimaan sun tulkintaa, mutta mulla ainakin oli ihan yksinkertasesti muistin mukaan jotakuinkin näin: "in three equal steps to xxx Nm". Sillä vaan että tuskin ne ohjeet hirveesti erilaiset on eri autoihin tms.

Lisätään nyt sen verran, että jos siellä ei oikeasti ole selvästi sitä ilmoitettu, niin muriskoon joku useasti tai viimeaikoina näiden kanssa puljannut sen oikean kiristystiedon.
[/quote]


voi olla että että en metsässä kasvaneena ymmärtänyt sitten vain ohjetta.. pitää zekata uudelleen kunhan kerkeen
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#69
Kyon Wrote:Apukuskin lukko on edelleen täysin jumissa

Itellä meni kuskin ovi viime talvena aivan jäähän. Avain meni kyllä sisään ja lukot aukes mutta ovi ei, en kyllä olis sitä ainokaista avaintakaan ruvennut väkisillä vääntämään. ;D

Pari kolme tuntia ajoa keskustassa, parkissa käynnissä, muut tupakalla kun minä napotan sisällä ikkuna auki huutelemassa :Smile siitä se sitten aukes kun tarpeeks lämpeni..

*Edit* Ei ollu kyllä autokaan getari vaan lama mutta Nissan sentään ;D
Me gusta bonga bonga!<br /><br />Granvia<br />Ex R34
Reply
#70
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.

aika sekava ohje tuli mulla mukana, ei siinä mainittu kuin 130nm
En nyt ala mitenkään aliarvioimaan sun tulkintaa, mutta mulla ainakin oli ihan yksinkertasesti muistin mukaan jotakuinkin näin: "in three equal steps to xxx Nm". Sillä vaan että tuskin ne ohjeet hirveesti erilaiset on eri autoihin tms.
Täytyy kyllä sanoa, että en itsekkään tuon ohjeen kanssa osaisi kiristää pultteja.
"Kolmessa samansuuruisessa vaiheessa xxx Nm."
"Tasaisin välein"
Mitkä kolme vaihetta? Todella paljon jää tulkinnan varaa...
Reply
#71
Weist Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.

aika sekava ohje tuli mulla mukana, ei siinä mainittu kuin 130nm
En nyt ala mitenkään aliarvioimaan sun tulkintaa, mutta mulla ainakin oli ihan yksinkertasesti muistin mukaan jotakuinkin näin: "in three equal steps to xxx Nm". Sillä vaan että tuskin ne ohjeet hirveesti erilaiset on eri autoihin tms.
Täytyy kyllä sanoa, että en itsekkään tuon ohjeen kanssa osaisi kiristää pultteja.
"Kolmessa samansuuruisessa vaiheessa xxx Nm."
"Tasaisin välein"
Mitkä kolme vaihetta? Todella paljon jää tulkinnan varaa...

Noo asteittain vaikka 40 eka kaikkiin, sit toiset 40 ja sit viimeiseen kireyteen? :Smile Olen yhtä pihalla kuin sinä mutta noin minä sen tekisin jos tehdä pitäis.
Me gusta bonga bonga!<br /><br />Granvia<br />Ex R34
Reply
#72
Isc Wrote:
Weist Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:
M-ax Wrote:
R33gts Wrote:onkos porukka vedelly arpin kannenpultit näissä mihin momentteihin?
Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.

aika sekava ohje tuli mulla mukana, ei siinä mainittu kuin 130nm
En nyt ala mitenkään aliarvioimaan sun tulkintaa, mutta mulla ainakin oli ihan yksinkertasesti muistin mukaan jotakuinkin näin: "in three equal steps to xxx Nm". Sillä vaan että tuskin ne ohjeet hirveesti erilaiset on eri autoihin tms.
Täytyy kyllä sanoa, että en itsekkään tuon ohjeen kanssa osaisi kiristää pultteja.
"Kolmessa samansuuruisessa vaiheessa xxx Nm."
"Tasaisin välein"
Mitkä kolme vaihetta? Todella paljon jää tulkinnan varaa...

Noo asteittain vaikka 40 eka kaikkiin, sit toiset 40 ja sit viimeiseen kireyteen? :Smile Olen yhtä pihalla kuin sinä mutta noin minä sen tekisin jos tehdä pitäis.
jossain ohjeissa käskettiin vetämään johonkin momenttiin ja sitten kaikki auki, sit asteittain haluttuun momenttiin. en ymmärrä tuota välissä aukaisua.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#73
TORQUE SPECIFICATIONS AND STAGES
Step 1 29Nm
Step 2 108Nm
Step 3 Loosen all bolts
Step 4 29Nm
Step 5 Tighten to 85 - 90 deg (Astetta)
or 103-113 Nm

Cyl. Head Bolt Torque Seq (Järjestys) :
12 8 4 2 6 10 14
11 7 3 1 5 9 13

Toi varmaan sopii aika moneen, löytyy esim. ACL ProSeals jne ohjeista.
Syytä en tohon löysäämiseen välillä tiedä, varmistettaisko sillä jotain sit?
Reply
#74
Oliskohan tiivisteen "asettumista" paikoilleen.
Reply
#75
jonatani Wrote:Oliskohan tiivisteen "asettumista" paikoilleen.


Liittyy pulttien venymiseen.

Eli esim. ARP pulttien kanssa hieman eri tilanne.

PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#76
Kierteet myös puhdistuu ja asettuu toisiinsa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#77
Niin siis mä puhuin ainakin kokoajan arp:n pulteista, joissa ei venymis osuutta tms. ole.

Ja Weist:lle kommenttiin; Ei siinä mun mielestä ole mitään epäselvää, "In three equal steps to xxxNm" -> kolmessa tasaisessa vaiheessa lopulliseen lukemaan. Esim. mainitsemani 110Nm: 1. 36Nm 2. 72Nm 3. 110Nm (108Nm) Kerrotko mikä tossa nyt oli vaikeeta? Big Grin Mihin kohtaan jää "paljon tulkinnan varaa"?
Reply
#78
M-ax Wrote:Niin siis mä puhuin ainakin kokoajan arp:n pulteista, joissa ei venymis osuutta tms. ole.

Ja Weist:lle kommenttiin; Ei siinä mun mielestä ole mitään epäselvää, "In three equal steps to xxxNm" -> kolmessa tasaisessa vaiheessa lopulliseen lukemaan. Esim. mainitsemani 110Nm: 1. 36Nm 2. 72Nm 3. 110Nm (108Nm) Kerrotko mikä tossa nyt oli vaikeeta? Big Grin Mihin kohtaan jää "paljon tulkinnan varaa"?
Ei mihinkään enää.
Olisit heti voinut kertoa, että tuo momenttimäärä jaetaan kolmeen erisuuruiseen osaan. Eli siinä oli juuri se tulkinnan vara.
Lukeeko edes ohjeessa nuo Nm määrät vai heititkö itsekkin hatusta? No anyway, noin se homma varmaan menee, mutta ei nyt kuitenkaan ollut mikään maailman selvin ohje kun noin äkkiseltään lukaisee :Smile
Reply
#79
M-ax Wrote:]Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.
Eikö se tuolla ilmennyt alunperinkin? Nojoo, tärkeintä että homma selkeni kysyjälle edes tarpeeksi. Ja siis välit ovat yhtäsuuret, eivät erisuuret, vaikkakin tarkotit lukemia itsessään ymmärtääkseni. Varmistin vain.

En heittänyt täysin hatusta, mutta muistin 110Nm rb25 arvon ja mutu osuus tuli siitä että ainoastaan muistelin rb26 olevan sama tai *tarpeeksi lähelle sama.
*niin vähän heittoa, että eri ohjeissakin saattaa olla saman verran
Reply
#80
M-ax Wrote:
M-ax Wrote:]Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.
Eikö se tuolla ilmennyt alunperinkin? Nojoo, tärkeintä että homma selkeni kysyjälle edes tarpeeksi. Ja siis välit ovat yhtäsuuret, eivät erisuuret, vaikkakin tarkotit lukemia itsessään ymmärtääkseni. Varmistin vain.

En heittänyt täysin hatusta, mutta muistin 110Nm rb25 arvon ja mutu osuus tuli siitä että ainoastaan muistelin rb26 olevan sama tai *tarpeeksi lähelle sama.
*niin vähän heittoa, että eri ohjeissakin saattaa olla saman verran

eli jaan 105ft lbs 3 ja saan ekan momentin ja tuon ekan kerron kahdella tulee toinen ja lopuks 105ft lbs
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#81
R33gts Wrote:
M-ax Wrote:
M-ax Wrote:]Eikö sulla tullut ohjetta mukana, vai onko käytetyt? Muistaakseni 110Nm kolmessa vaiheessa (tasasin välein ja arp rasvan kanssa). Ts. ihan koneen omiin mallikohtasiin momentteihin on ok varmasti.
Eikö se tuolla ilmennyt alunperinkin? Nojoo, tärkeintä että homma selkeni kysyjälle edes tarpeeksi. Ja siis välit ovat yhtäsuuret, eivät erisuuret, vaikkakin tarkotit lukemia itsessään ymmärtääkseni. Varmistin vain.

En heittänyt täysin hatusta, mutta muistin 110Nm rb25 arvon ja mutu osuus tuli siitä että ainoastaan muistelin rb26 olevan sama tai *tarpeeksi lähelle sama.
*niin vähän heittoa, että eri ohjeissakin saattaa olla saman verran
eli jaan 105ft lbs 3 ja saan ekan momentin ja tuon ekan kerron kahdella tulee toinen ja lopuks 105ft lbs
Just niin, mutta muista että ft lbs ei ole sama kuin Nm...kunhan varmistan Wink
Reply
#82
En nyt keksinyt että mihin tän pistän nii laitoin tänne, eli mitä sais taikannattais ostaa/tilata r32 gtr kampiakseli? En ite ainakaan oikeen löytäny mistään näistä perus sivuilta netistä.
viehätysvoima perustuu skylineillä ja naisilla oikutteluun
Reply
#83
Suosittelisin etsimään käytettyä, varmasti hinnaltaan sopivampi.. Uutenahan näitä kyllä hommaa futurez/speedimports varmastikkin, itse jos haluaa ni esim. RHDJapan varmasti sellaisen saa..
Reply
#84
Kentsu_ Wrote:En nyt keksinyt että mihin tän pistän nii laitoin tänne, eli mitä sais taikannattais ostaa/tilata r32 gtr kampiakseli? En ite ainakaan oikeen löytäny mistään näistä perus sivuilta netistä.

Tuolta löytyy 32,33,34 kampuroita http://stores.ebay.co.uk/JDMGarage-Nissa...34.c0.m322

Nissan Skyline GTR Long Nosed Crankshaft http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Skyline...20bfd36bdb

Nissan Skyline R33 GTR Crank - Polished http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Skyline...256a80cdb7

Nissan Skyline R32 GTR Short Nose Crank http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Skyline...20befc7c98

Nissan Skyline R34 GTR RB26 Crank http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Skyline...20b887f672

Nissan Skyline RB26 Small Nosed Crank http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Skyline...20ba7ab1de
Skyline GTS-R
Reply
#85
Kentsu_ Wrote:En nyt keksinyt että mihin tän pistän nii laitoin tänne, eli mitä sais taikannattais ostaa/tilata r32 gtr kampiakseli? En ite ainakaan oikeen löytäny mistään näistä perus sivuilta netistä.
Tonni nissanilta
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#86
Lemppa Wrote:
Kentsu_ Wrote:En nyt keksinyt että mihin tän pistän nii laitoin tänne, eli mitä sais taikannattais ostaa/tilata r32 gtr kampiakseli? En ite ainakaan oikeen löytäny mistään näistä perus sivuilta netistä.
Tonni nissanilta

itse hommasin paikallisen nissanin kautta r34 gtr kampuran ja tais olla tonnin luokkaa
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#87
R33gts Wrote:
Lemppa Wrote:
Kentsu_ Wrote:En nyt keksinyt että mihin tän pistän nii laitoin tänne, eli mitä sais taikannattais ostaa/tilata r32 gtr kampiakseli? En ite ainakaan oikeen löytäny mistään näistä perus sivuilta netistä.
Tonni nissanilta

itse hommasin paikallisen nissanin kautta r34 gtr kampuran ja tais olla tonnin luokkaa
Juu hinnat vaihdellu 940-1050e välissä riippuen kuinka kiire on ollut
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#88
Kiitoksii. täytyy käyd kyselemässä nissanilta sitten.
viehätysvoima perustuu skylineillä ja naisilla oikutteluun
Reply
#89
Kentsu_ Wrote:Kiitoksii. täytyy käyd kyselemässä nissanilta sitten.

Mulla olis yksi tehdasuusi kampiakseli laatikossaan, saat sen 850€ ja olisi myös yksi käytetty joka vaatii hionnan alikokoon, sen saa 300€.
Ota yhteyttä jos kiinnostaa.
Reply
#90
Kukaan ilmannu hicasia täälä? Eli onko se pakko saada siihen huolto moodiin että ilmaantuu? On kohtuullisen ikävät ne ilmausnipat kun väkisinkin tulee sotkua
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)